Pàgina 1 de 1

Plans futurs de soterrament

Publicat: Dimarts 01/05/2007 22:54
Autor: Guigui
Obro un fil pensat per aplegar-hi tots els projectes de soterrament, tant els més ferms com els més vagues, que van sorgint per Catalunya. En aquest sentit, començo amb el que alguns pretenen realitzar a Sitges, segons informa l'Avui:

--------------------------------------------------------------------------------------

Sitges estudia com soterrar la línia de tren

Bernat Deltell

Estudiar quina és la millor solució per a la integració del ferrocarril al seu pas per Sitges és l'objectiu del protocol acordat entre Ajuntament, Generalitat i ministeri de Foment. Amb aquest protocol es vol estudiar la viabilitat d'un projecte que solucioni definitivament l'actual traçat del ferrocarril, que parteix en dues meitats el municipi "i suposa una ferida al territori", segons el conseller Joaquim Nadal.

L'alcalde, Jordi Baijet, va recordar que l'equip de govern ja va encarregar un estudi a Barcelona Regional en el qual es proposava el soterrament de la via del tren com una de les solucions possibles a l'hora d'integrar el ferrocarril en un centre urbà. Això significaria soterrar en un radi de tres quilòmetres l'actual traçat del ferrocarril, concretament l'àrea situada entre Terramar i el port d'Aiguadolç. Aquesta obra representaria recuperar 44.000 m2 de territori i, "per tant, suposaria una millora de l'entorn", segons Baijet.

Amb tot, aquest nou protocol, finançat completament pel ministeri, estudiarà les diverses alternatives en un termini d'un any. A partir de llavors ja s'entrarà en un procés d'estudis i tràmits "i, per l'experiència d'altres municipis, les obres s'iniciarien en deu anys", reconeix Baijet.

--------------------------------------------------------------------------------------

Salten a la vista formulacions com "la millor solució per a la integració del ferrocarril al seu pas per Sitges", paradigmàtica per la ràbia soterradora que impera al nostre país. Com si, en matèria de TP, no hi hagués res més important a cardar!

Publicat: Dimecres 02/05/2007 14:57
Autor: Pere
El ferrocarril arribà a Sitges fa centenars d'anys i fins ara no sel's hi ha encès la bombeta de que "parteix el poble en dos".
I això que el ferrocarril passa per sobre del nivell de les cases, és a dir, hi ha diversos ponts que l'eleven, i no hi ha cap pas a nivell.
Hi haurà alguna relació amb les noves urbanitzacions construïdes paral.leles a la via en direcció a Vilanova i la Geltrú ?

Publicat: Dimecres 02/05/2007 15:05
Autor: Mako448
Sí els molestes el ferrocarril,que se'n vaguin a un altre lloc.
A mès això de que parteix Sitges en 2 no m'ho crec,parteix la zona Marítima amb la zona urbana,i punt!!!!!!!!!
N'estic ben farts de demanar soterraments per tot arreu,te'n vas a altres llocs d'Europa i tot el ferrocarril per superfície inclùs a grans ciutats de milions habitants i ningú diu res i aquí per un poble de 15.000(Sitges en té mès,referint-me a Pallejà)ja els molesta.Peró que és això?
A mès no n'hi ha cap pas a nivell a tot Sitges,almenys de fer el burro soterrant que facin mès passos superiors,o que facin una espècie d'aqueducte com el de Girona o el que volen fer a Cornellà sí el problema és que estan mal comunicats entre les dues bandes,i a sota de l'aqueducte és crea aparcaments,parcs,etc...Peró Soterrar NO!!!!!!!!!!!

Re

Publicat: Dimecres 02/05/2007 19:21
Autor: Santfeliuenc
Hola,
Pere ha escrit:El ferrocarril arribà a Sitges fa centenars d'anys i fins ara no sel's hi ha encès la bombeta de que "parteix el poble en dos"...
Andá, ¿si? ¿y cuantos "centenares de años" hace que el tren pasa por Sitges?

:atac

Saludos,
Sergio

Publicat: Dimecres 02/05/2007 21:25
Autor: Túnels del Garraf
125 anys, em sembla :D :D

Aviam, Sitges té 23.000 habitants i d'aquí 20 anys les previsions són de 40.000.

