Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

¡MetroValència, nena!

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 14/06/2006 0:45

Va, aneu tots a València i gaudiu de la xarxa de MetroValència a l'aire lliure. Així deixareu de donar-li voltes al mateix...Encara no he vist cap pancarta per allà reivindicant el soterrament de la xarxa a l'aire lliure per Burjassot o Godella... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 14/06/2006 8:43

Jo sí que n'he vist.
JaMiRo! ha escrit:Va, aneu tots a València i gaudiu de la xarxa de MetroValència a l'aire lliure. Així deixareu de donar-li voltes al mateix...Encara no he vist cap pancarta per allà reivindicant el soterrament de la xarxa a l'aire lliure per Burjassot o Godella... :D


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 14/06/2006 11:39

totalment d'acord amb megapauer si construeixen on els hi dóna la gana que després no ens ho facin pagar a TOTS els contribuents.

també és cert el que diu Trenscat que en ocasions MOLT puntuals un soterrament pot ser necesari



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 14/06/2006 11:58

JaMiRo! ha escrit:Va, aneu tots a València i gaudiu de la xarxa de MetroValència a l'aire lliure. Així deixareu de donar-li voltes al mateix...Encara no he vist cap pancarta per allà reivindicant el soterrament de la xarxa a l'aire lliure per Burjassot o Godella... :D
Jo no en vaig veure, però he llegit una notícia on diuen que ho pensen soterrar.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 14/06/2006 12:02

Ja m'estranyava a mi que per València no vulguessin soterrar... Si allà el tema especulació immobiliària és encara més brutal que aquí :suar (només cal mirar tema "Marina d'Or" o "Terra Mítica"...) i ja sabem que en la majoria de llocs s'aprofita per un cop soterrades les vies fer uns quants pisets per allà a un preu no baratet... :roll:



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 14/06/2006 14:12

:callat

Vaja, això em passa per ser tan feliç i pensar que allà no eren tan estúpids com aquí...

I realment, coneixent que el terreny allà és apte per edificar ja que és molt zaplano, doncs no cal continuar parlant...

:|


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dimecres 14/06/2006 14:59

Bé, penso que ara em toca dir la meva. Magnífic debat entre en Sergio i l'Aaron, magnífica defensa d'ambdues postures i magnífic el to emprat en la conversa: us felicito. Però bé, deixem de fer la pilota... :D :D

La meva postura és mès próxima a la d'en Aaron, tot i que comparteixo una bona part d'allò argumentat per en Sergio, i em baso nomès en un paràmetre: La seguretat. És indiscutible que el ferrocarril és un del transports mès segurs, per no dir el que mès, però com tot està subjecte a incidències i accidents. Ara feu servir l'imaginació i penseu en un hipotètic incendi (encara que sigui petit) a l'estació de Arc de Triomf (per pòsar un exemple). Imagineu fins a quin punt esdevendria complexa les tasques d'extinció i / o evacuació dels afectats, per molt preparada i molt farcida de sistemes d'extinció que estiguès l'estació propiament dita. Ara penseu en aquesta mateixa incidència però a l'estació de Sant Andreu Comptal, Canvia, no?. No sé a vosaltres, però quan sento parlar sobre soterraments allò que em vé primer a cap és si el polítics, personalitats i gent del carrer en general s'hi ha aturat a pensar en aquestes possibilitats. :nono

Poder sóc una mica paranoic, però això em va venir a cap una vegada que viatjava per la L7 de FGC i el tren es va aturar entre Plaça Molina i Gràcia. Us heu fixat en el poc espai existent entre les parets i el tren?
En fi, el que us acabo de dir, poder sóc una mica paranoic...

Salutacions.


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimecres 14/06/2006 18:26

neroon ha escrit:Bé, penso que ara em toca dir la meva. Magnífic debat entre en Sergio i l'Aaron, magnífica defensa d'ambdues postures i magnífic el to emprat en la conversa: us felicito. Però bé, deixem de fer la pilota... :D :D

No sé a vosaltres, però quan sento parlar sobre soterraments allò que em vé primer a cap és si el polítics, personalitats i gent del carrer en general s'hi ha aturat a pensar en aquestes possibilitats. :nono

Poder sóc una mica paranoic, però això em va venir a cap una vegada que viatjava per la L7 de FGC i el tren es va aturar entre Plaça Molina i Gràcia. Us heu fixat en el poc espai existent entre les parets i el tren?
En fi, el que us acabo de dir, poder sóc una mica paranoic...

