Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: Intercanviador » Dilluns 25/07/2016 23:36

- Acceptant que l´ADIF no té res a veure, l´Agència de seguretat ferroviària també depèn del Ministeri, també son dolents de neixement i volen embrutar el tren de la Pobla. Bé, la normativa de l´Agència i la pròpia Agència deriva directament de la normativa europea. La Generalitat si vol jugar a trens de grans, haurà d´aprendre que als trens de grans les normes son europees i que ells no podran fer els que vulguin si algun dia obtenen el traspàs.
No deixa de ser curiós, dic jo, que aquests trens que sembla ser que no compleixen la normativa europea, porten ja uns anys circulant pels països de mitja Europa.
Serà que allà "la normativa europea" és diferent.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 25/07/2016 23:39

albe6 ha escrit:
Sky ha escrit:No, han col·locat un cartell informant que no es pot i que s'han de comprar al tren.

Foto: http://i.imgur.com/QqbrP7B.jpg
Exacte, avui ho he vist en persona a la tarda, que he anat a provar les 331 i fer el xafarder. Només hi havia el paper a les màquines, n'haguéssin pogut posar un també a les taquilles.
Crec que FGC hauria d'instal·lar una MAE a Lleida.

Si ho sol·liciten avui a l'Adif potser encara obtenen el permís aquesta dècada. :P



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 25/07/2016 23:44

Advocat del diable ha escrit:
albert28 ha escrit:
oriolp13 ha escrit: Sobre aquesta base legal, la Generalitat i ADIF van començar el procés d'homologació dels trens Stadler -de fabricació suïssa- que havien de cobrir el servei de la línia de la Pobla, ja adaptats a l'ample de via ibèric. Els trens arriben a Catalunya el gener del 2016, i comencen el procés d'homologació. Després de diverses setmanes de circulacions de prova dels nous combois per la línia lleidatana, el Govern es compromet públicament a inaugurar el servei ferroviari el 30 d'abril. Però una setmana abans de la inauguració, ADIF comunica a la Generalitat que l'Advocacia de l'Estat reclama ara que els nous trens han de passar totes les autoritzacions de la llei ferroviària espanyola.

Entre d'altres, s'exigeix que els nous trens circulin amb un maquinista de Renfe durant 5.000 quilòmetres pel tram de la línia que està dins de la XFIG, que en el cas de la línia de la Pobla de Segur només té una longitud d'1,9 quilòmetres. A banda, l'Estat reclama detalls com que s'adaptin els filaments dels fars, la tonalitat del xiulet o els colors de la senyalització que indica els lavabos dels trens. La Generalitat, a través de l'operadora FGC, fa aquestes adaptacions i forma els conductors de Renfe perquè facin circular els trens pel tram de la XFIG, que finalment només acaben fent 250 quilòmetres de prova, i dos mesos i mig després acaba aquest procés d'homologació addicional, que permetrà inaugurar la línia.
Si el contingut és cert, tot pura política. Quin sentit té que facin nomès el tram Lleida - Alcoletge makis de Renfe... :cop :cop :nose Pura política
El diumenge el senyor Conseller i els seus amics de la Generalitat van perdre una nova oportunitat de callar i no fer el ridícul. És difícil dir més tonteries en tant poc temps i el dolent és que tothom segur que aplaudia. El d´aquest home, el Sr. Rull, ja deixa en ridícul al pitjor Conseller dels últims temps, el Sr. Recoder. Els de l´ADIF son molt i molt dolents i no tenen altra cosa que fer que fer la guitza a la Generalitat, no tenen més feines que fer la vida impossible a la gent i que la Generalitat no pugui fer les grans millores que fa amb una gestió excel.lent per norma. Traduït a la línia de la Pobla de Segur:

- L´ADIF ha demanat no sé quines proves a FGC per molestar i impedir que s´inauguri el nou servei de La Pobla que tant brillantment ha preparat la Generalitat. Bé, per començar, l´ADIF no té RES a veure amb l´homologació dels trens ni en les proves necessàries per homologar cap tren. És l´Agència de seguretat ferroviària qui homologa, la paraula "ADIF" en aquest tema no ha d´aparèixer per res. Suposo que el Sr. Rull té assessors que li diuen les coses així que cal preguntar: perquè enganya a la gent dient barbaritats cada cop que parla?. Tot és política barata, ara interessa parlar tot el dia de l´ADIF perquè volem el traspàs.
- Acceptant que l´ADIF no té res a veure, l´Agència de seguretat ferroviària també depèn del Ministeri, també son dolents de neixement i volen embrutar el tren de la Pobla. Bé, la normativa de l´Agència i la pròpia Agència deriva directament de la normativa europea. La Generalitat si vol jugar a trens de grans, haurà d´aprendre que als trens de grans les normes son europees i que ells no podran fer els que vulguin si algun dia obtenen el traspàs. Suposant que el Sr. Rul té assessors que li expliquen les coses, perquè enganya a la gent?. Realment no sap la normativa que han de complir els trens?. Potser pensa que pot circular per una xarxa de trens de grans sense homologar els trens?. Li sembla bé al Sr. Rull que circuli qualsevol tren per la xarxa sense controls ni homologacions?.
- Malgrat que la Generalitat fa una gestió excel.lent (això és un axioma i no es pot discutir ni cal explicar perquè és excel.lent ni s´ha de fer cas als casos en que no és gaire excel.lent perquè segur que és culpa d´un altre), l´ADIF ha trencat aquests propòsits tant nobles. No té res a veure que compressin uns trens que no complien. Tampoc és important que fessin un anunci de posada en servei sense tenir la documentació necessària. No és una gestió nefasta que no sabessin que necessitaven una autorització fins que algú els va dir que no podia circular qualsevol per la xarxa dels grans. Tot és culpa dels altres, o millor dit, de l´ADIF que és que m´interessa que pensi tothom.... ADIF caca.... traspàs traspàs.... ADIF pipi..... traspàs traspàs.

Per acabar, fixeu-vos en la literatura "oficialista" que ven el gran servei que tindrà la gent del Pallars amb ens nous trens... que augmenten els serveis no sé quant.... van ser ells, la Generalitat els que van matar el servei que tant fatal donava la RENFE, va ser la Generalitat qui va treure 2 de 3 trens.... li haurem de recordar al Sr. Rull.
Evidentment que es van escapçar els horaris, i ja es va dir al seu dia que era provisional fins que es tinguessin trens propis, donat el robatori que feia Renfe amb l'elevat preu del lloguer dels combois. I segur que seguiran fent negoci llogant maquinistes per 2km!! Molt patètic tot plegat.

De la resta del teu post, m'abstinc de comentar-lo (don't feed the troll!) perquè és de psiquiàtric.... :emprenyat :martell1


Salutacions,

Oriol

jordi
N4
N4
Entrades: 63

Entrada Autor: jordi » Dimarts 26/07/2016 0:16

JUJUJU!! Advocat del diable no vulguis defensar l'indefensable. LA Generalitat i FGC en tres dies ha fet molt més que no el ministeri de foment (perquè a mi em rebufa si es ADIF, l'agencia, etc..), el problema és el ministeri, que es el que engloba tot el que es relacionat amb els trasnports, i de retuc el Govern central. AMb els anys que portava RENFE gestionant la línia no he vist mai els panells informatius que ha posat la Generalitat a cada estació. La publicitat a la web, la millora del servei i la comoditat dels trens.

Segueix, com se'n diu, "durmiendo en los laureles" noi. RENFE i ADIF estan donant un servei excel.lent (mode ironia ON) a les rodalies i els mitja distància de Catalunya. Crec que ADIF és qui s'ha menjat el joc dels TRENS DE GRAN quan es va crear RENFE i no saben o no volen (crec que es més la segona opció) com gestionar-ho millor.

ET recordo que FGC gestiona el cremallera de Núria des de fa molts anys i hi ha hagut algun problema remarcable els últims anys?? doncs no. ADIF i RENFE gestionen el tren de Cercedilla a Cotos (una mica similar al cremallera en quant a que és un tren de muntanya). Hi ha hagut algun incident remarcable els últims anys?? Mira l'hemeroteca i treuràs conclusions.

També et recomano que estiguis uns mesos agafant els trens de RENFE de la zona de Tarragona de forma diària per anar a treballar a barcelona i llavors jutja quin servei es dona. Es molt bonic opinar sense fer servir laboralment un servei ferroviari. Els cap de setmana és magnifica agafar el tren per a fer una excursioneta i t'es igual saber quan arribaràs. Però quan utilitzes el tren per anar a treballar vols serietat, puntualitat i un servei decent (com per exemple no tenir que pujar a Sants corrents per no quedar-se sene lloc i haver d'estar 1h 30 min de peu) cosa que RENFE i ADIF no estan donant.

No menyspreis FGC perquè poder ficaràs la pota fins al fons.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 26/07/2016 0:29

Dos no es barallen si un no vol :)

És tot molt més simple
La Generalitat va començar la homologació basant-se en el conveni i el que preveia la Ley 39/2003 (del Sector Ferroviari, ara derogada) i els seus RD de desplegament; perquè era la que estava en vigor quan es va firmar el conveni.

