Prefereix suprimir peatges a construir més línies de FFCC?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Prefereix suprimir peatges a construir més línies de FFCC?

Sí, suprimir peatges.
4
15%
No, millor més FFCC
22
85%
 
Vots totals: 26
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 04/10/2006 0:55

Gat_l-h ha escrit:Menys peatges peró més ferrocarril. El dia que el ferrocarril ofereixi aventatges reals visibles pels usuaris al vehicle privat, potser sí que caldìa afegir peatges.
No hi estic gent d'acord. Per damunt de tot, se suposa que els peatges són per pagar la infraestructura, quan a part d'això paguem impostos (i aquí ja entrariem en el tema aquell de la "solidaritat" que tant està de moda a fi d'escanyar als catalans). Igual que en altres comunitats, hi ha autopistes sense peatge, aquí també n'hem de poguer tenir sense que això signifiqui renunciar a una bona xarxa ferroviaria.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 04/10/2006 7:52

Si els peatges estan per pagar la infraestructura, crec que en trenta anys han tingut temps d'amortitzar l'AP-7...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 04/10/2006 9:15

No es tracta només d'amortitzar les infraestructures, sinò d'aconseguir una disminució en l'ús de l'automòbil. Ni un sol euro dels pressupostos hauria d'anar destinat a vies de comunicació d'alta capacitat, tret d'aquelles que per qualsevol motiu no puguin ésser servides pel transport públic.

Benvinguts siguin, doncs:

* el manteniment i encariment dels peatges actuals

* la creació de peatges a tots els trams actualment gratuits, incloent les autovies

* el peatge urbà

* les àrees verdes

* qualsevol recàrrec sobre la benzina no professional que al Govern li vingui de gust, com més alt millor

* taxa de luxe per la compra d'un vehicle de primera mà (almenys que es reutilitzin més vehicles antics, un altre inmens problema mediambiental del que ningú sembla ésser conscient)



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 04/10/2006 10:32

^^ Tot això està molt bé, però a mi no em semblaria correcte implantar mesures que punissin tota aquella gent que es veu obligada a emprar el cotxe perquè no té alternativa; i em refereixo a les zones del país on no hi ha transport públic (o el que hi ha no es pot considerar com a tal) tant sigui per manca de voluntat política o simplement perquè les característiques demogràfiques de la zona no ho permeten.

Vull dir que és molt fàcil tindre idees "anticotxe" quan vius davant d'un megaintercanviador amb bus urbà i interurbà, metro, rodalies, tram, taxis, etc. amb freqüències decents ―jo m'incloc a la categoria perquè visc al centre de Lleida i en comparació no em puc queixar―, sense considerar la gent que no té la sort.

Salutacions.
Sky l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 04/10/2006 15:49, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 04/10/2006 15:06

Sky ha escrit:^^ Tot això està molt bé, però a mi no em semblaria correcte implantar mesures que punissin tota aquella gent que es veu obligada a emprar el cotxe perquè no té alternativa; i em refereixo a les zones del país on no hi ha transport públic (o el que hi ha no es pot considerar com a tal) tan sigui per manca de voluntat política o simplement perquè les característiques demogràfiques de la zona no ho permeten.

Vull dir que és molt fàcil tindre idees "anticotxe" quan vius davant d'un megaintercanviador amb bus urbà i interurbà, metro, rodalies, tram, taxis, etc. amb freqüències decents ―jo m'incloc a la categoria perquè visc al centre de Lleida i en comparació no em puc queixar―, sense considerar la gent que no té la sort.

Salutacions.
Ho susbscric tot fil per randa. Per exemple: Jo per anar a la universitat tardo de 50 a 70 minuts en bus per fer uns ridículs 5 km. En cotxe tardaria 10 minuts. Si no hi hagués transit, en bus tardaria uns 25-45 minuts, pel que seguiria tardant menys en cotxe. I segurament em sortiria una mica més barat que el bus. Si visqués a Banyoles enlloc de Salt, aleshores quasi que obligatoriament hauria de venir en cotxe, i ja no parlo de si visqués a Orriols, Navata o pobles per l'estil. El mateix per la banda sud, ja sigui Arbúcies, Sta. Coloma de Farners o Maçanet de la Selva. Hi ha transport públic però és insuficient i no em serviria per res. Seria el cas de voler anar en TP i no poder. I en aquest cas, els peatges no són la millor opció, ja que el TP no existeix i la gent ha d'anar en cotxe obligatoriament.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Dimecres 04/10/2006 17:40

Añado:

Que els peatges, encara que no hi existan en la ciudad, tambien los pagamos pero de forma anual y nadie dse queja, es decir, yo por ejemplo al no superar el vehiculo los 1.600 cm3, solo pago creo recordar unos 60 y algo de euros anuales al ayuntamiento de terrassa, mientras que mi padre tiene uno 1.800 cm3 el cual paga 130 y pico euros.

Con esto podemos llegar a "un acuerdo" que los que se compran un vehiculo inferiro a 1.600cm3 se lo compran por necesidad, mientras que los superiores a esa cilindrada se les considera "vehiculo de lujo"... aún y asi a los tipo cayenne y cosas asi (para asqueror...... ...... ..... ...... ....... me guardo los comentarios por motivos personales) a esos si que se les tenia que poner una doble impuesto...

Asi pues resumiendo, que los ayuntamientos de forma indirecta nos cobran tambien peaje.

Otra cosa seria pues, empadronarse en el pueblo donde cristo (o mahoma) perdió la zapatilla, y enonces los impuestos de circulacion si que seria mucho más baratos.. otra cosa ya no se, pero hasta aqui puedo hablar.

Saludos y perdonar por la parrafada.

Pedro Aguilar (un condutor por ¿obligación?)


Saludos

Pedro Aguilar

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 04/10/2006 19:30

Estrella_de_Galicia ha escrit:Otra cosa seria pues, empadronarse en el pueblo donde cristo (o mahoma) perdió la zapatilla, y enonces los impuestos de circulacion si que seria mucho más baratos.. otra cosa ya no se, pero hasta aqui puedo hablar.
A Barcelona (pel que sembla Sarrià no ho és) tenim àrea verda i no podem fer aquest truc...

PD: Si es posen peatges a totes les vies, tindrem un bitllet més car. Si no inverteixes en infraestructures de vies ràpides, no es podrà fer un, diguem, Girona - Lleida en un temps raonable... reflexionem-hi, si us plau. :D



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 05/10/2006 0:29

No, si la reflexió ja és feta, i l'única solució de futur passa per la supressió del vehicle privat (i evidentment la creació de línies regulars i chàrters econòmics i eficaços que cobreixin totes les necessitats de transport).

El temps posarà cadascú al seu lloc.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 05/10/2006 1:00

Platanito ha escrit:Benvinguts siguin, doncs:

* el manteniment i encariment dels peatges actuals

* la creació de peatges a tots els trams actualment gratuits, incloent les autovies

* el peatge urbà

* les àrees verdes

* qualsevol recàrrec sobre la benzina no professional que al Govern li vingui de gust, com més alt millor

* taxa de luxe per la compra d'un vehicle de primera mà (almenys que es reutilitzin més vehicles antics, un altre inmens problema mediambiental del que ningú sembla ésser conscient)
Amb el degut respecte, Platanito... tot això que estàs dient, és una solemne animalada, i una solemne tonteria.

D'entrada, perquè hi ha limitacions, amb les quals l'única cosa que s'aconsegueix és cabrejar encara més al personal del que ho pugui estar actualment (que no és poc). Per entendre'ns... ni tu, ni ningú d'aquests que provenen d'entre "els de dalt", sou NINGÚ per prohibir a ningú d'agafar el cotxe a base de limitacions legals ABSURDES.

Jo no tinc perquè haver de pagar per utilitzar una via ràpida quan ja estic pagant els meus impostos com tothom, ni tinc perquè pagar la benzina a preus d'or, perquè quatre fills de ops! han decidit posar el barril iraquià al preu que els ha sortit de la polla (per cert... saps a quan està el barril al Canadà, que només està dedicat a usos domèstics? :roll: ), ni tinc perquè haver de pagar un recàrrec per comprar-me un cotxe nou, ni tinc perquè fer moltes animalades que a qui sigui se li puguin anar acudint.

