Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: visir5704 » Dimarts 23/09/2008 23:38

Aquesta no línia no s'electrificarà ni a curt ni a mig termini ja que seria una inversió totalment ruinosa, de fet FGC només té intenció de potenciar entre Lleida i Balaguer, i mantenir com a servei social i turístic entre Balaguer i La Pobla de Segur.

Pel que fa al material mòbil d'aquesta línia i que ja sigui de FGC és una cosa que està prevista però no està decidida, sembla difícil trobar el material adequat i de moment es prefereix utilitzar el de Renfe, cal tenir en compte que els trens que es comprin condicionaran qualsevol decisió que es prengui sobre la línia durant 30 anys, a més a més els automotors de tipus lleuger que se solen utilitzar en aquest tipus de línies podrien donar mal resultat ja que si bé són ideals per un recorregut més amunt de Balaguer, la majoria d'expedicions entre Lleida i Balaguer tenen una demanda significativament superior a la d'un automotor que quedaria desbordat, i automotors en doble no interessen ja que es necessita el tren totalment comunicat per permetre l'eficaç feina de l'interventor, la única solució seria incrementar el nombre de circulacions, cosa que tampoc sembla que sigui l'objectiu de l'empresa,

D'altra banda encara que es depengui del material de Renfe, és una situació que convé a les dues empreses, doncs una necessita trens per prestar servei a la línia i l'altra necessita una línia on amortitzar els seus trens, per tant és una situació que es pot perllongar durant força temps
ferroviario_catalan ha escrit:Hay algun documento o informacion de si se pretende electrificar la linea, y si F.G.C. tiene previsto comprar trenes propios para esa linea y asi dejar de depender del material de renfe?

SALUDOS, Iván


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 25/09/2008 15:17

Doncs per això: tan difícil és ficar trens 592 rodalies lleida-balaguer?
Au revoir :hola C.A.C.V.



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dilluns 29/09/2008 19:33

tren250 ha escrit:Doncs per això: tan difícil és ficar trens 592 rodalies lleida-balaguer?
El que comenta en visir5704 és que, de moment i per uns anys, es pot anar tirant amb els 592(.2) sense problemes. Però aquests ja tenen uns anys i convé començar a dissenyar propostes de nous trens, siguin específics d'aquesta línia o aplicables també a altres no electrificades. Encara hi veurem els futurs 599...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 01/10/2008 20:37

Us informo que NO és possible treure bitllets de la línia Lleida-La Pobla de Segur a les taquilles dels ferrocarrils portuguesos. Així mateix, m'han informat que tenen vetada la venda de bitllets regionals espanyols (m'ha reconegut a la primera un número de tren com a TRD, he flipat :o ), sigui amb reserva de plaça o sense. Pel que fa als bitllets a mà, només es fan per la relació Porto-Vigo, de taricació regional portuguesa.

En breu provaré treure un bitllet del tren groc.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 01/10/2008 20:56

Decididament, els no-nacionalismes segueixen fent estralls.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 01/10/2008 21:11

El més dur de tot, és que els portuguesos continuen venent els bitllets espanyols amb el SIRE, el sistema de venda d'ADIF.
Guigui ha escrit:Decididament, els no-nacionalismes segueixen fent estralls.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 01/10/2008 21:13

liniadelRipollés ha escrit:El més dur de tot, és que els portuguesos continuen venent els bitllets espanyols amb el SIRE, el sistema de venda d'ADIF.

No he acabat d'entendre el perquè de vendre un bitllet del SudExpresso amb el SIRE i no amb un sistema propi portugués.
Guigui ha escrit:Decididament, els no-nacionalismes segueixen fent estralls.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dimecres 01/10/2008 22:47

La gestio de l'assignacio de pax a Renfe es exclusiva de SIRE o VCX-VOL.



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dijous 02/10/2008 0:11

El SIRE no pertany a l'ADIF sinó a Renfe.

Pel que fa al SIRE només permet vendre bitllets dels trens que hi estan inclosos, no és el cas d'aquesta línia.

