Renovació de via fins a Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Re: Renovació de via fins a Puigcerdà

Entrada Autor: alkolo89 » Dimecres 30/09/2009 22:12

Segons el que m'ha dit un company que ha parlat amb gent de les obres, aquesta setmana, si encara no els han canviat, estan a punt de fer-ho, treuen les limitacions existents i en posen de noves, podent anar en el tram de la recta de Queixans a uns 100/120 km/h. Aquest cap de setmana m'hi passaré i us diré quelcom.
Pel que fa als serveis, això s'ha de fer desde Madrid, però hi ha la possibilitat que s'incrementi amb un servei nou com a mínim.

Recordar que les obres no han finalitzat, perquè ara han de desmuntar l'antiga platja de vies tant de Renfe com de SNCF a Puigcerdà. i fer arribar la via francesa fins a l'andana de Puigcerdà (anirà a morir on es troba ara la cantina més o menys). També s'haurà de fer electrificació nova en aquest tram francès, així com fer la de la via 9 i allargar l'electrificació de la 8.


Salut



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 30/09/2009 23:06

Però em pensava que sobre aquesta via els francesos havien dit que "no, gracies"... així és segur que renovaran la via en ample UIC a Puigcerdà?

Veig també que el punt de creuament desapareixerà.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 30/09/2009 23:16

Ho veig difícil que puguin ampliar el límit a la recta de Queixans a 100/120, tot i que és relativament llarga (uns 2 kms. aprox.). Per exemple, citaré un parell de rectes llargues que hi ha a la línia. Recta de Manlleu a Vic, fins al pont sobre la C25, em sembla que hi ha una limitació a 80, igual que la recta de La Garriga a Les Franqueses. A la recta de Vic a Mont-rodon, hi ha una limitació a 90, i a la sortida nord de Centelles, cap a Hostalets, una de 80. Jo crec que el màxim serà com a la resta de la línia, 80/90, que tampoc està malament, comparat al que teniem fins ara <30>


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 01/10/2009 0:13

Però el tram Vic - Montcada Bifurcació no està també pendent de renovació?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 01/10/2009 0:31

Jordi Freixas ha escrit:Però el tram Vic - Montcada Bifurcació no està també pendent de renovació?
Està pendent la duplicació de via, per tant, dubto que s'hi faci cap renovació abans.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 01/10/2009 2:32

Per l'any 3000, no? :'( :'( :'( :'( :cop



alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dijous 01/10/2009 7:19

En el tram de via en ample UIC, l'únic que faran serà modificar el tros del creuament, que actualment es troba sense res i fer que la via francesa vagi en paral·lel a la de Renfe fins a la cantina.
Sobre el límit a la recta de Queixans, es pot ficar a 100 perfectament, però el més lògic es que la fiquin a 80, ja que no crec que calgui tanta punta en aquell punt.
A part, a 80 ja seria una bona millora de la velocitat, ja que actualment està limitada a 30.


Salut



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dijous 01/10/2009 16:21

447 i Cívies tenen molt bona acceleració i molt bona frenada i probablement podrien posar-se a 100 o 120 en aquella recta, però val la pena? Fora més lògic arribar als 80 i mantenir velocitat per gastar menys, total en un tram d'uns 2 km la diferència en el temps de viatge seria d'uns pocs segons. Personalment m'encantaria veure el tren avançant els cotxes però no és lògic.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 01/10/2009 17:47

A la línia de Puigcerdà hi ha uns quants llocs on la velocitat es pot apujar notablement, a part de les limitacions de velocitat per l'estat de la via i que encara estan vigents entre 20 i 50 km/h, per traçat és 60 km/h entre Ripoll i Puigcerdà, això no treu que hi hagi força llocs on es pugui circular per damunt d'aquesta velocitat.

Entre Ripoll i Campdevànol, el túnel de Toses, i entre Urtx Alp i Puigcerdà i possiblement entre Puigcerdà i La Tor, penso que no és una llàstima que no s'hagi aprofitat la renovació per rectificar traçats i ripar algunes corbes, clar que millor que el que hi havia abans sempre serà.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 01/10/2009 20:06

awe ha escrit:447 i Cívies tenen molt bona acceleració i molt bona frenada i probablement podrien posar-se a 100 o 120 en aquella recta, però val la pena? Fora més lògic arribar als 80 i mantenir velocitat per gastar menys, total en un tram d'uns 2 km la diferència en el temps de viatge seria d'uns pocs segons. Personalment m'encantaria veure el tren avançant els cotxes però no és lògic.
Segur que més d'un cotxe adelantaran perquè hi ha cada "mort" per la carretera...


El que trobo dolç a tu t'amargue.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 01/10/2009 20:40

A veure nois, la línia de Puigcerdà ha de ser el nostre AVE capitalí: Barcelona-Puigcerdà en 2h 38 min.

AVE Barcelona-Madrid 2h 38h
AVE Barcelona-Puigcerdà 2h 38h


i recordeu allò del combinado AVE-Cercanías 0,0 Alcohol ( aveces algo de ALCO, eheheh.... :) )

josep_serre ha escrit:A la línia de Puigcerdà hi ha uns quants llocs on la velocitat es pot apujar notablement, a part de les limitacions de velocitat per l'estat de la via i que encara estan vigents entre 20 i 50 km/h, per traçat és 60 km/h entre Ripoll i Puigcerdà, això no treu que hi hagi força llocs on es pugui circular per damunt d'aquesta velocitat.

