Pàgina 2 de 130

Publicat: Diumenge 17/07/2005 22:58
Autor: Sky
Aquí teniu la nota de premsa d'una de les empreses encarregades de la renovació.

Publicat: Dilluns 18/07/2005 9:18
Autor: abegot
"Darrera" noticia del Diari AVUI
------------------------------------
Joan Tort

Suspenen la línia de la Pobla a Balaguer per obres de millora

El treballs, que duraran sis mesos, costaran uns 17 milions

El tren de la Pobla comença avui una operació de cirurgia estètica i interna que li permetrà rejovenir-se uns quants anys i fer una posada a punt que li convenia molt i que el territori feia anys que reclamava. En aquesta data es tanca una etapa i se suspèn el servei entre Balaguer i la Pobla de Segur, que se substituirà per autobusos, i es reformarà totalment la via entre les dues poblacions.

La resta del tram, entre la Noguera i Lleida, es mantindrà i passarà a convertir-se, encara que com a experiència pilot, en el primer tren de rodalia de la capital de Ponent. Tot plegat, gràcies al definitiu traspàs de la línia a la Generalitat a partir de l'1 de gener de 2004. La inversió per a aquesta cirurgia ferroviària en un total de 62 quilòmetres puja a 17 milions d'euros, i s'executarà en un període de sis mesos.

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), encarregada de gestionar la línia de la Pobla, va adjudicar l'obra a la unió de Comsa i Guinovart&Osha. El projecte preveu posar bigues de formigó, renovar vies i alabastre, millorar la seguretat i guanyar velocitat comercial per reduir el viatge de les dues hores actuals a 1 hora i 40 minuts. Mentrestant, entre Balaguer i la Pobla hi haurà un servei alternatiu d'autobús amb tres vehicles per dia i sentit, alguns dels quals s'ampliaran per arribar fins a Sort.

Pel que fa al servei ferroviari Lleida-Balaguer, es crearà una línia de rodalia amb set trens per dia i sentit en els dies feiners, en lloc dels tres actuals, i sis per dia i sentit els caps de setmana i festius, segons FGC.

Aquest tram ja s'havia renovat parcialment per part de Renfe.

El projecte de reforma de la línia, però, té un pressupost global d'uns 77 milions d'euros, i el pla preveu completar les millores el 2008, incloent-hi la possibilitat d'adquirir nous combois o bé d'adaptar-ne de Renfe. Altres projectes paral·lels són la reforma de túnels, ponts, talussos, la supressió de sis passos a nivell, dotar la línia de cobertura de telefonia mòbil, de localització GPS o bé la definició d'usos de les estacions i el seu entorn.

Un altre dels objectius de FGC és potenciar la línia per captar més usuaris i vincular-la, sobretot pel que fa als trajectes pirinencs, al turisme, l'esquí i altres activitats promocionals dels Pallars.

La línia Lleida - la Pobla de Segur té 88,2 quilòmetres de longitud, 17 estacions, 41 túnels i 31 ponts. Aquest tren transporta 117.000 viatgers a l'any, amb un repunt a l'alça, ja que el 2000 el servei havia caigut als 90.000. Lleida-Balaguer és el tram amb més viatgers, una mitjana de 76 diaris. La majoria d'usuaris són estudiants (25%) i altres que l'utilitzen per feina (16%).

Errore en la obs nº 4 del folleto de FGC

Publicat: Dilluns 18/07/2005 11:41
Autor: Ecomobisostrans
Obs nº 4:
Transporte a la demanda. El cliente que viaje en dirección a Sort debe solicitar el servicio de taxi al jefe de estacion de Balaguer. El cliente que viaje en direccion a Lleida debe solicitar el servicio con suficiente antelacion llamando a los numeros de telefono 606567368/649437258.
COMENTARIOS: ¿Cuánto tiempo es antelacion suficiente? ¿El viajero que está en Sort y va a Gerb, St.Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal o Santa Linya tiene que ir hasta Balaguer y allí coger un taxi? ¿o lo puede coger des de Àger? ¿El que esta en una de esas 4 paradas y va hacia Sort tambien tiene que solicitar el servicio al jefe de estacion? ¿Y si alguien tiene que ir de una parada a otra de esas 4?

