http://www.elperiodico.cat/
--------------------------------------------
Tarragona aprofita l'arribada de l'AVE per impulsar el turisme
1. • El consistori prepara campanyes publicitàries per a premsa i televisió
2. • Madrid i Aragó són les comunitats que tenen més clients potencials
FERRAN GERHARD
TARRAGONA
L'Ajuntament de Tarragona (CiU-PP) va anunciar ahir que promourà l'oferta turística local aprofitant l'arribada de l'AVE a l'estació del Camp de Tarragona, situada a la Secuita, i destinarà recursos a captar clients, especialment, al centre d'Espanya i Aragó.
"L'any 2007, l'AVE acabarà a Tarragona, encara no arribarà a Barcelona, per la qual cosa representa una situació òptima per donar-nos a conèixer a potencials clients de Madrid, que queda a menys de tres hores de temps, i de Saragossa, a poc més d'una hora", va explicar Francesc Ricomà, regidor de Promoció Econòmica (PP). El consistori, que ja ha obert un punt d'informació al recinte de la nova estació, tancarà aviat un acord amb Renfe per publicitar l'AVE i els atractius turístics de la ciutat.
INTERÈS AL CENTRE
També es preparen campanyes específiques en premsa escrita i a les televisions d'Aragó i Madrid. D'altra banda, es negocien iniciatives conjuntes amb els responsables del parc temàtic Port Aventura, situat a Salou i Vila- seca. Alhora, i juntament amb la Diputació de Tarragona, es treballa amb agents i operadors de Madrid amb la finalitat de divulgar la ciutat i el seu entorn.
"L'AVE pot ser molt important per la possibilitat d'incrementar notablement els visitants de Madrid que ara ja són un 10% del turisme espanyol que arriba a la Costa Daurada", ha afirmat Octavi Bono, gerent del Patronat de Turisme de la Diputació. Un estudi dels visitants que han pernoctat a Tarragona entre el març i el setembre d'aquest any revela que el 8,8% arriba en tren, el 48,2% en cotxe, el 22,5% en avió --via Barcelona o Reus-- i el 7,8% en autocar. El marge de creixement del ferrocarril és ampli i l'AVE en podria ser un dels motors.
MOTIVACIÓ CULTURAL
El 58,9% de turistes citen el fet cultural i patrimonial com la principal motivació del viatge a Tarragona, mentre que el 2005 el percentatge era del 33,7%. Un 91,7% dels visitants dediquen el seu temps a passejar i un 64,2% a veure recintes patrimonials i culturals. El turista habitual és de classe mitjana alta i alta i amb elevat poder adquisitiu. "Són dades que generen moltes expectatives de cara a captar visitants gràcies a l'AVE", va comentar Ricomà. Farà falta avaluar en uns dies el transport públic entre la Secuita i Tarragona i, si resulta deficient, millorar-lo, assenyala. Durant la primera setmana de funcionament de l'AVE la majoria d'usuaris han fet servir vehicles privats.
Hora i data actual: Dimecres 24/04/2024 15:19
Tarragona promocionarà el turisme amb l'arribada de l'AVE
RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Tarragona promocionarà el turisme amb l'arribada de l'AVE
Entrada Autor: wefer » Dijous 28/12/2006 11:13
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/12/2006 13:56
I si tot això falla, sempre poden promocionar el turisme d'excursió cultural. De La Secuita / Perafort a l'amfiteatre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres