Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4437
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 25/09/2016 2:34

Estoy impresionado. Cuando se hacen las cosas con ganas se consiguen resultados maravillosos. Ahora es difícil pensar que los que mandaban en el 85 querían cerrar la línea...



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 25/09/2016 13:13

Renfe445 ha escrit:Estoy impresionado. Cuando se hacen las cosas con ganas se consiguen resultados maravillosos. Ahora es difícil pensar que los que mandaban en el 85 querían cerrar la línea...
Gracias a la Generalitat y la Diputación de Lleida la línea ha sobrevivido hasta nuestros días, si no estaríamos hablando de una vía verde.

El modelo aplicado en la línea de La Pobla se podría exportar a otras líneas de débil tráfico como Madrid-Soria, Madrid-Aranda y hubiera servido también para reabrir otras como Valladolid-Ariza, Soria-Castejón, Plasencia-Salamanca entre otras. La verdad es que viendo el nulo interés del Gobierno español en mejorar líneas regionales y sobretodo en reabrir algunas cerradas en el año 85, lo mejor es que se traspase el servicio de regionales a las Comunidades Autónomas, y que éstas decidan sobre la gestión del servicio, como en otros países de nuestro entorno como Francia o Alemania, firmando acuerdos de explotación durante X tiempo a Renfe o bien crear un operador autónomico propio o explotado por una de las empresas que se encuentran a la espera de la liberalización del transporte ferroviario. Aunque viendo la situación económica y la política ferroviaria de España, esto es más que difícil.



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Diumenge 25/09/2016 13:47

Sky ha escrit:Denuncien confusió d’horaris amb els nous trens de la Pobla

Una estudiant de Balaguer passatgera del bus amb sortida a les 7.10 hores del matí de la capital de la Noguera en direcció a Lleida va comprovar el passat dia 12 de setembre que aquest servei havia quedat anul·lat. La jove desconeixia els nous horaris del servei de bus, que s’han reorganitzat amb els de tren de la línia de la Pobla de Segur. L’alcalde, Jordi Ignasi Vidal, va assegurar que "són moltes les consultes" d’usuaris que no entenen la reorganització i "vénen a preguntar a l’ajuntament a quina hora surten els trens i els autobusos".

Així mateix, va assegurar que el fullet dels nous horaris de la línia de la Pobla no és gaire esclaridor "i és molt fàcil perdre’s perquè no s’indica bé quin trajecte es fa amb bus i quin amb el tren". Vidal va assenyalar que el consistori va sol·licitar al departament de Territori i Sostenibilitat que no quedés desatesa cap franja horària, i va afegir que el servei de bus que sortia a les 7.10 hores de Balaguer cap a Lleida ha estat substituït per un tren a les 7.00 hores, "i que permet arribar a Lleida abans de les 8.00 hores", va dir.

http://www.lleida.com/noticia/denuncien ... e-la-pobla
Però tant els hi costava fer una cosa així? https://drive.google.com/file/d/0B1eDpD ... sp=sharing Se que no hi surten els autobusos, però aquest horari és una mica més clar que l'oficial. Quan tingui més temps penjaré els direcció Lleida > Balaguer > La Pobla.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 06/10/2016 11:26

ccma.cat ha escrit:Impuls a l'estació del tren de la Pobla

La recuperació de l'antiga estació de tren de la Pobla de Segur, al Pallars Jussà, com a centre d'atracció turística serà una realitat. Gràcies al finançament europeu que s'afegeix al del territori. Segons ha pogut saber aquesta emissora, el projecte podria ser una realitat l'estiu de l'any que ve.
Escoltar l'àudio sencer:
http://www.ccma.cat/catradio/alacarta/c ... io/935264/



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 06/10/2016 20:19

Ja era hora!! Molt bé!


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dissabte 08/10/2016 14:39




Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4437
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 08/10/2016 15:36

adriaesc ha escrit:
Entonces, a partir de ahora ya no hay trabas absurdas? :o Menos mal!! :plas :plas :plas
Renfe445 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 08/10/2016 17:30, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 08/10/2016 16:51

Per fi! Ara si que ja és 100% FGC.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Diumenge 09/10/2016 21:14

La unitat 331.01 porta els panells de desti espatllats ja fa mes de dues setmanes... ho pensen reparar o ho deixaran aixi??