Senzillament, agafaré el tren o el cotxe, on, quan, i com jo, ningú més que jo, vulgui.

Dit això... vols que parlem de medi ambient? Doncs... quan fa que es va inventar el cotxe elèctric? Com és que des de llavors, no hi hagut temps per desenvolupar-lo, implantar-lo comercialitzarment, i normalitzar-lo? O millor dit... de qui és culpa que això no hagi passat? Vols que t'ho digui? DONCS EXACTAMENT DE LA MATEIXA GENT, QUE EN NOM D'UNA SUPOSADA "SOSTENIBILITAT", ET FA PAGAR PER ANAR PER VIES RÀPIDES COM L'AUTOPISTA, ET COBREN LA BENZINA ALS PREUS QUE ELS HI DÓNA LA GANA, I SI POGUÉSSIN, ET FARIEN PAGAR PER FOTRE'T UNA PALLA.

No siguem hipòcrites, si us plau...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 05/10/2006 9:31

Jordi Freixas ha escrit:Amb el degut respecte, Platanito... tot això que estàs dient, és una solemne animalada, i una solemne tonteria.
Dir que la Terra és plana és una solemne tonteria.
Les propostes del que caldria fer en el futur, en canvi, s'hi pot estar d'acord o no, però en cap cas són una animalada ;)



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 05/10/2006 10:06

Jordi Freixas ha escrit: Amb el degut respecte, Platanito... tot això que estàs dient, és una solemne animalada, i una solemne tonteria.
Es cert que és una animalada. Tan cert com que bona part del que dic és el futur que ens espera.

Jordi Freixas ha escrit:Per entendre'ns... ni tu, ni ningú d'aquests que provenen d'entre "els de dalt", sou NINGÚ per prohibir a ningú d'agafar el cotxe a base de limitacions legals ABSURDES.
No, si que jo no sóc ningú per prohibir-ho està clar, però votaré gustosament a qui prometi prohibir-ho.

Jordi Freixas ha escrit:Senzillament, agafaré el tren o el cotxe, on, quan, i com jo, ningú més que jo, vulgui.
Mentre sigui legal, cap problema, tret de les consideracions ètiques i mediambientals, però que cadascú actui en funció de la seva voluntat de viure en una societat viable.

Jordi Freixas ha escrit:No siguem hipòcrites, si us plau...
Això és precisament el que em fa dir el que penso, la falta d'hipocresia.

Com que veig que a aquest pas arribarem a les mans (per ara ja se'ns estan escalfant els dits), deixaré clar que la meva opinió és que el model del vehicle particular és un model clarament fracassat (i això ningú ho pot negar a la vista dels índexos de contaminació, sinistralitat, càrrega económica familiar...), tot i que a la nostra societat es pot considerar imprescindible i sempre ho serà en determinades zones (pobles de l'interior i de muntanya). El que no s'ha de permetre és que la gent agafi el cotxe per anar de Barcelona a Lleida i no pagui per l'ús d'una via d'alta capacitat que ha estat pagada amb els impostos de tots, incloent els que no tenim cotxe o els que mai no la faran servir. Igual que jo pago el meu bitllet de tren (i pago més si n'agafo un d'alta velocitat), vosté, que ja paga els impostos i el carburant del seu cotxe, hauria de pagar el seu peatge per anar-hi més de pressa, cosa que, recordem-ho, fa crèixer enormement el consum i la sinistralitat.

Evidentment, això no hauria d'encarir el preu de l'autobús, cosa molt fàcil de solucionar: les línies regulars no pagarien peatge. No sembla massa difícil d'organitzar, no creieu? Peatges als corredors d'alta capacitat amb transport públic paral.lel suficient, i inversió en ferrocarril per crear aquest transport públic resseguint les vies d'alta capacitat que encara no en tenen per poder-hi fer peatges.

