Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Re: Tren-trams FGC a Lleida, Balaguer, Manresa i Igualada

Entrada Autor: Izo » Diumenge 30/08/2009 2:41

Al meu entendre canviar de lloc l'estació d'Igualada a on la volen fer (Barri de Montserrat) només té sentit si el Metro Comarcal de l'Anoia acaba sent ampliat dessota de l'Avinguda del Mestre Muntaner (l'antiga N-II) i es fa arribar, per exemple, davant de l'Hospital d'Igualada, un punt prou cèntric on posar el que seria, per a mi, l'última estació de la línia. L'estació seria subterrània, com ho seria tot el tram que aniria dessota de Mestre Muntaner, i allà mateix els FGC podrien tenir correspondència amb la futura estació igualadina de l'Eix Transversal Ferroviari, ja que el ramal urbà ha de passar per allà prop. Encara més, en superfície hi podria haver una tercera estació, aquesta de tramvia, que seria la capçalera d'una xarxa de tramvia urbà que servís a Igualada, Santa Margarida de Montbui, Vilanova del Camí i el futur Aeroport Corporatiu.

Us poso l'enllaç a la meva proposta (a veure si els del PTOP la veuen i s'inspiren en ella XD):

Imatge

Per si no queda clar:

1) La línia taronja és la del Metro Comarcal de l'Anoia. S'hi veuen les estacions de Vilanova del Camí, Igualada Est (la nova que volen fer) i Igualada Intermodal (la que proposo com a intercanviador de FGC, ETF i tramvia).
2) La línia groga és l'Eix Transversal Ferroviari, concretament el ramal urbà d'Igualada. El seu traçat és suposat, ja que no sé si ja hi ha un traçat definitiu.
3) la línia blau cel és la meva proposta per al Tram Igualada, una xarxa de tramvia urbà per a Igualada i rodalia.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Diumenge 30/08/2009 2:52

I, per acabar amb el tema, també us poso la meva idea de com es podria solucionar el tema ferroviari a Manresa tenint en compte els FGC, les Rodalies Barcelona, l'Eix Transversal Ferroviari i la idea que proposa l'Ajuntament de Manresa de fer un metro que enllaci els FGC amb la Renfe.

Imatge

Per si no queda clar:

1) La línia taronja és la del Metro Comarcal del Bages. S'hi veu l'estació de Manresa Central (actual Manresa Baixador). Tindria correspondència directa amb el Metro de Manresa. Continua vers el nord, cap a Súria i Sallent.
2) La línia groga és l'Eix Transversal Ferroviari i la xarxa de Rodalies Barcelona. L'estació l'he anomenada Manresa Intermodal.
3) La línia blau cel és la meva proposta per al Metro de Manresa, una xarxa subterrània en tot el seu traçat que uneixi els FGC amb les rodalies i l'ETF a través del centre de la ciutat.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimarts 01/09/2009 18:47

Izo ha escrit:Al meu entendre canviar de lloc l'estació d'Igualada a on la volen fer (Barri de Montserrat) només té sentit si el Metro Comarcal de l'Anoia acaba sent ampliat dessota de l'Avinguda del Mestre Muntaner (l'antiga N-II) i es fa arribar, per exemple, davant de l'Hospital d'Igualada, un punt prou cèntric on posar el que seria, per a mi, l'última estació de la línia. L'estació seria subterrània, com ho seria tot el tram que aniria dessota de Mestre Muntaner, i allà mateix els FGC podrien tenir correspondència amb la futura estació igualadina de l'Eix Transversal Ferroviari, ja que el ramal urbà ha de passar per allà prop. Encara més, en superfície hi podria haver una tercera estació, aquesta de tramvia, que seria la capçalera d'una xarxa de tramvia urbà que servís a Igualada, Santa Margarida de Montbui, Vilanova del Camí i el futur Aeroport Corporatiu.

