Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1920
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 19/11/2015 12:04

Doncs amb aquests 3 milions, podries comprar 4 trens... crec que és molt millor comprar-los nous que llogar-los.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 23/11/2015 19:37

El millor servei que podrien fer aquests trens, a banda de dur passatgers, fora que en arribar donés temps per a comprar el bitllet de tren cap a Barcelona o Madrid i que en tornar hi hagués esperant el tren direcció la Pobla de Segur.
No vull dir que per cada tren direcció Barcelona, o Madrid, n'hagi d'haver un direcció, o venint, a la Pobla de Segur. Si no que els serveis que hi hagin (un al dia, dos, tres...) sempre arribin per poder fer transbord.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1616
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 23/11/2015 21:35

M'entretingut amb uns horaris que poden fer amb una unitat i l'altre de reserva (aquesta segona unitat només faria un servei el cap de setmana). És molt semblant al horari actual pero crec que fa més atractius certs serveis.
Tinc el dubte de fer un tercer servei els festius, pero on aniria millor.
He intentar promoure l'intermodalitat amb la resta de línies, cosa que amb una unitat és dificil.
Fitxers adjunts
Pobla.xls
Gràfic de serveis.
(40 KiB) S’ha baixat 101 vegades



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1920
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 23/11/2015 22:15

Amb una sola unitat és insuficient per cobrir els serveis si hi ha un augment de freqüències. Com a mínim amb 4 trens (3 en servei + 1 reserva) ja es poden fer tots els serveis.

D'altra banda, en breu pujaré també la meva proposta d'horaris per aquesta línia.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimarts 24/11/2015 11:13

las unidades en reserva deberian ser eliminadas.

Es un coste demasiado alto, para una linea como esa. El bus como sustitutorio en caso de necesidad es suficiente.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1616
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dimarts 24/11/2015 16:40

Renfe451 ha escrit:Amb una sola unitat és insuficient per cobrir els serveis si hi ha un augment de freqüències. Com a mínim amb 4 trens (3 en servei + 1 reserva) ja es poden fer tots els serveis.

D'altra banda, en breu pujaré també la meva proposta d'horaris per aquesta línia.
M'agradaria veure com quadrar 3 trens simultàniament. És practicament la capacitat de la línia i és complicat el tema d'encreuaments i les seves hores. L'interval menor posible és 130min més amunt de Balaguer i de 60min entre Balaguer i Lleida.

Lo ideal seria 2 unitats. Amb aquestes es pot fer Lleida-Balaguer amb una freqüència de 60min tot el dia, mentre l'altre unitat pot fer Lleida-Pobla amb freqüència de 4h (3-4 expedicions diaries).



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2310
Ubicació: La Trinitat Nova, Nou Barris, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 24/11/2015 16:50

Una pregunta. En aquesta línia, el servei s'ajusta a la demanda? És a dir: si hi haguessin més trens hi hauria més usuaris? O hi ha pocs trens perquè hi ha pocs usuaris?


Juanjo Rubio. Frontend & Backend Developer. Faig coses a ACEMA, ARCA, Amics del Bus, #busclassicbcn i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1616
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dimarts 24/11/2015 18:14

Aquesta és un altre. No cal passejar ferralla.

El problema que amb una unitat no es pot satisfer les demandes principals. Per tant poca flota, no hauria d'haber cap en reserva pero potser el que plantejen és una unitat en ple servei tot el dia i l'altre amb alguns reforços. En cas d'incidencies aquests reforços són els que passaria a fer-se amb lloguer o per carretera. Per tal de sobrecarregar de treball una unitat, alternaria amb l'altre per equiparar kilómetres.



albe6
N8
N8
Entrades: 979
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 24/11/2015 18:15

La línia no dóna per més: BT en tot el recorregut i creuament a Balaguer

1 per fer Balaguer i l' altre La Pobla. Ara bé si es posa Balaguer cada 60' s'haurà de canviar de tren a Balaguer, per seguir amunt, per culpa del BT

Passatgers: va crèixer molt després de la renovació Balaguer - La Pobla (abans de la remodelació, des de Lleida costava més temps pujar a La Pobla que anar a Madrid). Però la crisi, i una població cada cop més envellida (molt jovent fa cap a Lleida o Barcelona) han reduït el passatge

La reserva en aquest corredor te nom: Alsa - Alsina Graells



Miquel
Administrador
Entrades: 4166
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 24/11/2015 21:08

albe6 ha escrit:La línia no dóna per més: BT en tot el recorregut i creuament a Balaguer

