Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 18/12/2005 13:05

El Govern destinará 50 millones para trenes de la línea de la Pobla

Las obras de mejora de la línea del tren de la Pobla que se iniciaron a principios de verano se prolongarán un poco más de lo previsto. Se barajó la idea que a finales de este año pudieran estar acabadas pero según confirmó ayer el conseller de Política Territorial Joaquim Nadal, las obras estarán listas la próxima Semana Santa. Entonces será cuando se podrá hablar de mejoras de horarios y servicios y de la posible vinculación de servicio de autobuses que conecten la línea de tren con la zona del Pallars Sobirà. El conseller Nadal también informó de la aprobación inmediata por parte del Govern de la Generalitat de una partida de 50 millones de euros destinada a comprar nuevos trenes para la línea de la Pobla de Segur.

--

La Mañana.



metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Diumenge 18/12/2005 13:43

Amb 50 milions per quants trens dona?¿



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 18/12/2005 13:59

metrobaix ha escrit:Amb 50 milions per quants trens dona?¿
Doncs si comptem que cada 5000 de TMB ha costat uns 5,5 milions... ens surten 9 trens tipus 5000 :D

Un altra exemple més proper al cas que ens ocupa: RENFE, per exemple, comprarà propoerament 50 unitats dièsel noves per regionals en composició M-R-M i que formaran la sèrie 599 (encara està per confirmar totalment) i té previst gastar-s'hi uns 238 milions.
238 / 50 = 4,76 milions/unitat

Amb 50 milions, ens donaria per un mínim de 10 unitats de 3 cotxes.
A mi em semblen masses trens per una línia com la Pobla, que amb 4 o 5 unitats en composició M-M en tindria mésque suficient.

Això sí, no he comptat el 3% que és potser on està la diferència :twisted:



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dilluns 19/12/2005 11:45

El Periodico, 19 de diciembre de 2005

El tren de La Pobla abrirá en Semana Santa

El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal (PSC), admitió el sábado que las obras de renovación de la línea avanzan a un ritmo más lento del esperado. Los trabajos debían estar listos este mes, aunque se había ampliado el plazo hasta febrero.



Sólo esta en papel y pdf.

Os lo adjunto:
Fitxers adjunts
verpdf.pdf
(88.08 KiB) S’ha baixat 326 vegades



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 19/12/2005 11:57

Jo ahir vaig anar fins a Sort amb el servei substitutori perllongat a Sort.

Tal i com s'ha dit la major part del traçac té la via completament renovada, amb travessa monobloc, però encara sense colocar el balast a la majorpart del tram el carril sembla molt petit però desconec el seu pes per metre, hi ha un munt de travesses de formigó a Balaguer i a Tremp i de fet hi ha trams que encara no estan renovats com la sortida de Balaguer, tampoc vaig poder observar molt perquè no hi ha molts trams paral·lels carretera-tren i des de la carretera en molts d'aquests trams no és visible la via.

La Pobla sembla ser que es queda només amb dues vies, ja que la tercera via que disposava noe està connectada a la general.

Pel que fa a la possible perllongació fins a Sort crec que molts es conformarien d'entrada amb un projecte realista no de fer-lo arribar a Sort que estaria molt bé, sinó simplement de fer-lo arribar fins a La Pobla, en el lloc on estava previst inicialment que s'hi situés l'estació, això sí, sempre que fos possible després de la urbanització de la zona on abans hi havia el dipòsit de locomotores.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 19/12/2005 15:54

Ja tocava. :D

Explica'ns les teves sensacions i si encara persisteix l'error tarifari. :D :D

Quins bitllets vas utilitzar?

josep_serre ha escrit:Jo ahir vaig anar fins a Sort amb el servei substitutori perllongat a Sort.

Tal i com s'ha dit la major part del traçac té la via completament renovada, amb travessa monobloc, però encara sense colocar el balast a la majorpart del tram el carril sembla molt petit però desconec el seu pes per metre, hi ha un munt de travesses de formigó a Balaguer i a Tremp i de fet hi ha trams que encara no estan renovats com la sortida de Balaguer, tampoc vaig poder observar molt perquè no hi ha molts trams paral·lels carretera-tren i des de la carretera en molts d'aquests trams no és visible la via.

La Pobla sembla ser que es queda només amb dues vies, ja que la tercera via que disposava noe està connectada a la general.