La veritat és que el tren passa pel bell mig del poble, això no es pot pas negar, a les poblacions del Maresme si que és veritat, ja que en una banda hi ha el poble i a l'altra el mar, però a Sitges la via passa entre el nucli històric de finals segle XIX i el creixement posterior de caire urbà, no sé com dir-ho, perquè tant a la costa en direcció sud (Terramar) i en direcció nord (Aiguadolç) el que hi ha son urbanitzacions, mentre que el barri del Poble Sec i tot el que etan construint ara està més enllà de la via és o serà igual de dens en edificis que el centre històric.

Actualment al centre del poble hi ha dos passos inferiors per a vehicles i cotxes (bé, estan a nivell del carrer perquè en certs trams la via va més elevada), mentre que també hi ha dos més només per a vianants, un, que també te rampes i ascensors, i un altre que és a la vegada el pas inferior entre andanes de l'estació d RENFE, amb màquines validadores, i per tant els veïns disposen d'un passi especial per poder passar (i per tant colar-se :) :) ).

No és el meu cas, jo visc al centre històric, a 5 minuts caminant de l'estació i per tnt no disposo d'aquest passi (només el tenen els dels barris de l'altra banda).

Potser sí que és un pel massa exagerat el soterrament, però a part de per l'evident especulació que porta això (St. Andreu de la Barca?), crec que tambés ervirà per igualar una mica les dues bandes del poble, ja que tradicionalment s'ha associat als qui viuen a l'altra banda amb un nivell adquisitiu inferior, ja que els pisos són més barats i per tant són els barris que han acollit més immigrants al llarg dels anys.

Ah,i per acabar dir que, com no, el nostre estimat* alcalde comença a parlar del soterrament setmanes abans de les eleccions. Curiós, no? Sobretot més recordant que fa 4 anys dein el mateix que ara i no han fet res.

* Que consti que el coneixo personalment, de fet era el director fins fa 4 anys de la escola on jo anava.

Publicat: Dimecres 02/05/2007 21:30
Autor: Mako448
Veig fotos de Paris a un altre post i alè al bell mig de Paris ferrocarril a la superfície i al voltant ple de pisos,i ningú és queixa.
En canvi aquí tothom és queixa,fins i tot a pobles petits de menys de 15.000 habitants com Montmelò o Pallejà quan van demanar soterrar.
A la resta d'Europa ningú és queixa,jo això no acabaré d'entendre-ho.

Publicat: Dimecres 02/05/2007 22:07
Autor: U-Bahn
I a algun lloc es queixen de les autopistes?

Publicat: Dimecres 02/05/2007 22:14
Autor: Túnels del Garraf
A Sitges la C32 passa bastant allunyada dels habitatges, i a l'única urbanització que hi ha a prop van possar barreres en forma d'arbre :D perquè els veïns es van queixar.

A Castelldefels també e van queixar i també hi ha barrerres contra el so, i a Almeda el mateix...

A Barcelona es va soterrar el primer cinturó (ronda del mig), que era una veritable autopista urbana, i al tram de Mitre es poden veue moltíssimes pancartes contra el soroll dels cotxes.

Sí que hi ha gent que es quexa de les autopistes :!:

Publicat: Dimecres 02/05/2007 22:20
Autor: U-Bahn
Doncs jo he vist un munt de cartells tipus: "NO vies del TREN", o "Volem dormir, però els trens no ens deixen" i en contra de les autopistes/carreteres n'hauré vist molt poques, crec que per la N-II i poc més.
Cal a dir que estic en contra dels soterraments inútils.

Re: Re

Publicat: Dimecres 02/05/2007 22:59
Autor: Pere
Santfeliuenc ha escrit: Hola,
Pere ha escrit:El ferrocarril arribà a Sitges fa centenars d'anys i fins ara no sel's hi ha encès la bombeta de que "parteix el poble en dos"...
Andá, ¿si? ¿y cuantos "centenares de años" hace que el tren pasa por Sitges?

:atac

Saludos,
Sergio
Me he pasado unos cuantos pueblos diciendo centenares, pero a los 100 llega :D

Re: Re

Publicat: Dimecres 02/05/2007 23:23
Autor: mikado
Pere ha escrit:
Santfeliuenc ha escrit: Hola,
Pere ha escrit:El ferrocarril arribà a Sitges fa centenars d'anys i fins ara no sel's hi ha encès la bombeta de que "parteix el poble en dos"...
Andá, ¿si? ¿y cuantos "centenares de años" hace que el tren pasa por Sitges?