Salutacions.
Us explico la meva experiencia: Recordeu-vos de "l'apagon" d'energia electrica que va haber-hi al est dels EUA, va ser de nit, i moltes persones van quedar atrapades dins del metro, ascensors, atracaments pel carrer, i no sols a NY a totes les ciutats o no del est dels EEUU.
Bé, aproximadament 2 anys després ho va patir Barcelona i provincia, a les 13 hores del matí, jo en trobaba dins del METRO L-1, mitx convoi dintre d'una andana i la resta dins del tunnel, el tren tenia les bateries possades i van durar com mitja hora, amb la meva clau de quadradillo vaig obrir les portes de comunicació de vagó a vagó i vaig ajudar a passar (com si un barco es tractés) "Las mujeres y los niños primero. Quan arribaben a l'andana, la falta d'aire als compresors podien obrir les portes del vagó i passar a l'andana. allá es quedaben fins que algú les acompanyaba al exterior, per les escales, ... En vaig quedar fins que no quedaba ningú, ... el cap de tren en va demanar el nom per obrir les portes de comunicació de vagó a vagó i li vaig dir que jo li donaba però que s'oblidés del parte pq era probable que tingu´es un "rapapolvo", ....

No, no en té cap merit, jo estaba concienciat, ho habia pensat moltes vegades, la meva feina era fer les agulles a má quan s'espallaba l'enclavament a Pl.Catalunya, a Sant Cugat, a Gracia, ....



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 26/10/2006 11:32

http://www.avui.cat/
-----------------------------
Salou exigeix que es tapin les vies
Una manifestació demana eliminar el pas a nivell, on hi ha hagut cinc morts en deu anys


Núria Valls

La mort d'una noia de 18 anys envestida per un tren fa dues setmanes a Salou va fer que ahir més de mig miler de persones, segons la policia local, es manifestessin per reclamar l'eliminació de la via fèrria que passa pel centre de la població. Els veïns i els ajuntaments implicats volen que el ministeri de Foment acceleri les obres del corredor del Mediterrani, que elimina l'actual via del tren, i que mentrestant s'extremi la seguretat en els passos a nivell.

Salou té quatre passos a nivell amb barreres. Aquesta situació provoca "inseguretat i mala imatge", segons l'alcalde, Esteve Ferran. En els darrers deu anys hi ha hagut cinc víctimes mortals a la via, dues de les quals van ser envestides per l'Euromed. Per això el lema de la manifestació va ser "Prou morts, via fora".

La manifestació la va convocar l'Ajuntament de Salou. A més, va comptar amb el suport dels alcaldes de Vila-seca, Josep Poblet, i de Cambrils, Robert Benages, on es viu una situació similar.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 26/10/2006 11:34

wefer ha escrit: Una manifestació demana eliminar el pas a nivell, on hi ha hagut cinc morts en deu anys
A mi el soterrament em sembla bé, sempre i quan abans es soterrin els carrers, cerreteres i autopistes de Catalunya on hi ha hagut 5 o més morts els últims 10 anys.
Ja m'estic imaginant tota l'AP7 soterrada, o la Diagonal de BCN...



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dijous 26/10/2006 12:04

Ja no cal que soterrin res a Salou doncs amb l'adaptació a altes prestacions de la línia Tarragona-València en el futur les vies no passaran pel centre d'aquesta població...

De totes maneres, penso que a casa nostra és necessari algun grup de conscienciació i pressió en vers l'allau d'exigències de soterrament que patim; el qual, sense entrar en demagògies tipus Carmel, es fes ressó de les conseqüències negatives dels soterraments, les bestials quantitats de diner públic que necessiten i malgasten i les diverses solucions alternatives amb els beneficis i estalvis que suposen, tot aixó posant com exemple les grans ciutats europees on el ferrocarril conviu en superfície, sense que a ningú li molesti, amb la resta d'elements urbans. I és que en aquest aspecte, som la vergonya europea, sense dubte.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 26/10/2006 12:07

A Salou el què acabaran fent és posant l'estació a la "quinta forca" del centre i pel traçat actual espero que hi posin un tren-tram o alguna cosa per l'estil. Ara, que de moment podrien mirar de tancar millor tot el traçat amb una tanca més eficient que l'actual ja que potser al pas a nivell hi ha hagut morts però a altres zones també. L'ideal per evitar que la gent passi quan hi ha les barreres baixades seria que hi hagués un guardabarreres permanent però ja sabem que això no s'estila.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 26/10/2006 14:04

wefer ha escrit: A mi el soterrament em sembla bé, sempre i quan abans es soterrin els carrers, cerreteres i autopistes de Catalunya on hi ha hagut 5 o més morts els últims 10 anys.
Ja m'estic imaginant tota l'AP7 soterrada, o la Diagonal de BCN...
Diosss! Això sí que és un somni eròtic, i no l'estació de Correos...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
davids_from_liepaja
N4
N4
Entrades: 40
Ubicació: Bellvitge, Catalunya

Entrada Autor: davids_from_liepaja » Divendres 27/10/2006 20:47

SOTERRAR????? noooooooooooooooooo! :o

Només de pensar el que estan fent a Bellvitge, ja penso que aquest verb és una animalada! Les vies per on han estat sempre, la gent... que les creui per on es pugui, per sota, per sobre, pel mig, on sigui.. Però les vies ni tocar-les! :)


Això és un vell letó que va pel carrer i veu a un mort per culpa d'un totxo caigut al cap. Diu, pobre, havent tants pocs letons i n'ha de morir un. Un altre diu, però si aquest era rus! Llavors el vell crida: Maleït! N'hi han tants rusos aquí que no n'hi han suficients totxos per matar-los a tots!
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 27/10/2006 21:06

Hola,

En Sant Feliu de Llobregat... ¡¡¡ SOTERRAMIENTO YA !!!

Y además completo, no parcial. Parece que empezarán en el 2007, pero nadie sabe nada, no se ve ni parece que haya proyecto ni ná de ná, seguramente hacen participar a la ciudadanía en lo que a ellos les dé la gana de hacer sin consultar a nadie y haciendo aceptar por narices lo que decidan, como siempre.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Divendres 27/10/2006 21:07

davids_from_liepaja ha escrit:SOTERRAR????? noooooooooooooooooo! :o

Només de pensar el que estan fent a Bellvitge, ja penso que aquest verb és una animalada! Les vies per on han estat sempre, la gent... que les creui per on es pugui, per sota, per sobre, pel mig, on sigui.. Però les vies ni tocar-les! :)
Pero si a Bellvitge no estan soterrant les vies...Estan construint un tunel per l'AVE.

Afortunadament el soterrament de rodalies arribarà, pero massa tard, cap el 2009, i no tindrem inaugurat el nou traçat subterrani de rodalies i la estació intermodal de La Torrassa fins el 2012 , sent optimistes.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 27/10/2006 22:36

A França només he vist dues estacions semisoterrades: St.Raphaël-Valescure i Cannes. Crec que Monaco també ho és...

Penso que ens estem passant un pèl massa amb els soterraments.
Però bé, com diu Vladimir Putin, aquest és un país d´alcaldes corruptes...



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 28/10/2006 8:28

437.001 ha escrit:A França només he vist dues estacions semisoterrades: St.Raphaël-Valescure i Cannes. Crec que Monaco també ho és...

Penso que ens estem passant un pèl massa amb els soterraments.
Però bé, com diu Vladimir Putin, aquest és un país d´alcaldes corruptes...
No crec que puguis comparar la configuració urbanistica ni la densitat de població de les ciutats espanyoles amb les franceses.....



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 28/10/2006 16:26

Doncs precisament: Cannes té a l´hivern 70.000 habitants, Antibes també, Toulon 180.000, La Ciotat 30.000, Niça 340.000, Monaco 30.000.
Imagineu-vos la Costa Blava a l´estiu (per a qui no ho sàpiga, la zona de Niça-Toulon està quasi com Tarragona o Alacant en termes de densitat urbanística...).

No veig que hi hagi pancartes de "souterrement déja!".

A Marsella, on la densitat de població és la més alta del litoral francès, tampoc en veig...i això que a Marsella li fa falta un rentat de cara, que la banlieue de Marsella no fa més bona cara que el Singuerlín fa 20 anys...



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 29/10/2006 11:24

La platja de vies de Toulouse Matabiau és enorme. I estem parlant d'una de les poblacions més poblades (per no dir la que més) del sud de França.

L'únic que hi ha allà soterrat és el pseudo-metro. I no en la seva totalitat.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”