Amb una taxa gravant la compra de cotxes nous aconseguiriem fomentar la longevitat del parc actual, cosa que a molta gent li provoca alèrgia però que segurament al nostre planeta no li sabria tan greu. Part de la indústria de fabricació d'automòbils es pot reconvertir a la revisió i posta a punt d'aquests.

Pujant el combustible fòssil amb una altra taxa fomentariem el desplegament de la tecnologia elèctrica, de l'hidrògen o del que sigui (ja veureu com les petrolieres que han anat comprant i amagant totes les patents perdran el cul per comercialitzar-les quan baixin les vendes).

Del tema del peatge urbà i la zona verda no afegiré res més, ja que em sembla que tots els que respirem sovint l'aire de la ciutat hi estem d'acord, així com els residents d'aquests barris.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 05/10/2006 12:19

És curiós que tota la gent que demana l'erradicació del cotxe resideix a la zona 1 de l'ATM, on la xarxa de transport públic permet perfectament viure-hi sense vehicle privat.

Girona - Ripoll és una hora i mitja amb vehicle privat. Amb transport púbic, tres hores si tens sort amb els horaris, però el més normal és que no baixi de quatre. Amb ferrocarril, toca baixar fins a Barcelona.

Des del poble de l'Estany (amb una preciosa església i claustres romànics que ningú s'hauria de perdre) hi ha autobusos a Barcelona, però no hi ha transport públic a la respectiva capital administrativa, Manresa.

De Girona a Quart només es poden fer servir la meitat dels autobusos que hi circulen per la tonteria de les concessions i les restriccions de trànsit de viatgers. Es poden prendre els autobusos de Teisa a Sant Feliu de Guíxols, però no els de Sarfa de l'anella de les Gavarres.

I això per no parlar del gran nombre de pobles sense transport públic o amb servei marginal. Montagut i Oix només té un servei a la setmana que el comunica amb Castellfollit de la Roca el dia de mercat.

No tinc cotxe ni carnet de conduir, i mentre pugui seguiré així. Sóc un afèrrim defensor del transport públic i del dert a la mobilitat, però d'aquí a demanar l'erradicació del vehicle privat hi va un abisme. El que cal és racionalitzar-lo. Però el que és un fet és que, amb l'estat actual del transport públic a Catalunya, la prohibició del trànsit de vehicles privats suposaria una crisi econòmica a comarques inassumible. La única sortida seria una migració massiva de tots els habitants de Catalunya a Barcelona.

Malauradament per alguns, encara hi ha vida més enllà de la RMB.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 05/10/2006 22:31

Platanito ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit: Amb el degut respecte, Platanito... tot això que estàs dient, és una solemne animalada, i una solemne tonteria.
Es cert que és una animalada. Tan cert com que bona part del que dic és el futur que ens espera.

Jordi Freixas ha escrit:Per entendre'ns... ni tu, ni ningú d'aquests que provenen d'entre "els de dalt", sou NINGÚ per prohibir a ningú d'agafar el cotxe a base de limitacions legals ABSURDES.
No, si que jo no sóc ningú per prohibir-ho està clar, però votaré gustosament a qui prometi prohibir-ho.

Jordi Freixas ha escrit:Senzillament, agafaré el tren o el cotxe, on, quan, i com jo, ningú més que jo, vulgui.
Mentre sigui legal, cap problema, tret de les consideracions ètiques i mediambientals, però que cadascú actui en funció de la seva voluntat de viure en una societat viable.

Jordi Freixas ha escrit:No siguem hipòcrites, si us plau...
Això és precisament el que em fa dir el que penso, la falta d'hipocresia.

