Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Sky » Dimarts 30/08/2016 22:48

I això de fer servir materials de segona mà per a reformar una via és quelcom habitual? Es fa a la resta de països desenvolupats? :nose
Sky
N9
N9
 
Entrades: 1810
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:00
Ubicació: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Renfe451 » Dimarts 30/08/2016 22:56

Sky ha escrit:I això de fer servir materials de segona mà per a reformar una via és quelcom habitual? Es fa a la resta de països desenvolupats? :nose


A la línia de la Pobla també es va renovar amb material de via procedent d'altres línies, per renovar el tram Lleida-Balaguer. Si no m'equivoco va ser pel mateix any que la renovació del tram Lleida-Mollerussa.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1877
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 12:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: bigcoaster » Dimecres 31/08/2016 10:00

Renfe451 ha escrit:
Sky ha escrit:I això de fer servir materials de segona mà per a reformar una via és quelcom habitual? Es fa a la resta de països desenvolupats? :nose


A la línia de la Pobla també es va renovar amb material de via procedent d'altres línies, per renovar el tram Lleida-Balaguer. Si no m'equivoco va ser pel mateix any que la renovació del tram Lleida-Mollerussa.


I ves per on ja s'ha de renovar tota la via en el túnel més llarg de la línia i algun tram del congost de Terradets també està malament.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 819
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Sky » Dimecres 31/08/2016 10:20

Jo ho deia perquè això de fer servir materials de segona mà sona a priori a cutre-apanyo, però vaja... que potser és la cosa més normal del món. Sincerament no ho sé. :P
Sky
N9
N9
 
Entrades: 1810
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:00
Ubicació: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Sagrerenc » Dimecres 31/08/2016 10:47

Sky ha escrit:I això de fer servir materials de segona mà per a reformar una via és quelcom habitual? Es fa a la resta de països desenvolupats? :nose

Si que es fa, sempre que els materials estiguin en un estat relativament decent. Un rail es desgasta més en cinc anys a Montgat que en cinquanta anys a St Guim de Freixenet.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
 
Entrades: 1486
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 17:17
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Regionals » Dimecres 31/08/2016 14:11

Sagrerenc ha escrit:
Sky ha escrit:I això de fer servir materials de segona mà per a reformar una via és quelcom habitual? Es fa a la resta de països desenvolupats? :nose

Si que es fa, sempre que els materials estiguin en un estat relativament decent. Un rail es desgasta més en cinc anys a Montgat que en cinquanta anys a St Guim de Freixenet.


El problema és que entre Mollerussa i Lleida es van fer servir materials procedents d'Andalusia que de decents poca cosa tenien. El que van fer va ser un pegat que els costarà més car perquè la via dubto que aguanti gaire més. En aquests moments és un dels trams més perillosos de tota la xarxa catalana i si segueix així és possible que s'hagi de tallar la línia perquè dificulta l'explotació ferroviària. En canvi, als trams Lleida - Balaguer i Mollerussa - Cervera també es va fer servir via de segon ús però que es trobava en un estat molt més bo.
Regionals
N1
N1
 
Entrades: 9
Membre des de: Diumenge 14/08/2016 21:38

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: bigcoaster » Dijous 01/09/2016 8:58

Doncs aquesta passada nit ha ja hi ha hagut incidència. Tren evacuat entre Cervera i Sant Guim per avaria a la catenària. He vist un video a TV3 i sembla que el pantògraf de la 447 ha petat. La gent 2 hores tancats dins del tren fins que no els han tret. Tampoc els han explicat res. Fantàstica gestió.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 819
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Sky » Dimarts 06/09/2016 11:41

Imatge

En marxa les obres del pas sota el tren a Mollerussa, que es tallarà aquest mes

Les obres del pas subterrani sota les vies del tren a Mollerussa, que es finalitzarà a finals d’any, obligaran a interrompre el trànsit ferroviari durant un cap de setmana d’aquest mes de setembre per poder perforar el vial. Els treballs preveuen aixecar un tram de les vies de la línia de Manresa (R-12) per obrir el pas entre les dos andanes i tornar a soldar els rails una vegada s’hagi assegurat la nova cavitat. Així ho va explicar l’alcalde, Marc Solsona, que desconeixia ahir quin serà el cap de setmana en què s’interrompran els serveis. No obstant, es portarà a terme en cap de setmana perquè l’afectació sigui mínima per als usuaris de la línia. Ahir van començar els treballs als murs de la carretera Vilasana, que han de sustentar el vial. Aquesta actuació obligarà a partir de dijous que ve a tallar el trànsit al carrer Prat de la Riba, i es donarà pas alternatiu per retirar la marquesina i el mobiliari de l’estació. El tall de trànsit serà total la setmana vinent. Unes restriccions que s’allargaran fins a finals del mes de setembre, segons van confirmar ahir fonts de la constructora. Aquest nou vial serà únicament per a vianants, tindrà dos ascensors i costarà aproximadament un milió d’euros. La construcció constitueix el projecte previ a la nova estació d’autobusos, que s’aixecarà al nord de les vies del tren. Actualment, al marge de Lleida ciutat, tan sols Cervera compta amb passos soterrats sota les vies del tren (dos per als vianants i un per a vehicles), mentre que per la seua banda Tàrrega disposa de ponts.

