Renovació de via fins a Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Gentilesa de Renfomentadif

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/09/2009 0:40

En resum, limitacions temporalment permanents o permanentment temporals. Deu ser que la persona encarregada de treure-les pateix de sobrecàrrega laboral i no hi ha ningú més qualificat per a fer-ho que actualment no estigui de baixa o de vacances.

:boig2


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dijous 17/09/2009 12:47

No crec que triguin gaire a modificar-los.
El perque és el següent:

Fa com dos o tres setmanes que es va reobrir el tram Ribes-La Molina, i en mol poc temps, ja van augmentar la velocitat màxima del tram La Molina-boca nord del tunel de Toses a 45 km/h, quant abans de les obres era de 30.
I just a l'entrar a l'estació de La Molina anant cap a Puigcerdà, ja hi ha una limitació de 50, quant abans per seguir més abaix de La Molina, s'havia d'anar a 30 també.
Personalment crec que esperarant una o dues setmanes i augmentaran una mica els límits, que si es fessi com deu mana, s'hauria de pujar fins a un màxim d'un 80 o 90 km/en algun tram, sobretot de l'estació de Queixans cap a Puigcerdà, tot aquell tram de la recta, i en el tram Puigcerdà-Frontera francesa.


Salut



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 17/09/2009 13:23

Doncs entre Ripoll i Ribes estan les limitacions igual i entre Calaf i Cervera hi ha menys limitacions que abans però encara no està al 100% de les seves possibilitats.

I a la línia de La Pobla amb la combinació FGC-Adif, millor no en parlem.
alkolo89 ha escrit:No crec que triguin gaire a modificar-los.
El perque és el següent:

Fa com dos o tres setmanes que es va reobrir el tram Ribes-La Molina, i en mol poc temps, ja van augmentar la velocitat màxima del tram La Molina-boca nord del tunel de Toses a 45 km/h, quant abans de les obres era de 30.
I just a l'entrar a l'estació de La Molina anant cap a Puigcerdà, ja hi ha una limitació de 50, quant abans per seguir més abaix de La Molina, s'havia d'anar a 30 també.
Personalment crec que esperarant una o dues setmanes i augmentaran una mica els límits, que si es fessi com deu mana, s'hauria de pujar fins a un màxim d'un 80 o 90 km/en algun tram, sobretot de l'estació de Queixans cap a Puigcerdà, tot aquell tram de la recta, i en el tram Puigcerdà-Frontera francesa.


Salut


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dijous 17/09/2009 13:29

Potser m'equivoco i ho deixen com ja estava, però veient com ho han modificat desprès de les obres en aquell tram, jo crec que es pot augmentar una mica la velocitat, i més quant la limitació era degut a l'estat de la via. encara m'enrecordo que bastants anys enrera, a la recta de Queixans les 440 circulaven com a mínim a 50 km/h, però degut a varis descarrilaments d'aquestes pel mal estat de la via, es va limitar a 30.


Salut



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 17/09/2009 19:21

Com ha avançat en Pere, demà es reprèn el servei ferroviari entre La Molina i La Tour de Carol.

http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... 34005287A1

Des del passat 15 d'abril el Ministeri de Foment ha realitzat obres de millora en el trajecte Catalunya

17.09.09 .- Renfe restableix el servei ferroviari entre La Molina i Puigcerdà divendres 18 de setembre Fitxers Adjunts
Barcelona, 17 de setembre de 2009 .- A partir de divendres 18 de setembre, Renfe restableix el servei en tren al trajecte La Molina-Puigcerdà, una vegada el Ministeri de Foment ha finalitzat la fase de les obres de millora en aquest tram que és van iniciar el passat 15 d'abril i han comportat importants millores de seguretat i fiabilitat a la infraestructura ferroviària.

En aquest període, s'havia programat un servei alternatiu per carretera per a facilitar la mobilitat dels viatgers de les estacions de La Tour de Carol, Puigcerdà, Urtx-Alp i La Molina. Així mateix durant l'estiu els treballs van fer necessaris ampliar el servei alternatiu fins a Ripoll, entre el 15 de juny i el 3 de juliol i fins a Ribes, entre el 4 de juliol i el 28 d'agost.



Les obres executades entre el 15 d'abril i el 17 de setembre pel Ministeri de Foment han consistit bàsicament en les següents:

• Renovació total de la via.

• Millora del drenatge de la plataforma.

• Impermeabilització i reforç de túnels

• Implantació de sistemes de contenció de despreniments en vessants

• Obres de millora a estacions

• Actuacions de reforç a ponts, viaductes i altres estructures existents.



Amb tot això, s'obtindran canvis significatius als següents aspectes:



• Millores prestacions en relació al confort ia la fiabilitat (Mentida!)

• Increment de la seguritat al trajecte

• Millora a la seguretat de les poblacions travessades



Aquesta actuació està continguda al Pla Estratègic d'Infraestructura i Transport (PEIT) dins de les actuacions d'adequació de condicions de qualitat i seguretat de les línies convencionals.

http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... aixar/tren

Territori i medi ambient Redacció | Actualitzat el 17/09/2009 a les 16:20h
De Barcelona a Puigcerdà sense baixar del tren

Aquest divendres es restableix el darrer tram afectat per les obres de millora, entre la Molina i la Tor de Carol- Galeria de fotos (Joan Parera)


Després de més de cinc mesos ja és possible viatjar -si no es produeix cap averia- en tren de Barcelona a Puigcerdà. Al llarg d'aquest temps el tram entre la Molina i Puigcerdà -i durant unes setmanes des de Ribes i Ripoll- ha estat en obres i això ha obligat a establir un servei substitutiu d'autobusos. Aquest divendres es restableix el darrer tram que afectava les estacions de la Molina, Urtx-Alp, Puigcerdà i la Tor de Carol.

El pas elevat de Toses pren forma
En aquest període d'obres s'ha renovat totalment la via, s'ha millorat el drenatge de la plataforma i s'han impermeabilitzat i reforçat túnels com el de Toses. A aquest municipi de la vall del Rigard s'hi construeix el pas elevat (foto) de la carretera de la GIV-4016 per eliminar el pas a nivell. També a Fornells s'ha construït un nou pont per millorar l'accés al nucli.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 17/09/2009 19:29

Suposo que els trens seran les unitats 447, no?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 17/09/2009 19:38

Això ja ni s'hauria de demanar Jordi. Ara per ara, les 447 són el material (ejem!) :vomit més fiable, i l'únic homologat per fer els serveis a Puigcerdà i La Tour de Carol.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 17/09/2009 20:19

I tret del fòrum hi ha algú que es dediqui a demanar que canviin el mateial per un altre de més confortable?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/09/2009 21:07

Amb tot això, s'obtindran canvis significatius als següents aspectes:



• Millores prestacions en relació al confort ia la fiabilitat (Mentida!)

• Increment de la seguritat al trajecte

• Millora a la seguretat de les poblacions travessades
I la reducció del temps de trajecte, què?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dijous 17/09/2009 21:17

Potser valdria la pena que els usuaris de la línia comencessin a imitar els de la línia de Girona i Port-Bou. També penso que els governs municipals dels pobles i ciutats per on transcorre la línia hi tindrien alguna cosa -molta cosa- a dir, a exigir, si és que de debò els importa aquest servei públic. I és clar, la resta de mortals no hauríem de descartar el típic recurs de les cartes als diaris (que almenys serveix per a airejar el tema o fins i tot perquè algú més autoritzat s'adoni que al riu baixa aigua.)



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dijous 17/09/2009 21:18

Ho deia intentant de respondre a Jordi Freixas.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/09/2009 21:20

Doncs també crec que es podria aplicar al que deia jo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 18/09/2009 11:37

http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 57956.html

El tren entre la Molina i Puigcerdà es restableix avui

El servei torna a la normalitat després de restar en obres des del 15 d'abril passat

EUROPA PRESS/DDG El servei ferroviari entre l'estació de la Molina i Puigcerdà (Girona) es restablirà avui després de restar en obres des del 15 d'abril, segons ha informat Renfe en un comunicat.

Les obres s'emmarquen en el projecte de renovació i modernització de la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà del Ministeri de Foment, que ha suposat la renovació total la via, la millora del drenatge de la plataforma, la impermeabilització i el reforç dels túnels, i actuacions de reforç en ponts i viaductes.

Durant el temps que han durat les obres, s'ha establert un servei alternatiu per carretera entre la Tor de Querol, Puigcerdà, Urtx-Alp i la Molina. Alhora, durant l'estiu les obres han obligat a ampliar el servei alternatiu fins a Ripoll, entre el 15 de juny i el 3 de juliol, i fins a Ribes de Freser entre el 4 de juliol i el 28 d'agost.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 18/09/2009 11:49

Jo volia fer un apunt sobre lingüística XD

Estaria bé que escrivíssiu el nom en català o en francés però no barreges estranyes:

Pel poble:
La Tor de Querol
Latour-de-Carol

Per l'estació:
La Tor de Querol
La Tour-de-Carol

------
Sobre la discussió... ara fa temps que no agafo el tren, encara fan canvi de tren a Ribes? I quina millora en el temps suposarà la renovació de la via?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/09/2009 11:51

Vilarrubla ha escrit:Pel poble:
La Tor de Querol
Latour-de-Carol

Per l'estació:
La Tor de Querol
La Tour-de-Carol
Costa molt acceptar que el poble i l'estació tinguin grafies diferents, més quan la segona és conseqüència directa del primer.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 18/09/2009 11:55

Guigui ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:Pel poble:
La Tor de Querol
Latour-de-Carol

Per l'estació:
La Tor de Querol
La Tour-de-Carol
Costa molt acceptar que el poble i l'estació tinguin grafies diferents, més quan la segona és conseqüència directa del primer.
A no se on vaig llegir que era un error ortogràfic de SNCF, és cert? Si és així, tant costa demanar que ho fassin correctament? Que passa si escriuen Gare d'Austerlits en comptes de Gare d'Austerlitz, no corregirien l'error?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/09/2009 11:58

És com "Figueras" i "Gerona" que trobes als TrenHotels d'Elipsos. És un tema diferent, ja ho sé, però ja fa més de 20 anys que en va canviar la denominació oficial!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 18/09/2009 12:54

També he arribat a llegir Port Bou. Encara que per començar, haurien de posar els noms en català: La Tor de Querol, Guingueta d'Ix (Bourg Madame -perquè una "madamme" se n'anava allà a estiuejar... ¿¿¿???-), Cotlliure...

Bé tornant al tema...
Potser valdria la pena que els usuaris de la línia comencessin a imitar els de la línia de Girona i Port-Bou. També penso que els governs municipals dels pobles i ciutats per on transcorre la línia hi tindrien alguna cosa -molta cosa- a dir, a exigir, si és que de debò els importa aquest servei públic. I és clar, la resta de mortals no hauríem de descartar el típic recurs de les cartes als diaris (que almenys serveix per a airejar el tema o fins i tot perquè algú més autoritzat s'adoni que al riu baixa aigua.)
Totalment d'acord amb tu. De fet, durant la meva època d'estudiant (de l'Escola d'Art de Vic) era bastant freqüent llegir al 9Nou osonenc diverses noticies de protestes veïnals degut al mal estat de la via i de tota la infraestructura. Però no sé què en serà ara de tot allò; estic parlant ben bé de quan l'estació de Vic encara no s'havia començat a soterrar (estic parlant... com a molt antic... d'un any i mig abans abans de que comencessin les obres de l'estació provisional de Vic).



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 18/09/2009 15:15

Un video que ens ofereix un company de la Cerdanya, amb l'arribada de la primera 447 a Puigcerdà, la 063R, aquest matí.
<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/73l-bWRGGdo&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/73l-bWRGGdo&hl ... 2=0xcd311b" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>[/youtube]


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 18/09/2009 15:57

Una pregunta. A l'entrada de l'estació de Puigcerdà pel costat Barcelona, la via recta ja hi era abans? Quina funcio té exactament?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”