Us poso l'enllaç a la meva proposta (a veure si els del PTOP la veuen i s'inspiren en ella XD):

Imatge

Per si no queda clar:

1) La línia taronja és la del Metro Comarcal de l'Anoia. S'hi veuen les estacions de Vilanova del Camí, Igualada Est (la nova que volen fer) i Igualada Intermodal (la que proposo com a intercanviador de FGC, ETF i tramvia).
2) La línia groga és l'Eix Transversal Ferroviari, concretament el ramal urbà d'Igualada. El seu traçat és suposat, ja que no sé si ja hi ha un traçat definitiu.
3) la línia blau cel és la meva proposta per al Tram Igualada, una xarxa de tramvia urbà per a Igualada i rodalia.
Sembla que el DPTOP opta per fer soterrament només a les ciutats més grans (Terrassa i Sabadell). Per ara no hi han diners per fer el mateix a Igualada i Manresa. Sobre la teva proposta, la veritat és que el tram soterrat que proposes entre l'estació de la Torre del Requesens i la futura estació del ETF es pot substituïr per un ramal de tranvia que seria molt més econòmic i donaria més bon servei a aquesta part de la ciutat. El tram faria la volta per l'avinguda Balmes i el Passeig i tornaria a la Torre del Requesens. Per a una segona fase restaria allargar els extrems a Sant Maure i a la part sud de Vilanova.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/09/2009 22:13

Tornant al tema d'Igualada: són molt graciosos, volent treure un pas a nivell per a haver de deixar pas al tramvia cada tants minuts. Si no hi ha res com un cap ben amoblat... ni que sigui adotzenat i de l'Ikea.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimecres 02/09/2009 17:14

El problema que té el pas a nivell d'Igualada és que està al costat d'un col.legi, i han hagut uns quants atropellaments que han provocat "alarma social". El tema ara ja és, doncs, polític: la formació que no aposti per eliminar el pas a nivell rebrà de valent a les properes eleccions (dels electors i de la resta de forçes polítiques). També s'ha de dir que el trasllat de l'estació d'Igualada era una intervenció que estava inclosa en la llista d'actuacions que havien d'estar executades abans de la implantació del Metro Comarcal de l'Anoia (estava pressupostada en 15 M€).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 02/09/2009 18:41

Però, si no he entès malament, davant aquella escola passaran tren-trams, oi? Aleshores, els nimbys de torn, incapaços d'assumir responsabilitats i educar els seus fills perquè no es posin davant d'un tren com si fos un patinet, no pararan fins que no passi res per allà... excepte cotxes, és clar, que sembla que no són gens perillosos i no atropellen ningú.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimecres 02/09/2009 19:59

Guigui ha escrit:Però, si no he entès malament, davant aquella escola passaran tren-trams, oi? Aleshores, els nimbys de torn, incapaços d'assumir responsabilitats i educar els seus fills perquè no es posin davant d'un tren com si fos un patinet, no pararan fins que no passi res per allà... excepte cotxes, és clar, que sembla que no són gens perillosos i no atropellen ningú.
Bé, passaràn pel darrera de l'escola. Per cert, ara que m'hi fixo, la nova estació queda just al final d'una corba tancadíssima.



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dilluns 01/11/2010 22:56

Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=423

Ja he llegit en moltes pàgines webs els projectes del tren-tramvia i és que, encara no entenc quin avantatge tindrà respecte a la actual línia, i no només amb Lleida-Pobla de Segur, sinó també amb totes aquelles línies que les volen reconvertir en tren-tramvia. Si m'ho poguéssiu aclarir una mica us ho agrairia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 01/11/2010 23:07

En principi, un tren-tram serveix per a combinar traçats urbans (tramvia) amb trams a camp obert (tren). A la pràctica, això vol dir que només tenen utilitat si circulen com a tramvia a la capçalera del servei, altrament augmentaria considerablement el temps de viatge.

En el cas de la línia de La Pobla, només tindria sentit un tren-tram si circulés pels carrers de Lleida després d'entrar a la capital del Segrià per l'estació de Lleida-Pirineus i si es fiqués pels carrers de Balaguer només en els serveis que acaben a la capital de la Noguera. Els trens que continuin a la Pobla no haurien de fer mai això darrer.

Precisament, aquest és el motiu pel qual la conversió a tren-tram de la línia Lleida-Manresa és totalment absurda. Fer que els trens passin a ser tramvies a Mollerussa, Tàrrega i Cervera farà que ningú els agafi com a transport regional.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dimarts 02/11/2010 14:26

