Consulta als experts del forum (ample de via i gàlib)

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Consulta als experts del forum (ample de via i gàlib)

Entrada Autor: awe » Diumenge 13/01/2008 9:33

Jordi Freixas ha escrit:D'altra banda, tinc un dubte:
Al meu entendre, només hi ha dues pegues que impedeixi la conversió de la línia a UIC: l'entrada a Barcelona i que no hi ha material. Això quedarà solucionat amb l'arrivada de l'AVE. (blah blah blah)
La teva teoria, implicaria fer alguna correcció en el traçat (entre Ribes i Puigcerdà s'entén), o el fet que l'ample UIC sigui un pèl més estret, de per sí facilitaria que els trens poguéssin assolir velocitats més competitives sense alterar l'actual traçat?
Hola Jordi, crec que jo no m'he explicat prou bé. No vull dir que els trens AVE haguessin de passar per Puigcerdà, ni molt menys. El que deia era que hauriem de tenir material com ara el Cívia però bi-tensió 25kV~/1,5kV= i UIC, el qual podria circular ininterrompudament per una via UIC pel trajecte Barcelona Sagrera-bifurcació-línia de La Tor en UIC i 25000 Volts-França a 1500V. L'entrada a Barcelona quedaria doncs resolta emprant l'entrada de l'AVE provinent de Perpinyà i Girona. Per fer això caldria:

- Adaptar la línia de La Tor a UIC (que ja està mig preparat)
- Adaptar la línia de La Tor, vessant catalana, a 25kV~. Això implicaria l'adaptació de les subestacions i canvi dels aïlladors de la catenària (no caldria canviar ni suports, ni fils, ni res més, que jo sàpiga).
- Tenir els trens bitensió.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 13/01/2008 14:26

Això donaria vistes per sentència a les actuals 440, no?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”