Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1867
Ubicació: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: Sky » Dilluns 05/08/2019 8:04

Ferrocarrils renova per 2,8 milions cinc túnels de la línia de la Pobla

Ferrocarrils de la Generalitat ha adjudicat per 2,8 milions la renovació de cinc túnels més de la línia de la Pobla de Segur. Els treballs permetran renovar les vies en cinc dels quaranta-dos passos soterrats que hi ha en tot el traçat de la línia entre Lleida i la Pobla de Segur.

En total es canviaran 2.475 metres de via i s’instal·laran fins a 3.000 travesses noves de formigó. Aquesta actuació forma part dels treballs que se centren en els túnels i on es va començar a treballar fa més de dos anys.

Es tracta dels túnels dels Homes Morts; Monares; Barcerada; Talarn i Sant Antoni, ubicats entre el municipi d’Àger i el de Tremp i els treballs preveuen la construcció d’una via de baixador a l’estació de Tremp que tindrà una longitud de cent metres amb una desviació en direcció cap a la Pobla de Segur. La zona de càrrega i descàrrega també se situarà al costat de l’estació de Tremp.

El projecte contempla també l’aixecament de les vies, retirar les velles travesses de fusta i la resta d’elements d’aquesta infraestructura, que se substituiran per altres de nous. Així mateix, també es canviarà tot el balast d’aquests dos quilòmetres i mig de traçat. A banda dels treballs a la via també s’actuarà en el drenatge dels túnels i la neteja de les cunetes.

Els treballs tenen un termini de sis mesos i els operaris podran treballar cada dia de la setmana, fins i tot els dissabtes, diumenges i festius. Aquests horaris de treball podran afectar els dels trajectes de la línia de passatgers, en funció de les necessitats de Ferrocarrils de la Generalitat, que vol augmentar la seguretat de la línia i per fer-ho porta a terme diverses actuacions en aquest sentit, tant en la via com en la reducció de la perillositat dels vint-i-un passos a nivell que hi ha en aquest traçat de Lleida a la Pobla de Segur.

A l’espera del nou tren per millorar els trajectes

El tren de la Pobla va superar l’any passat la xifra de 230.000 viatgers i Ferrocarrils espera l’arribada d’un nou comboi per a la línia. Serà el tercer, se sumarà als dos actuals, estrenats el juliol del 2016, i permetrà que les operacions periòdiques de manteniment dels combois no afectin el servei, ja que actualment queda reduït temporalment si falta una de les dos màquines. El termini d’entrada en servei d’aquest nou tren és el 2020 i l’objectiu de FGC és també millorar horaris i trajectes d’aquesta línia. L’adquisició del nou tren va quedar paralitzada la tardor del 2017 després de l’aplicació de l’article 155 pel procés independentista. Els tràmits es van reprendre l’any 2018 i es va tornar a iniciar la licitació per autoritzar la compra del comboi. La compra d’una nova unitat va ser avalada per l’increment en la demanda que ha experimentat la línia durant els últims anys. Els dos altres trens van costar 9,4 milions.

https://www.lleida.com/noticia_canal/fe ... e-la-pobla



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1867
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 08/11/2019 10:58

FGC renova les baranes a sis ponts de la línia Lleida- La Pobla

L’actuació ha consistit en la substitució de les baranes per optimitzar la seguretat dels ponts

Els sis ponts on s’ha actuat es troben entre les estacions de Santa Linya i de Tremp


Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat amb èxit les obres de renovació de les baranes de sis ponts de la línia Lleida-La Pobla. Concretament, es tracta dels ponts del Barranc de Montclús i del Riu Fred de Pui entre les estacions de Santa Linya i Àger; el pont del Barranc del Bosc i un pas inferior entre Àger i Cellers-Llimiana; el pont sobre el riu Espona entre Guàrdia de Tremp i Palau de Noguera, i el pont del Barranc de Ruicós entre Palau de Noguera i Tremp.

Les obres han consistit en la instal·lació de noves baranes a tots dos costats dels ponts. Aquesta actuació permetrà una millora significativa en la seguretat, tant en el cas d’una hipotètica evacuació del tren com en el moment de realitzar tasques de manteniment a la línia, i un reforç de la infraestructura per optimitzar la fiabilitat.

Aquests treballs, que van començar l’abril i han comptat amb un pressupost de 496.000 euros, formen part de les diferents actuacions de millora que FGC du a terme a les seves instal·lacions en el marc de la política de reposició d’actius i manteniment i reforçament constant dels diferents equipaments. Aquestes actuacions permeten a la companyia garantir l’eficàcia del seu servei i optimitzar la qualitat i fiabilitat de la circulació de trens, la puntualitat i el confort dels usuaris.

Actualment, estan en procés d’adjudicació els treballs per renovar les baranes de cinc ponts més de la línia. En aquesta ocasió, s’actuarà en els ponts que passen per sobre dels rius Sió i Segre, i del Camí de Camarasa i el Camí de Gerb, al terme municipal de Balaguer, i el pont del viaducte de Santa Linya, al terme municipal de Camarasa.

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... eida-pobla

Pont del Barranc del Bosc

Imatge

Pont sobre el riu Espona

Imatge

Pont del Barranc de Montclús

Imatge

Pont del Riu Fred de Pui

Imatge

Pont del Barranc de Ruicós

Imatge

Baranes del pas inferior

Imatge



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1867
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 21/11/2019 10:26

La línia Lleida - La Pobla de Segur segueix creixent en la demanda i amb elevats valors de satisfacció dels usuaris

Aquest passat dimecres, 20 de novembre, ha tingut lloc a la sala d’actes de l’Ajuntament de la Pobla de Segur (Pallars Jussà) la Comissió de Seguiment del Servei Lleida – la Pobla de Segur – Esterri d’Àneu, en la qual s’ha realitzat un anàlisi de la situació del servei de transport públic ferroviari i d’autobús que dóna servei a les comarques del Segrià, la Noguera, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà, i per tant es tracta d’un servei transversal entre les vegueries de Lleida i de l’Alt Pirineu i Aran.

En el transcurs de la comissió s’han analitzat les dades del servei durant l’any 2018, així com les dades provisionals d’aquest any, així com les previsions de cara al 2020. Entre les dades a destacar que de cara a aquest 2019, pel que fa a la xifra de viatgers s’espera una xifra superior als 250.000, el que significa la millor dada des de l’any 2008. És remarcable l’augment en aquest sentit, ja que durant el període 2012-2015 aquesta xifra se situà per sota dels 100.000 viatgers anuals, i per tant en aquest sentit es constata un augment constant, que representa un augment del 40% respecte al 2015.

Pel que fa a l’Índex de Satisfacció del Client de l’any 2018 es destaca que la línia Lleida – la Pobla de Segur assoleix el rècord de satisfacció dels usuaris d’entre totes les línies que gestiona Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, en aquest sentit els usuaris valoren de forma especialment positiva la puntualitat, neteja, accessibilitat, la climatització o el confort.

En relació amb els trens turístic dels llacs s’han efectuat un total de 24 viatges amb el tren històric i 4 amb el tren panoràmic, entre el 20 d’abril i el 2 de novembre passat. En ambdós casos l’índex d’ocupació ha estat en conjunt superior al 95% amb un preu mitjà de 26,70 euros. En aquest sentit, s’han establert mecanismes de promoció turística del territori amb la Noguera i el Pallars Jussà, fet que genera ingressos indirectes al territori per les visites culturals.

Pel que fa a la contractació dels maquinistes a una empresa externa s’està treballant per tal de poder formar personal propi per tal que puguin estar plenament operatius al 2021.

Pel que fa ala temporada 2020 del Tren dels Llacs s’espera que s’allargui des de l’11 d’abril fins al 31 d’octubre, amb un viatge més que la temporada 2019, amb una previsió d’un augment de la tarifa mitjana de 0,50€, fins als 27,20€. Pel que fa a la resta de característiques del servei, es mantindran els de la temporada anterior. Per al finançament del servei es preveu comptar amb les mateixes aportacions d’altres administracions, com del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida o l’Autoritat del Transport Metropolità de Lleida.

Pel que fa les obres executades durant l’any 2019 destaca la inversió global en manteniment de la línia, que ascendeix als 6 milions d’euros. Aquest any s’han realitzat obres en el manteniment de talussos, en la col·locació de baranes en els ponts i viaductes, la millora de cobertes dels edificis de les estacions a Tremp, Cellers-Llimiana, Sant Llorenç de Montgai i Balaguer, obres als túnels, millores a les superestructures, drenatges, millora de la senyalització, els canvis d’agulles a les estacions i el reforç de la videovigilància als passos a nivell. L’objectiu és millorar la seguretat i la comoditat dels viatgers de la línia.

També, destacar que s’ha creat el pla d’accessos de la línia mitjançant un app mòbil, per la qual es publicita l’estat dels accessos. L’objectiu és la seva utilització tant pels operaris de manteniment com per casos d’emergències per poder optimitzar el temps d’actuació en possibles intervencions.

Finalment i sobre l’arribada del tercer tren s’ha anunciat que es va efectuar la seva contractació al març del 2019 amb un termini de construcció de 26 mesos, pel qual es preveu la seva arribada el primer semestre de 2021.

Abans de finalitzar la reunió s’ha destacat l’exposició sobre el Pallars Jussà que tindrà lloc fins al 22 de novembre a l’espai Provença de Barcelona, i que es va inaugurar el passat 18.

A la reunió hi han assistit els delegats territorials de Lleida, Ramon Farré; i de l’Alt Pirineu i Aran, Rosa Amorós; el director de FGC Operadora, Oriol Juncadella; el subdirector general de Transport Públic i Mobilitat, Benjamín Cubillo; el cap de la línia Lleida – La Pobla de Segur, Emili Monsó; el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Josep Maria Mullol; els alcaldes de la Pobla de Segur i Balaguer, així com representants d’altres ens locals i d’organitzacions sindicals.

Tremp, 20 de novembre de 2019

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ls-usuaris



Miquel
Administrador
Entrades: 4077
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 14/12/2019 10:42

Doncs bones notícies per la línia, cosa que me n'alegro molt. De totes formes, encara queda força feina a fer, i espero que en un futur algú pensi en coordinar bus i tren, fent que els primers siguin aportadors al ferrocarril.

Algú per algun casual sap si Sant Llorenç segueix tenint platja de vies?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 896

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 23/02/2020 17:16

Bones, recentment he estat per la zona de Sant Llorenç de Montgai i vaig poder veure que la via es troba tallada entre el pont sobre el Segre i Gerb, en una zona on els qui hagueu utilitzat la línia recordareu que hi havia una limitació de velocitat molt significativa. S'estava treballant a nivell de plataforma, sense via ni balast pel que la reparació és a fons. Imagino que aprofitant la reparació de la unitat que va xocar amb la pedra, treuran aquesta LTV important.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”