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 22/10/2016 10:03

La línia de la Pobla passa l’examen dels discapacitats exceptuant la capital

L’Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida (ASPID) va avalar ahir l’accessibilitat i mobilitat dels nous trens de la línia de la Pobla de Segur, tret de l’estació de Lleida-Pirineus, en la qual es necessita una rampa per poder pujar o baixar del comboi. Una delegació de membres de l’entitat va viatjar fins a la Pobla de Segur i va assenyalar que la majoria de les estacions estan perfectament adaptades per a persones amb discapacitat i van valorar molt positivament la comoditat dels trens. Segons la presidenta d’Aspid, Bibiana Bendicho, el tren és còmode, accessible, panoràmic i amb molts espais per a cadires de rodes, no només els reservats per llei (dos places), sinó que l’amplitud del comboi i la distribució dels espais possibiliten que hi hagi zones convertibles i s’arribi, així, fins a les quatre places.

Per altra banda, respecte a les estacions va destacar la bona accessibilitat, tant de distància com d’altura, "tret de la de Lleida, en la qual és necessari instal·lar una rampa perquè la distància entre el tren i l’andana és de més de 15 centímetres, quan la normativa (Gap) preveu cinc centímetres". Ton Montardit, membre de la junta de l’entitat, va destacar que ja que es va construir una plataforma a l’andana de Lleida per facilitar l’accés a aquests nous trens, es podria haver fet respectant totes les distàncies. D’altra banda, va destacar que té molts avantatges, "especialment la possibilitat d’adquirir el bitllet al mateix comboi i sense reserva, cosa que no ens passa als trens de Renfe", va dir. A més va afegir la bona flexibilitat horària i l’ampliació dels trajectes des de l’entrada en servei dels nous combois. Segons Montardit, un altre dels avantatges d’aquesta línia és l’atenció del personal, que "és excel·lent i molt compromesa", va assegurar.

http://www.lleida.com/noticia/la-linia- ... la-capital



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 24/10/2016 15:43

Danilleida ha escrit:La unitat 331.01 porta els panells de desti espatllats ja fa mes de dues setmanes... ho pensen reparar o ho deixaran aixi??
La unitat porta efectivament els panells de destinació espatllats, però només pel cantó 01. Pel cantó 51 funcionen sense cap problema.

Aquest cap de setmana he estat voltant per la línia, i ja es pot dir que cada cop més gent va fent ús del nou servei. Fins i tot en estacions com Vilanova de la Barca, Alcoletge o Vallfogona de Balaguer, he vist pujar/baixar més de 2 persones, una escena molt curiosa però que alhora és un molt bon indicatiu. Respecte als horaris, es compleixen amb absoluta puntualitat suïssa, no he detectat cap retard.

Com a curiositat, la megafonia a Lleida Pirineus anuncia els serveis com a "tren dels Ferrocarrils de la Generalitat". També a dins de les 331, anuncien l'enllaç a la mateixa estació amb les línies de RdC, i els serveis AVE-Llarga distància (d'aquesta mateixa manera).



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 24/10/2016 15:45

Renfe451 ha escrit:
Danilleida ha escrit:La unitat 331.01 porta els panells de desti espatllats ja fa mes de dues setmanes... ho pensen reparar o ho deixaran aixi??
La unitat porta efectivament els panells de destinació espatllats, però només pel cantó 01. Pel cantó 51 funcionen sense cap problema.

Aquest cap de setmana he estat voltant per la línia, i ja es pot dir que cada cop més gent va fent ús del nou servei. Fins i tot en estacions com Vilanova de la Barca, Alcoletge o Vallfogona de Balaguer, he vist pujar/baixar més de 2 persones, una escena molt curiosa però que alhora és un molt bon indicatiu. Respecte als horaris, es compleixen amb absoluta puntualitat suïssa, no he detectat cap retard.

Com a curiositat, la megafonia a Lleida Pirineus anuncia els serveis com a "tren dels Ferrocarrils de la Generalitat". També a dins de les 331, anuncien l'enllaç a la mateixa estació amb les línies de RdC, i els serveis AVE-Llarga distància (d'aquesta mateixa manera).
Ep no fotem, que a aquestes estacions ja hi pujava o baixava més de dues persones abans :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 24/10/2016 15:45

Miquel ha escrit:
Renfe451 ha escrit:
Danilleida ha escrit:La unitat 331.01 porta els panells de desti espatllats ja fa mes de dues setmanes... ho pensen reparar o ho deixaran aixi??
La unitat porta efectivament els panells de destinació espatllats, però només pel cantó 01. Pel cantó 51 funcionen sense cap problema.

