Pàgina 100 de 130

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dimecres 25/02/2015 0:56
Autor: vr
Después de ver el video y escuchar al alcalde sólo puedo pensar: menuda *******.
¿Y como pueden la Gene y FGC aceptar eso de que el tren pierda la prioridad y demás? ¿Así quieren potenciar una línea que se aguantan por los pelos?
Suerte que vendrán elecciones y les darán largas...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dimecres 25/02/2015 0:58
Autor: vr
vr ha escrit:Después de ver el video y escuchar al alcalde sólo puedo pensar: menuda *******.
¿Y como pueden la Gene y FGC aceptar eso de que el tren pierda la prioridad y demás? ¿Así quieren potenciar una línea que se aguantan por los pelos?
Suerte que vendrán elecciones y les darán largas...
los **** son "gil__p_l_ez"

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dimecres 25/02/2015 1:26
Autor: Don Ramón
Nada de esto se hará, como mucho lo que pueden llegar a hacer es poner la vía con césped o algo por el estilo para que haga bonito. Los trenes ya están encargados, y ha salido por dos ojos de la cara hacer un pedido de solo dos unidades, diesel, en ancho ibérico y de baja capacidad, un pedido que difícilmente podría ser más a medida. No tiene sentido proponer ahora hacer tram-trenes, cualquier proyecto queda limitado por el material rodante.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dimecres 25/02/2015 14:46
Autor: metring
Dues sobre la línia d'avui:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... alaguer.do

El conseller Vila presenta la proposta d'integració urbana de la línia d'FGC al seu pas per Balaguer

El projecte consisteix en la transformació de la línia en tren-tramvia per adaptar-la a l’entorn urbà pel qual discorre, tot mantenint la configuració actual de les vies

L’actuació inclou el condicionament de la plataforma de via, la pavimentació i semaforització dels encreuaments amb la xarxa viària i el condicionament i urbanització de l’entorn de l’estació

La integració comportarà una inversió estimada en 5 MEUR

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat de l’alcalde de Balaguer, Josep Maria Roigé, ha presentat avui a Balaguer el projecte per a la integració urbana de la línia Lleida-la Pobla al seu pas per aquest municipi. Aquest projecte consisteix en la conversió de la línia en tren-tramvia per adaptar-la millor a l’entorn urbà pel qual discorre, tot mantenint el traçat i la configuració actual de les vies en superfície.

Els objectius d’aquesta actuació, amb una inversió estimada en 5 MEUR, són integrar urbanísticament la línia de ferrocarril en relació amb la trama actual i també amb els desenvolupaments previstos pel municipi a l’est de les vies.

L’àmbit d’actuació del projecte abasta una superfície total de 15.400 metres quadrats i comprèn: el tram de línia ferroviària de 680 metres de longitud a l’entorn de l’estació de Balaguer, des d’uns 150 metres al sud del carrer Tarragona fins a l’encreuament amb el carrer Urgell; i els dos creuaments de la línia ferroviària amb el carrer de les Franqueses i la carretera de Camarasa.

La integració urbana comporta les actuacions següents:

- Integració de la configuració actual de vies. Es preveu la substitució de 242 metres de vies en balast (la pedra que s’utilitza en les vies fèrries) a via en placa de formigó i el desplaçament de les andanes.

- Condicionament i urbanització de l’entorn de l’estació. Es millorarà l’accessibilitat de vianants amb rampes i escales adaptades i s’inclou la possibilitat de desenvolupament d’usos comercials i de lleure.

- Pavimentació i semaforització de set creuaments, amb la xarxa viària existent i amb la prevista pel municipi.

- Els acabats combinen superfícies de llamborda i formigó imprès amb paviments de pedra artificial i panot. Els trams de platja de vies que es mantenen en balast seran continguts per vorades de granit.