:atac

Saludos,
Sergio
Me he pasado unos cuantos pueblos diciendo centenares, pero a los 100 llega :D
El 29 de diciembre de 1881 y gracias al impulso de Francesc Gumà i Ferran llegó a Vilanova i la Geltrú el ferrocarril, así que si suponemos q a Sitges fue el mismo añ0, hace 126 años.

Publicat: Dijous 03/05/2007 0:50
Autor: Guigui
U-Bahn ha escrit:I a algun lloc es queixen de les autopistes?
Passa per Montcada i Reixac en tren i perdràs el compte de les pancartes que demanen "Soterrament total ARA" (sempre l'ara, ja i hic et nunc). Passa-hi pels carrers a tocar del pont quilomètric de la C-33 i compara...

Hi ha gent tan estúpida que em venen ganes de ventar-los una bufa quan rondinen. >:(

La crisi arribarà als soterraments?

Publicat: Dimarts 27/01/2009 11:13
Autor: Guigui
Ara que ha baixat radicalment la cotització del totxo, tots els plans de soterrament quedaran en paper mullat? Serà interessant fer-ne un seguiment, perquè podria donar-nos una bona explicació d'aquesta dèria.

Re: Plans futurs de soterrament

Publicat: Dimarts 27/01/2009 22:56
Autor: JaMiRo!
Jo tinc els Ferrocarrils de la Generalitat ben a prop (fins i tot els puc veure des del dormitori, des del despatx i des del menjador) i cap queixa respecte del soroll. Molesten més els pocs cotxes que passen per davant de ca meva.

I, deixant de banda, el plaer de veure potassers passant... :D

Publicat: Dimecres 28/01/2009 14:10
Autor: 593Dromedario
Val a dir que, a la meva zona, on a partir de dissabte començaran a fons amb les obres de l'AVE, fa temps es deia que "serviria per unir barris" de l'una i l'altra banda, quan entre Sant Andreu-Sagrera i La Verneda hi ha molt parc i descampat a més de via, i el TF; és a dir, una altra fal·làcia, ja que el que separa les zones no només són les vies. Veurem com queda.

Re: Plans futurs de soterrament

Publicat: Dimecres 28/01/2009 15:39
Autor: wertymetrotren
ha mataro faran una estacio subterranea

Re:

Publicat: Dimecres 28/01/2009 15:52
Autor: solde13
Mako448 ha escrit:Veig fotos de Paris a un altre post i alè al bell mig de Paris ferrocarril a la superfície i al voltant ple de pisos,i ningú és queixa.
En canvi aquí tothom és queixa,fins i tot a pobles petits de menys de 15.000 habitants com Montmelò o Pallejà quan van demanar soterrar.
A la resta d'Europa ningú és queixa,jo això no acabaré d'entendre-ho.
Un dia prodries venir a montmeló, el tren parteix el poble completament en dos.


Si les coses es fesin bé, no caldria gastar tants calers en soterraments, perquè a montmeló si no fos la alta velocitat, segurament no haguessin soterrat les vies.


Per cert, per culpa de les obres es tarda mes de 15 minuts de passar d'un cantó a l'altre del poble, que abans amb el pont es tardaven 5 segons, durant un temps van obrir un pas alternatiu però ara l'han tancat per les obres. I a peu han tancat el pas per sota les vies a l'estació i han instalat una pasarel·la que també deu n'hi do el tros de volta que fas.




Salutacions :ok

A Mataró, molt verd

Publicat: Dimecres 28/01/2009 16:42
Autor: Guigui
wertymetrotren ha escrit:ha mataro faran una estacio subterranea
Però no vol dir que soterrin el que hi ha. Concretament, hi ha un pla incipient fer passar el traçat per l'interior, cosa que a Mataró significaria que haurien de fer una estació nova que, donada la manca d'espai en superfície, per força seria subterrània. A més, el desplaçament del traçat de la línia del Maresme tot just arriba a idea, encara no hi ha ni projecte definit.

Editat