Però des de Madrid diuen que homologaran d'acord amb el conveni y la Ley 38/2015 (del Sector Ferroviari, en vigor); que preval la data d'homologació per sobre de la data del conveni.
I és en els RD de desplegament de la 38/2015 on apareixen les noves normes d'homologació, més dures que les de l'any 2003.

I ja està.
Pero claro, queda molt bé carregar les culpes per tot al veí quan les coses no surten com tu vols; gràcies al seguici mediàtic que cada cosa que diu la pifia una mica més.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 26/07/2016 3:36

Advocat del diable ha escrit: - Malgrat que la Generalitat fa una gestió excel.lent (això és un axioma i no es pot discutir ni cal explicar perquè és excel.lent ni s´ha de fer cas als casos en que no és gaire excel.lent perquè segur que és culpa d´un altre), l´ADIF ha trencat aquests propòsits tant nobles.
Falacia del hombre de paja.
Advocat del diable ha escrit:No té res a veure que compressin uns trens que no complien.
Imposible, no estarían circulando. Claramente sí cumplen, lo que faltó es papeleo.
Advocat del diable ha escrit:Tampoc és important que fessin un anunci de posada en servei sense tenir la documentació necessària. No és una gestió nefasta que no sabessin que necessitaven una autorització fins que algú els va dir que no podia circular qualsevol per la xarxa dels grans. Tot és culpa dels altres, o millor dit, de l´ADIF que és que m´interessa que pensi tothom.... ADIF caca.... traspàs traspàs.... ADIF pipi..... traspàs traspàs.
Más hombre de paja. Podrías cambiarte el nick a Advocat de l'home de palla
Advocat del diable ha escrit:Per acabar, fixeu-vos en la literatura "oficialista" que ven el gran servei que tindrà la gent del Pallars amb ens nous trens... que augmenten els serveis no sé quant.... van ser ells, la Generalitat els que van matar el servei que tant fatal donava la RENFE, va ser la Generalitat qui va treure 2 de 3 trens.... li haurem de recordar al Sr. Rull.
Sí sabes que Renfe suprimió todo servicio en esta línea y la cerró y que solo por eso se traspasó? Desde que se traspasó esa línea, todo el servicio ha ido a cargo de la GenCat, y Renfe era solo la operadora subcontratada. Y el servicio que ahora se introduce es efectivamente lo mejor que ha tenido la línea desde que, insisto, RENFE decidió CERRARLA. Infórmate antes de decir semejantes barbaridades, porque si es por RENFE esta línea ya no existía (como el directo de Burgos, dejando a Aranda de Duero, capital comarcal con 33.000 hab. sin servicio de tren). RENFE no tiene en absoluto buenos antecedentes en la operación de líneas de tráfico débil. Y en general la operación de RENFE es absolutamente anacrónica, más claro el agua.


Las críticas a como se ha comportado la Generalitat en términos generales creo que son muy válidas. La cagaron al no cumplir el papeleo necesario.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dimarts 26/07/2016 7:26

Bona noticia la posada amb funcionament dels 331 tot i que per fer els 5000 km dins els gairebe 2 km del tram de adif... conto que estaran els maquinistes de renfe 10 12 anys minim... seria bo que durant els forats que tinguin faigon aquests km...



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 26/07/2016 11:54

Don Ramón ha escrit:Sí sabes que Renfe suprimió todo servicio en esta línea y la cerró y que solo por eso se traspasó? Desde que se traspasó esa línea, todo el servicio ha ido a cargo de la GenCat, y Renfe era solo la operadora subcontratada. Y el servicio que ahora se introduce es efectivamente lo mejor que ha tenido la línea desde que, insisto, RENFE decidió CERRARLA. Infórmate antes de decir semejantes barbaridades, porque si es por RENFE esta línea ya no existía (como el directo de Burgos, dejando a Aranda de Duero, capital comarcal con 33.000 hab. sin servicio de tren). RENFE no tiene en absoluto buenos antecedentes en la operación de líneas de tráfico débil. Y en general la operación de RENFE es absolutamente anacrónica, más claro el agua.
Exacto. Si fuera por el Estado la línea llevaría 30 años cerrada y transformada a vía de verde (o simplemente dejándola que se pudra). Vaya alternativa. :?

Luego se sorprenden si los usuarios de la línea (por no decir los leridanos en general) no tienen muchas simpatías por Renfomentoadif...



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 26/07/2016 13:58

Danilleida ha escrit:Bona noticia la posada amb funcionament dels 331 tot i que per fer els 5000 km dins els gairebe 2 km del tram de adif... conto que estaran els maquinistes de renfe 10 12 anys minim... seria bo que durant els forats que tinguin faigon aquests km...
He llegit un article del mon.cat on diu que ho han rebaixat a 250 km.



Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dimarts 26/07/2016 15:09

robertotlh ha escrit:
Danilleida ha escrit:Bona noticia la posada amb funcionament dels 331 tot i que per fer els 5000 km dins els gairebe 2 km del tram de adif... conto que estaran els maquinistes de renfe 10 12 anys minim... seria bo que durant els forats que tinguin faigon aquests km...
He llegit un article del mon.cat on diu que ho han rebaixat a 250 km.
Potser esta mal redactat... al del segre diu tambe 250 km pero no s'enten gaire...



xevi
N7
N7
Entrades: 605

Entrada Autor: xevi » Dimarts 26/07/2016 20:12

La Generalitat i FGC no són perfectes, però em sembla lamentable que algú es dediqui a criticar-los per unes simples diferències de criteri. Em sembla pàtètic criticar a una companyia i a una administració que han demostrat en tot moment, preocupació, sensibilitat per aquesta línia i per a totes les línies que gestionen. Una administració que ha apostat per aquesta línia, que ha renovat les vies i andanes, senyalització, que ha comprat uns trens espectaculars, que monta un tren turístic de manera permanent, etc...
Recordem que l'altrenativa a tot això, era Adif/Renfe, i el seu projecte era tancar la línia, només cal veure com ens la van deixar.



Advocat del diable
N4
N4
Entrades: 58

Entrada Autor: Advocat del diable » Dimarts 26/07/2016 22:45

Don Ramón ha escrit:
Advocat del diable ha escrit: - Malgrat que la Generalitat fa una gestió excel.lent (això és un axioma i no es pot discutir ni cal explicar perquè és excel.lent ni s´ha de fer cas als casos en que no és gaire excel.lent perquè segur que és culpa d´un altre), l´ADIF ha trencat aquests propòsits tant nobles.
Falacia del hombre de paja.
Advocat del diable ha escrit:No té res a veure que compressin uns trens que no complien.
Imposible, no estarían circulando. Claramente sí cumplen, lo que faltó es papeleo.
Advocat del diable ha escrit:Tampoc és important que fessin un anunci de posada en servei sense tenir la documentació necessària. No és una gestió nefasta que no sabessin que necessitaven una autorització fins que algú els va dir que no podia circular qualsevol per la xarxa dels grans. Tot és culpa dels altres, o millor dit, de l´ADIF que és que m´interessa que pensi tothom.... ADIF caca.... traspàs traspàs.... ADIF pipi..... traspàs traspàs.
Más hombre de paja. Podrías cambiarte el nick a Advocat de l'home de palla
Advocat del diable ha escrit:Per acabar, fixeu-vos en la literatura "oficialista" que ven el gran servei que tindrà la gent del Pallars amb ens nous trens... que augmenten els serveis no sé quant.... van ser ells, la Generalitat els que van matar el servei que tant fatal donava la RENFE, va ser la Generalitat qui va treure 2 de 3 trens.... li haurem de recordar al Sr. Rull.
Sí sabes que Renfe suprimió todo servicio en esta línea y la cerró y que solo por eso se traspasó? Desde que se traspasó esa línea, todo el servicio ha ido a cargo de la GenCat, y Renfe era solo la operadora subcontratada. Y el servicio que ahora se introduce es efectivamente lo mejor que ha tenido la línea desde que, insisto, RENFE decidió CERRARLA. Infórmate antes de decir semejantes barbaridades, porque si es por RENFE esta línea ya no existía (como el directo de Burgos, dejando a Aranda de Duero, capital comarcal con 33.000 hab. sin servicio de tren). RENFE no tiene en absoluto buenos antecedentes en la operación de líneas de tráfico débil. Y en general la operación de RENFE es absolutamente anacrónica, más claro el agua.


Las críticas a como se ha comportado la Generalitat en términos generales creo que son muy válidas. La cagaron al no cumplir el papeleo necesario.
Hombre, paja sí meten, pero son otros. Brevemente:

- Que la Generalitat todo lo hace mejor no lo digo yo, lo dice el señor President de la Generalitat continuamente (el el Conseller Rull lo repite insistentemente). En materia de inversiones, también (nadie le ha explicado algunas cosillas sobre la L9... o el Carmel, o...). Paja, es mentira lo que digo, la Generalitat no dice eso.
- Si cumplen los trenes nuevos la normativa lo empezamos a ver ahora, ellos no lo sabían porque no habían hecho ninguna gestión como hemos visto después. El problema es que la Generalitat piensa como he dicho que ellos pueden poner las normas (serán buenas normas si las ponen ellos seguro... otra falacia) y no se dan cuenta que el los trenes de mayores las normas las ponen en Europa y ellos las obedecen, no es a lo que ellos están acostumbrados.
- Sobre el tercer punto ya he hablado, una gestión nefasta de FGC. Podríamos hacer una comparación con los carteles que se colgaron en 2007 con la fecha de llegada del AVE a Barcelona sin tener la obra hecha, más o menos es el mismo concepto.
- Sobre lo bien que vende la Generalitat todo lo que hace y en concreto lo de los nuevos trenes de la línea de La Pobla, podríamos hablar mucho. La comparación que yo hacía es del estupendo servicio que se da con los nuevos trenes respecto del que recibieron cuando se les traspasó la línea, creo que lo expliqué bien. Se les traspasó la línea con un servicio x que luego ellos se cargaron y ahora recuperan. Sobre lo que pasó antes del traspaso, podemos hablar mucho también, sí, la RENFE de entonces quería cerrar la línea y la pregunta es: ¿y no tenían razón?. Una línea ferroviaria desastrosamente deficitaria merece que todos nos gastemos nuestros dineros o es mucho mejor poner un transporte público más adaptado a las necesidades y más eficiente.. esa es la cuestión. O preguntado de otro modo, ¿es buena gestión gastarse x millones en renovar la línea, y millones en dos trenes nuevos y z millones en explotación para que tenga los viajeros que tiene?. Claramente es una gestión muy mala, pero la Generalitat se pone la medalla pagando nosotros.

Por acabar, me parece una idea excelente poner una vía verde en la línea de La Pobla, hubiera sido fantástica con los estupendos entornos por lo que pasa. Seguro que hubiera dinamizado las comarcas afectadas muchísimo más que un tren que no lleva a nadie (o para que no me critiquéis mucho lleva mucha menos gente de la razonable para una infraestructura ferroviaria que cuesta mucho dinero a todos los ciudadanos).



Advocat del diable
N4
N4
Entrades: 58

Entrada Autor: Advocat del diable » Dimarts 26/07/2016 23:30

xevi ha escrit:La Generalitat i FGC no són perfectes, però em sembla lamentable que algú es dediqui a criticar-los per unes simples diferències de criteri. Em sembla pàtètic criticar a una companyia i a una administració que han demostrat en tot moment, preocupació, sensibilitat per aquesta línia i per a totes les línies que gestionen. Una administració que ha apostat per aquesta línia, que ha renovat les vies i andanes, senyalització, que ha comprat uns trens espectaculars, que monta un tren turístic de manera permanent, etc...
Recordem que l'altrenativa a tot això, era Adif/Renfe, i el seu projecte era tancar la línia, només cal veure com ens la van deixar.
Coincideixo en que a FGC hi ha bona gent que es preocupa molt per fer les coses bé. A partir d´aquí s´han de matitzar vàries coses:

- El que costa "fer-ho bé" a una xarxa petiteta amb tot molt controladet no és el mateix que el que costa a una xarxa bastant més complexa.
- No té el mateix "rendiment" fer-ho bé a un costat que a un altre, o dit d´una altra manera, no té la mateixa "penalització" fer-ho malament a un lloc que a un altre. El control dels mitjans de comunicació a Catalunya és brutal i tapa molt qualsevol noticia negativa de FGC (que també les té lògicament com a tot arreu).
- Els responsables polítics de FGC, els de la Generalitat, tenen exactament el mateix nivell que els del Ministeri, no hi cap mena de diferència (s´igualen a la part baixa dels nivells).
- S´ha de fer una reflexió del que implica "fer-ho bé", per exemple en el cas de la línia de La Pobla. El que implica és gastar molts diners de tots que segurament son molt més prioritaris a altres coses. Com he dit altres vegades, quan entro a una estació nova, jo em pregunto si està ajustada a les necessitats i si em sembla que és massa gran o massa ostentosa, en lloc de dir "quina estació més bonica i què bé que ho fan" dic "com despilfarran els meus dines i quants metges ens han tret per gastar-ho en obres inútils". Crec que seria molt bo extendre una visió crítica del que fan els nostres polítics, no totes les obres boniques o totes les obres que demane quatre estan ben fetes, algunes vegades cal dir NO.

I torno a dir que la gent de FGC fa les coses el millor que sap i pot amb molt interès com dius, exactament igual que la gent de RENFE o ADIF per altra banda encara que ens expliquin sempre que son dolents de neixement. La resta és política.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 27/07/2016 16:28

Advocat del diable ha escrit:Sobre lo que pasó antes del traspaso, podemos hablar mucho también, sí, la RENFE de entonces quería cerrar la línea y la pregunta es: ¿y no tenían razón?. Una línea ferroviaria desastrosamente deficitaria merece que todos nos gastemos nuestros dineros o es mucho mejor poner un transporte público más adaptado a las necesidades y más eficiente.. esa es la cuestión. O preguntado de otro modo, ¿es buena gestión gastarse x millones en renovar la línea, y millones en dos trenes nuevos y z millones en explotación para que tenga los viajeros que tiene?. Claramente es una gestión muy mala, pero la Generalitat se pone la medalla pagando nosotros.
Advocat del diable ha escrit:- S´ha de fer una reflexió del que implica "fer-ho bé", per exemple en el cas de la línia de La Pobla. El que implica és gastar molts diners de tots que segurament son molt més prioritaris a altres coses. Com he dit altres vegades, quan entro a una estació nova, jo em pregunto si està ajustada a les necessitats i si em sembla que és massa gran o massa ostentosa, en lloc de dir "quina estació més bonica i què bé que ho fan" dic "com despilfarran els meus dines i quants metges ens han tret per gastar-ho en obres inútils". Crec que seria molt bo extendre una visió crítica del que fan els nostres polítics, no totes les obres boniques o totes les obres que demane quatre estan ben fetes, algunes vegades cal dir NO.
Al meu parer invertir en modernitzar una infrastructura ferroviària i comprar nous trens em sembla un bon exemple de gestió de la mobilitat. Per una vegada que es potencia el ferrocarril abans que la carretera! O prefereixes el que s'ha fet en la majoria dels casos, que és construir una autovia i abandonar el ferrocarril? Et recordo que el tren de la Pobla triga mitja hora menys que l'autobús, que tant la C-12 com la C-13 tenen un traçat força sinuós i que no hi ha cap projecte ni tan sols a llarg termini per desdoblar l'eix de la Noguera Pallaresa de Balaguer cap amunt, infraestructura que tindria un elevat impacte ambiental.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 27/07/2016 16:55

Advocat del diable ha escrit:- Que la Generalitat todo lo hace mejor no lo digo yo, lo dice el señor President de la Generalitat continuamente (el el Conseller Rull lo repite insistentemente). En materia de inversiones, también (nadie le ha explicado algunas cosillas sobre la L9... o el Carmel, o...). Paja, es mentira lo que digo, la Generalitat no dice eso.
¿Y que esperas que diga la Generalitat? ¿Que son unos inútiles? Todos barren para casa, es feo pero es lo que hay, ajo y agua. Lo mejor es tener un criterio propio y juzgar las decisiones y actuaciones por lo que son y dejarnos de berrinches porque todo el mundo diga de sí mismo que es el mejor.
Advocat del diable ha escrit:- Si cumplen los trenes nuevos la normativa lo empezamos a ver ahora, ellos no lo sabían porque no habían hecho ninguna gestión como hemos visto después. El problema es que la Generalitat piensa como he dicho que ellos pueden poner las normas (serán buenas normas si las ponen ellos seguro... otra falacia) y no se dan cuenta que el los trenes de mayores las normas las ponen en Europa y ellos las obedecen, no es a lo que ellos están acostumbrados.
No he dicho otra cosa, pero por regla de tres en otros países de Europa ya circulan los mismos trenes, así que no entiendo a qué viene la duda de que no vayan a cumplir las normativas.
Advocat del diable ha escrit:- Sobre el tercer punto ya he hablado, una gestión nefasta de FGC. Podríamos hacer una comparación con los carteles que se colgaron en 2007 con la fecha de llegada del AVE a Barcelona sin tener la obra hecha, más o menos es el mismo concepto.
Sí, en es un poco lo mismo a escala reducida.
Advocat del diable ha escrit:- Sobre lo bien que vende la Generalitat todo lo que hace y en concreto lo de los nuevos trenes de la línea de La Pobla, podríamos hablar mucho. La comparación que yo hacía es del estupendo servicio que se da con los nuevos trenes respecto del que recibieron cuando se les traspasó la línea, creo que lo expliqué bien. Se les traspasó la línea con un servicio x que luego ellos se cargaron y ahora recuperan. Sobre lo que pasó antes del traspaso, podemos hablar mucho también, sí, la RENFE de entonces quería cerrar la línea y la pregunta es: ¿y no tenían razón?. Una línea ferroviaria desastrosamente deficitaria merece que todos nos gastemos nuestros dineros o es mucho mejor poner un transporte público más adaptado a las necesidades y más eficiente.. esa es la cuestión. O preguntado de otro modo, ¿es buena gestión gastarse x millones en renovar la línea, y millones en dos trenes nuevos y z millones en explotación para que tenga los viajeros que tiene?. Claramente es una gestión muy mala, pero la Generalitat se pone la medalla pagando nosotros.
Primero, rompo una lanza porque la reducción del servicio se demostró que sí fué temporal.
Y segundo, eso que dices sobre lo mala que es la línea es simplemente falso, lo desmienten la infinidad de líneas de debil tráfico que funcionan por todo el continente siguiendo unos conceptos que están bastante asentados, como lo es el uso de unidades pequeñas de bajo consumo o la explotación de valores turísticos, además de la conciencia de que el cierre y la sustitución por un servicio de bus conllevaría invariablemente una pérdida de viajeros. Todos los transportes públicos se subvencionan, en Barcelona el viajero paga "solo" alrededor del 45% de lo que realmente cuesta su desplazamiento, y eso se puede considerar mucho si se compara con otras ciudades europeas.
Advocat del diable ha escrit:Por acabar, me parece una idea excelente poner una vía verde en la línea de La Pobla, hubiera sido fantástica con los estupendos entornos por lo que pasa. Seguro que hubiera dinamizado las comarcas afectadas muchísimo más que un tren que no lleva a nadie (o para que no me critiquéis mucho lleva mucha menos gente de la razonable para una infraestructura ferroviaria que cuesta mucho dinero a todos los ciudadanos).
Tremp y La Pobla suman 10.000 habitantes. Tu argumento es inválido.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 28/07/2016 21:47