Com que veig que a aquest pas arribarem a les mans (per ara ja se'ns estan escalfant els dits), deixaré clar que la meva opinió és que el model del vehicle particular és un model clarament fracassat (i això ningú ho pot negar a la vista dels índexos de contaminació, sinistralitat, càrrega económica familiar...), tot i que a la nostra societat es pot considerar imprescindible i sempre ho serà en determinades zones (pobles de l'interior i de muntanya). El que no s'ha de permetre és que la gent agafi el cotxe per anar de Barcelona a Lleida i no pagui per l'ús d'una via d'alta capacitat que ha estat pagada amb els impostos de tots, incloent els que no tenim cotxe o els que mai no la faran servir. Igual que jo pago el meu bitllet de tren (i pago més si n'agafo un d'alta velocitat), vosté, que ja paga els impostos i el carburant del seu cotxe, hauria de pagar el seu peatge per anar-hi més de pressa, cosa que, recordem-ho, fa crèixer enormement el consum i la sinistralitat.

Evidentment, això no hauria d'encarir el preu de l'autobús, cosa molt fàcil de solucionar: les línies regulars no pagarien peatge. No sembla massa difícil d'organitzar, no creieu? Peatges als corredors d'alta capacitat amb transport públic paral.lel suficient, i inversió en ferrocarril per crear aquest transport públic resseguint les vies d'alta capacitat que encara no en tenen per poder-hi fer peatges.

Amb una taxa gravant la compra de cotxes nous aconseguiriem fomentar la longevitat del parc actual, cosa que a molta gent li provoca alèrgia però que segurament al nostre planeta no li sabria tan greu. Part de la indústria de fabricació d'automòbils es pot reconvertir a la revisió i posta a punt d'aquests.

Pujant el combustible fòssil amb una altra taxa fomentariem el desplegament de la tecnologia elèctrica, de l'hidrògen o del que sigui (ja veureu com les petrolieres que han anat comprant i amagant totes les patents perdran el cul per comercialitzar-les quan baixin les vendes).

Del tema del peatge urbà i la zona verda no afegiré res més, ja que em sembla que tots els que respirem sovint l'aire de la ciutat hi estem d'acord, així com els residents d'aquests barris.
QUANTA HIPOCRESIA!!!!!

O sigui... el tema és, que com si estiguéssim a finals del segle XIX, determinades infraestructures serien patrimoni gairebé exclusiu dels més rics. És el resum de tot el que has dit.

I torno a repetir... el que (potser :roll: ) a la terra "no li sabria tant de greu", és que s'apartéssin els cotxes de benzina d'una ops! vegada i es comencés a implantar el cotxe elèctric. Què m'en dius d'això últim, Platanito? No ho agrairia això la terra? :roll:



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 05/10/2006 22:36

entfe001 ha escrit:És curiós que tota la gent que demana l'erradicació del cotxe resideix a la zona 1 de l'ATM, on la xarxa de transport públic permet perfectament viure-hi sense vehicle privat.

Girona - Ripoll és una hora i mitja amb vehicle privat. Amb transport púbic, tres hores si tens sort amb els horaris, però el més normal és que no baixi de quatre. Amb ferrocarril, toca baixar fins a Barcelona.

Des del poble de l'Estany (amb una preciosa església i claustres romànics que ningú s'hauria de perdre) hi ha autobusos a Barcelona, però no hi ha transport públic a la respectiva capital administrativa, Manresa.

De Girona a Quart només es poden fer servir la meitat dels autobusos que hi circulen per la tonteria de les concessions i les restriccions de trànsit de viatgers. Es poden prendre els autobusos de Teisa a Sant Feliu de Guíxols, però no els de Sarfa de l'anella de les Gavarres.

I això per no parlar del gran nombre de pobles sense transport públic o amb servei marginal. Montagut i Oix només té un servei a la setmana que el comunica amb Castellfollit de la Roca el dia de mercat.

No tinc cotxe ni carnet de conduir, i mentre pugui seguiré així. Sóc un afèrrim defensor del transport públic i del dert a la mobilitat, però d'aquí a demanar l'erradicació del vehicle privat hi va un abisme. El que cal és racionalitzar-lo. Però el que és un fet és que, amb l'estat actual del transport públic a Catalunya, la prohibició del trànsit de vehicles privats suposaria una crisi econòmica a comarques inassumible. La única sortida seria una migració massiva de tots els habitants de Catalunya a Barcelona.

