Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 16/01/2016 15:57

bigcoaster ha escrit:
Ganz ha escrit: No obstant, no té una lógica clara fer passar serveis R12 d'una línia 100% vía doble a una parcialment en vía única (R5).
La R12 té via única des de Lleida fins a Manresa tot i que en moltes estacions hi ha més d'una via que permet creuaments.
En aquest cas, em refería a l'R4 fins a Manresa des de l'Hospitalet.
Certament, com Calaf.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 10/04/2016 11:44

Comença la reparació del tram inestable de la línia de Manresa

Adif ha fet el primer pas per posar fi al calvari que suposa per als usuaris el tram entre Granyanella i el Talladell de la línia de tren de Lleida a Manresa. Es tracta 350 metres de terraplè en els quals, des de fa dos anys, el tren circula a pas de vianant per la inestabilitat de la trinxera que suporta la via. Així doncs, l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) va començar divendres passat els treballs preparatius per a la millora d’aquest terraplè, situat al punt quilomètric 232.

Divendres una excavadora va fer una rasa perpendicular a la via per accedir fins al terraplè, i demà dilluns està previst que s’hi uneixin dos màquines més per preparar l’accés d’operaris i màquines a tot l’entorn.

De moment, Renfe no ha anunciat talls a la via entre Tàrrega i Cervera, si bé no es descarta que aquests tinguin lloc durant la setmana que ve. Així doncs, les obres afectaran un total de deu combois, cinc entre Cervera i Lleida (amb horaris de 07.35-08.28 hores; 10.28-11.20; 14.45-15.38; 17.45-18.37; 21.33-22.26 hores) i cinc entre Lleida i Cervera (8.50-09.42 hores; 13.35-14.28; 16.07-17.00; 19.55-20.47; 21.00-21.54 hores).

Adif ja va anunciar que els treballs començarien després dels períodes de pluges i fred de l’hivern. La intervenció va ser licitada per un total de 1,4 milions d’euros.

Les obres consistiran a resoldre les filtracions d’humitat que han provocat que el terraplè hagi cedit uns vint centímetres. També es portarà a terme la reconstrucció i reforçament del terraplè i s’executaran drenatges per evitar l’estancament d’aigua a la part baixa d’aquest.

Així mateix, es preveu ampliar l’ample del terraplè i renovar de la capa de coronament. Les obres inclouen la impermeabilització de la superfície del talús i la construcció de cunetes per evacuar l’aigua per donar seguretat a la zona.

Segons l’alcalde de Granyanella, Ramon Pintó, és vergonyós que s’hagi tardat tant a resoldre aquest problema. Segons ell, la via entre Lleida i Manresa requereix una reforma integral i "hauria de ser la manera habitual de traslladar-se a Barcelona però és una via molt poc competitiva, especialment entre Manresa i Tàrrega", va dir. La limitació de la velocitat fa que es registrin demores de cinc o sis minuts. No obstant, usuaris d’aquesta via manifesten que és habitual que arribi a destí (Barcelona o Tàrrega) amb 10 i 15 minuts de retard.

Reparacions provisionals i contínues demores en el trajecte

L’enfonsament del terraplè va obligar Adif a portar a terme una reparació provisional en uns 350 metres de les vies el 2014. Al tram hi ha un senyal que limita la velocitat del trajecte a 20 quilòmetres per hora. Tanmateix, segons els usuaris, el tren passa per aquesta zona a velocitat de vianant, a uns cinc quilòmetres per hora.

http://www.lleida.com/noticia/comenca-l ... de-manresa



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 10/04/2016 14:32

Ja era hora collons. Totalment d'acord amb el que es diu, menys amb la mentida podrida de que es va a 5 km/h, com sempre, usuaris ignorants. Altre cosa es que algún cop, per boira espesa s'hagi anat encara més lent, ja que al final de la limitació hi ha un pas a nivell, i venint de Tàrrega s'hi va amb corva.