Advocat del diable ha escrit:Por acabar, me parece una idea excelente poner una vía verde en la línea de La Pobla, hubiera sido fantástica con los estupendos entornos por lo que pasa. Seguro que hubiera dinamizado las comarcas afectadas muchísimo más que un tren que no lleva a nadie (o para que no me critiquéis mucho lleva mucha menos gente de la razonable para una infraestructura ferroviaria que cuesta mucho dinero a todos los ciudadanos).
Es nota que no has anat a la línia de La Pobla MAI. Saps que la gent del Pallars ha estat lluitant per mantenir una línia que des del 1982 estava amenaçada de tancament? Ells han sigut els responsables de que hagin aconseguit el bon servei que hi ha a partir d'ara, i tenen el que tenen perquè s'ho han guanyat! Si tan defenses el ferrocarril, em cau la cara de vergonya quan llegeixo aquest comentari, perquè no tens ni sensibilitat a les necessitats del territori. La Generalitat ha aplicat el model dels països centreeuropeus, un model que ha demostrat que funciona, perquè des del primer dia el número d'usuaris no ha parat de pujar. Si es fan les coses bé, la gent respon i això és el que ha passat. Si et sap molt greu i tant t'escou que la línia de la Pobla ressuciti de les seves cendres, ho sento molt, és el que hi ha, els fets són els fets.

Ja t'ho he dit vàries vegades: menys centralisme, i més visió del territori. Així no es cohesiona un país, si no el dotes de les infraestructures necessàries per avançar.



Advocat del diable
N4
N4
Entrades: 58

Entrada Autor: Advocat del diable » Dijous 28/07/2016 22:27

Renfe451 ha escrit:
Advocat del diable ha escrit:Por acabar, me parece una idea excelente poner una vía verde en la línea de La Pobla, hubiera sido fantástica con los estupendos entornos por lo que pasa. Seguro que hubiera dinamizado las comarcas afectadas muchísimo más que un tren que no lleva a nadie (o para que no me critiquéis mucho lleva mucha menos gente de la razonable para una infraestructura ferroviaria que cuesta mucho dinero a todos los ciudadanos).
Es nota que no has anat a la línia de La Pobla MAI. Saps que la gent del Pallars ha estat lluitant per mantenir una línia que des del 1982 estava amenaçada de tancament? Ells han sigut els responsables de que hagin aconseguit el bon servei que hi ha a partir d'ara, i tenen el que tenen perquè s'ho han guanyat! Si tan defenses el ferrocarril, em cau la cara de vergonya quan llegeixo aquest comentari, perquè no tens ni sensibilitat a les necessitats del territori. La Generalitat ha aplicat el model dels països centreeuropeus, un model que ha demostrat que funciona, perquè des del primer dia el número d'usuaris no ha parat de pujar. Si es fan les coses bé, la gent respon i això és el que ha passat. Si et sap molt greu i tant t'escou que la línia de la Pobla ressuciti de les seves cendres, ho sento molt, és el que hi ha, els fets són els fets.