1 per fer Balaguer i l' altre La Pobla. Ara bé si es posa Balaguer cada 60' s'haurà de canviar de tren a Balaguer, per seguir amunt, per culpa del BT

Passatgers: va crèixer molt després de la renovació Balaguer - La Pobla (abans de la remodelació, des de Lleida costava més temps pujar a La Pobla que anar a Madrid). Però la crisi, i una població cada cop més envellida (molt jovent fa cap a Lleida o Barcelona) han reduït el passatge

La reserva en aquest corredor te nom: Alsa - Alsina Graells
Home cal tenir present que la reducció de freqüències ha fet minvar molt considerablement el passatge. L'evolució del nombre de viatgers així ho evidencia. Com ha usuari que n'he estat durant uns anys en varis moments de l'any, les freqüències no s'ajusten a la realitat.

El corredor Lleida - Balaguer te molt de potencial, només cal veure totes les expedicions de bus que hi surten, i per suposat tot el tràfic privat de la C-13 entre les dues comarques. Freqüències de 90 - 100 minuts durant tot el dia en feiners és al meu parer força sensat, la gent va en cotxe amunt i avall ja que cal ajustar al detall l'horari de cada individu al del tren, cosa que fa tirar enrere al 95% dels usuaris potencials.

Fet això, cal fer que Rodalies coordini les correspondències amb els R12, R13 i R14 i algunes línies de busos interurbanes tant a Lleida, com especialment a Balaguer.

Per dissabte faria el mateix però ajustaria els horaris de primera hora i potser la freqüència la deixaria en 120 minuts. Diumenges no cal tant de servei, però si els imprescindibles com per anar i tornar dins una mateixa franja horària.

Balaguer - La Pobla es complica pel tema de material i encreuament. Jo d'entrada penso en algun que arribi a Lleida sobre les 9, però amb una sola unitat ho veig complicat. No entenc per que dius que caldria fer canvi de tren a Balaguer, jo el que veig es que amb dos trens, tens un que és al tram Balaguer - Pobla i l'altre va fent els rodalies fins que es fan el relleu en l'encreuament per horari a Balaguer, el que feia el Rodalies va fins La Pobla i el que baixa fa els Rodalies fins que torni l'altre tren, així no s'emprenya al passatge.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 917

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 24/11/2015 22:32

Ja fa uns dies que es parla sobre possibles horaris, així que he decidit fer-ne uns. Aquests horaris necessiten 2 trens, els quals s'usen tot el dia. El tren 1 dorm a la Pobla i el tren 2 ho fa a Lleida. Aquests horaris permeten tenir:
- 5 expedicions al dia d'anada i tornada a la Pobla de Segur.
- una freqüència entre Lleida i Balaguer d'una hora aproximadament
- enllaços amb altres trens (AVE, Avant, Alvia, Regional) a Lleida Pirineus coordinats amb les arribades i sortides dels trens a Balaguer i la Pobla.

Us deixo els horaris perquè hi doneu una ullada:
Proposta horaris línia de la pobla amb 2 trens pdf.pdf
(235.66 KiB) S’ha baixat 90 vegades


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Granolleri
N8
N8
Entrades: 883
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 24/11/2015 22:44

El teu horari és impossible de realitzar a menys que posis un punt de creuament entre Balaguer i Tremp, i entre Lleida i Balaguer, i posis blocatge automàtic a la línia (amb un BLAU seria suficient)



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1920
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 24/11/2015 22:47

El que es podria fer és arribar a un acord amb Renfe per tal de crear un bitllet combinat Regionals+Lleida-La Pobla, de tal manera que amb un sol bitllet es pugui anar des de Barcelona, Tarragona, Manresa, Reus... a qualsevol de les estacions de la línia. Això també podria atreure un nombre important d'usuaris, no només a l'àrea de Lleida, també una part important de Catalunya. El bitllet combinat seria aplicable a les línies que amb origen/final a Lleida-Pirineus (R12, R13 i R14).



Granolleri
N8
N8
Entrades: 883
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 24/11/2015 22:51

Ara mateix ja és possible, ja que la línia a efectes tarifaris és una línia de renfe més.

El conveni com a tal ja existeix, d'altra banda, simplement caldria ampliar-lo als trens regionals. Inclosos els trens regionals cap a Saragossa via Montsó.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1920
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 24/11/2015 22:55

Granolleri ha escrit:Ara mateix ja és possible, ja que la línia a efectes tarifaris és una línia de renfe més.