Malauradament per alguns, encara hi ha vida més enllà de la RMB.
Tot això està molt bé, sí. Hi estic d'acord, però... no se t'ha acut pensar que un cop el transport públic estigui a l'altura, no serà necessari prohibir el vehicle privat?



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 05/10/2006 22:47

Doncs va, que el transport públic estigui a l'altura... :idea: :!: :roll: :osti

abegot style posant iconos.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 05/10/2006 23:30

Jordi Freixas ha escrit:I torno a repetir... el que (potser :roll: ) a la terra "no li sabria tant de greu", és que s'apartéssin els cotxes de benzina d'una ops! vegada i es comencés a implantar el cotxe elèctric. Què m'en dius d'això últim, Platanito? No ho agrairia això la terra? :roll:
Espera't que revisi el que havia escrit...
Platanito ha escrit: Pujant el combustible fòssil amb una altra taxa fomentariem el desplegament de la tecnologia elèctrica, de l'hidrògen o del que sigui (ja veureu com les petrolieres que han anat comprant i amagant totes les patents perdran el cul per comercialitzar-les quan baixin les vendes).
Caram! Si ho havia posat i tot!

El que no acabo de comprendre és que em titllis d'hipòcrita. Al diccionari diu:

Hipocresia.f.Simulació de qualitats i de sentiments que hom no té.

Curiosament, trobo que la teva suposada passió pel ferrocarril no quadra amb la teva aferrissada defensa de les autopistes gratuites i del dret de cadascun dels prop de 7000 milions d'habitants de la terra d'ocupar deu metres quadrats d'asfalt (més la distància de seguretat) per sobre de la subsistència de l'espècie i de la viabilitat de la vida a la Terra. Almenys una de les dues posicions quadra amb la defnició d'hipocresia. Et demao que em diguis què del que he dit no quadra amb el que sento (definició de hipocresia, acusacio que ja m'has imputat dues vegades) i quina de les teves dues opcions aparentment contradictòries és falsa (hipocresia). Si no ho són, de contradictòries, et prego que m'ajudis a entendre com encaixen l'una amb l'altra.

Salutacions, records i diccionaris!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 06/10/2006 0:04

Va, feu el favor de calmar-vos, i deixem-nos estar d'acusacions ehem ehem ehem... :roll:

On són els administradors/moderadors/motxeadors? :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 06/10/2006 0:37

Platanito ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:I torno a repetir... el que (potser :roll: ) a la terra "no li sabria tant de greu", és que s'apartéssin els cotxes de benzina d'una ops! vegada i es comencés a implantar el cotxe elèctric. Què m'en dius d'això últim, Platanito? No ho agrairia això la terra? :roll:
Espera't que revisi el que havia escrit...
Platanito ha escrit: Pujant el combustible fòssil amb una altra taxa fomentariem el desplegament de la tecnologia elèctrica, de l'hidrògen o del que sigui (ja veureu com les petrolieres que han anat comprant i amagant totes les patents perdran el cul per comercialitzar-les quan baixin les vendes).
Caram! Si ho havia posat i tot!
Siiiiii... oh!! I tant!! Deixa't de combustibles fòssils!! T'estic parlant de COTXES ELÈCTRICS. A on són els cotxes elèctrics?? Com és que no s'ha implantat? Abans que res, si pretens millorar alguna cosa, ves a per les petroleres, no a per la gent que agafa el cotxe per anar a treballar.
Platanito ha escrit:El que no acabo de comprendre és que em titllis d'hipòcrita. Al diccionari diu:

Hipocresia.f.Simulació de qualitats i de sentiments que hom no té.
Ho vols saber? Està bé això de promoure polítiques suposadament mediambientals, quan realment no es pot trobar la solució d'aquesta manera. Per exemple, el pla aquest de l'incivisme de l'Ajuntament de Barcelona. Aquesta llei prohibeix la prostitució i el top manta. Gracies a aquesta llei, si s'enganxa a una prostituta al carrer o a un tio venen CD's i DVD's pirates, el poden posar a la presó, o posar-li una multa. Ara bé... als mafiosos de caqueta que hi han pel seu damunt, aquests sí que no els toquen ni de conya. D'això, jo en dic hipocresía.
Platanito ha escrit:Curiosament, trobo que la teva suposada passió pel ferrocarril no quadra amb la teva aferrissada defensa de les autopistes gratuites i del dret de cadascun dels prop de 7000 milions d'habitants de la terra d'ocupar deu metres quadrats d'asfalt (més la distància de seguretat) per sobre de la subsistència de l'espècie i de la viabilitat de la vida a la Terra. Almenys una de les dues posicions quadra amb la defnició d'hipocresia. Et demao que em diguis què del que he dit no quadra amb el que sento (definició de hipocresia, acusacio que ja m'has imputat dues vegades) i quina de les teves dues opcions aparentment contradictòries és falsa (hipocresia). Si no ho són, de contradictòries, et prego que m'ajudis a entendre com encaixen l'una amb l'altra.
La meva passió pel ferrocarril és la que és, i ni tinc perquè demostrar res a ningú, ni em dona la gana. Senzillament, si veig un tema que m'interessa, m'hi fotré o no. Ara bé... saps una cosa? Jo encara no tinc carnet de conduir (me l'estic treient). Però resulta que per anar a treballar, he de marxar de casa meva ben bé una hora abans que si tingués cotxe, i normalment l'hora que torno, això ja és un misteri. O sigui que... a partir d'aquesta situació, NO EM TORNIS A RALLAR AMB PEATGES I RECÀRRECS A LA BENZINA, i si vols fer alguna cosa pel món, ves a l'arrel del problema.



Gat_l-h
N4
N4
Entrades: 58
Ubicació: L'Hospitalet centre del centre

Entrada Autor: Gat_l-h » Divendres 06/10/2006 2:13

Ens agradi o no, el transport privat sempre existirà. Si no hi ha gasolina, i tornem a l'edat mitja, tornarem a veure carros (camions), diligències (autobusos), genets (motoristes) etc...

En serio, la mobilitat és un dret, i no es pot prohibir. el que es pot fer és racionalitzar l'us del vehicle privat, però és difícil fer-ho de manera equitativa.

Segons un estudi d'un professor que vaig tenir, amb l'aplicació del protocol de Quioto a Espanya, s'haurà de penalitzar el transport privat amb impostos nous per poder-lo complir, i, segons el seu estudi, que en surtiria més perjudicats serien les classes mitges i baixes, que viuen a la segona corona, amb un alt índex de mobilitat obligada. Traduïnt: les parelles del Vallès que treballen per la zona i tenen dos cotxes.

És just que ho pagui qui més li pot perjudicar? La solució, si n´hi ha, és posar el transport públic a l'altura, i aplicar alts impostos als vehicles poc eficients. Més peatges? Potser. Un peatge que no eliminaria mai, per exemple, és el dels túnels de Vallvidrera. Em sembla un conjunt exemplar del que vull dir: un servei públic ràpid i eficaç, i que no vulgui anar amb transport públic, té la opció de pagar el petage del túnel, o pedre 15 minuts pujant per Vallvidrera.

Es pretenia fer quelcom de semblant pel túnel d'Horta, però suposo que al final les presions ecologistes ho impediran.

Podria ser una mica el mateix un Sitges Barcelona, si renfe estigués a l'altura.

També faria falta combinar-ho amb aparcaments disusius, no tothom té bus prop de casa i amb horaris competitius.

En conclusió, prohibir no, però afavorir l'us de vehicle privat quan hi hagi una alternativa vàlida i bona de transport públic.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 06/10/2006 8:47

Hola!

Us agradi o no, senyors, cal ser realistes. Hi ha llocs on accedir en transport públic és una odissea, i cal el vehicle privat (sí, sí, és necessari). Com va dir un famòs matemàtic :D "hi ha vida més enllà de la primera zona de la Regió Metropolitana de Barcelona". :!:

El que cal és, però, fotre més impostos als automòbils que consumeixen més i ocupen més espai urbà. Això és, un vehicle tipus Smart Fortwo no hauria de pagar tants impostos com un mastodòntic i horroròs Nissan Murano. ;)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”