Observacion tal como tendria que quedar: (los tramos en cursiva, como vereis, son apuntes que no han de quedar reflejados en la observacion)

SERVICIO DE TAXI CON EL MISMO BILLETE DEL TREN (supongo que va con el mismo billete)·Viajeros con destino Gerb, St.Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal i Santa Linya:
·Procedentes de Lleida, Balaguer y paradas intermedias: deben solicitar
un taxi al jefe de estacion de Balaguer
·Procedentes de Sort, Àger y paradas intermedias: deben solicitar un
taxi al jefe de estacion de Àger o la estacion de Balaguer o llamar a los
telefonos esos o lo que sea

·Procedentes de otra de esas paradas: deben solicitar el servicio
llamando a 606567368/649437258 con X tiempo de antelacion (espe-
cificando el tiempo minimo para garantizar el servicio)
.
·Viajeros que se encuentren en Gerb, St.Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal i Santa Linya:
·Sea cual sea su destino deben solicitar el servicio llamando a
606567368/649437258 con X tiempo de antelacion.



Aprovecho para decir que esta muy bien eso de ponerse de acuerdo con los taxis. Podian haber hecho lo mismo en La Farga de Bebié cuando cortaron la línea.

Otra cosa:

Publicat: Dilluns 18/07/2005 12:56
Autor: Ecomobisostrans
¿Cuando terminen las obras van a mantener el bus entre Pobla de Segur y Sort? ¿Tienen pensado prolongar el tren hasta Sort?

Re: Otra cosa:

Publicat: Dilluns 18/07/2005 13:38
Autor: Sky
Ecomobisostrans ha escrit:¿Tienen pensado prolongar el tren hasta Sort?
No he llegit res oficial a propòsit d'un hipotètic prollongament de la línia (de promeses electorals totes les que vulguis)...

Publicat: Dilluns 18/07/2005 15:45
Autor: Platanito
Tenían pensado extender la línea hasta Saint Girons por el norte y hasta Baeza por el sur, pero mucho me temo que jamás la veremos más larga de lo que es ahora, a pesar de que entre la Pobla y Sort quedó hecha la explanación. Más grave era la cosa por el sur, donde gran parte del recorrido ya estaba construido.

Publicat: Dilluns 18/07/2005 16:13
Autor: UT596001
@Ecomobisostrans: no hay jefe de estación en Áger. De hecho, la única estación con personal de la línea desde hace tiempo es Balaguer.

Publicat: Dimarts 26/07/2005 23:58
Autor: Sky
Aquí teniu un interessant vídeo sobre les obres de reforma de la línia (és d'una televisió local):

http://www.lamanyana.es/televisio/IS_TREN_POBLA.mp4

Necessiteu un reproductor compatible amb aquest format (el Quicktime i el RealPlayer serveixen; el Winamp també però només s'escolta el so).

Publicat: Dissabte 06/08/2005 12:30
Autor: Sky
Inici de les obres del tren de la Pobla

Les obres de millora de la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur (Pallars Jussà), pressupostades en 17 milions d'euros, començaran a mitjans d'agost, segons les previsions de Ferrocarrils de la Generalitat. Per ara, han començat els treballs de topografia en la mesura dels gàlibs dels túnels i en la recerca de zones on dipositar el material necessari per a l'execució del projecte.

D'aquí a unes setmanes està previst que s'iniciï la retirada de les travesses actuals i també de la via i del balast perquè sigui substituït per un altre material més resistent. La previsió del Govern és que les obres ferroviàries s'acabin a final de desembre.

--

El Periòdic d'Andorra.

Re: Algú té els horaris?

