Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 14/11/2016 12:46

Sky ha escrit:Seixanta-cinc anys sobre rails
[...]
No debades, va conèixer als anys seixanta l’anomenat platillo, el tren que unia la Pobla amb Barcelona en un viatge de més de vuit hores. "Ara és més ràpid i més còmode", va coincidir Josep Orrit, que recorda els sotraguejos i sorolls abans que la Generalitat rebés el traspàs de la línia i la rehabilités.
[...]
http://www.lleida.com/noticia/seixanta- ... obre-rails
Mític tren, el «Tren Omnibus de Barcelona a Lérida y Pobla de Segur» conegut com «el platillo volante» o simplement, «el platillo».

En fa una genial descripció un tal Lauria1226 al seu blog: http://lauria1226.blogspot.com.es/2011/ ... tillo.html

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 17/11/2016 12:15

El Tren dels Llacs es promociona a la fira més important d'Europa

Lleida Expo Tren instal·la una maqueta de 25 metres que reprodueix el tram Lleida - La Pobla de Segur

El saló Expo Tren, juntament amb la revista Más Tren, el maquetista Jordi Auqué i la federació Catalana d'Amics del Ferrocarril, presenten una maqueta del Tren dels Llacs a la fira més gran d'Europa dedicada al modelisme ferroviari, que se celebra des d'aquest dijous fins al diumenge 20 de novembre a Colònia.

L'exhibició, que forma part de la iniciativa 'Hola Europa', creada enguany, permet que a l'International Modellbahn Ausstellung (IFA) de Colònia es pugui veure una instal·lació modular a escala HO de 25 metres de llarg que reprodueix un tram de la línia fèrria Lleida – La Pobla de Segur, precisament l'any que es compleix el 65è aniversari de primer trajecte. La delegació lleidatana també exposa el model que reprodueix l'estació del futur Museu de ferrocarril de Lleida i les seves rutes.

Expo Tren, l'únic saló dedicat al lleure ferroviari de l'estat espanyol, forma part del circuit europeu dels salons monogràfics dedicats al món del tren i del modelisme ferroviari. D'aquesta manera, Lleida s'alinea amb ciutats com París, Milà, Colònia o Dortmund, que celebren anualment salons similars.

Durant la seva darrera edició, el passat mes de març, el saló va oferir l'oportunitat de visitar els tallers de l'Associació de Restauració de Material Ferroviari (ARMF), ubicats al Pla de Vilanoveta, on precisament es van poder veure els nous trens que recorren la línia Lleida – La Pobla de Segur (Tren dels Llacs), de fabricació suïssa.

http://www.naciodigital.cat/lleida/noti ... ant/europa



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 31/12/2016 11:00

La Pobla reobrirà el 2017 l’estació de trens com a centre per a bicicletes

L’estació de la Pobla de Segur reobrirà al públic a mitjans de l’any que ve, però ho farà amb un nou ús: es convertirà en punt de partida per a rutes ciclistes pels Pallars. Així ho preveu l’acord entre el consell del Jussà i l’ajuntament, que totes dos parts han aprovat aquesta setmana en els respectius plens. El conveni preveu la rehabilitació de l’edifici després d’anys d’abandó, unes obres valorades en 336.000 euros, que se sufragaran amb fons europeus del programa Interreg.

El projecte preveu habilitar l’edifici com un espai on els visitants arribats amb el tren de la Pobla puguin llogar bicicletes, recarregar bicicletes elèctriques, estacionar-les de forma segura si les porten amb ells i reparar-les si és necessari; i fins i tot dutxar-se i canviar-se de roba abans d’agafar el tren de tornada a casa. El consistori va aprovar mesos enrere l’ordenança que fixa els preus pel lloguer del material i l’ús dels vestidors. Aquesta norma preveu descomptes del 50% a les tarifes per als viatgers del tren. Amb les instal·lacions per al ciclisme, el projecte preveu habilitar a la planta baixa un punt d’informació turística i un centre d’interpretació de l’espai natural de Collegats-Boumort.

En el futur, l’ajuntament es proposa rehabilitar la segona planta com a alberg. El fons europeu que sufragarà aquestes obres inclou també el pas a Sossís per fer navegable la Pallaresa des de Llavorsí fins a Escales.

http://www.lleida.com/noticia/la-pobla- ... bicicletes



Pau Noy
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: Pau Noy » Dilluns 09/01/2017 11:05

Bon dia

M'acabo de registrar al forum. Espero que resulti interessant. Vull posar sobre la taula la proposta de construir un garatge a l'estació de la Pobla on es pugui guardar un tren. Això evitaria la circulació dels trens de primera i darrera hora del dia que ara no porten ningú, i permetria que el primer tren de la Pobla sortís a les 6,55 h, en compte de la es 7,15 h que surt ara, i el darrer arribaria a Pobla a les 20,30 en compte de a les 19,05. Des del punt de vista dels interessos del Pallars, aquests nous horaris beneficiarien molt la comarca perquè passarien de tenir 4 trens reals a 8 en els dos sentits.

Econòmicament l'estalvi també seria important, ja que permetria millorar la recaptació.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/01/2017 13:17

Pau Noy ha escrit:Bon dia

M'acabo de registrar al forum. Espero que resulti interessant. Vull posar sobre la taula la proposta de construir un garatge a l'estació de la Pobla on es pugui guardar un tren. Això evitaria la circulació dels trens de primera i darrera hora del dia que ara no porten ningú, i permetria que el primer tren de la Pobla sortís a les 6,55 h, en compte de la es 7,15 h que surt ara, i el darrer arribaria a Pobla a les 20,30 en compte de a les 19,05. Des del punt de vista dels interessos del Pallars, aquests nous horaris beneficiarien molt la comarca perquè passarien de tenir 4 trens reals a 8 en els dos sentits.

Econòmicament l'estalvi també seria important, ja que permetria millorar la recaptació.
Benvingut al FTC i moltes gràcies per la teva interessant aportació.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 09/01/2017 18:27

Pau Noy ha escrit:Bon dia

M'acabo de registrar al forum. Espero que resulti interessant. Vull posar sobre la taula la proposta de construir un garatge a l'estació de la Pobla on es pugui guardar un tren. Això evitaria la circulació dels trens de primera i darrera hora del dia que ara no porten ningú, i permetria que el primer tren de la Pobla sortís a les 6,55 h, en compte de la es 7,15 h que surt ara, i el darrer arribaria a Pobla a les 20,30 en compte de a les 19,05. Des del punt de vista dels interessos del Pallars, aquests nous horaris beneficiarien molt la comarca perquè passarien de tenir 4 trens reals a 8 en els dos sentits.

Econòmicament l'estalvi també seria important, ja que permetria millorar la recaptació.
Benvingut!
Em sembla una molt bona idea, i en tot cas, també hi hauria una menor despesa en dièsel ja que s'estalviaria més. Em pregunto si avui dia en comptes de portar el tren buit es podria fer una circulació "parcial" fins, per exemple, Balaguer, i la de primera hora comencés a Balaguer també en servei "parcial".



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 09/01/2017 19:14

Complementari als tallers de Balaguer que s'han de construir, una bona idea seria reconvertir la via curta (la més a l'esquerra segons s'entra) de La Pobla com a dipòsit construint-hi un cobert tancat on guardar-hi un tren.
Amb els horaris actuals no hi ha cap creuament a La Pobla, i en temporada turística s'aparta el TdL a la via que no té andana

El de les 17.30 sempre a Pobla, el de les set i pico sempre a Balaguer i el de les nou i pico sempre a Pobla dormint allí.
S'hauria de quadrar torns perquè l'últim i el primer del dia el faci sempre personal que resideixi a La Pobla



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 09/01/2017 20:41

Oblideu una cosa, i és no només on dorm el tren... amb l'horari actual, tot el personal de la línia dorm a casa. Si un tren dorm a La Pobla, el maquinista i l'interventor també han de dormir a La Pobla i suposo que això FGC ho vol evitar tant com pugui.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 09/01/2017 20:51

Granolleri ha escrit:Oblideu una cosa, i és no només on dorm el tren... amb l'horari actual, tot el personal de la línia dorm a casa. Si un tren dorm a La Pobla, el maquinista i l'interventor també han de dormir a La Pobla i suposo que això FGC ho vol evitar tant com pugui.
Exactament. De fet, un dels motius de la retallada de fa uns anys, va ser estalviar-se l'hotelet a La Pobla per a que dormissin el maquinista i l'interventor.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 10/01/2017 10:45

Granolleri ha escrit:Si un tren dorm a La Pobla, el maquinista i l'interventor també han de dormir a La Pobla i suposo que això FGC ho vol evitar tant com pugui.
Poden tornar perfectament en taxi a Lleida. Tan cutres són a FGC que no es poden gastar el que costa un taxi La Pobla-Lleida? :x
M'encanta aquest país on ens gastem centenars de milions d'euros en obres absurdes i després no tenim 50 euros per millorar un servei cabdal. Patètic.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/01/2017 11:14

Es veu que és més necessari soterrar/tramviaritzar/domar la línia ferroviària al seu pas per Balaguer. Aquesta és la política de transport d'aquest país.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 10/01/2017 14:06

wefer ha escrit:
Granolleri ha escrit:Si un tren dorm a La Pobla, el maquinista i l'interventor també han de dormir a La Pobla i suposo que això FGC ho vol evitar tant com pugui.
Poden tornar perfectament en taxi a Lleida. Tan cutres són a FGC que no es poden gastar el que costa un taxi La Pobla-Lleida? :x
M'encanta aquest país on ens gastem centenars de milions d'euros en obres absurdes i després no tenim 50 euros per millorar un servei cabdal. Patètic.
Home, Sant Llorenç de Montgai - Balaguer són aproximadament 10 euros.

Ni de broma un La Pobla - Lleida en taxi val 50. A més, s'hi ha de sumar que ha de ser d'anada i de tornada. Per això que es quedin a La Pobla. El que s'hauria de fer és adaptar l'estació (Que ara ja seria fer-ne un de nou) per permetre passar la nit i fer menjars necessaris pels ferroviaris, vaja, com es feia abans a tot arreu fins que vam decidir ser els tontos amb la màscara de la modernitat. :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 10/01/2017 17:49

Miquel ha escrit:El que s'hauria de fer és adaptar l'estació (Que ara ja seria fer-ne un de nou) per permetre passar la nit i fer menjars necessaris pels ferroviaris, vaja, com es feia abans a tot arreu fins que vam decidir ser els tontos amb la màscara de la modernitat. :roll:
Evidentment aquesta és la millor solució, ja que també permet més temps de descans al personal del tren.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 10/01/2017 21:06

Ho ha dit algú per dalt, el millor seria convertir la via més curta de la Pobla en garatge, o fer-ne una més de paral·lela i fer-hi una garatge, no cal que sigui gaire luxós, estructura de ferro i xapa i endavant. Realment seria una gran millora de cara al servei. I pel maquinista i interventor, doncs FGC compra un piset de 2 habitacions a la Pobla i ja està, que tampoc són tan cars.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 10/01/2017 21:16

Pau Noy ha escrit:Bon dia

M'acabo de registrar al forum. Espero que resulti interessant. Vull posar sobre la taula la proposta de construir un garatge a l'estació de la Pobla on es pugui guardar un tren. Això evitaria la circulació dels trens de primera i darrera hora del dia que ara no porten ningú, i permetria que el primer tren de la Pobla sortís a les 6,55 h, en compte de la es 7,15 h que surt ara, i el darrer arribaria a Pobla a les 20,30 en compte de a les 19,05. Des del punt de vista dels interessos del Pallars, aquests nous horaris beneficiarien molt la comarca perquè passarien de tenir 4 trens reals a 8 en els dos sentits.

Econòmicament l'estalvi també seria important, ja que permetria millorar la recaptació.
Benvingut al fòrum! Esperem que et sentis a gust aquí.

Estic plenament d'acord amb la proposta de modificar alguns serveis, i més els que menciones. Tot i que potser si demanen un tercer GTW es podrien cobrir més serveis amb garanties, i de pas donar descans a les unitats 01 i 02.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimarts 10/01/2017 21:47

Renfe451 ha escrit: Tot i que potser si demanen un tercer GTW es podrien cobrir més serveis amb garanties, i de pas donar descans a les unitats 01 i 02.
Totalment d'acord. Un tercer GTW permetria inclús afegir algun servei en cas de demanda (per exemple, algun servei a Tremp).



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 11/01/2017 15:37

adriaesc ha escrit:
Renfe451 ha escrit: Tot i que potser si demanen un tercer GTW es podrien cobrir més serveis amb garanties, i de pas donar descans a les unitats 01 i 02.
Totalment d'acord. Un tercer GTW permetria inclús afegir algun servei en cas de demanda (per exemple, algun servei a Tremp).
Correcte, es podria afegir un nou servei matinal amb sortida de Balaguer a les 8:00h del matí els dies feiners, ja que he llegit algun comentari via Twitter que reclamaven un tren en aquesta franja. Amb la tercera unitat es podria fer sense cap problema.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 13/01/2017 11:41

El nombre de viatgers del tren de la Pobla ha augmentat un 45% respecte l'any anterior

D'ençà de l'estrena del nou tren, el nombre de passatgers s'ha incrementat en 75.000

La línia ferroviària de FGC que uneix Lleida amb la Pobla de Segur va registrar 111.116 viatgers durant el 2016, respecte als 60.205 de l'any anterior. Del total d'usuaris, 75.545 es van assolir a partir del 25 de juliol passat, moment en què van entrar en funcionament els dos nous tres adquirits per FGC i en què també es van incrementar les freqüències a la línia i es va reduir el temps de trajecte. Així, la mitjana de viatgers entre els mesos de gener i juliol es va situar entorn els 5.400, i es va incrementar fins als 14.500 entre agost i desembre. Durant el 2016, l'índex de satisfacció dels clients de la línia Lleida-la Pobla va ser del 75,61%, el més alt de les tres línies ferroviàries gestionades per Ferrocarrils.

El president de FGC, Enric Ticó, ha fet una balanç positiu d'aquest canvi de model a la línia ferroviària de la Pobla, que ha comportat "una millora del servei per als usuaris". Així mateix, ha destacat que funcionen "especialment bé" els enllaços d'aquesta línia amb el servei d'alta velocitat a Lleida, "cosa que ha permès situar aquesta zona del Pirineu a menys de tres hores de Barcelona", segons Ticó. També ha posat de relleu que des del 25 de juliol i fins a finals d'any la línia Lleida-la Pobla va registrar "només" 15 alertes dels usuaris, a través de l'aplicació per a mòbils que FGC posa gratuïtament a disposició d'aquests.

Pel que fa al Tren dels Llacs, el tren turístic que circula entre Lleida i la Pobla de Segur, va tancar el passat 29 d'octubre la seva vuitena temporada superant les xifres dels anys anteriors, assolint una ocupació del 99,08%. En concret, va transportar prop de 7.400 viatgers, en comparació als 7.199 de la temporada 2015. Ticó ha garantit la continuïtat aquest pròxim any d'aquest servei turístic que presta FGC, amb la col·laboració de la direcció general de Turisme, la Diputació de Lleida i l'ATM de Lleida.

El president de Ferrocarrils de la Generalitat ha destacat que el 58% dels usuaris del Tren dels Llacs fa activitat complementària a la zona, deixant així uns ingressos al territori. En aquest sentit, ha destacat també la proposta del Turistren dels Llacs, que ofereix als viatgers la possibilitat de contractar productes turístics tancats, els quals a més del viatge en tren poder fer algun tipus d'activitat. L'oferta inclou actualment una trentena de propostes tot i que FGC està en negociacions amb empreses i institucions del territori pirinenc per tal d'incrementar aquesta xifra.

Enric Ticó ha explicat que FGC preveu invertir aquest 2017 uns 6,5 milions d'euros a en la línia de la Pobla (l'any 2016 van ser 1,6 milions), dels quals 3,5 milions es destinaran al túnel 1; 1,6 milions a la millora de la senyalització, i uns 400.000 euros al manteniment i millora d'estacions i edificis de la línia.

http://www.naciodigital.cat/lleida/noti ... y/anterior



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 13/01/2017 13:30

També s'ha licitat l'estudi per a fer un baixador al Polígon Industrial el Segre: https://licitacions.infraestructures.ca ... =CT1069158



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 13/01/2017 15:52

Millora de senyalització? A que es deuen referir? Implementaran algun tipus nou de sistema de seguretat diferent al BT?


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”