Aquest cap de setmana he estat voltant per la línia, i ja es pot dir que cada cop més gent va fent ús del nou servei. Fins i tot en estacions com Vilanova de la Barca, Alcoletge o Vallfogona de Balaguer, he vist pujar/baixar més de 2 persones, una escena molt curiosa però que alhora és un molt bon indicatiu. Respecte als horaris, es compleixen amb absoluta puntualitat suïssa, no he detectat cap retard.

Com a curiositat, la megafonia a Lleida Pirineus anuncia els serveis com a "tren dels Ferrocarrils de la Generalitat". També a dins de les 331, anuncien l'enllaç a la mateixa estació amb les línies de RdC, i els serveis AVE-Llarga distància (d'aquesta mateixa manera).
Ep no fotem, que a aquestes estacions ja hi pujava o baixava més de dues persones abans :)
Doncs jo no ho havia vist en les vegades en que jo m'he passat per aquestes estacions...



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 24/10/2016 16:47

Si, les correspondéncies les canta totes, excepte els regionals Monzón-Zaragoza (només n'hi ha 3 al dia, però carai, que hi són)

És normal sentir el xiulet d'un 331 que està entre 1 i 1,5 km de la posició on es troba un?
Doncs això passa en la zona de l'IMO, al barri de Pardinyes.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 24/10/2016 20:58

L'altre dia sortia de l'Arnau a l'hora (que després vaig comprovar) que arribava un dels serveis de Balaguer a l'estació de Lleida i vaig sentir diverses vegades el xiulet de la 331. Tela, perquè l'Arnau està un tros lluny de la línia de la Pobla!


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 24/10/2016 21:14

bigcoaster ha escrit:L'altre dia sortia de l'Arnau a l'hora (que després vaig comprovar) que arribava un dels serveis de Balaguer a l'estació de Lleida i vaig sentir diverses vegades el xiulet de la 331. Tela, perquè l'Arnau està un tros lluny de la línia de la Pobla!
Déu n'hi do (són uns 2 km fins l'estació i uns 3 i escaig fins a darrere de la Mitjana, en línia recta)
I això que els exteriors de l'Arnau no són gens silenciosos...



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 24/10/2016 22:38

També hi fa que tingui l'oïda entrenada! :D


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
121 POBLE SEC
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: L5 BORDETA, L17 BORDETA-CIUTAT JARDI, LP POLIGONS

Entrada Autor: 121 POBLE SEC » Dimecres 26/10/2016 10:24

Desde la avenida blondel de lleida donde la caixa tambien se escucha el silbato del 331 incluido desde cappont :o :o



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 14/11/2016 10:16

Seixanta-cinc anys sobre rails

Un viatge amb tren de la Pobla de Segur a Lleida per celebrar el 65è aniversari de la línia (vegeu SEGRE d’ahir) i un altre en sentit contrari per promocionar-la a través de les xarxes socials. Dos iniciatives van coincidir ahir per celebrar la història d’aquesta infraestructura i per potenciar-la des del vessant del turisme.

Un grup de veïns de la Pobla de Segur i municipis veïns com Conca de Dalt van pujar al tren en sentit Lleida per commemorar que, el 13 de novembre del 1951, es va inaugurar l’últim tram d’aquesta línia, concebuda inicialment per comunicar Lleida amb la localitat francesa de Saint-Girons. Tenien en comú haver nascut aquell mateix any i conèixer de primera mà l’evolució d’aquesta línia des d’aleshores.

Albert Bochaca, de la Pobla, va nàixer el dia en què el seu poble celebrava l’arribada del tren. El seu aniversari ahir li va suposar descobrir els nous trens, que considera "fantàstics". No debades, va conèixer als anys seixanta l’anomenat platillo, el tren que unia la Pobla amb Barcelona en un viatge de més de vuit hores. "Ara és més ràpid i més còmode", va coincidir Josep Orrit, que recorda els sotraguejos i sorolls abans que la Generalitat rebés el traspàs de la línia i la rehabilités.

Hores abans, trenta igers (usuaris d’Instagram) havien agafat el tren a l’estació de Lleida per recórrer els vuitanta-nou quilòmetres fins a la Pobla, en un viatge organitzat pel patronat de Turisme de la Diputació per facilitar que difonguin imatges de la línia i el seu entorn entre els més de 200.000 seguidors que sumen entre tots en aquesta xarxa social i promocionar-la així a internet.

http://www.lleida.com/noticia/seixanta- ... obre-rails



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dilluns 14/11/2016 11:09

Tren vinilat amb la campanya d'Espot i Port Ainé.
M'agrada, té una aire molt europeu, suís... bona iniciativa!



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”