http://www.lleida.com/noticia_canal/en- ... aquest-mes
Sky
N9
N9
 
Entrades: 1810
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:00
Ubicació: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Sky » Dimarts 27/09/2016 11:43

La línia de Manresa tindrà al gener 6 viatges més entre Lleida i Cervera a càrrec del Govern

La línia de Manresa tindrà a partir del mes de gener tres trajectes més per sentit entre Lleida i Cervera, que s’afegiran als sis que hi ha en l’actualitat. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va avançar ahir en declaracions a SEGRE la clara intenció del departament per reforçar el servei de rodalies a Lleida, la titularitat del qual és de Renfe, encara que va cedir fa uns anys la gestió a la Generalitat sense partida pressupostària. Rull va assegurar que a partir de l’any que ve la conselleria invertirà entre un i dos milions d’euros cada any per als sis nous trajectes, un import equivalent al que calculen que serà el dèficit de servei.

A partir de llavors, Lleida i Cervera estaran connectades per nou trens per sentit i entre Lleida i Barcelona es mantindran, per la mateixa línia de Manresa, tres trens per sentit. El conseller va insistir que l’increment de freqüències deriva d’una petició del territori i va remarcar la intenció de pactar amb el mateix territori la reorganització dels divuit trajectes per situar-los “a les millors franges” horàries.

Va destacar, en aquest punt, la necessitat de comptar amb el suport de municipis i comarques perquè la demanda del servei respongui a l’increment d’oferta, tal com està succeint, va afegir, en la línia de la Pobla. En aquest tren les freqüències s’han triplicat i el nombre de viatgers ha crescut en la mateixa proporció.

“Estem disposats a apostar i invertir conjuntament amb el territori” en la millora del servei de tren de rodalies, va assenyalar el conseller, mentre que va demanar implicació i “pedagogia” a l’hora d’explicar els nous trajectes.

Aquest anunci arriba pocs dies després que la conselleria de Territori reiterés que a l’octubre presentarà un recurs contenciós administratiu davant de l’Audiència Nacional perquè un jutge obligui Adif a invertir i a garantir el servei en Rodalies a Catalunya. La via judicial s’obrirà després que la Generalitat hagi rebut d’Adif una resposta a un requeriment previ en el qual l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries afirma que no l’afecten els acords polítics sobre inversions als quals va arribar l’administració catalana amb el ministeri de Foment.

En aquest sentit, Rull afirma que l’exministre Blanco havia promès 4.000 milions entre el 2008 i el 2015 i l’exministra Pastor, uns altres 306 entre el 2014 i el 2016, dels quals va executar un 4,2%.

El síndic va titllar de “vexatori” el tracte als viatgers

El síndic de greuges, Rafael Ribó, es va reunir la setmana passada amb representants de plataformes d’afectats per les deficiències de les línies ferroviàries i va afirmar que Foment, Adif i Renfe “atempten contra els drets de les persones a Catalunya” i la seua política de transport és “anacrònica i vexatòria”. El síndic va recopilar informació de diverses línies de tren, entre aquestes l’R-12 (Lleida a Barcelona per Manresa), i de totes va considerar que “és necessari un traspàs global i complet” i que “s’ha de garantir la informació i la participació ciutadana i de les entitats”. Les dades aportades per la conselleria de Territori conclouen que des de l’any 2012 les línies de tren que uneixen Lleida amb Barcelona per Manresa, Valls i Tarragona acumulen 661 incidències. Aquesta xifra suposa el 41% de les 1.597 que la Generalitat ha denunciat en aquest període en el conjunt del territori català. Adif, en canvi, va apuntar que només 432 de les més de 1.500 incidències denunciades són atribuïbles a problemes en les infraestructures.