Ja t'ho he dit vàries vegades: menys centralisme, i més visió del territori. Així no es cohesiona un país, si no el dotes de les infraestructures necessàries per avançar.
Model centreeropeu?. Potser et fixes en un model com ara el de Suïssa i ho compares amb la línia de La Pobla?. Hi ha una remota comparació entre els viatgers d´una cosa i l´altra?. Lamentablement no és una qüestió de sensibilitat. Quan els senyors de Lleida demanen un aeroport (i l´aconsegueixen), també se´ls ha de donar per sensibilitat?. Aquesta "sensibilitat" costa moltissims diners, o dit d´una altra manera, molta gent gran no té residència i molts nens no tenen ordinadors a les aules per culpa d´aquesta "sensiblitat". No crec, en absolut, de cap manera, en cap cas, que defensar la línia de La Pobla sigui ni defensar "el territori" ni "defensar el ferrocarril". Quan es va dir que es pagaven 2000 euros per cada nen que neixia (no recordo si era aquesta la xifra), es defensava la natalitat?. No calia analitzar si uns pares necessitaven els diners i no "regalar" els diners de tots a gent que potser no els necessitava?. Aquesta mesura del "xec bebé", igual que l´aeroport de Lleida, igual que la línia de La Pobla, no defensen els ciutadans, el que fan es dilapidar els diners de tots i desacreditar a qui pren les decisions.

Sí, sóc un ferm defensor del ferrocarril, però allà on es útil a la societat. Ha d´haver un ferrocarril que vagi a Santa Fe del Montseny?. DE CAP MANERA, perquè això seria dilapidar diners públics i no faria més que perjudicar al ferrocarril. No tot val, no tot ferrocarril és beneficiós. Hem de ser tots més responsables. A altres països son els ciutadans, els propis suposats beneficiaris, els que li diuen als polítics que no facin un metro si amb un tramvia tenen prou, perquè saben que els diners que s´estalvien SON SEUS i es poden gastar millor, no son del veí. Els veïns de La Pobla no van fer res d´això... Potser no és el més popular, però és la meva opinió de gran defensor del ferrocarril i del territori. I sí, sí he estat alguna vegada al tren de La Pobla, i he vist la gent que puja al tren.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 29/07/2016 0:29

Sí, sóc un ferm defensor del ferrocarril, però allà on es útil a la societat. Ha d´haver un ferrocarril que vagi a Santa Fe del Montseny?. DE CAP MANERA, perquè això seria dilapidar diners públics i no faria més que perjudicar al ferrocarril. No tot val, no tot ferrocarril és beneficiós. Hem de ser tots més responsables. A altres països son els ciutadans, els propis suposats beneficiaris, els que li diuen als polítics que no facin un metro si amb un tramvia tenen prou, perquè saben que els diners que s´estalvien SON SEUS i es poden gastar millor, no son del veí. Els veïns de La Pobla no van fer res d´això... Potser no és el més popular, però és la meva opinió de gran defensor del ferrocarril i del territori. I sí, sí he estat alguna vegada al tren de La Pobla, i he vist la gent que puja al tren.

La diferència es que la línia de La Pobla ja està feta, i la de Santa Fé del Montseny no. Ja que
la tenim, aprofitem-la. Apart que desmontar la linia per convertirla en via verda, també costa diners.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 29/07/2016 3:20

Comparar una línea que ya está hecha con otra que no existe... algunos no tienen remedio :nono
No, si te parece cerramos una línea que tenemos y operamos unos autocares, que a la larga nos salen más caros y supondrán pérdida de viajeros. Eso seguro que le sirve a mucha gente :cop
Lo mejor de todo es que antes decía que Renfe daba tan buen servicio, pero ahora hay que cerrarla.

Lo gracioso es que Advocat del Diable siempre está diciéndoles a los demás que dicen que todo lo que hace FGC está bien y todo lo que haga Fomento mal, cuando en realidad solo se está proyectando, porque es él quien piensa que todo lo que hace FGC está mal y Fomento bien. Si Renfe operara la línea de La Pobla estaría diciendo de la gran labor del gobierno de mantener abierta esa línea, pero como es de FGC pues es un terrible crimen mantenerla abierta.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 29/07/2016 13:18

Don Ramón ha escrit:Comparar una línea que ya está hecha con otra que no existe... algunos no tienen remedio :nono
No, si te parece cerramos una línea que tenemos y operamos unos autocares, que a la larga nos salen más caros y supondrán pérdida de viajeros. Eso seguro que le sirve a mucha gente :cop
Lo mejor de todo es que antes decía que Renfe daba tan buen servicio, pero ahora hay que cerrarla.

Lo gracioso es que Advocat del Diable siempre está diciéndoles a los demás que dicen que todo lo que hace FGC está bien y todo lo que haga Fomento mal, cuando en realidad solo se está proyectando, porque es él quien piensa que todo lo que hace FGC está mal y Fomento bien. Si Renfe operara la línea de La Pobla estaría diciendo de la gran labor del gobierno de mantener abierta esa línea, pero como es de FGC pues es un terrible crimen mantenerla abierta.
No et mereixes el títol de Marhuenda del FTC, Advocat_del_diable està fent molts més mèrits.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”