Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 17/04/2013 0:38

Ferry1ac1 ha escrit:Una manera d'estalviar-s'ho seria validar el bitllet integrat amb la maquineta aquesta que porta el revisor. Saps si és possible?
Les de RENFE no ho sé, però a FEVE (almenys al servei de rodalia d'Astúries) al existir només validadores a les estacions i no als baixadors els interventors poden validar les tarjetes sense contacte a bord. De fet, a mi m'ho van fer quan vaig fer la línia F8, al pujar a l'estació de Ablaña (i fent transbord des de RENFE, ja que venia d'Uviéu) com no hi havia validadora a l'estació em va validar la tarjeta de 10 viatges de la CTA de 3 zones l'interventor a bord (era transbord gratuït).



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 17/04/2013 10:40

UT596001 ha escrit: a FEVE (almenys al servei de rodalia d'Astúries) al existir només validadores a les estacions i no als baixadors els interventors poden validar les tarjetes sense contacte a bord.
Si existeix en un lloc pot fe-ho a tot arreu. Proposo aquest sistema perquè amb el material mòbil hi pot haver rotacions i fer que un dia el tren no vagi equipat amb les validadores, en canvi dotar els interventors amb una maquineta és més econòmic i permet més flexibilitat.

La pregunta és què esperen per fer alguna cosa amb aquest tema!



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dijous 16/05/2013 21:29

L'edició digital de "La Torre" (Terrassa) d'avui (16/05/2013) publica aquesta notícia:


"7 CONSELLS COMARCALS PER POTENCIAR LA LÍNIA DEL TREN"

"Els Consells Comarcals del Bages, Vallès Occidental, Anoia, Segarra, Urgell, Pla d'Urgell i Segrià s'han reunit avui a Manresa per sumar forces i voluntats per potenciar la línia Rodalies Barcelona-Manresa-Lleida (R12) com una eina de desenvolupament del territori, tant al serve"i de persones com d'empreses. Aquesta és la segona reunió d'aquestes característiques, després que hi
hagués una primera trobada fa mesos i que el Consorci Viari de la Catalunya Central demanés
al darrer plenari la represa de contacte entre els consells comarcals per poder continuar
treballant en aquesta línia.
Els Consells assistents han acordat redactar un document comú de pressió per aconseguir una
infraestructura ferroviària de qualitat i la defensa dels interessos comuns, i demanar una reunió amb Ricard Font, secretari de Territori i Mobilitat, i Pere Pedrosa, director general de Transport i
Mobilitat, per posar aquest tema sobre la taula.
Els representants comarcals coincideixen en què la infraestructura ferroviària que passa pels seus territoris pot convertir-se en un important revulsiu tant per al desenvolupament econòmic com social, i per això volen treballar conjuntament per proposar-hi un seguit de millores.
D'altra banda, des del Consell Comarcal del Bages s'ha explicat el paper del Consorci Viari de la Catalunya Central (del qual forma part) i que farà un estudi de viabilitat d'un servei de transport
col·lectiu de viatgers entres Manresa i l'estació Lleida-Pirineus per accedir al TAV i han convidat
els altres Consells Comarcals a sumar-s'hi si ho creuen interessant per a les seves comarques."



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3173
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 17/05/2013 8:04

Regio-7, 17 de maig de 2013 ha escrit: Front comú per impulsar la línia de tren Barcelona-Manresa-Lleida
Els Consells comarcals del Bages, l'Anoia, el Pla d'Urgell, la Segarra i el Vallès Occidental volen potenciar la línia
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 17/05/2013 11:26

Apa que no ho tenen cru que és millori aquesta línia....
Ja m'agradaria que es millorés tal com van dir quan la van refer.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 17/05/2013 11:50

gatvell ha escrit:Apa que no ho tenen cru que és millori aquesta línia....
Ja m'agradaria que es millorés tal com van dir quan la van refer.
Esta bien que vengan iniciativas así, aún si es en crisis. Al parecer aquí la gente no recobra el sentido hasta que le va realmente mal. Yo pienso que esta línea tiene bastante potencial, y sobre todo pienso que puede ser menos deficitaria si se potencia correctamente. No creo ni que se trate de hacer una inversión importante, sino de buscar adaptar mejor el servicio a las necesidades y hacerlo más interesante como competidor al coche.
Tal vez aumentar ligeramente la frecuencia, que tampoco ya no hay mucho margen por la vía única, o volver a poner 470s a hacer este servicio... no entiendo por qué no les suprimieron unas cuantas paradas entre Barcelona y Manresa para que la mala aceleración no hiciera que retrasaran los cercanías. De hecho, no entiendo por qué no se usan los regionales para sustituir al respectivo cercanías, o hacer salir algunos regionales desde Terrassa o Manresa, mejorar la información, comunicar bien las estaciones, buses de aportación... hay tantas cosas que se podrían hacer en esta línea y que no costarían mucho dinero pero que ayudarían al final a reducir el déficit operativo. Al igual que pasa con muchas líneas regionales infrautilizadas, y no parece imponerse una mentalidad de estímulo de la demanda....



França451
N9
N9
Entrades: 2247
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 17/05/2013 12:20

alf_ ha escrit:
gatvell ha escrit:Apa que no ho tenen cru que és millori aquesta línia....
Ja m'agradaria que es millorés tal com van dir quan la van refer.
Esta bien que vengan iniciativas así, aún si es en crisis. Al parecer aquí la gente no recobra el sentido hasta que le va realmente mal. Yo pienso que esta línea tiene bastante potencial, y sobre todo pienso que puede ser menos deficitaria si se potencia correctamente. No creo ni que se trate de hacer una inversión importante, sino de buscar adaptar mejor el servicio a las necesidades y hacerlo más interesante como competidor al coche.
Tal vez aumentar ligeramente la frecuencia, que tampoco ya no hay mucho margen por la vía única, o volver a poner 470s a hacer este servicio... no entiendo por qué no les suprimieron unas cuantas paradas entre Barcelona y Manresa para que la mala aceleración no hiciera que retrasaran los cercanías. De hecho, no entiendo por qué no se usan los regionales para sustituir al respectivo cercanías, o hacer salir algunos regionales desde Terrassa o Manresa, mejorar la información, comunicar bien las estaciones, buses de aportación... hay tantas cosas que se podrían hacer en esta línea y que no costarían mucho dinero pero que ayudarían al final a reducir el déficit operativo. Al igual que pasa con muchas líneas regionales infrautilizadas, y no parece imponerse una mentalidad de estímulo de la demanda....
Podría ser un incentivo que sus servicios, sean los que hay o sean algunos más, pudieran prolongar su recorrido a Martorell o Vilafranca? Es que yo lo de poner cabeceras en Hospitalet de la R4/R12, no, no, no... Ya van suficientes trenes allí a dar por c*** (a morir) de las otras líneas para que éstos también... Supongo que si prolongan recorrido, también podría ser un pequeño incentivo de demanda, porque aunque los de Martorell tengan más cerca Sanvi, con eso de no cambiar de tren habrá quien no le importe comerse la vueltecita por Terrassa.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 17/05/2013 14:26

Estoy contigo Alf.
Seria bueno, suprimir o eliminar las frecuencias de bus de la zona a favor del tren, o que al menos no hayan servicios de ambos en la misma frnaja horaria.
También seria óptimo que los tramos que el tren va entre 10-30km/h subiera a 30-50km/h, a fin de mejorar el recorrido y en caso de retraso pueda correr algo más.
En el resto que dices, lo firmo todo.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dijous 01/08/2013 11:03

Ahir vaig agafar el tren que passava per Cerdanyola del Vallès a les 19:38h per arribar a Cervera a les 21:42 (trajecte de 2 hores i 4 minuts). Com va passar la incidencia d'Adif vaig pensar que en tindria per estona i vaig estar esperant a l'estació de Cerdanyola fins les 20:30h, hora en que va passar el tren.

Lo curiós és que vaig veure com el tren anava més ràpid del normal en molts punts, total que al final l'hora que vaig arribar a Cervera van ser les 22:15h. Un temps de trajecte total de 1 hora 45 minuts.

La qüestió és, per què no es de forma normal el trajecte en 1 hora i 45 minuts? Desconec si hi ha algun problema de saturacions de xarxa o algo, però personalment no entenc que un trajecte que podria ser competitiu no es vulgui que ho sigui



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 01/08/2013 12:27

Hi ha sempre un petit marge per còrrer més, senzillament perquè si van tard, com ahir, puguin mirar de reduir el temps del trajecte.
Si sempre anessins al 100% del que permet el trajecte, no hi hauria manera possible de reduïr els retards en els horaris.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 01/08/2013 12:38

Tots els horaris de Renfe tenen coixins de temps per si hi ha incidències.

Ho fan per curar-se en salut i no haver de retornar massa diners en cas de retards. Ahir perquè no era causa imputable a l'empresa per a exigir devolució (a llarg recorregut) però si hagués estat culpa de l'operadora, haguéssin hagut de pagar bastantes compensacions.