Publicat: Dimarts 06/09/2005 22:51
Autor: xussep80
Platanito ha escrit:La setmana que ve seré al Pallars, i amb una mica de sort aconseguiré que em deixin a Tremp o a la Pobla. M'agradaria tornar a Barcelona vía Lleida i així de pas fer aquesta línia abans no la "turistitzin". Si a més ho puc combinar amb un regional Lleida-Manresa... 8-)_
Està clar que tu no has estat usuari habitual de les línies de trens de què parles. Jo he viscut tota la meva vida a la Pobla, fins que vaig venir a estudiar a Barcelona i ara hi treballo. La línia que ens connecta amb Lleida és depriment, és una vergonya per a qualsevol persona que l'agafa. A part del mal estat de les vies i túnnels, els trens que hi circulen són lamentables. Fins i tot en el meu últim viatge al Marroc, vaig pujar a trens que donaven mil voltes al de la Pobla. També és vergonyós que triguis més de dues hores en fer un trajecte que no arriba als 100 km i que en cotxe el pots fer perfectament en una hora o quelcom més.

Amb tot això, la línia ha quedat reduïda a un grup de gent que, per certes necessitats, s'ha de desplaçar a Lleida i no disposa de cotxe (parlo sobretot de gent gran que ha d'anar al metge o de joves que agafen el tren el diumenge per anar a la universitat).

Saps el que és trigar 4 hores en arribar a Lleida perquè el tren descarrila, s'avaria o simplement plou i no pot tirar??? I saps el que és que això et passi a 2 metres d'un precipici que dóna a un pantà??? Doncs amb aquesta situació ens hem trobat els que n'hem fet ús més o menys freqüent en 20 o 30 anys.

I finalment, dubto moltíssim que la Generalitat es posi les piles per a millorar la línia. És inviable des de qualsevol punt que es miri. És inviable perquè dóna servei a poquíssima població i és encara més inviable allargar la línia fins a Esterri, per molt camacu que hi vagi a passar un cap de setmana a menjar carn a la brasa.

Ja veieu que sóc susceptible... però és la relaitat. i és el que comentem amb tots els amics del poble i dels voltants. Ningú de les poblacions per on passa la línia confia a què aquest tren pugui ressucitari donar un servei com es mereix qualsevol habitant.

Salutacions ;-)
Josep :P

Publicat: Dimarts 06/09/2005 22:59
Autor: xussep80
Sky ha escrit:Aquí teniu un interessant vídeo sobre les obres de reforma de la línia (és d'una televisió local):

http://www.lamanyana.es/televisio/IS_TREN_POBLA.mp4

Necessiteu un reproductor compatible amb aquest format (el Quicktime i el RealPlayer serveixen; el Winamp també però només s'escolta el so).
Per cert... l'última noia que entrevisten, Eva pels "amics" té tela... Em sembla que aquest dia ha estat l'únic que ha agafat el tren, segurament perquè es va assabentar que els de la mañana voltaven per l'estació... jajaja

Re: Algú té els horaris?

Publicat: Dimarts 06/09/2005 23:39
Autor: entfe001
xussep80 ha escrit:I finalment, dubto moltíssim que la Generalitat es posi les piles per a millorar la línia. És inviable des de qualsevol punt que es miri. És inviable perquè dóna servei a poquíssima població i és encara més inviable allargar la línia fins a Esterri, per molt camacu que hi vagi a passar un cap de setmana a menjar carn a la brasa.

Ja veieu que sóc susceptible... però és la relaitat. i és el que comentem amb tots els amics del poble i dels voltants. Ningú de les poblacions per on passa la línia confia a què aquest tren pugui ressucitari donar un servei com es mereix qualsevol habitant.
No us queixeu tant, que vosaltres heu tingut una Generalitat que ha anat al darrere d'aquesta línia. Aquí a Girona tenim quatre carrilets clausurats. Cert és que l'estat de la línia és lamentable, però també ho era la Martorell - Igualada als anys 80 als inicis de FGC i mireu-la ara, no és per tirar coets però un tren cada hora, adaptats a PMR i línia electrificada és molt millor que tren cada quatre hores, carraques de l'any de la pera i pudor a dièsel. I la línia segueix éssent deficitària econòmicament. Ara bé, una empresa pública no ha de buscar beneficis econòmics sinó socials. Tingueu fe. De moment ja hi ha molts diners sobre la taula. Diners que a Girona el PTOP ja ha dit que mai posarà per un tren a la Costa Brava. No us queixeu.

Re: Algú té els horaris?

Publicat: Dimecres 07/09/2005 17:48
Autor: xussep80
entfe001 ha escrit:
xussep80 ha escrit:I finalment, dubto moltíssim que la Generalitat es posi les piles per a millorar la línia. És inviable des de qualsevol punt que es miri. És inviable perquè dóna servei a poquíssima població i és encara més inviable allargar la línia fins a Esterri, per molt camacu que hi vagi a passar un cap de setmana a menjar carn a la brasa.

Ja veieu que sóc susceptible... però és la relaitat. i és el que comentem amb tots els amics del poble i dels voltants. Ningú de les poblacions per on passa la línia confia a què aquest tren pugui ressucitari donar un servei com es mereix qualsevol habitant.
No us queixeu tant, que vosaltres heu tingut una Generalitat que ha anat al darrere d'aquesta línia. Aquí a Girona tenim quatre carrilets clausurats. Cert és que l'estat de la línia és lamentable, però també ho era la Martorell - Igualada als anys 80 als inicis de FGC i mireu-la ara, no és per tirar coets però un tren cada hora, adaptats a PMR i línia electrificada és molt millor que tren cada quatre hores, carraques de l'any de la pera i pudor a dièsel. I la línia segueix éssent deficitària econòmicament. Ara bé, una empresa pública no ha de buscar beneficis econòmics sinó socials. Tingueu fe. De moment ja hi ha molts diners sobre la taula. Diners que a Girona el PTOP ja ha dit que mai posarà per un tren a la Costa Brava. No us queixeu.
Només alguns comentaris:
1. La Generalitat mai ha anat al darrera de la línia. Si la línia de la Pobla es manté, és gràcies a la Diputació de Lleida que ha dut a terme les mínimes actuacions de manteniment.
2. La Generalitat va entrar en un estira-arronsa durant els últims anys perquè només volia la línia si Renfe la rehabilitava al 100% (èpoques de CiU-PP). Ara com que el color a Madrid i Barcelona és més o menys el mateix, han arribat a un acord, cedint les dues parts. Renfe va rehabilitar algunes estacions (sobretot les dels pobles més petits) i la Generalitat farà una reforma més global de vies, túnnels i altres estacions.
3. A més, el fet que la Generalitat hi estigui al darrera no significa gairebé gens, i jo de cap manera ho interpreto com una "acció de gràcia" en contra dels territoris de la Costa Brava. De fet, em sembla que la renovació de la línia de la Pobla és l'única actuació que la Generalitat preveu en el Pla de l'Alt Pirineu que fa poc es va presentar i que us podeu descarregar des de la web del DPTOB.
4. I si la Generalitat vol realment invertir milions al Pirineu, el que podria fer és derivar-los cap altres programes que creïn ocupació i així s'evitarà que la zona visqui exclusivament del turisme i que la població jove marxi cap a Lleida-Barcelona.
5. I, finalment, amb una línia renovada, la població continuarà sense agafar el tren. La promesa és reduir el trajecte de 2:15h a 1:40h (guauuu!!! 25 minuts menys!!!). Només recordar que el trajecte en autobús La Pobla-Lleida triga menys, a més que el servei s'allarga fins al Pallars Sobirà.
Salutacions ;-)

Re: Algú té els horaris?

Publicat: Dimecres 07/09/2005 23:44
Autor: xtomas
xussep80 ha escrit:2. La Generalitat va entrar en un estira-arronsa durant els últims anys perquè només volia la línia si Renfe la rehabilitava al 100% (èpoques de CiU-PP).
Benvolgut Xussep80, un dels motius claus, sinó el principal per a no pactar el traspàs de la línia de La Pobla, amb l'anterior govern, era el fet que el MFOM exigia 500M€ de pagament a canvi de la línia. Aquest pagament era absolutament inacceptable a criteri del conseller Puig.

Re: Algú té els horaris?