Entre Ripoll i Campdevànol, el túnel de Toses, i entre Urtx Alp i Puigcerdà i possiblement entre Puigcerdà i La Tor, penso que no és una llàstima que no s'hagi aprofitat la renovació per rectificar traçats i ripar algunes corbes, clar que millor que el que hi havia abans sempre serà.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dijous 01/10/2009 21:41

Avui "EL PERIÓDICO" s'ha dignat publicar una carta meva en què parlava del trajecte amb tren de Barcelona a Puigcerdà. Títol de la carta: "Ni ràpid ni còmode". Després de referir-me al fet que ara "el passatger s'estalviarà alguns ensurts, incidents o avaries a què s'exposava", assenyalo que "el tren continua invertint-hi més de tres hores" i el trajecte es fa amb unes unitats amb seients durs, "impropis per a un viatge de prop de 150 quilòmetres". La carta acaba dient: "¿Seria demanar gaire que les millores fetes en la infraestructura (...) tinguessin una mínima repercussió pel que fa a la rapidesa i la comoditat? Si no fos així, no entendria gaire la inversió que s'hi acaba de fer."



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 01/10/2009 23:39

Depen dels horaris que facin, potser un dia m'arrisco a pillar el tren en comptes de l'autobús a veure que tal els canvis.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 02/10/2009 0:41

liniadelRipollés ha escrit:A veure nois, la línia de Puigcerdà ha de ser el nostre AVE capitalí: Barcelona-Puigcerdà en 2h 38 min.

AVE Barcelona-Madrid 2h 38h
AVE Barcelona-Puigcerdà 2h 38h

i recordeu allò del combinado AVE-Cercanías 0,0 Alcohol ( aveces algo de ALCO, eheheh.... :) )
Imatge

:riure :riure :riure



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 02/10/2009 17:50

Poca broma amb aquesta foto. Tenim un país estrany on l'únic tren que enllaça Girona amb la capital de l'Estat és un nocturn en vies de desaparició. Realment a nivell ferroviari Catalunya era força independent de l'Estat abans de l'arribada de l'AVE a Barcelona. És d'esperar que quan l'AVE arribi a Figueres es millori i molt la connectivitat entre les terres gironines i el nou districte de Barcelona, Madrid-capital.

La línia de Puigcerdà podria tenir un servei diari de Llarga Distància tipus Àlvia d'ample bivalent amb parada a La Tor de Querol, Puigcerdà, La Molina (almenys en època hivernal), Ribes de Freser, Ripoll, Vic, Barcelona, Camp de Tarragona, Lleida, Zaragoza i Madrid. Poses Puigcerdà a unes sis hores de la capital i permets tenir un servei de qualitat entre Puigcerdà i Barcelona i entre Barcelona i Madrid, possibilitant uns trajectes directes frontera francesa-Capital que ara no hi són. El tram Puigcerdà-Barcelona es podria tarificar a un nivell no gaire més elevat que un Catalunya Exprés (sense servei de cafeteria en aquest tram) i el tram Madrid-Barcelona a tarifa àlvia. Tampoc veuria malament la instal.lació de màquines autovenda de begudes i/o snacks dins del tren.


Jordi Freixas ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:A veure nois, la línia de Puigcerdà ha de ser el nostre AVE capitalí: Barcelona-Puigcerdà en 2h 38 min.

AVE Barcelona-Madrid 2h 38h
AVE Barcelona-Puigcerdà 2h 38h

i recordeu allò del combinado AVE-Cercanías 0,0 Alcohol ( aveces algo de ALCO, eheheh.... :) )
Imatge

:riure :riure :riure


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 02/10/2009 18:08

Doncs jo crec que una societat tipus Elipsos podria oferir un Barcelona-Tolosa via Puigcerdà. Per començar, dos serveis diaris per sentit, com a Montpeller.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 02/10/2009 18:46

És una proposta complementària a la meva, atès que busca dos tipus de perfil de clients diferents. Ara amb via renovada parts RFF i ADIF la gent podria dormir tranquila, excepte al tram frontera-La Tor de Querol amb via dels anys vint. Un cotxe llit al cremallera complemtari? :riure


Guigui ha escrit:Doncs jo crec que una societat tipus Elipsos podria oferir un Barcelona-Tolosa via Puigcerdà. Per començar, dos serveis diaris per sentit, com a Montpeller.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Divendres 02/10/2009 19:17

Bona Tarda,

Un Alaris 490 Puigcerdà-Barcelona-Valencia tampoc seria mala idea.

Salutacions.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 02/10/2009 20:56

Tots plegats -els d'aquest fòrum, jo inclòs, és clar- somniem molt. De moment, ja podríem cantar victòria si es reduís en 45 minuts la durada del trajecte de Puigcerdà a Barcelona. I, com vaig dir en un altre post, les autoritats locals -dels municipis afectats/"interessats"- hi tenen molt a dir i a reivindicar. (Per cert -i la considero una molt bona notícia- sembla que s'ha creat una plataforma d'usuaris d'algunes d'aquestes comarques.)



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 02/10/2009 21:06

(Completo la informació anterior.) Estava mirant de trobar la font que informava d'aquesta plataforma. La font és "REGIÓ 7" (dijous) i al.ludia a les queixes que aquesta plataforma d'"usuaris descontents amb RENFE" (per tant, una plataforma ja constituïda) va presentar al Síndic de Greuges, Rafael Ribó, a la visita que aquest va fer a la comarca de la Cerdanya dimecres passat.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”