El Departament de Territori i Sostenibilitat està actualment redactant el projecte bàsic per a la integració urbana de la línia ferroviària, en col·laboració amb l’Ajuntament de Balaguer. Un cop aprovat, redactarà durant el 2016 el projecte constructiu que detallarà tècnicament l’obra civil i les instal·lacions ferroviàries corresponents a aquesta actuació i la seva coordinació amb els serveis que presta FGC.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... turisme.do

El conseller Vila anuncia la cessió de l'estació de tren de la Pobla de Segur a l'Ajuntament per fer-hi una oficina de turisme

És la primera actuació del pla de dinamització d’estacions que duu a terme el Departament de Territori i Sostenibilitat amb l’objectiu de contribuir a la dinamització econòmica del territori
FGC s’ha posat en contacte amb ajuntaments, consells comarcals i agents econòmics per on transcorre la línia de la Pobla per oferir-los les estacions en desús per obrir-hi activitats econòmiques


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat avui la cessió per part de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de l’estació de tren de la Pobla de Segur a l’Ajuntament per tal que es pugui convertir en un punt d’informació turística. Aquesta és la primera actuació del pla de dinamització d’estacions en desús que duu a terme el Departament de Territori i Sostenibilitat amb l’objectiu de contribuir a la dinamització econòmica del territori.

El conseller ha explicat que ja s’estan fent tots els tràmits perquè aquest edifici sigui de l’Ajuntament ja aquest estiu. Això inclou la desafectació ferroviària de l’edifici i la propera signatura del conveni de cessió. A més, per facilitar la seva rehabilitació i posterior obertura al públic, FGC atorgarà una subvenció de 30.000 euros al consistori. En aquest sentit, la voluntat de l’Ajuntament de la Pobla de Segur és la de rehabilitar l’edifici a través d’un pla d’ocupació i obrir-lo l’any vinent com a oficina d’informació turística i per a altres usos d’impuls turístic, econòmic i social del municipi.

Aquesta operació és la primera que culmina del pla de dinamització econòmica que s’ha posat en marxa aquests darrers mesos. Tot i que l’objectiu inicial era treure a concurs els immobles, finalment s’ha optat per cedir-los als ajuntaments interessats. Per això, FGC ja s’ha posat en contacte amb tots els consistoris, consells comarcals i agents econòmics dels municipis per on passa la línia per oferir-los estacions en desús per obrir-hi activitats vinculades amb l’activitat turística.

La línia connecta Lleida amb la Pobla de Segur i passa per Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens, Vallfogona de Balaguer, Balaguer, Gerb, Sant Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal, Santa Llinya, Àger, Cellers-Llimiana, Guàrdia de Tremp, Palau de Noguera-Talarn, Tremp i Salàs de Pallars. La Generalitat disposa de 10 edificis a les parades de: Térmens, Balaguer, Sant Llorenç de Montgai, Santa Llinya (2), Guàrdia de Tremp (2), Tremp i Salàs de Pallars (2), que són els que es podrien adaptar a activitats vinculades amb el turisme i esdevenir un atractiu més per als usuaris de la línia, així com un revulsiu econòmic per als municipis de la zona.


L’estació de la Pobla de Segur és propietat d’FGC des de 2005. L'estació es troba a la línia Lleida - la Pobla de Segur per on circulen trens regionals i un tren turístic sota el nom comercial del Tren dels Llacs. Aquesta estació terminal, situada a les afores del poble, es va inaugurar el 13 de novembre del 1951, moment des del qual va estar operativa. Amb la constitució del Consorci Urbanístic La Pobla, l’any 1993, la via va quedar físicament tallada abans d’arribar a l’edifici i aleshores va quedar fora de servei. En el moment en què FGC es va fer càrrec de la gestió de la línia, l’únic que albergava a efectes d’explotació era el Gabinet de Circulació de l’estació. Actualment, el Gabinet es troba fora de l’edifici i per tant ja no s’hi desenvolupa cap funció vinculada amb l’explotació de la línia.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dimecres 25/02/2015 16:55
Autor: barcelonasants
Certament estem en precampanya, i tot s'ha de posar en context, però ho trobo una bona notícia. És una línia amb força potencial turístic, i la rehabilitació de les estacions era una assignatura pendent. Algú sap si a l'oficina turística també hi vendran bitllets? Seria el mínim a esperar, però amb els precedents que tenim...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dimecres 25/02/2015 19:14
Autor: awe
5 M€ no tindran cap impacte als pressupostos de la Genialitat. D'acord que hi ha d'altres prioritats, però...