Publicat: Dijous 08/09/2005 17:46
Autor: xussep80
xtomas ha escrit:
xussep80 ha escrit:2. La Generalitat va entrar en un estira-arronsa durant els últims anys perquè només volia la línia si Renfe la rehabilitava al 100% (èpoques de CiU-PP).
Benvolgut Xussep80, un dels motius claus, sinó el principal per a no pactar el traspàs de la línia de La Pobla, amb l'anterior govern, era el fet que el MFOM exigia 500M€ de pagament a canvi de la línia. Aquest pagament era absolutament inacceptable a criteri del conseller Puig.
A criteri del "ex-conseller" Puig, Renfe havia de reformar íntegrament la línia, de dalt a baix, totes les estacions, modernització de trens, etc... i després cedir-la gratuïtament a la Generalitat...... No ens enganyem, Renfe sempre s'ha volgut treure de sobre aquesta línia.

Re: Algú té els horaris?

Publicat: Dijous 08/09/2005 18:27
Autor: abegot
xussep80 ha escrit:
xtomas ha escrit:
xussep80 ha escrit:2. La Generalitat va entrar en un estira-arronsa durant els últims anys perquè només volia la línia si Renfe la rehabilitava al 100% (èpoques de CiU-PP).
Benvolgut Xussep80, un dels motius claus, sinó el principal per a no pactar el traspàs de la línia de La Pobla, amb l'anterior govern, era el fet que el MFOM exigia 500M€ de pagament a canvi de la línia. Aquest pagament era absolutament inacceptable a criteri del conseller Puig.
A criteri del "ex-conseller" Puig, Renfe havia de reformar íntegrament la línia, de dalt a baix, totes les estacions, modernització de trens, etc... i després cedir-la gratuïtament a la Generalitat...... No ens enganyem, Renfe sempre s'ha volgut treure de sobre aquesta línia.
Segons les meves noticies, (poden ser etivocades), RNFE venia (tal qual) tota la linia, sense cap "arreclo", per 16 milions de € a instàncies de les demandes de FGC i si no els interesaba ... la tancaba. :'(

Publicat: Diumenge 02/10/2005 12:50
Autor: Sky
Comença la renovació de les travesses a la línia de La Pobla

El Govern català endega aquest dilluns una nova fase dins la remodelació de la línia fèrria de La Pobla de Segur. Es tracta de la col.locació de les vies de formigó entre aquesta localitat pallaressa i Balaguer. Els treballs, que s'allargaran uns sis mesos, compten amb un pressupost de 17 milions d'euros.

--

Segre.

Características...

Publicat: Diumenge 02/10/2005 13:25
Autor: Santfeliuenc
Hola,

¿Características y peculiaridades de dichas traviesas? ¿serán polivalentes y aceptarán raíles con diversos anchos? ¿aceptarán solamente ancho UIC? ¿ancho mixto?

Pero bueno, aparte de todo esto, lo que vemos es que las obras de momento llevarán unos 18 M€... no es dinero.

Esperemos ver pronto la línea en funcionamiento de nuevo y a la provincia de Lleida contando con el servicio de FGC.

Saludos,
Sergio

Publicat: Diumenge 02/10/2005 14:47
Autor: entfe001
Segre ha escrit:El Govern català endega aquest dilluns una nova fase dins la remodelació de la línia fèrria de La Pobla de Segur. Es tracta de la col.locació de les vies de formigó entre aquesta localitat pallaressa i Balaguer. Els treballs, que s'allargaran uns sis mesos, compten amb un pressupost de 17 milions d'euros.
¿¿¿Mandeeeeee??? :x

Publicat: Diumenge 02/10/2005 15:11
Autor: liniadelRipollés
entfe001 ha escrit:
Segre ha escrit:El Govern català endega aquest dilluns una nova fase dins la remodelació de la línia fèrria de La Pobla de Segur. Es tracta de la col.locació de les vies de formigó entre aquesta localitat pallaressa i Balaguer. Els treballs, que s'allargaran uns sis mesos, compten amb un pressupost de 17 milions d'euros.
¿¿¿Mandeeeeee??? :x
És que FGC és una empresa molt innovadora.