Guigui ha escrit:aquest és el motiu pel qual la conversió a tren-tram de la línia Lleida-Manresa és totalment absurda. Fer que els trens passin a ser tramvies a Mollerussa, Tàrrega i Cervera farà que ningú els agafi com a transport regional.
Precisament per això no ho entenc; no comprenc perquè els usuaris esperen que arribi ja el tren-tram, potser per arribar 300 metres més a prop de casa? Potser algú ho agrairia. Anar amb un tramvia de Lleida a Manresa és inexplicable. Quin benefici hi haurà per als usuaris? Una o dues hores més de viatge?
Per altra banda, vaig llegir que amb el tren-tramvia es podrà arribar en alguns municipis en els que no hi ha "espai" per a construir una infraestructura ferroviària que arribi al centre d'un d'ells. Jo donaria pel cas Esparraguera. Però enlloc d'això, resulta que volen muntar una xarxa de tramvies a Igualada, Manresa i potser també a Martorell. Però en el cas d'igualada, si ja tenen infraestructura ferroviària, perquè han de tornar enrere i traslladar els trens al carrer?
Suposo que un dels avantatges que té un rodalies respecte un autobús per exemple, és que al sortir de l'estació, ja tenen “via lliure” i ja poden córrer a 120, o el que sigui. En canvi un autobús ha de compartir el camí amb els cotxes i d'altres autobusos i camions, respectar uns semàfors, etc. A part d'això, un autobús no pot córrer a 120. Però si transformen per exemple la línia de Lleida-Manresa en tren-tramvia deixarà de tenir aquest avantatge i seria un factor que faria disminuir la seva velocitat mitjana. Jo crec que el que s'hauria de fer és millorar aquestes línies, però no transformar-la a tren-tramvia, que m'imagino que seria un fracàs.
I en el cas de la línia de la Pobla, què en faran del Tren dels Llacs? Seria una llàstima que desaparegués. Jo no m'imagino una garrafeta enmig d'una plaça...
Quina és la finalitat a la que es vol arribar amb el tren-tramvia?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/11/2010 14:47

Jacob.CH ha escrit:Precisament per això no ho entenc; no comprenc perquè els usuaris esperen que arribi ja el tren-tram, potser per arribar 300 metres més a prop de casa?
Perquè a molta gent la pots entabanar amb un terme nou, fent veure que darrere s'amaga un concepte innovador però que al capdavall és el mateix disfressat d'una altra cosa.

Política, en diuen.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 02/11/2010 20:33

Guigui ha escrit:
Jacob.CH ha escrit:Precisament per això no ho entenc; no comprenc perquè els usuaris esperen que arribi ja el tren-tram, potser per arribar 300 metres més a prop de casa?
Perquè a molta gent la pots entabanar amb un terme nou, fent veure que darrere s'amaga un concepte innovador però que al capdavall és el mateix disfressat d'una altra cosa.

Política, en diuen.
Però no és que sigui una disfressa, al meu entendre és una mentida.
A la línia de la pobla, que impedeix a la 592 passar a 20-30 Km/h pel centre de Balaguer o Lleida?
Potser una corba tancada, no gran cosa més.
El problema de tot plegat, és més estètic que tècnic.
Sigui el tren que sigui, i a on sigui, s'han de respectar els limits de velocitat, sigui una 440, 592 o un Citadis.

I sigui el que sigui el que corri per les vies, si algú les travessa quan passa el tramvia o el tren, (que ve a ser el mateix), l'atropellarà igual.
No se que pensa aquesta gent quan llegeixen tren-tram. Potser el que volen és una Diagonal entre tots el pobles i carrers dels mateixos.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 03/11/2010 8:30

Jacob.CH ha escrit:Quina és la finalitat a la que es vol arribar amb el tren-tramvia?
Fer contents als pobles per "integrar" la línia a la trama urbana sense haver de soterrar, ja que tenir passos a nivell ben fets normals i corrents es veu que és tercermundista. El tren-tramvia pot estar bé com a extensió del servei de la línia de La Pobla a Balaguer i Lleida com bé ha dit en Guigui, però res més. No li vec la gràcia per exemple a haver de fer el tram urbà de Térmens a 50 km/h o menys perquè sí, en tot cas si cal integració que adequin l'entorn de la via com li pertoca i ja està.



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dimecres 03/11/2010 9:30

Això de disfressa sembla com pintar una peça de plàstic amb un bolígraf...
La infraestructura pinta d'una altra manera però després es descolorirà. I l'únic que s'haurà aconseguit és timar i enfurismar als usuaris del actual regional (en els casos de la línia de la Pobla i de Manresa a Lleida), ralentitzar els serveis, etc.
A Manresa, si que podria tenir sentit, perquè hi ha poca distància i suposo que el llógic seria que els trams de urbans fossin només a Manresa, Súria i Sallent (en algun fil del fòrum ja es va parlar com pot tenir sentit l'implantació del tren-tramvia).
Però ja vaig dir abans que anar de Lleida a Manresa en un tramvia està fora de lloc.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”