A veure. Els nous trens, oi que semblen un tamvia, o ho recordo malament? Si és que sí, l'alcalde en sap molt. Perquè acabarà "tenint la raó". Li "hauran fet cas". Per 5M€ li arreglen la via del tren per que sembli de tramvia, li posen uns trens que semblen tramvies (cosa que ja és prevista), i... haurà triomfat.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dimecres 25/02/2015 21:34
Autor: ortegote
Yo ahora no se exactamente cuantos pasos a nivel tiene Balaguer, se que uno seguro y parece que ese es un gran problema para la poblacion.
Leyendo el articulo dice que se haran 7 pasos nuevos con sus semaforos y demas, viendo las unidades que se han comprado diria que son Stadler parecidas al Cremallera de montserrat pero en ancho iberico y bueno parecerse a un tranvia pues no se que decir es un tren con dos coches y en medio supongo que iran los motores o algo asi.

No se que gana Balaguer con todo esto por que si se quejan de peligro por el Tren actual esto de hacerlo a pie de calle creo que es mas peligroso pero en fin es tiempo electoral y el Alcalde actual de Balaguer es de CIU.

Saludos

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dimecres 25/02/2015 22:03
Autor: Granolleri
Tot i que no serà gaire comparable...

A la ciutat alemanya de Zwickau els trens del Vogtlandbahn arriben fins al centre de la ciutat fent ús de la xarxa tramviària, i no és cap invent tecnològicament avançat ja que són els mateixos trens dièsel els que arriben fins al centre de la ciutat. Les úniques adaptacions són:

-Instal·lació d'un tercer carril en el tram compartit (els tramvies urbans de Zwickau són en ample mètric, el Vogtalbahn és amb ample 1.435 mm)
-Instal·lació d'intermitents als trens (la reglamentació alemanya respecte als tramvies ho obliga)

Un vídeo on es pot veure (a partir del minut 7:19)



I un vídeo en cabina, començant a Zwickau Zentrum



A Balaguer seria interessant fer un petit ramal que anés des de l'actual estació per el Passeig de l'Estació fins arribar a l'estació d'autobusos, força més cèntrica que no la de tren, en mode tramvia amb els mateixos trens dièsel que pensen comprar.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dijous 26/02/2015 8:35
Autor: Sky

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dimecres 18/03/2015 20:24
Autor: jordidr
No em sembla mala idea aquesta actuació... no implica una despesa gaire elevada, integra millor el ferrocarril per la ciutat i es deixen endarrere idees descavellades del 'ajuntament com ara el soterrament de la línia pel seu pas per la ciutat

"Integració"

Publicat: Dimecres 18/03/2015 20:52
Autor: Guigui
Una de dues: la "integració", o bé és una pura operació cosmètica, o bé va en detriment del ferrocarril en convertir-lo en un vehicle més. Tant una opció com l'altra són diners públics llençats a les escombraries: malversació de fons públics, per parlar de delictes tipificats pel codi penal.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dimecres 18/03/2015 21:06
Autor: jordidr
Ja et dic... per a mi hagués estat tirar els diners soterrar la via com volia l'alcalde però això. ..