Pel que fa a reconèixer un tren com a TRD és fàcil de saber si algú hi està habituat per la forma del número de tren, l'1 encapçala els trens regionals.

El SIRE utilitzat per la CP per la venda de bitllets de Renfe té el mateix protocol de funcionament que el de Renfe quan ven un bitllet d'una altra xarxa ferroviària, un bitllet pel tren groc no és possible de vendre ja que només es poden comprar bitllets de trens amb reserva i bitllets oberts pels trams autoritzats per la venda internacional, en el cas del Tren Groc és possible un La Tor de Querol-Font Romeu, de tota manera, ara per ara, la venda de bitllets d'aquest tipus està suspesa a Renfe, però probablement podràs comprar un bitllet per un TGV, el bitllet emès per interconnexió sol no sortir a la primera i cal insistir una mica, sempre hi ha alguna cosa mal codificada a la primera.

Desconec si la SNCF et ven bitllet amb reserva per un TRD, un Terol-Sagunt per exemple.
liniadelRipollés ha escrit:El més dur de tot, és que els portuguesos continuen venent els bitllets espanyols amb el SIRE, el sistema de venda d'ADIF.
Guigui ha escrit:Decididament, els no-nacionalismes segueixen fent estralls.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 10/10/2008 15:30

Ferrocarrils de la Generalitat proposa un tren turístic de la Pobla amb locomotores de vapor

Ferrocarrils de la Generalitat ha proposat a la Paeria i la Diputació de Lleida un tren turístic a la línia de la Pobla a través de locomotores a vapor. Així ho ha avançat aquest dijous al programa "Panorama" de Lleida Televisió el delegat del govern a Lleida, Miquel Pueyo. Aquesta línia turística a l'antiga tindria una periodicitat d'un dia a la setmana i serà una realitat tan bon punt es posin d'acord les administracions implicades. El pressupost previst per tirar-ho endavant és d'uns 250.000 euros anuals.

La iniciativa té com a objectiu normalitzar la línia de La Pobla amb locomotores a vapor com la Garrafeta. Es faria a banda de l'explotació convencional que s'hi està duent a terme, que segons Pueyo està augmentant el nombre de viatgers. La proposta rellançaria el turisme de la zona. Però falta el vist i plau de les tres administracions. El projecte també contempla la creació d'un centre d'interpretació del ferrocarril a l'antiga estació de tren de Cellers.

http://cat.lleida.com/actualitat/



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dissabte 11/10/2008 12:57

No sé... No recorda una mica bastant al tren verd?
Centre d'interpretació a Cellers: Centre d'interpretació a Ripoll
Ambes línies són transpirinenques
LOCOMOTORES de vapor (no només la garrafeta)
Finalitats turístiques
La diferència? Que la idea del tren verd era del ajuntament de ripoll i aquí és de ferrocarrils de la generalitat. La política, com sempre, pel mig. La veritat, dubto molt que es faci.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 11/10/2008 13:31

tren250 ha escrit:Ambes línies són transpirinenques
No. De fet, la línia de La Pobla ni tan sols arriba al Pirineu.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Dissabte 11/10/2008 16:58

tren250 ha escrit:No sé... No recorda una mica bastant al tren verd?
Centre d'interpretació a Cellers: Centre d'interpretació a Ripoll
Ambes línies són transpirinenques
LOCOMOTORES de vapor (no només la garrafeta)
Finalitats turístiques
La diferència? Que la idea del tren verd era del ajuntament de ripoll i aquí és de ferrocarrils de la generalitat. La política, com sempre, pel mig. La veritat, dubto molt que es faci.
La diferència és que a la línia de pobla el tren turístic ja existeix.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 31/10/2008 16:48

Sky ha escrit:Als pressupostos de la Generalitat per al 2008 hi apareixen aquests conceptes:

- OFICINES LÍNIA LLEIDA - LA POBLA FGC 200.000€
- ESTACIONS LÍNIA LLEIDA - LA POBLA FGC 1.611.000€
- TALLERS LÍNIA LLEIDA - LA POBLA FGC 340.000€
- VIA LÍNIA LLEIDA - LA POBLA FGC 600.000€
- TÚNELS I PONTS LÍNIA LLEIDA - LA POBLA FGC 1.200.000€
- PASSOS A NIVELL LÍNIA LLEIDA - LA POBLA FGC 1.360.000€
- SENYALITZACIÓ, TELECONTROL I CTC LÍNIA LLEIDA - LA POBLA FGC 429.000€
- MATERIAL FERROCARRIL LÍNIA LLEIDA - LA POBLA FGC 3.000.000€
- INVESTIGACIÓ I DESENVOLUPAMENT LÍNIA LLEIDA - LA POBLA FGC 60.000€
- LÍNIES ELÈCTRIQUES LÍNIA LLEIDA - LA POBLA FGC 2.400.000€
- VARIS INSTAL·LACIONS LÍNIA LLEIDA - LA POBLA FGC 3.800.000€

Bona part d'això ja sortia als de l'any passat, però no es van arribar a executar.
Tots aquests conceptes ja no consten als pressupostos 2009 :nose

http://www15.gencat.cat/ecofin_wpres09/pdf/AI_6360.pdf

En aquest document hi ha dades actuals del nombre de viatgers de la línia (244.000 el 2007 i una previsió de 283.800 per enguany).

http://www15.gencat.cat/ecofin_wpres09/pdf/MP_6360.pdf

Així doncs l'evolució de l'ocupació a la línia seria la següent:

1998: 121.626
1999: 104.875
2000: 90.017
2001: 91.708
2002: 105.233
2003: 117.000
2004: 117.467
2005: 138.544
2006: 204.940
2007: 244.300
2008: 283.800



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 18/11/2008 16:58

El Consell del Pallars Jussà demana ampliar fins a cinc els serveis diaris del tren de la Pobla i optimitzar els horaris

El Consell Comarcal del Pallars Jussà ha aprovat una moció en què demana ampliar fins a cinc els serveis del tren de la Pobla de Segur donat que els tres actuals son insuficients i no donen resposta a les necessitats de la població. Una segona demanda és una modificació d'horaris i que tinguin connexió amb els trens d'alta velocitat que van a Barcelona o Saragossa. Xavier Pont, president del Consell Comarcal creu que una modificació d'horaris acompanyat d'una ampliació de serveis portaria de ben segur a un augment d'usuaris. Aquest fet possibilitaria que molts estudiants poguessin anar i tornar de Lleida i no haver-s'hi de quedar a dormir per falta de transport públic.

http://www.3cat24.cat/noticia/333893/pa ... ls-horaris



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 18/11/2008 17:04

Jo estiuejo a Esterri d'Àneu, i avegades per necessitat he hagut de baixar a Barcelona i el tren de la Pobla és la pitjor manera. Ojalà canviïn els horaris!


Salutacions,

Oriol

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dilluns 01/12/2008 13:17

Jajajaj, pobres automotors diesel, no se si aguantarien 10 serveis al dia (5 per sentit)



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 02/12/2008 18:27

oriolp13 ha escrit:Jo estiuejo a Esterri d'Àneu, i avegades per necessitat he hagut de baixar a Barcelona i el tren de la Pobla és la pitjor manera. Ojalà canviïn els horaris!
Jo també peró a Camarasa, aquest estiu vaig mirar els horaris d'AVE i Avant per fer enllaç amb algún tren de la Pobla que anés fins a la Pobla de Segur, i és totalment desmesurat, només hi han 3 al día, al matí, al mitgdia-tarda i al vespre-nit.
Surt més a compte anar a Barcelona amb l'autobus.


El metro de Barcelona amb motoristes!

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dimarts 02/12/2008 20:27

Aixo de "nomes" es relatiu, hi ha linies com la de Canfranc amb 2 trens o d'altres que nomes en tenen 1



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/12/2008 22:24

jordidr ha escrit:Aixo de "nomes" es relatiu, hi ha linies com la de Canfranc amb 2 trens o d'altres que nomes en tenen 1
"Només 3 circulacions al dia" és absolut. Que hi hagi situacions encara més lamentables en d'altres indrets, no li treu dramatisme.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”