Regional. delta¿¿

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Ophani
N4
N4
Entrades: 74

Regional. delta¿¿

Entrada Autor: Ophani » Dimecres 18/10/2006 18:39

ja se que no existeixen els delta, pero volia preguntar si sabieu quina era la diferencia entre un delta i un regional, o que era un regional-delta



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimecres 18/10/2006 18:40

ufff..

segur que hi ha foreros que saben més,pero crec que va ser un producte de regionals, intermedio entre Catalunya Express i els regionals que paraven a totes les estacions.

Els Delta eren el trens de Puigcerdà i algú a Portbou, i algu altre.......

Vinga, recordeu. :D



Ophani
N4
N4
Entrades: 74

Entrada Autor: Ophani » Dimecres 18/10/2006 18:49

home jo conservo l'ultim horari de puigcerda com a regionals i figuraben deltes i regionals, els delta eren els que arrrivaven fins a pugicerda i els regionals els que arribaven fins a ripoll, pero no se quina diferencia hi havia



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 18/10/2006 18:55

Regional -> Dins els nuclis de rodalies es comporta com un més, inserit dins la malla i fent totes les parades. Fora del nucli segueix parant a totes les parades.

Regional Delta / Regional Lince -> Dins els nuclis de rodalies és un tren semi directe, tot i que admet títols de transport de Rodalies o integrats (en el cas de BCN o Madrid). Fora del nucli de Rodalies és un tren amb parada a totes les estacions.

Regional Exprés / ------- Exprés (les ------ = nom del servei, com ara Catalunya Exprés) -> Dins el nucli de rodalies només fa una o dues parades, i no admet els títols de transport de Rodalies o integrats. Fora del nucli és un tren semi directe fent parada només a poblacions amb certa relevància.

Interregional (TRD o R-598) -> No para dins el nucli de Rodalies i fora només a llocs d'una importància mitjana, tot i que si el servei és dolent en quant a freqüències es poden arribar a comportar com un REX.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 18/10/2006 20:00

Jo he arribat a prendre Delta's des de Salou cap a Barcelona, amb 440 sense reformar ataronjades... :'(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 18/10/2006 20:17

Jo també vaig pujar en un Delta a La Tor de Querol per fer la mítica ruta L'Hospitalet>La Tor>Vilafranca C.>Perpinyà>Cervera>Portbou>(via Mataró en el mateix tren)>Barcelona>L'Hospitalet. :D

Us poso una foto d'arxiu de les dues 440 Regional Delta del viatge que he mencionat abans (no recordo l'any exacte però ja en fa uns quants!)

Imatge



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 18/10/2006 22:58

aarongilp ha escrit:Interregional (TRD o R-598) -> No para dins el nucli de Rodalies i fora només a llocs d'una importància mitjana, tot i que si el servei és dolent en quant a freqüències es poden arribar a comportar com un REX.
Això no és del tot cert. Exemples:
-TRD Madrid<->Salamanca: paren a Villalba de Guadarrama (C-2, C-8, C-8a, C-8b i C-10)
-R-598 Sevilla<->Málaga i Sevilla<->Almeria: paren a Dos Hermanas (C-1). De fet jo vaig fer transbord en aquesta estació entre un TRD venint de Granada per agafar un REX cap a Cadis...
-TRD Zaragoza<->València: paren a Sagunt (C-5 i C-6) i València Cabanyal (C-6).

I el TRD Valladolid-Salamanca para a totes les estacions, encara que té tarifiació de Regional Exprés (igual per els TRD de la línia de Terol).



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 18/10/2006 23:05

Quan deia que no paraven dins al nucli pensava en els R-598 de Badajoz, que no paren ni a Fuenlabrada...bé, podríem deixar-ho com a que fan poques parades dins el nucli de rodalies...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Ophani
N4
N4
Entrades: 74

Entrada Autor: Ophani » Dimecres 18/10/2006 23:41

no es veritat que tots els regionals paresin a totes les parades, els regionals de ripoll per exemple no paraven a montcada, nii santa perpetua etc. excepte 1 o 2 el dia



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 18/10/2006 23:49

Ophani ha escrit:no es veritat que tots els regionals paresin a totes les parades, els regionals de ripoll per exemple no paraven a montcada, nii santa perpetua etc. excepte 1 o 2 el dia
Els que no paraven eren els Delta, els regionals a seques sí que paraven a totes les estacions excepte el tren de les 8 a Ribes que no parava a Montcada-Bifurcació.



Ophani
N4
N4
Entrades: 74

Entrada Autor: Ophani » Dijous 19/10/2006 10:30

perdoune per la meva afirmacio rotunda sobre que els regionals de ripoll no paraben a totes les parades, em vai confondre amb els dos deltes que em sembla que arriben a ripoll, aquests si que no paren a totes les parades sorry :oops:



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dijous 19/10/2006 10:38

Doncs de tant en tant, a algunes estacions encara anuncien alguns regionals com a deltes. Un exemple és el regional amb destinació Tortosa que surt de SAC a les 20:48 (em penso). Aquest tren le vist anunciat pràcticament sempre com Delta. Una cosa semblant pasa amb alguns regionals BCN-Portbou-Cervera de la Marenda. A Granollers-Centre de tant en tant són anunciats com "Delta amb destinació BCN-Sants" (obviament quan van direcció BCN).

Salutacions,

Per cert, ja sòc bicentenari! (missatge 200)

(si, ja ho sé, no és gran cosa...) :D


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Ophani
N4
N4
Entrades: 74

Entrada Autor: Ophani » Dijous 19/10/2006 14:12

Aleshores els actuals regionals de la linia de portbou son antics deltes? jo crec que hi hauria d'haverhi algun regional a la linia que fes totes les parades com el de Puigcerda



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 19/10/2006 15:23

Ophani ha escrit:Aleshores els actuals regionals de la linia de portbou son antics deltes? jo crec que hi hauria d'haverhi algun regional a la linia que fes totes les parades com el de Puigcerda
Tot RDelta a excepció d'un regional que sortia de BCN a les 8.20. Pensa una cosa, Ophani, a la C2 hi ha suficients freqüències com per a que no sigui necessari que els Regionals hi parin. De fet, de St. Celoni a Maçanet, on els rodalies normals no hi arriben tot i ésser C2, hi paren des de sempre els Regionals i ex-RDelta. A la linia de Puigcerdà, en canvi, els pocs trens que hi ha s'han d'aprofitar i fer-los parar a tot arreu, a excepció dels Latour que no paren tant. De fet, crec recordar que els 3 de Lleida per Manresa van ésser Delta algun cop, i a Terrassa els anunciaven com a tals...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Ophani
N4
N4
Entrades: 74

Entrada Autor: Ophani » Dijous 19/10/2006 17:04

ui jo no arribo a tant ja, pero si que tens rao que els trens que pasin per la linia de vic no es poden estar masa per saltarse parades :P imagino que quan es desdobli la linia de vic, no hi haura cap regional que pari per les parades secundaries del sector de rodalies



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”