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Divendres 20/03/2015 2:43
Autor: Toni
jordidr ha escrit:Ja et dic... per a mi hagués estat tirar els diners soterrar la via com volia l'alcalde però això. ..
Cada quatre anys als polítics els entren les urgències, han de fer alguna cosa com sigui després de 3 anys en els que l´únic que han fet és viure a costa dels altres en el millor dels casos. En aquest cas l´Alcalde de Balaguer havia de fer alguna cosa i com que soterrar era massa car i a més no es pot inaugurar abans de les eleccions, al fina explica aquesta .... de la integració del tren. Moltes vegades és suficient amb que ho expliqui per que la gent li torni a votar, amb el que segurament no caldrà ni que ho faci. De qualsevol manera:

- el ferrocarril a Balaguer no passa pel centre de la ciutat sino per un costat, ja als afores. En aquesta zona no hi ha cap mena de pressió urbanística que aconselli fer cap mena de integració.
- evidentment la integració perjudica al ferrocarril i als seus usuaris ja que els trens perdran temps.
- en contrapartida al perjudici que sofreix el transport públic ferroviari, tindrem un fantàstic carrer que arreglaran fantàsticament, que estarà la mar de integrat..... la qüestió és per fer què????. És un carrer en el que no hi ha més que quatre cases entre dos passos a nivell. No tenia aquesta gent espai per passejar?. A Balaguer sobra l´espai, a la zona en qüestió més encara.
- evidentment, les obres ens costaran uns dinerons a tots, dinerons dels que només uns pocs sortiran beneficiats. Us heu preguntat mai perquè quan s´apropen les eleccions els polítics només pensen en fer obres?. A cap d´ells se´ls acut fer una obra social o contractar més mestres, tots volen fer una obra.... no deixa de ser curiós.

Enfí, tot molt lamentable, encara que tenim el que ens mereixem, polítics mediocres en un societat mediocre. És el regne de la mediocritat.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Divendres 20/03/2015 19:59
Autor: awe
1) M'ho sembla a mi o la sintonia de Balaguer Televisió és germana de la de la BBC anglesa?
2) Minut 0'42: "[...] regeneració d'un teixit urbà existent, que volem viu, que volem sobretot per als ciutadans, per passejar i civilitzar-se [...]" :o :o :o

Incivilitzats

Publicat: Divendres 20/03/2015 20:47
Autor: Guigui
Efectivament, es nota que a Balaguer hi ha gent que encara no s'ha civilitzat. Però això no ho arregla un soterrament-integració-pacificació-domesticació del ferrocarril, ans ben al contrari: ho agreuja.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dissabte 21/03/2015 0:17
Autor: Don Ramón
Toni ha escrit:
jordidr ha escrit:Ja et dic... per a mi hagués estat tirar els diners soterrar la via com volia l'alcalde però això. ..
Cada quatre anys als polítics els entren les urgències, han de fer alguna cosa com sigui després de 3 anys en els que l´únic que han fet és viure a costa dels altres en el millor dels casos. En aquest cas l´Alcalde de Balaguer havia de fer alguna cosa i com que soterrar era massa car i a més no es pot inaugurar abans de les eleccions, al fina explica aquesta .... de la integració del tren. Moltes vegades és suficient amb que ho expliqui per que la gent li torni a votar, amb el que segurament no caldrà ni que ho faci. De qualsevol manera:

- el ferrocarril a Balaguer no passa pel centre de la ciutat sino per un costat, ja als afores. En aquesta zona no hi ha cap mena de pressió urbanística que aconselli fer cap mena de integració.
- evidentment la integració perjudica al ferrocarril i als seus usuaris ja que els trens perdran temps.
- en contrapartida al perjudici que sofreix el transport públic ferroviari, tindrem un fantàstic carrer que arreglaran fantàsticament, que estarà la mar de integrat..... la qüestió és per fer què????. És un carrer en el que no hi ha més que quatre cases entre dos passos a nivell. No tenia aquesta gent espai per passejar?. A Balaguer sobra l´espai, a la zona en qüestió més encara.
- evidentment, les obres ens costaran uns dinerons a tots, dinerons dels que només uns pocs sortiran beneficiats. Us heu preguntat mai perquè quan s´apropen les eleccions els polítics només pensen en fer obres?. A cap d´ells se´ls acut fer una obra social o contractar més mestres, tots volen fer una obra.... no deixa de ser curiós.

Enfí, tot molt lamentable, encara que tenim el que ens mereixem, polítics mediocres en un societat mediocre. És el regne de la mediocritat.
:plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas
Que grandes verdades has dicho sí señor!