Pel que fa a la possible perllongació fins a Sort crec que molts es conformarien d'entrada amb un projecte realista no de fer-lo arribar a Sort que estaria molt bé, sinó simplement de fer-lo arribar fins a La Pobla, en el lloc on estava previst inicialment que s'hi situés l'estació, això sí, sempre que fos possible després de la urbanització de la zona on abans hi havia el dipòsit de locomotores.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 19/12/2005 15:57

Per cert, si aquest any torna a tocar la loteria a Sort, és necessari que FGC amplii el servei actual fins a Sort, amb parada davant La Bruixa d'Or.

Aquesta línia pot acabar sent "el tren de la bruixa" per portar tots aquells qui vulguin arribar a Sort a comprar loteria en transport públic, sense preocupar-se d'haver de conduir.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 19/12/2005 21:46

liniadelRipollés ha escrit:Per cert, si aquest any torna a tocar la loteria a Sort, és necessari que FGC amplii el servei actual fins a Sort, amb parada davant La Bruixa d'Or.
Però si la parada ja és ben a prop, a només 50 metres de la porta!

La bruixa d'Or té més a prop la parada de l'autobús que casa meva de la parada de la Vallesana!



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 19/12/2005 22:36

Podrien fer un combinat bitllet de tren/bitllet de loteria (a recollir a Sort, és clar). :D



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 20/12/2005 0:20

Bitllets, un Rubí La Pobla de Segur, per cert l'altre dia en vaig veure uns que eren Sant Cugat La Pobla de Segur i no eren, aparentment frikies.

Un La Pobla de Segur Sort

Un Sort Lleida

I un Lleida Barcelona en Talgo Covadonga comprat a l'oficina de Renfe de Cerdanyola amb impressió tèrmica.

Aspectes destacables del viatge, l'autocar fa el recorregut entre Balaguer i La Pobla en un temps notablement inferior queel tren, almenys abans de la renovació, però els temps de parada són molt superiors ja que els bitllets els ven el conductor únicament.

A Lleida vaig aprofitar per anar a buscar un mapa dels autobusos urbans, el vaig aconseguir a la oficina de turisme, per cert ja he localitzat l'oficina d'atenció al client de Sarbus a Lleida, al costat de l'estació d'autobusos m'ha agradat la màquina MAEXBIC situada a l'entrada que suposo haurà de servir per la targeta xip pels autobusos, si no fos perquè ara no puc anar a Lleida tant sovint com abans ja aprofitaria per formar jo mateix d'aquesta prova pilot.

No vaig veure els taxi amb origen/destinació Balguer, possiblement no se n'hagués demanat cap.

L'autobús de tornada va estar a prop de desbordar-se de demanda.

A Sort hi vaig veure algun dels autobusos a la demanda, no em feu recordar la seva destinació.

A Balaguer a la tornada el 593 es va quedar a les fosques i no va encendre els llums fins que el cap d'estació li va dir al maquinista.

En el Talgo III de tornada es va apagar l'enllumenat completament entre Vilanova i Castelldefels quedant el tren completament a les fosques, ni tan sols funcionava el d'emergència, la gent s'ho va prendre amb molta tranquilitat, de fet diria que la majoria de la gent anava més aviat adormida.



liniadelRipollés ha escrit:Ja tocava. :D

Explica'ns les teves sensacions i si encara persisteix l'error tarifari. :D :D

Quins bitllets vas utilitzar?

josep_serre ha escrit:Jo ahir vaig anar fins a Sort amb el servei substitutori perllongat a Sort.

Tal i com s'ha dit la major part del traçac té la via completament renovada, amb travessa monobloc, però encara sense colocar el balast a la majorpart del tram el carril sembla molt petit però desconec el seu pes per metre, hi ha un munt de travesses de formigó a Balaguer i a Tremp i de fet hi ha trams que encara no estan renovats com la sortida de Balaguer, tampoc vaig poder observar molt perquè no hi ha molts trams paral·lels carretera-tren i des de la carretera en molts d'aquests trams no és visible la via.

La Pobla sembla ser que es queda només amb dues vies, ja que la tercera via que disposava noe està connectada a la general.

Pel que fa a la possible perllongació fins a Sort crec que molts es conformarien d'entrada amb un projecte realista no de fer-lo arribar a Sort que estaria molt bé, sinó simplement de fer-lo arribar fins a La Pobla, en el lloc on estava previst inicialment que s'hi situés l'estació, això sí, sempre que fos possible després de la urbanització de la zona on abans hi havia el dipòsit de locomotores.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 20/12/2005 15:53

D'acord. La conclusió del teu relat és que encara persisteix l'error tarifari.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 21/12/2005 10:52

deien que les obres s'acabarien a finals de desembre de 2005, ja haurien de ser acabades,

PRÒXIMA ESTACIÓ: ELECRIFICACIÓ



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 21/12/2005 17:39

liniadelRipollés ha escrit:Aquesta línia pot acabar sent "el tren de la bruixa".
Jajajaja
d'aquests trens ja n'hi ha actualment...jaja



xussep80
N3
N3
Entrades: 34
Ubicació: La Pobla & BCN (L1 Urgell)

Entrada Autor: xussep80 » Dijous 22/12/2005 10:04

De la web de PTOP:
Dimecres, 21 de desembre de 2005 - 14:18h

Es destinen 60 M€ per a la línia Lleida-la Pobla de Segur

La inversió s'ha aprovat en el Consell Executiu del dimarts 20 de desembre, entre d'altres Acords de Govern.

El Govern ha autoritzat, durant el Consell Executiu del 20 de desembre de 2005, a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a invertir la quantitat de 60 milions d'euros per tal de rehabilitar i potenciar els elements i serveis que constitueixen la línia ferroviària Lleida-la Pobla de Segur.

Les actuacions consisteixen en la millora d'estructures com ponts, túnels, talussos o edificis i en la renovació de la via i del material mòbil. Al mateix temps, es milloraran les instal·lacions i sistemes de seguretat de la línia i se suprimiran passos a nivell.

La principal actuació que FGC ha impulsat enguany per revitalitzar aquesta línia és la renovació del tram de via entre Balaguer i la Pobla de Segur, de 62 quilòmetres de longitud. Una vegada es completin totes les actuacions de renovació de la via i del material mòbil, millorarà de forma notable la seguretat i la velocitat comercial de la línia en aquest tram, ja que es reduirà el temps de viatge de les 2 hores actuals a 1 hora i 40 minuts, amb uns costos de manteniment molt baixos.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 22/12/2005 10:46

Si volen que la línia sigui rendible haurien de plantejar-se seriosament la perllongació fins a Sort. Només amb els clients de la Bruixa d'Or l'amortitzarien!



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 22/12/2005 23:17

Platanito ha escrit:Si volen que la línia sigui rendible haurien de plantejar-se seriosament la perllongació fins a Sort. Només amb els clients de la Bruixa d'Or l'amortitzarien!
Hola!

Bé, de fet això es pot millorar company, si li fas donar mitja volta per baixar cap a Vic i arribar a Mataró. Així creariem el primer Ferrocarril de la Fortuna...

:)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 23/12/2005 0:13

De l'AVUI(22/12/2005) - Recuper-ho aquesta noti Bloqueijada per duplicar temes. (fils).
-------------------------------------------------------------------------------------

El govern inicia els tràmits d'expropiació dels terrenys del futur aeroport d'Alguaire

Joan Tort

El govern invertirà 60 milions d'euros en els propers quatre anys per completar la modernització de la línia ferroviària Lleida-la Pobla de Segur, així com per adquirir nous trens per a aquest servei. L'executiu ha aprovat autoritzar a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) endeutar-se fins al topall d'aquests 60 milions fins al 2009 per executar millores en ponts, túnels, talussos, edificis, supressió de passos a nivell i millora dels sistemes de seguretat, així com per comprar material mòbil.

Aquest nou paquet d'inversions se sumarà als 20 milions que s'estan executant actualment per renovar els 62 km de via i travesses que hi ha entre Balaguer i la Pobla. Tot plegat ha de permetre millorar la línia, l'eficàcia i guanyar usuaris, a la vegada que crear nous serveis en aquest tren que el govern va assumir fa un any. FGC estudia la seva possible ampliació fins a la Seu d'Urgell i Andorra per captar nous clients aprofitant el potencial turístic del Pirineu.

El govern també ha aprovat iniciar els tràmits d'ocupació urgent dels terrenys i béns afectats per la construcció de l'aeroport d'Alguaire (Segrià), que serà el primer executat i de titularitat de la Generalitat. El conseller Joaquim Nadal va dir ahir que espera tancar aviat els acords amb els propietaris de les 367 hectàrees afectades dels termes d'Alguaire i Torrefarrera i evitar així les expropiacions. Nadal va dir que el preu just ha de ser raonable per a un sòl rústic i de secà. L'aeroport lleidatà, que tindrà àmbit regional, amb vols per a passatgers i mercaderies, hauria de ser operatiu el 2008. [ :'( :'( Mea Culpa. ]


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Diumenge 01/01/2006 17:19

Ei!!! en http://www.trensim.com/galeria/displayi ... ?pos=-1186 trobareu una imatge de com esta quedant la linia



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 01/01/2006 17:24

M'equivoco, o la renovació no s'està fent amb travessa polivalent? :?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 01/01/2006 18:09

Doncs efectivament...les travesses són en ample ibèric monovalents...aiaiai que aqui falla quelcom...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”