El síndic de greuges, Rafael Ribó, es va reunir la setmana passada amb representants de plataformes d’afectats per les deficiències de les línies ferroviàries i va afirmar que Foment, Adif i Renfe “atempten contra els drets de les persones a Catalunya” i la seua política de transport és “anacrònica i vexatòria”. El síndic va recopilar informació de diverses línies de tren, entre aquestes l’R-12 (Lleida a Barcelona per Manresa), i de totes va considerar que “és necessari un traspàs global i complet” i que “s’ha de garantir la informació i la participació ciutadana i de les entitats”. Les dades aportades per la conselleria de Territori conclouen que des de l’any 2012 les línies de tren que uneixen Lleida amb Barcelona per Manresa, Valls i Tarragona acumulen 661 incidències. Aquesta xifra suposa el 41% de les 1.597 que la Generalitat ha denunciat en aquest període en el conjunt del territori català. Adif, en canvi, va apuntar que només 432 de les més de 1.500 incidències denunciades són atribuïbles a problemes en les infraestructures.

http://www.lleida.com/noticia_canal/la- ... carrec-del
Sky
N9
N9
 
Entrades: 1810
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:00
Ubicació: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Sky » Dimarts 27/09/2016 20:34

Les obres del pas inferior obliguen a tallar el servei ferroviari durant el propers dissabte i diumenge

Les obres de construcció d’un pas inferior soterrat per comunicar la futura estació d’autobusos amb el carrer de Prat de Riba obligaran aquest cap de setmana a suprimir el trànsit ferroviari per tal de col·locar el calaix de formigó prefabricat sota les vies del tren, segons ha comunicat al consistori el departament de Territori i Sostenibilitat que duu a terme els treballs.

El trànsit s’interromprà des de divendres a partir de dos quarts d’11 de la nit, un cop hagi circulat el darrer tren, fins a la matinada de dilluns per tal que el primer tren del dia, que passa a les 6.43 minuts, pugui circular amb normalitat. Mentre la circulació de trens estigui interrompuda, s’habilitarà un servei substitutori d’autobusos, segons el departament de la Generalitat.

Pel que fa a l’obra, l’estructura tindrà una longitud de 15,5 metres i 4 d’amplada, amb una alçada lliure a l’interior de 2,75 metres. Estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda mitjançant rampes i ascensors a banda i banda del pas. El pas inferior s’executa a base de peces de formigó armat prefabricat i l'estructura dels accessos es realitza mitjançant murs pantalla i lloses de formigó armats in situ. Està previst que els treballs, que compten amb un pressupost de 855.000 euros, acabin el desembre vinent, segons va anunciar el conseller Josep Rull en la visita que va fer a les obres el passat 9 de setembre.

http://www.mollerussa.cat/?id=czo0OiIyMjkxIjs=
Sky
N9
N9
 
Entrades: 1810
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:00
Ubicació: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: bigcoaster » Dimarts 27/09/2016 21:17

Bé! Ja era hora! De mica en mica s'omple la pica! :D
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 819
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Sky » Diumenge 02/10/2016 11:02

Caos el primer dia sense tren per obres a Mollerussa

Cap de setmana sense trens en el trajecte Cervera-Lleida de la línia de Manresa a causa de les obres de construcció d’un pas inferior urbà a Mollerussa. Els viatges en bus van començar ahir (i segueixen avui) i no sense incidents, ja que un cartell penjat a l’estació de tren alertava que la parada s’ubicaria davant del teatre L’Amistat. Tanmateix, no estava senyalitzada, fet que va crear confusió, ja que Renfe havia anunciat prèviament que l’esmentada parada es localitzaria davant de la mateixa estació. Passat el migdia, el consistori, a petició de la companyia ferroviària, va eliminar el cartell, segons van dir alguns afectats. Altres usuaris es van esperar davant el teatre L’Amistat, de manera que van perdre el bus. Renfe va assegurar desconèixer inicialment l’autoria de l’esmentat cartell i va reiterar que la seua política és recollir els viatgers a prop de les seues estacions, també en aquest cas. Va remarcar que poden fer les oportunes reclamacions. Quant a les obres, ahir es va portar a terme el procés més complex: la instal·lació de la caixa prefabricada, base principal del pas soterrat. Uns 20 operaris treballen per agilitzar l’obra perquè pugui reestablir-se el servei a partir de les 7 de la tarda d’avui.

http://www.lleida.com/noticia/caos-el-p ... mollerussa
Sky
N9
N9
 
Entrades: 1810
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:00
Ubicació: Lleida

NOTA DE PREMSA | Obres entre Tàrrega i Cervera.

EntradaAutor: 437.001 » Divendres 11/11/2016 17:03

Adif (10/11/2016)

En la línea de ancho convencional Barcelona-Manresa-Lleida

Adif suprime definitivamente la limitación temporal de velocidad en Granyanella (Lleida)

• Tras las obras de acondicionamiento de un terraplén, se han completado las operaciones complementarias en la plataforma y superestructura de vía para garantizar sus óptimos parámetros

• De este modo, se incrementa la velocidad comercial de los trenes y se reducen los tiempos de viaje con el consiguiente beneficio para los viajeros


10/11/2016. Adif ha suprimido definitivamente hoy jueves, 10 de noviembre, la Limitación Temporal de Velocidad (LTV) existente en el punto kilométrico 232/300 de la línea de ancho convencional Barcelona-Manresa-Lleida, a la altura del término municipal de Granyanella (Lleida).

La eliminación de esta LTV se ha producido una vez que técnicos de Adif han concluido las operaciones complementarias en la plataforma y superestructura de vía tras las obras de acondicionamiento de un terraplén situado en este punto ejecutadas el pasado verano.

Esta actuación, que se ha llevado a cabo en diferentes fases desde el mes de abril y que ha representado una inversión superior a los 820.000 euros, han tenido como objetivo consolidar el estado de este terraplén de 400 m de longitud, optimizar los parámetros geométricos de la vía, y garantizar mayores niveles de seguridad y confort para las circulaciones.

Otro de los principales objetivos ha sido la eliminación de esta LTV, para permitir un aumento de la velocidad comercial de los trenes y la reducción de los tiempos de viaje, con el consiguiente beneficio para los viajeros.

Las principales obras, realizadas entre el 4 de julio y el 24 de agosto, consistieron en el levantamiento de la superestructura de vía (carril, traviesas, balasto y elementos del sistema de electrificación), el rebaje de la plataforma ferroviaria hasta la nueva cota, la ejecución de la nueva plataforma, el montaje de los nuevos elementos de vía y electrificación, y las pruebas necesarias para garantizar el correcto comportamiento de la infraestructura y del funcionamiento de los sistemas.

Durante este período se interrumpió el tráfico ferroviario entre Tàrrega y Cervera, que se restableció antes de la fecha inicialmente prevista para el 3 de septiembre. Una vez finalizada esta fase, se incrementó de forma progresiva la velocidad de las circulaciones mientras se aseguraba el correcto comportamiento de la infraestructura y se ejecutaban las operaciones técnicas complementarias.

En la última fase, sin afectación al tráfico, se ha consolidado la obra realizada de acuerdo a la normativa técnica vigente de forma que, tras una segunda nivelación y perfilado de la vía, se han podido garantizar los óptimos parámetros geométricos de la plataforma y la superestructura.

Una vez completado el conjunto de la actuación, se ha suprimido la LTV con lo que las circulaciones pueden desarrollar velocidades de hasta 130 km/h en función del tipo de material.

Esta actuación se enmarca en las obras ya finalizadas, actualmente en ejecución y otras previstas por Adif para la supresión de LTV en la red de ancho convencional de Cataluña. Gracias a estas actuaciones desde el pasado mes de mayo se han suprimido 16 LTV y, además de la reseñada en Granyanella, durante este mes de noviembre se eliminarán otras 6.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4176
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Miquel » Divendres 11/11/2016 17:39

130 Km/h que no s'assoliran ja que al costadet hi ha una altre LTV de 60 Km/h :x

Però bueno, com a mínim no anirem a 20 Km/h que ja es alguna cosa :roll:
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3498
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: 437.001 » Divendres 11/11/2016 17:56

Miquel ha escrit:130 Km/h que no s'assoliran ja que al costadet hi ha una altre LTV de 60 Km/h :x


Tampoc es podrien assolir amb 447.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4176
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: bigcoaster » Divendres 11/11/2016 19:25

437.001 ha escrit:
Miquel ha escrit:130 Km/h que no s'assoliran ja que al costadet hi ha una altre LTV de 60 Km/h :x


Tampoc es podrien assolir amb 447.


Però se seguirà anant més lent del que permeten els trens, i això és el que compta.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 819
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Sky » Dijous 02/03/2017 10:10

Sky
N9
N9
 
Entrades: 1810
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:00
Ubicació: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: El Maño amañado » Dijous 02/03/2017 12:54

Sky ha escrit:


Això em recorda a l'única vegada que he anat per ara, al tram de Castuera-Brazatortas, que també té tela com estan les infraestructures de per allà...
Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
 
Entrades: 381
Membre des de: Dimecres 12/10/2016 11:21
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: César » Divendres 21/04/2017 22:08

La foto i videos de Calaf que vaig pujar en aquest fil han desaparegut?
César
N5
N5
 
Entrades: 134
Membre des de: Dimecres 31/05/2006 16:42
Ubicació: Girona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Guigui » Divendres 21/04/2017 22:13

No, han sigut desplaçades a fils més adients per al tema:
viewtopic.php?p=268795#p268795
viewtopic.php?p=268796#p268796
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23552
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

AnteriorSegüent

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants