Renovació de via fins a Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 18/09/2009 16:12

Sí que hi era és una via que serveix per estacionar trens.
Jordi Freixas ha escrit:Una pregunta. A l'entrada de l'estació de Puigcerdà pel costat Barcelona, la via recta ja hi era abans? Quina funcio té exactament?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 18/09/2009 17:30

El que no entenc és que aquesta via vagi recta enlloc de venir seguint la traça de la via principal; hipoteca uns terrenys i en limita el seu us degut a l'existència de la via allà al mig.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 18/09/2009 20:32

Jordi Freixas ha escrit:El que no entenc és que aquesta via vagi recta enlloc de venir seguint la traça de la via principal; hipoteca uns terrenys i en limita el seu us degut a l'existència de la via allà al mig.
Probablement devia servir al moll de càrrega que hi ha al costat


Salutacions,

Oriol

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Divendres 18/09/2009 21:57

Pel que veig, parleu sobre les vies 8 i 9.
El perque que estiguin allà es perque de l'antic moll de càrrega encara en quedava una, i a part han aprofitat les toperes del final.
Si que hipoteques un terreny, però al mateix temps pots monatr allà alguna petita instal·lació per si s'ha de fer alguna reparació.


Salut



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4233
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 18/09/2009 22:19

No sé quins terrenys s'hipotequen, si són propietat d'Adif...



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 19/09/2009 13:10

i si algun dia si vol fer algo, es treuen i punt.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 20/09/2009 17:04

victorcasta ha escrit:No sé quins terrenys s'hipotequen, si són propietat d'Adif...
Són propietat d'Adif, però estan mal aprofitats. A no ser que el moll en qüestió, torni a tenir alguna utilitat...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 20/09/2009 17:09

Sorprenent el tram Puigcerdà-La Tor a dia d'avui: de Puigcerdà al límit fronterer via renovada, limitació a 30km/h; del límit fronterer a la Tor via dels anys 20 sense renovar, limitació a 50km/h.

El tren accelera quan entra a la zona feta malbé.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23381
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/09/2009 17:14

Prou és sabut que a França són uns temeraris i uns descerebrats sense remei, mentre els espanyols excel·leixen per la seva prudència i circumspecció. :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 20/09/2009 21:47

Se suposa que a partir d'ara això hauria de canviar, no? No té cap sentit mantenir una limitació a 30 amb la via totalment renovada.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 20/09/2009 21:56

Guigui ha escrit:Prou és sabut que a França són uns temeraris i uns descerebrats sense remei, mentre els espanyols excel·leixen per la seva prudència i circumspecció. :x
En temes ferroviaris, potser els francesos moltes vegades són massa "optimistes" en quant a velocitats. He anat en alguna línia francesa on, si depengués de mi, suspendria el servei a causa del mal estat de la via, i en canvi els francesos hi circulaven a velocitats respectables. Resultat: haver d'anar tot el trajecte agafant-te al seient per no caure (literalment), i totalment impossible anar dret :?
En canvi, Espanya (Renfe) és l'extrem contrari: limitació a 30 km/h només que hi hagi una formiga aixafada a sobre el rail, la qual cosa implica contínues acceleracions i frenades que destrossen la velocitat mitjana del tren i fan el ferrocarril ineficient i poc competitiu.

Ni tant, ni tan poc, un terme mig és el que cal.



alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Diumenge 20/09/2009 23:27

Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.

Per cert, les obres hauran acabat, però el pas a nivell principal de la recta de Queixans segueix amb balast per creuar i la connexió amb la via francesa, ara per ara és inexistent.


Salut



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 20/09/2009 23:54

alkolo89 ha escrit:Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.
Al marge de les limitacions frontereres, hi ha una cosa que no acabo d'entendre: tinguent en compte que la via d'ample ibèric que va des de la frontera fins a La Tor de Querol es tracta d'un tram de via totalment aillat de la resta de la infraestructura francesa... no seria més llògic que es mantinguéssin les mateixes senyalitzacions fins a l'entrada de l'estació nord-catalana?
alkolo89 ha escrit:Per cert, les obres hauran acabat, però el pas a nivell principal de la recta de Queixans segueix amb balast per creuar i la connexió amb la via francesa, ara per ara és inexistent.


Salut
Que han aixecat les vies, o estan tapades?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4233
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 21/09/2009 1:02

Jordi Freixas ha escrit:
alkolo89 ha escrit:Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.
Al marge de les limitacions frontereres, hi ha una cosa que no acabo d'entendre: tinguent en compte que la via d'ample ibèric que va des de la frontera fins a La Tor de Querol es tracta d'un tram de via totalment aillat de la resta de la infraestructura francesa... no seria més llògic que es mantinguéssin les mateixes senyalitzacions fins a l'entrada de l'estació nord-catalana?
La senyalització espanyola arriba fins a La Tor de Querol, i la francesa arriba (o arribava) fins a Puigcerdà. Altra cosa són els límits de velocitat...



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 21/09/2009 1:55

Precísament per això ho dic. No té massa sentit que les limitacions de velocitat siguin les franceses.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 21/09/2009 18:02

A Luchon hi ha limitacions franceses de velocitat a 10km/h...i al tren groc la velocitat màxima és de 55 km/h, no fotem...

alkolo89 ha escrit:Els limits al tram espanyol, en unes dues setmanes els pujaran.
Pel que fa al tram francès, resulta que a França la velocitat mínima és de 50km/h, i per això es va a aquestes velocitats per una via, que no et fa saltar, però que tampoc està en condicions optimes.

Per cert, les obres hauran acabat, però el pas a nivell principal de la recta de Queixans segueix amb balast per creuar i la connexió amb la via francesa, ara per ara és inexistent.


Salut


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dilluns 21/09/2009 20:42

wefer ha escrit:En canvi, Espanya (Renfe) és l'extrem contrari: limitació a 30 km/h només que hi hagi una formiga aixafada a sobre el rail, la qual cosa implica contínues acceleracions i frenades que destrossen la velocitat mitjana del tren i fan el ferrocarril ineficient i poc competitiu.
Més aviat el problema és que es detecta una deficiència a la via i s'hi aplica per seguretat una limitació de velocitat, però aquesta deficiència no se solventa i queda de forma crònica a la línia fins que coincideixen un nombre important de problemes que fan la situació insostenible i obliguen a treure el tren taller sí o sí, i així aprofiten l'expedició per fer múltiples intervencions. A més, sembla que la limitació estàndard és a 30 km/h sigui quina sigui la deficiència detectada, encara que aquesta permeti circular amb seguretat a 80 km/h, com si no disposessin d'estoc de senyals de limitació de velocitat amb un altre número. Fins i tot les de 10 km/h estan fetes amb una placa tapant el 3...

L'optimització de recursos portada a l'extrem.


And now for something completely different...

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dilluns 21/09/2009 20:50

Aixo de França de la velocitat mínima és ek que m'havien dit.
Pel que fa a la connexió, es troben les vies tallades amb el soplet, i la via renovada passant pel tram que s'ha deixat al mig.


Salut



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Dimecres 30/09/2009 19:36

Aquest diumenga he anat fins a Puigcer i tornat. La via com es nova ja no traquetea. Aixo es fantastic. Ara be que seguint mantenint la velocitat d´abans, ja me sembla una mica tonto per part de Renfe o Adif. Ara ja notas que el tren podria corra una mica mes i fe el trajecta en mitja hora menos. Es casi un clamor popular que reduexin el temps de viatje.
Tambe, tindrian que posar mes trens els caps de setmana, perque l últim sigui a las 18,30 es de poc sentit comu.
Y ja demana trens especials per aqueta linea, ya seria demana la lluna.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimecres 30/09/2009 20:47

Ja s' ha dit que en dues setmanes s' apuja la velocitat de la línia.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”