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dissabte 21/03/2015 1:52
Autor: wefer
Hem d'entendre que aquell pas a nivell suposa un gran perjudici per a la població de Balaguer. Famílies senceres viuen separades, incomunicades, vides trencades, nens plorant... per culpa d'un pas a nivell, que es tanca fins a... 4 vegades al dia!!!

Que no ho veieu? Durant 6 o 7 minuts al dia no es pot travessar d'un costat a l'altra de la població. Inadmissible!!!! Gastem-nos, doncs, uns quants milions d'euros en solucionar-ho ara que ens sobren els diners en aquesta nostra societat plena d'abundància.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Divendres 10/04/2015 12:42
Autor: 121 POBLE SEC
Buenos dias busco los nombres y metros de los 41 tuneles que hay desde balaguer hasta la pobla de segur

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Dissabte 11/04/2015 11:58
Autor: Ferry1ac1
awe ha escrit:1) M'ho sembla a mi o la sintonia de Balaguer Televisió és germana de la de la BBC anglesa?
2) Minut 0'42: "[...] regeneració d'un teixit urbà existent, que volem viu, que volem sobretot per als ciutadans, per passejar i civilitzar-se [...]" :o :o :o
Utilitzen la sintonia de la BBC. Són patètics l'alcalde i la TV.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Publicat: Divendres 17/04/2015 12:37
Autor: 121 POBLE SEC
Nombres de los túneles y metros desde Sant Llorenç de Montgai hasta Salàs de Pallars

Túnel numero 1: Sant Llorenç - Longitud 307 m
Túnel numero 2: Vilanova de la Sal I - Longitud 196 m
Túnel numero 3: Coll del Porte - Longitud 3.495 m
Túnel numero 4: Vilanova de la Sal II - Longitud 141 m
Túnel numero 5: Sant Llorenç II - Longitud 159 m
Túnel numero 6: Santa Linya I - Longitud 1.022 m
Túnel numero 7: Santa Linya II - Longitud 551 m
Túnel numero 8: Santa Linya II - Longitud 137 m
Túnel numero 9: Santa Linya IV - Longitud 113 m
Túneles numeros 10-11-12: Artificial - Longitud 1.348 m
Túnel numero 13: Àger - Longitud 495 m
Túnel numero 14: Monlus - Longitud 237 m
Túnel numero 15: Calandra - Longitud 54 m
Túnel numero 16: Vallesas - Longitud 33 m
Túnel numero 17: Àger II - Longitud 135 m
Túnel numero 18: Zoològic - Longitud 116 m
Túnel numero 19: Del Pi - Longitud 285 m
Túnel numero 20: Les Salines - Longitud 119 m
Túnel numero 21: Baldria - Longitud 108 m
Túnel numero 21 Bis: Del Perdut - Longitud 143 m
Túnel numero 22: Saliso - Longitud 79 m
Túnel numero 23: Pont - Longitud 54 m
Túnel numero 24: Coberto - Longitud 223 m
Túnel numero 25: Àger III - Longitud 30 m
Túnel numero 26: Del Gall - Longitud 28 m
Túnel numero 27: De la Jalana - Longitud 323 m
Túnel numero 28: Ponsa - Longitud 172 m
Túnel numero 29: Mito - Longitud 144 m
Túnel numero 30: Del Fato - Longitud 42 m
Túnel numero 31: Moranes - Longitud 433 m
Túnel numero 32: Del Bosc - Longitud 226 m
Túnel numero 33: Barcedana - Longitud 233 m
Túnel numero 34: Barrinet - Longitud 524 m
Túnel numero 35: Cellers - Longitud 38 m
Túnel numero 36: Talarn - Longitud 602 m
Túnel numero 37: Feixans - Longitud 415 m
Túnel numero 38: Dels Homes Morts - Longitud 786 m
Túnel numero 39: Sant Antoni - Longitud 421 m
Túnel numero 40: De Solana - Longitud 419 m
Túnel numero 41: Salàs - Longitud 175 m