I una pregunta: a Devolució Xpress també té aquesta peculiaritat? (no expendre bitllet compensatori si el retard es per causes alienes a la operadora?)



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 01/08/2013 14:03

albe6 ha escrit:I una pregunta: a Devolució Xpress també té aquesta peculiaritat? (no expendre bitllet compensatori si el retard es per causes alienes a la operadora?)
Oficialment si, però el solen donar igual.



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Divendres 02/08/2013 10:22

Per tant entenc que l'estat/generalitat/qui sigui prefereix estalviar-se fer quatre compensacion de bitllets (quatre comptades) que no pas donar un servei competitiu? Molt útil...



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 02/08/2013 11:12

^^Exacte. Igual que prefereix estalviar els quatre duros que costaria allargar els 3 trens de Cervera fins a Manresa, i cinquantamil coses mes... :(



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dijous 08/08/2013 10:23

Resposta de la Generalitat referent al tema que parlàvem:

Benvolgut senyor,

De primer, us demanem disculpes per les molèsties ocasionades.

Pel que fa al tema que ens plantegeu, us fem avinent que, a causa de la incidència en el sistema del control del tràfic centralitzat, el dia 31 de juliol es van suprimir tres trens que diariament circulen davant del tren que esmenteu; per aquest motiu, el tren amb destinació Lleida va poder fer el trajecte en menys temps del que té programat.

Actualment, els trens de la línia R12, a causa de l'elevat nombre de trens que circulen en el nucli de rodalies i del tram de via única que hi ha des de Manresa fins a Lleida, no poden reduir el seu temps de marxa.

Atentament,
Rodalies de Catalunya


Em sona una mica a excusa...



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 08/08/2013 16:12

komatek ha escrit:Resposta de la Generalitat referent al tema que parlàvem:

Benvolgut senyor,

De primer, us demanem disculpes per les molèsties ocasionades.

Pel que fa al tema que ens plantegeu, us fem avinent que, a causa de la incidència en el sistema del control del tràfic centralitzat, el dia 31 de juliol es van suprimir tres trens que diariament circulen davant del tren que esmenteu; per aquest motiu, el tren amb destinació Lleida va poder fer el trajecte en menys temps del que té programat.

Actualment, els trens de la línia R12, a causa de l'elevat nombre de trens que circulen en el nucli de rodalies i del tram de via única que hi ha des de Manresa fins a Lleida, no poden reduir el seu temps de marxa.

Atentament,
Rodalies de Catalunya


Em sona una mica a excusa...
No sé perquè, a mi em sembla molt raonable. Evidentment, si hi ha problemes és entre Barcelona i Manresa, no entre Manresa i Lleida on no és que precisament hi hagi cua de trens.... Si pel que sigui, entre Barcelona i Manresa hi ha pocs trens, els semidirectes van més ràpid. Lògic.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/08/2013 17:05

Sona a excusa el tema del tram en via única, quan és notori que els trens arriben abans d'hora a moltes estacions i s'hi passen molta estona fent temps.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 09/08/2013 0:59

Guigui ha escrit:Sona a excusa el tema del tram en via única, quan és notori que els trens arriben abans d'hora a moltes estacions i s'hi passen molta estona fent temps.
Cert. Com a la línia de Puigcerdà abans que la Gene li piqués la cresta a Renfe (o Adif, o les dues).

És un problema de limitacions de velocitat que no s´han tocat, tot i haver renovat la via.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 09/08/2013 2:53

437.001 ha escrit:
Guigui ha escrit:Sona a excusa el tema del tram en via única, quan és notori que els trens arriben abans d'hora a moltes estacions i s'hi passen molta estona fent temps.
Cert. Com a la línia de Puigcerdà abans que la Gene li piqués la cresta a Renfe (o Adif, o les dues).

És un problema de limitacions de velocitat que no s´han tocat, tot i haver renovat la via.
No crec que els trens s´esperin per limitacions que s´hagin tocat. No sé quin interès pot tenir ni Renfe ni Adif en que els trens s´esperin no sé on. Segurament a la via única els trens es paren o bé per esperar a algun altre tren o bé per esperar a poder entrar a Manresa. I parlant de la línia de Puigcerdà, caldria veure els grans avenços que ha suposat la "picada a la cresta" de la Generalitat, perquè els trens no es veu que hagin accelerat gaire.... segurament perquè no es pot malgrat al que diguin els titulars de la premsa afí.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/08/2013 12:40

Toni ha escrit:No crec que els trens s´esperin per limitacions que s´hagin tocat.
Doncs jo sí que ho crec, i hi ha força foraires que ho corroboren. Repassa aquest mateix fil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”