De totes maneres, mes enllà direcció Cervera, n'hi ha una LTV a 60km/h. Ja que hi són, s'hi podrien posar també...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 10/04/2016 16:21

Miquel ha escrit:Ja era hora collons. Totalment d'acord amb el que es diu, menys amb la mentida podrida de que es va a 5 km/h, com sempre, usuaris ignorants. Altre cosa es que algún cop, per boira espesa s'hagi anat encara més lent, ja que al final de la limitació hi ha un pas a nivell, i venint de Tàrrega s'hi va amb corva.

De totes maneres, mes enllà direcció Cervera, n'hi ha una LTV a 60km/h. Ja que hi són, s'hi podrien posar també...
Doncs sí, ja tardaven. La limitació és a 20 si no m'equivoco.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 10/04/2016 16:26

Ja tocava, el tram de Granyanella es podria assolir a velocitats més altes. Amb una màxima de 90-100 km/h n'hi hauria de sobres.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 10/04/2016 16:45

bigcoaster ha escrit:
Miquel ha escrit:Ja era hora collons. Totalment d'acord amb el que es diu, menys amb la mentida podrida de que es va a 5 km/h, com sempre, usuaris ignorants. Altre cosa es que algún cop, per boira espesa s'hagi anat encara més lent, ja que al final de la limitació hi ha un pas a nivell, i venint de Tàrrega s'hi va amb corva.

De totes maneres, mes enllà direcció Cervera, n'hi ha una LTV a 60km/h. Ja que hi són, s'hi podrien posar també...
Doncs sí, ja tardaven. La limitació és a 20 si no m'equivoco.
Sisi, la que tracta l'escrit es a 20Km/h, volia dir que més endavant, direcció Tàrrega i no gaire lluny del punt afectat, hi ha una altre LTV a 60Km/h. I que ja que s'hi posaven, que arreglessin els dos problemes.


El metro de Barcelona amb motoristes!

FactorCirculación
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: FactorCirculación » Diumenge 10/04/2016 20:34

Aprovecho el hilo para informar que a partir de mañana los servicios R12 (L'Hospitalet de Llobregat / Manresa / Lleida Pirineus) volveran a ser servidos por 470 como se daba anteriormente.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 09/06/2016 11:15

La línia de tren entre Cervera i Tàrrega es tallarà al juliol

Els treballs previs al desarmament de la via del tren en el tram de Fonolleres estan molt avançats. Adif ultima els murs de contenció a cada costat de la via i, segons fonts pròximes al projecte, el tall d’aquest tram d’uns 350 metres de longitud de la línia Lleida-Manresa tindrà lloc a començaments de juliol, possiblement el dia 4, si bé la data encara s’ha de ratificar.

El tall obligarà al trasllat per carretera dels usuaris en el tram entre Cervera i Tàrrega durant un període màxim de 60 dies. Segons van explicar operaris de l’obra, després de desmuntar la via es projecta rebaixar uns 4 metres el nivell del tram actual fins a l’altura dels murs de contenció.

Posteriorment, es tornarà a aixecar l’estructura fins a l’altura actual amb una base més sòlida. Per tornar a aixecar l’estructura fins a l’altura actual, la construcció dels dos murs de contenció i de la zona prèviament rebaixada es farà de forma simultània.

Si bé es desconeixen els nous horaris, els talls afectaran un total de deu combois en el tram entre Cervera i Lleida, cinc en cada sentit.

Les obres han de resoldre les humitats que han provocat que el terraplè s’enfonsés uns 20 centímetres.

http://www.lleida.com/noticia/la-linia- ... -al-juliol



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 22/06/2016 11:22

La línia de Manresa, tallada dos mesos des del 4 de juliol

Adif ultima els treballs preparatoris per iniciar el rebaix de 350 metres de via a Granyanella. Segons fonts de les obres, la circulació quedarà tallada des del 4 de juliol fins al 2 de setembre.

Renfe, per la seua part, prepara el transport alternatiu per carretera que, en principi, afectaria els dotze combois diaris (sis en cada sentit) de la línia. Si bé en la majoria dels trajectes es preveu el transbord en autocars entre Tàrrega i Cervera, no es descarta fer alguns viatges des de la capital de la Segarra fins a Lleida per carretera.

Segons fonts pròximes a l’obra, el projecte preveu rebaixar uns 4 metres el tram inestable per després reconstruir-lo, juntament amb nous murs de contenció i cunetes per evacuar l’aigua de pluja.

Aquesta actuació haurà de frenar les filtracions d’aigua que van enfonsar el terraplè i que obliguen a alentir els trens.

En un altre ordre de coses, els nous trens de FGC per a la línia Lleida-la Pobla seguien ahir sense data oficial per a l’estrena.

Per la seua part, el consell del Pallars Jussà plantejarà en el consell d’alcaldes una declaració conjunta per reclamar-ne la posada en marxa ja.

http://www.lleida.com/noticia_canal/la- ... -de-juliol



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 27/06/2016 14:41

Servei alternatiu per carretera entre Tàrrega i Cervera per obres de millora a la infraestructura
Entre el 4 de juliol i el 2 de setembre es mantindrà aquesta modificació a la línia R12 (L’Hospitalet – Lleida per Manresa. Els trens amb sentit Cervera – L’Hospitalet avançaran 20 minuts la seva sortida. Les obres, que es van iniciar l'11 d'abril, consisteixen en el condicionament d'un terraplè per a suprimir la limitació temporal de velocitat existent en aquest punt.

Entre el 4 de juliol i el 2 de setembre, l’execució d’obres de millora i condicionament d'un terraplè situat entre els termes municipals de Tàrrega i Granyanella (Lleida) obligarà a interrompre la circulació ferroviària en el trajecte Tàrrega-Cervera de la línea L’Hospitalet de Llobregat-Manresa-Lleida.

Per a facilitar la mobilitat dels clients durant el període d’obres, Renfe ha establert la següent programació per als trens de la línia R12:

L’Hospitalet–Cervera: Servei habitual en tren
Cervera–Tàrrega: Servei alternatiu per carretera
Tàrrega–Lleida: Servei en tren

En sentit Tàrrega – L’Hospitalet, els trens avançaran 20 minuts la seva sortida. D’aquesta manera, al tram Cervera – L’Hospitalet es poden mantenir els horaris habituals.

El dispositiu compta amb personal d’informació i atenció al client que orientaran als clients a les estacions de Tàrrega i Cervera en el transbordament bus-tren o viceversa. Per a garantir aquest servei alternatiu, Renfe disposarà de serveis d’autocar per transportar els viatgers afectats.

Millora de la infraestructura

Adif està executant des de l'11 d'abril i amb una inversió superior als 820.000 euros, les obres de condicionament i adequació d'aquest terraplè, de 400 metres de longitud, amb l'objectiu de consolidar l'estat d'aquest element de la infraestructura, optimitzar els paràmetres geomètrics de la via, i garantir majors nivells de seguretat i confort per a les circulacions. Un cop finalitzades les obres, es podrà suprimir la limitació temporal de velocitat existent en aquest punt, reduint així els temps de viatge.

Des de l'11 d'abril i fins a la data, Adif ha dut a terme treballs previs consistents en el desviament i protecció d'instal·lacions de seguretat, senyalització i comunicacions, així com el moviment de terres, la col·locació d'una escollera, l'execució d'estructures a la part inferior del terraplè per augmentar la seva base, i la neteja del drenatge.

La interrupció de la circulació està generada per la necessitat de treballar a l'interior de la infraestructura. Durant el període d'interrupció del servei, s'aixecarà la superestructura de via (carril, travesses, balast i elements del sistema d'electrificació), es rebaixarà la plataforma ferroviària fins a la nova cota, s'executarà la nova plataforma i es muntarà la superestructura.

La darrera fase, que no tindrà afectació al trànsit, consistirà en culminar els treballs complementaris de reposició dels elements de la superestructura de via i de les instal·lacions ferroviàries, així com en operacions per garantir els òptims paràmetres geomètrics i de funcionalitat.

Horaris → http://rodalies.gencat.cat/web/.content ... at-R12.pdf



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 05/07/2016 11:54




Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dimarts 05/07/2016 14:52

Ja podrien aprofitar i posar via nova de lleida a mollerusa que fa pena...



Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dimarts 05/07/2016 23:32

Tornen a la carrega les 447 a la R12 per si algu les trova amb falta :riure



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 06/07/2016 10:01

Imatge

Desmantellen la catenària i els cables al tram de via en obres a Granyanella

Els operaris d’Adif seguien ahir fent el desmuntatge del tram de la línia de Manresa al seu pas per Granyanella, on és prevista la reconstrucció del talús pel qual transcorre la via.

En només vint-i-quatre hores ja havien retirat la catenària, el cablatge soterrat del tren i els travessers de fusta de les vies.

L’alcalde de Cervera, Ramon Royes, va celebrar la celeritat amb què es porten a terme les obres i va reconèixer que serà una millora per als usuaris de Lleida. Tanmateix, va manifestar que “és una inversió insuficient per a una línia que fa dècades que pateix una falta d’inversions lamentable, en especial en la comunicació amb Barcelona”.

http://www.lleida.com/noticia/desmantel ... ranyanella



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 06/07/2016 15:03

Yupi! Aviat només en quedaràn 125! A aquest ritme potser a l'any 2140 ja han acabat d eliminar totes les LTV's!



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 06/07/2016 15:42

Danilleida ha escrit:Tornen a la carrega les 447 a la R12 per si algu les trova amb falta :riure
Indignant! Caldria protestar!! Amb lo bé que he viatjat aquestes setmanes amb 470!! :emprenyat :emprenyat


El metro de Barcelona amb motoristes!

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 07/07/2016 15:43

Miquel ha escrit:
Danilleida ha escrit:Tornen a la carrega les 447 a la R12 per si algu les trova amb falta :riure
Indignant! Caldria protestar!! Amb lo bé que he viatjat aquestes setmanes amb 470!! :emprenyat :emprenyat

Si te parece mejor le pedimos a Renfe que os ponga una 451. Tiene la misma velocidad que una 470, pero con el triple de pasaje.

Y por cierto... Vi el grupo de Facebook, y en 2008, la R12 hacía una cosa que estaba muy bien, como era parar en las poblaciones importantes, si bien hay que observar que en Sabadell, que cuenta con tres estaciones paraba en las tres, lo cual me parece un poco excesivo, comparado con lo que voy a decir ahora. Lo que me parece demencial, aparte de saltarse enterita Montcada i Reixac (sustituimos Sabadell Sud por Montcada Manresa, y listo), es volver a la peregrina idea de no-se-qué-señoritos que siguen con la vieja idea de la "morralla de la Torre de Baró y la Ciudad Meridiana" y por tanto hacemos saltar la parada en esta estación volviendo a ir directos desde Arenal a los pueblos de fuera. La Torre de Baró, si pasamos por ese engendro que metieron de línea 11 en 2002 por su estación de Metro, podemos ver cómo se ha ido forjando su historia, su gente, y su lucha por tener un transporte público digno, y si bien tienen el metro en ese cacho de línea 11 tercermundista de dos coches y vía única que les pusieron en estaciones minis para pitufos (ya sólo faltaba que les metieran los trenes de Caf de la serie 3000 de metro de Madrid, para hacer el viaje lo más apretadito posible), ha tenido su punto de transporte público más logrado en el apeadero-estación de BARCELONA-LA TORRE DE BARÓ-CIUTAT MERIDIANA-VALLBONA, que por cierto, he observado cómo se ha conseguido por H o por B continuar eliminando de los letreros e indicadores la palabra BARCELONA de esta estación, como si la Torre de Baró fuera un pueblo aparte que no tuviera nada que ver con la ciudad condal, lo cual es una patada en los santos coj**** a sus vecinos. Unos mensajes más atrás hablábais de la línea de Puigcerdá, la cual aplaudo, pues en ella todos los semidirectos saltaban hace años el apeadero de la Ciudad Meridiana, y se ha acabado imponiendo su correspondiente y digna parada, como es debido, ya que como he dicho muchas veces, en Barcelona ciudad, si se quitan paradas, que se quiten unas cuantas en los semidirectos, y si no, que se mantengan TODAS. Pero claro, como Torre de Baró no aparece con la palabra BARCELONA, es la trampa que han utilizado para hacer pasar de largo trenes por allí, argumentando que "esa estación no pertenece a la ciudad de Barcelona".