El conveni com a tal ja existeix, d'altra banda, simplement caldria ampliar-lo als trens regionals. Inclosos els trens regionals cap a Saragossa via Montsó.
Tinc constància de que hi ha un bitllet combinat que permet accedir a la línia de la Pobla amb els bitllets d'LD. Jo seria partidari d'ampliar-lo a tots els trens regionals de RdC i com bé has dit als regionals Lleida-Saragossa/Madrid.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 917

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 24/11/2015 23:27

Granolleri ha escrit:El teu horari és impossible de realitzar a menys que posis un punt de creuament entre Balaguer i Tremp, i entre Lleida i Balaguer, i posis blocatge automàtic a la línia (amb un BLAU seria suficient)
Ho dius pel segon servei a la Pobla no? Arran del teu comentari ho he revisat i és cert que m'he descomptat amb aquell creuament. El creuament del primer servei es fa a Balguer, a Tremp no n'he fet cap. Quan tingui temps m'ho miro perquè ara s'ha de tornar a reconfigurar la malla, almenys del matí. El tema del blocatge, com que no n'entenc, dono per bo el que dius tú. Aquest blocatge requeriria la instal·lació de cables al llarg del recorregut o va per algun altre medi?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Granolleri
N8
N8
Entrades: 883
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 24/11/2015 23:52

Tampoc et pensis que sàpiga massa... crec que el BLAU va per comptadors d'eixos, i per tant, no caldria posar cablejat a tot el recorregut. Ho deia perquè amb el sistema actual crear un nou punt de creuament has de tenir personal en aquella estació sí o sí. Amb un blocatge automàtic, no.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2310
Ubicació: La Trinitat Nova, Nou Barris, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 24/11/2015 23:57

Ah, que hi ha sistema de seguretat? Pensava que la línia funcionava amb el sistema de marxa a la vista i semàfors als canvis de via.

Em contesto a mi mateix. Trenscat diu que hi ha blocatge telefònic. Per tant, entenc que no hi ha cap semàfor ni senyal elèctric.


Juanjo Rubio. Frontend & Backend Developer. Faig coses a ACEMA, ARCA, Amics del Bus, #busclassicbcn i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa temps que se'm va quedar petit.

Granolleri
N8
N8
Entrades: 883
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 25/11/2015 0:09

Adolescent barceloní ha escrit:Em contesto a mi mateix. Trenscat diu que hi ha blocatge telefònic. Per tant, entenc que no hi ha cap semàfor ni senyal elèctric.
El bloqueix telefònic no té res a veure amb la marxa a la vista. En un bloqueix telefònic, el blocatge l'estableixen els caps d'estació fent peticions de vies per via telefònica entre elles. Un exemple pràctic: un tren resta aturat a Balaguer i ha de sortir cap a Lleida. El cap d'estació de Balaguer truca al cap d'estació de Lleida per demanar-li expedir un tren de Balaguer a Lleida, i el cap d'estació de Lleida li ha de confirmar la petició o denegar-la en funció de si es troba un tren en aquella secció en aquell moment. Si no hi ha cap tren, el cap d'estació de Lleida li confirma la petició, el cap d'estació de Balaguer realitza l'itenenari per sortir de l'estació i li dóna el marxi el tren a Balaguer. Una vegada el tren arriba a Lleida, el cap d'estació de Lleida li comunica al cap d'estació de Balaguer que el tren ha arribat i el tram en qüestió torna a quedar lliure perquè tornin a circular trens.

Un sistema de senyalització que es podria considerar una "evolució" del blocatge telefònic és el BEM (Bloqueo Eléctrico Manual), en què les peticions enlloc de fer-se telefònicament es fan per impulsos elèctrics. Entre altres línies, d'Arenys a Maçanet fins fa no massa anys funcionava amb aquest sistema.

Respecte als senyals, Balaguer disposa de senyalització mecànica i un enclavament ¿Bouré?

Tremp si no mal recordo també té senyalització mecànica. (Edito: efectivament. Aquí la senyal li indica al maquinista via lliure.)

La Pobla de Segur sí disposa de senyals lluminoses només d'entrada a l'estació, que sempre indica anunci de parada si no mal recordo. Com l'estació no té personal, és el propi maquinista que a l'arribar truca a l'estació de Balaguer per confirmar la seva arribada, i a la inversa a l'hora de tornar.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 917

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 25/11/2015 19:48

Ja tinc uns horaris que són perfectament viables si es tenen dos trens. Els he fet de tal manera que un tren dormi a Lleida i l'altre a la Pobla. Els creuaments per als serveis provinents i amb destinació la Pobla es faran a Balaguer. Els horaris han quedat de tal manera que des de Lleida hi ha un servei a Balaguer, un a la Pobla, un a Balaguer i així tot el dia. A veure que us semblen!:D


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”