Puedo estar de acuerdo en que se mejore la frecuencia de los trenes y servicios de la R12, pero... como se hace en TODAS LAS RESTANTES ESTACIONES DE BARCELONA, con parada correspondiente en la Torre de Baró, por favor.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 07/07/2016 16:09

Què coi t'has pres abans d'escriure? :x

D'entrada, jo només pararia a Manresa, Terrassa, Sabadell Centre (o la que tingui FGC), Cerdanyola, Bifurcació i a partir d'allà, totes.
Torre Baró la veig necessària doncs permet enllaçar amb tota la part nord, que no ens oblidem que les genials rodalies no tenen cap miserable línia que passi horitzontalment per la part alta. Baixar fins a Sagrera o encara pitjor, Catalunya és donar molta volta tenint L11 a Torre Baró, i jo personalment l'he fet molts cops al tornar.

I per què han de posar 451 si la capacitat i la comoditat no ho justifica?


El metro de Barcelona amb motoristes!

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 07/07/2016 16:40

Miquel ha escrit:Què coi t'has pres abans d'escriure? :x

D'entrada, jo només pararia a Manresa, Terrassa, Sabadell Centre (o la que tingui FGC), Cerdanyola, Bifurcació i a partir d'allà, totes.
Torre Baró la veig necessària doncs permet enllaçar amb tota la part nord, que no ens oblidem que les genials rodalies no tenen cap miserable línia que passi horitzontalment per la part alta. Baixar fins a Sagrera o encara pitjor, Catalunya és donar molta volta tenint L11 a Torre Baró, i jo personalment l'he fet molts cops al tornar.

I per què han de posar 451 si la capacitat i la comoditat no ho justifica?
Has leído bien, Miquel? Precisamente lo que digo es que Torre de Baró es tan necesaria como las demás de la ciudad de Barcelona capi. Esa fue justamente una de mis objeciones cuando pusieron los semidirectos de la R4. En los horarios de 2008 que salen en facebook, la R12 saltaba la Torre de Baró.
También estoy de acuerdo contigo en que Rodalies olvidó meter líneas en la zona Dalt. Y la L11 la critico por lo mal que se hizo, no por el servicio en sí: mejor eso que nada, lo que me parece un insulto es que se hiciera con trenes cortos, no se prolongase la línea 4 y no sea de vía doble. Precisamente por eso y por su frecuencia que no se puede subir porque al lumbreras de turno se le ocurrió en pleno siglo XXI hacer una línea en vía única, como si estuviéramos en el Siglo XIX, la línea 11 penaliza frente a otras alternativas para llegar a la Trini como la 76, la 51 (ejem) o los Sagaleses. Por supuesto que aplaudo que la R12 actualmente pare en la Torre, lo que no aplaudo es a esos señores del grupo de facebook que piden los horarios de 2008 donde los trenes NO PARABAN en esta estación. ¡Ya sólo faltaba que los semidirectos de la R3 la borren también de su lista!!!!!

De hecho Nou Barris con el Metro ha conseguido justamente hacer líneas por la parte alta de Barcelona, que es lo que no hizo Rodalies. Con más razón justamente, para que los trenes paren en la Torre, ya que la comunicación en buses o metro con la Ronda de Dalt desde Arenal es praćticamente nula a excepción del H6. (o dicho de otro modo: para ir a la Ronda en transporte público, Fabra i Puig no te sirve absolutamente para nada, mientras que la Torre de Baró te sirve para todo: otra razón más para ponerle parada a TODOS SUS TRENES, incluido ese de la Molina que desde Arenal pega la pedrada a Vic y también se la salta).

Y lo de las 451, es porque como veo que le tenéis mucho cariño a las 447... Al menos que viajéis en lo más parecido a nivel de motor de una 440.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dijous 07/07/2016 18:00

Que te a veure tot aixo que dius amb el tema del material??? :x
Les 447 no son les mes aptes per la R12 i si les volen posar que sigui amb seients de mitja distancia...
Les 470 son les que tindrien de seguir almenys fins 2020 a la R12 o fins que no estiguin les 447 amb condicions...
Les 450 o 451 no te cap sentit que vinguin a la r
R12... Jo les posaria a la R14 amb hores punta que te molta demanda...
Pero ara be les 450's serien perfectes per la r15 i r16 pero amb seients de regionals...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”