Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Miquel » Dimecres 24/08/2016 15:21

bigcoaster ha escrit:
awe ha escrit:Jo crec que, per començar, el temps entre Barcelona i Manresa ja és aberrant. Saltar-se parades pot millorat una mica la cosa, però arreglar-ho "per bé" no ho crec. D'acord que és essencial tenir Lleida-Manresa en condicions, però si triguem 1h20 - 1h30 a fer Manresa-Barcelona, Lleida-Barcelona per Manresa té poc a pelar. I Barcelona-Manresa només s'arregla amb un canvi de traçat. No total, tampoc cal exagerar, però sí que hi ha llocs on caldria un bon replanteig.


Torno a dir, la gent que agafa un regional per Manresa, Lleida-Barcelona poc li importa el temps, és igual si tarda 3h o 3h imitja, d'acord que com menys millor, però si el que busques és un tren ràpid entre Lleida i Barcelona tiraràs d'Avant/Alvia i si t'ho pots permetre, Ave. En canvi, els regional exprés per Valls si que són en certa manera competitius. Costen 15 euros i en dos horetes i pico està a Bcn, no està malament, el problema és la freqüència, només n'hi un al dia!

Perdó? I els que l'agafem per anar a qualsevol altre estació no tenim dret a trigar menys?

Totalment d'acord que el tram entre Manresa i Barcelona cal un bon i enorme replanteig. Ep, i entre Manresa i Cervera també però poder ja no est taaant necessària com el primer.


Sobre aturar-se menys, no crec que els R12 hagin de fer parada a Torre Baró (ni Sant Andreu), però si que crec que l'haurien de fer a Montcada Bifurcació, que és estació d'enllaç. I especialment a Cerdanyola, estació destí de molts usuaris que l'usen per anar a la universitat.

Amb parada a Bifurcació, els usuaris només han d'agafar el tren anterior o posterior per fer enllaç amb l'R12 sense que cap lloc estigui excessivament desatès.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3540
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Renfe451 » Dimecres 24/08/2016 16:21

França451 ha escrit:
Granolleri ha escrit:
França451 ha escrit:Usted no ha visto la reciente exposición de Vía Julia sobre Nou Barris histórico, verdad?


Doncs no, sincerament.

Bastante se ha conseguido con hacer parar a todos los Tor de Querol de la R3 en BARCELONA-Torre de Baró y ya nos hicieron bastante la puñeta con los semidirectos de la R4 pasando de largo para que ahora usted diga que esta parada sobra para la R12 "porque ya llega el metro"...


Doncs sí, ho mantinc. I penso que els trens a La Tor de Querol no haurien de parar a Torre del Baró, ja que l'interès per anar a aquest baixador per part de la gent d'Osona, Ripollès i Cerdanya és nul. Ja prou triguen els trens per a sobre parar a més llocs.


Si al menos la L3 llegase a Trinitat Vella, y se tuviera una frecuencia decente en líneas como la 76 o la todopoderosa 51 con sus 35 minutos de frecuencia en el mejor de los casos, o la 50 llegase a Torre de Baró, que es lo que tendría que hacer, dejaríamos que los R12 para ahorrar tiempo se salten el apeadero de Torre, que les recuerdo a todos y a los de Renfefomentadif que Torre de Baró es Barcelona, BAR-CE-LO-NA!!!!!!, no es una pedanía por ahí perdida ni cuatro chabolas en medio del barro.


Hi ha pobles i ciutats del nostre país més grans que Torre Baró que no tenen ni tren ni molt menys metro. Olot, Berga, La Bisbal d'Empordà, Amposta... o més a prop: Caldes de Montbui, Castellar del Vallès, Esparreguera... i que l'argument perquè hi parin és perquè estan al terme municipal de Barcelona no té cap mena de sentit. Una estació més endavant, Montcada Bifurcació, serveix a un barri amb una població semblant a Torre Baró i hi paren menys trens, per tant que estigui a Barcelona es pura casualitat. A més a més, com li han dit ja estan els altres trens que ja hi paren.

Y si a "tener metro" le llama usted a una línea con cuatro estaciones y vía única para un tren de dos coches con una frecuencia de seis minutos... Como para que nos quiten más trenes, vamos!!!!!


Per el que és Torre Baró, més que suficient. Si fos per mi el metro no hi hauria arribat mai, amb el tren ja en teniu més que prou. Com diu la dita, de desagraïts l'infern és ple.

Así como en la R13/R14 los trenes de La Plana llegan hasta Sant Vicenç, pudiendo enlazar con la R2 a Barcelona, por qué los que salen de Lleida sólo hasta cervera no pueden llegar a Manresa para poder enlazar con la R4?


Els trens Lleida-Cervera tenen com a finalitat apropar la gent a Lleida (Barcelona no és el centre de l'univers), per posar més trens a Barcelona es posen fins a Barcelona i res de xapusses d'acabar a Manresa. I evidentment directes de Sabadell a Sant Andreu de Palomar.


Con comentarios como éstos y los que he leído más arriba, entiendo perfectamente que en una zona de Barcelona ciudad me encuentre que en los 70 una pìntada en un muro sea la única constancia de la inauguración de una calle a donde no fue ningún alcalde a cortar la cinta ni a poner placas, y otras muchas cosas. he leído por ahí que los regionales deben ir directos de Sabadell a Arenal, y de Arenal a Sants parar en todas. Sant Andreu del Palomar no da la suficiente demanda ni tiene tanta importancia como lo pintan, y más estando la Sagrera Meridiana como para que paren los trenes, por lo que yo también podría decir que si el problema es que tardan mucho de Lleida a Barcelona, que salten Arenal. Directos de Sabadell a La Sagrera, y como arco y Plaza de Catalunya están muy próximas, eliminamos Arco, por lo que dejamos Sabadell, La Sagrera, Plaza de Catalunya, Sants y Hospitalet. Es más que suficiente, ¿no? En Arco de Triunfo sólo suben y bajan cuatro guiris y los chavalillos de Otaku que se juntan los findes, y por estar próximo a Plaza no justifica que los regionales se pongan a perder el tiempo en hacer paradas innecesarias, aparte desde Arenal ya hay línea 1 directa, por lo que te puedes bajar en La Sagrera y disfrutar de las cinco paradas chupiguays que hay hasta el Arco de Triunfo, y como consideráis a la gente de nou Barris de tercera categoría (como los del Prat con San Cosme), éstos han de bajarse en La Sagrera, coger línea 5 a Maragall, que con gente en silla de ruedas es comodísimo subir luego las escaleras que suben y bajan para ir a línea 4 hasta Trinitat nova y luego pillar línea 11, porque a unos cuantos señores se les ha metido entre ceja y ceja que los regionales y las comarcas de osona y alrededores no necesitan paradas innecesarias en ciertos barrios.

Vamos a hablar con propiedad. Ha quedado claro que consideráis que en Nou Barris está toda la Morralla de Barcelona, y más de uno insinúa que si por él fuera, esa zona ni siquiera pertenecería a la ciudad. Eso es lo que se pensaba hace años, y eso es lo que se sigue pensando, mientras que no cambiemos las mentalidades retrógradas y aprendamos que en todos los lugares cuecen habas y todos los sitios del mundo mundial van a tener ricos y pobres, chalets y chabolas y si una zona degradada ha evolucionado a un nivel de vida mejor pero la mentalidad de la gente no ha evolucionado, esta zona seguirá teniendo la estigmatización que tenía hace años, porque no nos equivoquemos, ya que de sobra sabemos que esto pasa en ciudades como Madrid: en Torre Baró los trenes no paraban porque hace años era "el barrio de la chusma y la delincuencia", del mismo modo que Madrid sigue considerando Pitis un poblado de chabolas y droga y suprime el servicio de Metro y los trenes "para que no se les cuelen los camellos a la ciudad por las noches".

de verdad sigo sin entender cómo la peña puede llegar a tener nula consideración a personas que de siete días a la semana tres pueden tener seguro un plato de lentejas caliente en una caja de cartón (ni siquiera llega a mesa) y el resto ya veremos.

Y ahora... :topic , si'us plau!!!!


Vamos a ver, y te vuelvo a repetir: La R12 es una línea de REGIONALES, no de cercanías!

Por Torre del Baró hacen parada ni más ni menos que 3 líneas de cercanías, más que suficiente! Sabes cuanta gente va desde Torre hacia Lleida? CERO. Y te lo digo yo por propia experiencia. Mantener la parada allí es absurda!
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1896
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 12:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: bigcoaster » Dimecres 24/08/2016 16:46

Miquel ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
awe ha escrit:Jo crec que, per començar, el temps entre Barcelona i Manresa ja és aberrant. Saltar-se parades pot millorat una mica la cosa, però arreglar-ho "per bé" no ho crec. D'acord que és essencial tenir Lleida-Manresa en condicions, però si triguem 1h20 - 1h30 a fer Manresa-Barcelona, Lleida-Barcelona per Manresa té poc a pelar. I Barcelona-Manresa només s'arregla amb un canvi de traçat. No total, tampoc cal exagerar, però sí que hi ha llocs on caldria un bon replanteig.


Torno a dir, la gent que agafa un regional per Manresa, Lleida-Barcelona poc li importa el temps, és igual si tarda 3h o 3h imitja, d'acord que com menys millor, però si el que busques és un tren ràpid entre Lleida i Barcelona tiraràs d'Avant/Alvia i si t'ho pots permetre, Ave. En canvi, els regional exprés per Valls si que són en certa manera competitius. Costen 15 euros i en dos horetes i pico està a Bcn, no està malament, el problema és la freqüència, només n'hi un al dia!

Perdó? I els que l'agafem per anar a qualsevol altre estació no tenim dret a trigar menys?

Totalment d'acord que el tram entre Manresa i Barcelona cal un bon i enorme replanteig. Ep, i entre Manresa i Cervera també però poder ja no est taaant necessària com el primer.


Sobre aturar-se menys, no crec que els R12 hagin de fer parada a Torre Baró (ni Sant Andreu), però si que crec que l'haurien de fer a Montcada Bifurcació, que és estació d'enllaç. I especialment a Cerdanyola, estació destí de molts usuaris que l'usen per anar a la universitat.

Amb parada a Bifurcació, els usuaris només han d'agafar el tren anterior o posterior per fer enllaç amb l'R12 sense que cap lloc estigui excessivament desatès.


Segueix llegint, primer.

Després, ho esclariré per si hi havia dubtes. El que vull dir és que és una línia de regionals que no és la més ràpida per anar de A a B. Si que és veritat que hi ha trànsit intern per qui sí que és l'única opció, i és obvi que tardés menys seria una cosa molt bona, però per línia ràpida entre Lleida i Barcelona ja hi ha la R13, que s'hauria d'explotar en aquest sentit sobretot.

És lògic que com menys tardi qualsevol línia, millor, però no crec que la R12 hagi de ser una línia exprés entre Lleida i Barcelona com algú havia dit. Jo defenso que la R12 tardi menys, però no crec que la solució sigui fer una super-variant com algú havia dit, sinó retallant parades i quadruplicant de Terrassa en avall allí on es pugui per fer avançaments. Per a línia ràpida la proposta entre Cervera, Igualada i Martorell està molt bé, i seria realment rapida per una línia de regionals, segurament baixés de les 2h entre Lleida i Barcelona.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 823
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: bigcoaster » Dimecres 24/08/2016 16:49

victorcasta ha escrit:Jajajaja el que em faltava per llegir!! Que Torre Baró està ben servida amb transport públic!! Doncs si tan ben servida està, no us veig fent cua per anar-hi tots a viure allà, o a Vallbona!! Cues de gent a les immobiliàries per llogar o comprar-se un pis a Ciutat Meridiana. Aneu a viure-hi i després parleu.


Doncs jo tampoc veig cues a immobiliàries de barris ben servits per TP, la veritat. Qualsevol zona pot estar millor servida per TP, això per davant, no hi ha límit en aquest tema. Però crec que té un servei de TP acceptable, sembla que no hagis sortit mai de l'àera metropolitana, on en general hi ha TP per tot arreu. Ves-te'n als voltants Lleida o al Pirineu i a banda de un nombre de busos diaris que pots comptar amb els dits de la mà no hi ha res més. I em dius que una zona amb, rodalies, metro i busos està mal servida de TP? Puc entendre que podria estar-ho millor, però mal servida no.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 823
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Miquel » Dimecres 24/08/2016 17:12

bigcoaster ha escrit:Segueix llegint, primer.

Després, ho esclariré per si hi havia dubtes. El que vull dir és que és una línia de regionals que no és la més ràpida per anar de A a B. Si que és veritat que hi ha trànsit intern per qui sí que és l'única opció, i és obvi que tardés menys seria una cosa molt bona, però per línia ràpida entre Lleida i Barcelona ja hi ha la R13, que s'hauria d'explotar en aquest sentit sobretot.

És lògic que com menys tardi qualsevol línia, millor, però no crec que la R12 hagi de ser una línia exprés entre Lleida i Barcelona com algú havia dit. Jo defenso que la R12 tardi menys, però no crec que la solució sigui fer una super-variant com algú havia dit, sinó retallant parades i quadruplicant de Terrassa en avall allí on es pugui per fer avançaments. Per a línia ràpida la proposta entre Cervera, Igualada i Martorell està molt bé, i seria realment rapida per una línia de regionals, segurament baixés de les 2h entre Lleida i Barcelona.

Es que una cosa no te res a veure amb l'altre. La línia exprés per qui la vulgui, te la LAV ja que és la que ofereix el mateix origen i destí amb menys temps.

La millora a la línia convencional ha de ser pensada per a TOTS els usuaris, no només els que agafen el tren a Lleida - Pirineus i baixen a Sants.

I de super variant tampoc crec que calgui fer-ne cap, però si entre Manresa i Terrasssa es podrien fer nous túnels i viaductes per no anar fent ziga zagues i rodejar les muntanyes pels laterals, doncs coi, potser guanyem molts minuts, d'entrada per tenir un trajecte més recte (menys distància), i a sobre es guanyaria en velocitat (no hi hauria limitacions per trinxeres o reduccions de velocitat per les corbes).

El temps de trajecte a l'R4 i R12 es reduiria considerablement i tots els usuaris de la línia se'n beneficiarien.
Terrassa abaix s'ha d'adaptar, però jo crec que el més fàcil es habilitar Sabadell Sud per fer avançar també amb sentit Terrassa, i fer alguna cosa semblant a Cerdanyola i/o Montcada Bifurcació.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3540
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: bigcoaster » Dimecres 24/08/2016 19:03

Miquel ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Segueix llegint, primer.

Després, ho esclariré per si hi havia dubtes. El que vull dir és que és una línia de regionals que no és la més ràpida per anar de A a B. Si que és veritat que hi ha trànsit intern per qui sí que és l'única opció, i és obvi que tardés menys seria una cosa molt bona, però per línia ràpida entre Lleida i Barcelona ja hi ha la R13, que s'hauria d'explotar en aquest sentit sobretot.

És lògic que com menys tardi qualsevol línia, millor, però no crec que la R12 hagi de ser una línia exprés entre Lleida i Barcelona com algú havia dit. Jo defenso que la R12 tardi menys, però no crec que la solució sigui fer una super-variant com algú havia dit, sinó retallant parades i quadruplicant de Terrassa en avall allí on es pugui per fer avançaments. Per a línia ràpida la proposta entre Cervera, Igualada i Martorell està molt bé, i seria realment rapida per una línia de regionals, segurament baixés de les 2h entre Lleida i Barcelona.

Es que una cosa no te res a veure amb l'altre. La línia exprés per qui la vulgui, te la LAV ja que és la que ofereix el mateix origen i destí amb menys temps.

La millora a la línia convencional ha de ser pensada per a TOTS els usuaris, no només els que agafen el tren a Lleida - Pirineus i baixen a Sants.

I de super variant tampoc crec que calgui fer-ne cap, però si entre Manresa i Terrasssa es podrien fer nous túnels i viaductes per no anar fent ziga zagues i rodejar les muntanyes pels laterals, doncs coi, potser guanyem molts minuts, d'entrada per tenir un trajecte més recte (menys distància), i a sobre es guanyaria en velocitat (no hi hauria limitacions per trinxeres o reduccions de velocitat per les corbes).

El temps de trajecte a l'R4 i R12 es reduiria considerablement i tots els usuaris de la línia se'n beneficiarien.
Terrassa abaix s'ha d'adaptar, però jo crec que el més fàcil es habilitar Sabadell Sud per fer avançar també amb sentit Terrassa, i fer alguna cosa semblant a Cerdanyola i/o Montcada Bifurcació.


Home, una variant entre Manresa i Terrassa, a banda de cara i difícil pels tipus de terreny amb que es trobaria, deixaria de servir a algunes localitats, que donen certs passatgers, i tot per guanyar què, 20 minuts? En un viatge de 3h i escaig, 20 minuts és una minúcia, ara, que si algun govern està disposat a fer-ho, no seré jo qui ho impedeixi.

Jo crec que la clau de la R12, és augment de freqüència, seria tan senzill com perllongar alguns R4, així no s'haurien de buscar nous solcs. I si fes falta algun punt d'encreuament entre Lleida i Manresa, doncs es fa, que hi ha un munt d'estacions que abans tenien dues vies i els hi van treure la segona via per no haver-la de mantenir.

I una altra cosa, si busques un tren ràpid, la única opció no pot ser l'AV, ja que és caríssima, hauria d'haver-hi una versió més assequible per al públic general que tardes al voltant de les 2h, o 2h 15min. Trobo que s'haurien d'explotar els REX de la R13, que tenen un bon temps de viatge (2h 30m) i si es saltessin algunes (unes quantes) parades, encara podrien ser alguns minuts més ràpids, cosa que els podria apropar a les 2h de temps de viatge.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 823
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

La R12 és la R12

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 24/08/2016 19:55

A la gent de Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Calaf i altres poblacions entre Lleida i Manresa, de res els serveix que augmentis freqüències de la R13. Si es vol potenciar la R12, cal posar-hi més relacions i millorar el traçat, començant per les parts més senzilles, que no són poques.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23626
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Miquel » Dimecres 24/08/2016 19:58

bigcoaster ha escrit:Home, una variant entre Manresa i Terrassa, a banda de cara i difícil pels tipus de terreny amb que es trobaria, deixaria de servir a algunes localitats, que donen certs passatgers, i tot per guanyar què, 20 minuts? En un viatge de 3h i escaig, 20 minuts és una minúcia, ara, que si algun govern està disposat a fer-ho, no seré jo qui ho impedeixi.

Jo crec que la clau de la R12, és augment de freqüència, seria tan senzill com perllongar alguns R4, així no s'haurien de buscar nous solcs. I si fes falta algun punt d'encreuament entre Lleida i Manresa, doncs es fa, que hi ha un munt d'estacions que abans tenien dues vies i els hi van treure la segona via per no haver-la de mantenir.

I una altra cosa, si busques un tren ràpid, la única opció no pot ser l'AV, ja que és caríssima, hauria d'haver-hi una versió més assequible per al públic general que tardes al voltant de les 2h, o 2h 15min. Trobo que s'haurien d'explotar els REX de la R13, que tenen un bon temps de viatge (2h 30m) i si es saltessin algunes (unes quantes) parades, encara podrien ser alguns minuts més ràpids, cosa que els podria apropar a les 2h de temps de viatge.


Es que una millora entre Terrassa i Manresa beneficia als de trajectes de Regionals (R12) i els de Rodalies (R4) que són igual d'importants. I òbviament 20 minuts serà una minucia per qui es fa un Sants - Lleida per l'R12, però no es pas cap minucia per qui fa un Catalunya - Manresa amb l'R4 o per quan servidor fa un La Sagrera - Tàrrega o d'altres un Cervera - Cerdanyola.

Si ens posem amb que refer trams per guanyar 20 minuts no soluciona res, mal anem. Ja que anant millorant la línia per aquí o per allà, es van guanyant minuts per tot arreu, i per tant són 20 d'aquí, 10 d'allà, 5 de més enllà i realment tot suma. Que igualment no serà ni de lluny l'opció vàlida per viatjar entre Lleida i Barcelona però això milloraria moltíssim els temps de la resta de desplaçaments amb la línia.

I esclar que l'R13 podria millorar-se, però una disminució del temps de viatge de l'R13 només afavoreix als usuaris d'aquella línia, i per suposat, a cap de l'R12, ja que gairebé ningú fa un viatge directe entre Barcelona i Lleida usant aquesta línia a no ser que per horari de sortida/arribada els fos necessari d'utilitzar (especialment quan l'R13 i R14 tenen les freqüències que tenen).
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3540
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Granolleri » Dimecres 24/08/2016 22:23

victorcasta ha escrit:Jajajaja el que em faltava per llegir!! Que Torre Baró està ben servida amb transport públic!! Doncs si tan ben servida està, no us veig fent cua per anar-hi tots a viure allà, o a Vallbona!! Cues de gent a les immobiliàries per llogar o comprar-se un pis a Ciutat Meridiana. Aneu a viure-hi i després parleu.


Torre del Baró té una població de 2.205 persones. Font: Ajuntament de Barcelona

Poblacions del Vallès Oriental (i poso aquesta perquè és la meva) amb més població que Torre del Baró i sense servei ferroviari, font: Idescat.

L'Atmella del Vallès 8.303
Bigues i Riells 8.858
Caldes de Montbui 17.098
Cànoves i Samalús 2.897
Lliçà d'Amunt 14.742
Lliçà d'Avall 6.383
Martorelles 4.756
Montornès del Vallès 16.172
La Roca del Vallès 10.504
Sant Antoni de Vilamajor 5.789
Sant Esteve de Palautordera 2.568
Sant Feliu de Codines 5.908
Sant Fost de Campcentelles 8.603
Sant Pere de Vilamajor 4.281
Santa Eulàlia de Ronçana 7.080
Vallgorgina 2.749
Vallromanes 2.583
Vilanova del Vallès 5.241

18 municipis sense servei ferroviari més grans que Torre del Baró en una sola comarca!!! Si féssim la llista de tot Catalunya, ens sortiria una llista bastant més llarga... d'aquests municipis, només un tindrà més servei d'autobusos que Torre del Baró, per anar a Barcelona: Caldes de Montbui, és clar que multiplica la seva població per set... tot i així, les línies cap a Granollers (capital de la seva comarca) i cap a Sabadell amb una frequència de pas pitjor que les línies 118 i 128 del bus de Barri de Barcelona...

A més a més: Cànoves i Samalús, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Esteve de Palautordera, Sant Pere de Vilamajor i Vallgorgina no tenen cap tipus de transport públic els caps de setmana. Bé, i el que tenen de dilluns a divendres no és per donar bots d'alegria precisament...

En resum: prou sort tenen a Torre del Baró de tenir un tren cada deu minuts, una línia de metro cada sis minuts i un munt de línies d'autobús cada 15-20 minuts, en el pitjor dels casos cada hora. I dono per tancada la discussió abans que l'administració em piqui el crostó per sortir de tema.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 709
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: bigcoaster » Dijous 25/08/2016 9:14

Miquel ha escrit:Es que una millora entre Terrassa i Manresa beneficia als de trajectes de Regionals (R12) i els de Rodalies (R4) que són igual d'importants. I òbviament 20 minuts serà una minucia per qui es fa un Sants - Lleida per l'R12, però no es pas cap minucia per qui fa un Catalunya - Manresa amb l'R4 o per quan servidor fa un La Sagrera - Tàrrega o d'altres un Cervera - Cerdanyola.

Si ens posem amb que refer trams per guanyar 20 minuts no soluciona res, mal anem. Ja que anant millorant la línia per aquí o per allà, es van guanyant minuts per tot arreu, i per tant són 20 d'aquí, 10 d'allà, 5 de més enllà i realment tot suma. Que igualment no serà ni de lluny l'opció vàlida per viatjar entre Lleida i Barcelona però això milloraria moltíssim els temps de la resta de desplaçaments amb la línia.

I esclar que l'R13 podria millorar-se, però una disminució del temps de viatge de l'R13 només afavoreix als usuaris d'aquella línia, i per suposat, a cap de l'R12, ja que gairebé ningú fa un viatge directe entre Barcelona i Lleida usant aquesta línia a no ser que per horari de sortida/arribada els fos necessari d'utilitzar (especialment quan l'R13 i R14 tenen les freqüències que tenen).


Tens raó, sí, sempre i quan vagi acompanyat d'un augment de freqüències significatiu, mínim que dupliqui les actuals. I el mateix per les R13, i R14, que fan pena.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 823
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Sky » Dijous 25/08/2016 19:38

Satisfacció entre els usuaris el primer dia del restabliment dels trens de la R12 entre Tàrrega i Cervera

Satisfacció generalitzada entre els usuaris de Tàrrega i Cervera de la línia R12 que aquest dijous ha restablert la circulació de combois entre els dos municipis després d'haver-lo interromput des del passat 4 de juliol. Els passatgers havien de fer transbord en un autobús per fer aquest tram ja que s'estaven fent obres de millora en un terraplè al terme de la Granyanella on els combois havien de circular a menys de 20 quilòmetres per hora per seguretat. Els trens han circulat ja amb plena normalitat i complint els horaris tot i que al tram del terraplè continuen reduint la velocitat, temporalment, fins als 30 quilòmetres per hora. Està previst que al llarg de les properes setmanes i una vegada consolidat el terreny es pugui anar augmentant progressivament aquesta velocitat.

Els usuaris de la línia R12 entre Lleida i L'Hospitalet de Llobregat que agafen el tren a Tàrrega o Cervera es mostraven aquest dijous satisfets pel fet que Renfe ja hagi restablert la circulació entre aquests dos municipis després de prop de 2 mesos de transbords per carretera en autobús per les obres de la Granyanella. Fins i tot algun passatger despistat encara no s'havia assabentat que ja no calia fer transbord i es mostrava predisposat a anar a buscar els bitllets a l'estació d'autobusos de Cervera. Ha estat el cas de la Catalina Barria que ha qualificat de ''meravellós'' el fet que no li calgui agafar l'autobús. Aquesta veïna de Cervera ha d'anar per motius familiars molt sovint a Tàrrega i tot i que assegura que no ha tingut problemes amb l'autobús, el tren li resulta més còmode.Per la seva part, Teresa Solé, també veïna de Cervera, també ha qualificat de bona notícia el restabliment del servei ja que el dia 5 de setembre ha d'anar a Lleida per unes proves mèdiques i només l'amoïnava l'embolic que li havia de resultat haver d'agafar l'autobús i fer el transbord a Tàrrega tant a l'anada com a la tornada. En aquesta línia, una veïna de Tàrrega que anava a L'Hospitalet, Carme Linares, ha volgut destacar que els trens recuperen el seu horari habitual, que s'havia vist modificat pels transbords amb un avançament de vint minuts. Així mateix, ha destacat que el fet de no fer transbord és ''molt còmode'', més per la gent gran com ella, ja que resulta un handicap que ''t'ho fa pensar'' a l'hora d'agafar el tren.

Això no obstant, altres usuàries com la Eva Vall, de Tàrrega, ha lamentat que tot i que la línia recupera la normalitat encara sigui poc eficient per viatjar fins a Barcelona a causa de la llarga durada del recorregut pel mal estat de la via en altres punts i per l'elevat nombre de parades que fan els combois. Adif va finalitzar aquest dimarts les obres al terraplè situat entre els punts quilomètrics 232,3 i 232,7 d'aquesta línia de manera que aquest dijous s'ha pogut restablir el servei que inicialment estava previst per al 3 de setembre. Les obres van començar el mes d'abril però el tall es va començar a fer el 4 de juliol i durant aquest període es va establir un servei alternatiu d'autobús per carretera entre les estacions de Tàrrega i Cervera. De la mateixa manera es va avançar 20 minuts la seva sortida i ara s'ha recuperat l'horari habitual.Les obres, amb una inversió de més de 820.000 euros, han tingut com a objectiu consolidar l'estat d'aquest terraplè de 400 metres de longitud, optimitzar els paràmetres geomètrics de la via, i garantir majors nivells de seguretat i confort per les circulacions. En concret, s'ha aixecat la superestructura de via (carril, travesses, balast i elements del sistema d'electrificació), s'ha rebaixat la plataforma ferroviària fins a la nova cota, s'ha executat la nova plataforma, s'han muntat els nous elements a la superestructura i s'han fet les proves necessàries per garantir el correcte funcionament de la infraestructura i dels sistemes. Tot i així, encara s'estan fent treballs complementaris que no tenen cap afectació sobre el servei.

http://www.ccma.cat/324/satisfaccio-ent ... a/2746246/
Sky
N9
N9
 
Entrades: 1822
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:00
Ubicació: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: genissimon » Divendres 26/08/2016 11:23

I continua una limitació a 30 Km/h mentre la via s'assenta bé sobre el balast, com es fa a totes les obres que implica aixecar la via. Aquesta limitació hauria de durar unes poques setmanes.

Salut !!
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Camions de la N-340 i N-240 per l'autopista.
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
 
Entrades: 2386
Membre des de: Dimecres 05/04/2006 12:43
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Don Ramón » Divendres 26/08/2016 13:14

En cuanto haya pasado este periodo, que tramos quedarán libres de LTV? O más bien que LTV quedarán?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
 
Entrades: 1199
Membre des de: Dimarts 25/11/2014 23:22
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: bigcoaster » Divendres 26/08/2016 16:13

Don Ramón ha escrit:En cuanto haya pasado este periodo, que tramos quedarán libres de LTV? O más bien que LTV quedarán?


Just al costat de l'actual n'hi ha una altra a 60 en la que no s'ha actuat. I entre Manresa i Terrassa n'hi 5 o 6 crec. Encara queda feina.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 823
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Miquel » Divendres 26/08/2016 21:14

Exacte, limitació a 30 temporal. Avui hi he passat amb l'R12 i renoi quin canvi. Tota la plataforma ara es força més amplia i ja no tens la sensació de que el tren fa un pas en fals i cau "barranc" abaix. Ademés, la deixadesa d'aquell punt era força palpable amb els senyals mig torts, travesses velles muntanya avall, etc...

Ara com a mínim es podrà desallotjar el tren en cas de problema, doncs abans era impossible.

Esperem que la via s'assenti al nou llit i la limitació marxi, tot i que no serà per tirar cohets, que al davant hi ha l'altre a 60, que ja que hi eren podrien haver-la arreglat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3540
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Regionals » Dissabte 27/08/2016 0:49

Don Ramón ha escrit:En cuanto haya pasado este periodo, que tramos quedarán libres de LTV? O más bien que LTV quedarán?


Bona nit. Actualment n'hi ha 12 sense estar sent solucionades i sense previsió d'arranjament. Estan localitzades a:

L'Hospitalet de Llobregat (1) pel mal estat de la via.
Manresa (1) per perill de despreniment.
Rajadell (1) per perill de despreniment.
Sant Martí Sesgueioles (1) per perill de despreniment.
Sant Guim de Freixenet (2) per falta de distància de frenada en els dos casos.
Granyanella (1) per perill de despreniment.
Sidamon (2) pel mal estat de la via en els dos casos.
Lleida (3) pel mal estat de la via en dos casos i pel mal estat d'un desviament.

Cal dir que la línia necessita una renovació urgent entre Lleida i Mollerussa. El mal estat de les travesses bibloc i de fusta han fet que ara els trens hagin de circular a 70 i 80 km/h quan abans ho feien a 140.

Salutacions.
Regionals
N1
N1
 
Entrades: 9
Membre des de: Diumenge 14/08/2016 21:38

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: bigcoaster » Diumenge 28/08/2016 17:49

Regionals ha escrit:Cal dir que la línia necessita una renovació urgent entre Lleida i Mollerussa. El mal estat de les travesses bibloc i de fusta han fet que ara els trens hagin de circular a 70 i 80 km/h quan abans ho feien a 140.

Salutacions.


Això i un augment de freqüències donarien molta vida a la línia.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 823
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 29/08/2016 1:28

bigcoaster ha escrit:
Regionals ha escrit:Cal dir que la línia necessita una renovació urgent entre Lleida i Mollerussa. El mal estat de les travesses bibloc i de fusta han fet que ara els trens hagin de circular a 70 i 80 km/h quan abans ho feien a 140.

Salutacions.


Això i un augment de freqüències donarien molta vida a la línia.


Entre Lleida i Calaf, segur. Entre Calaf i Barcelona no ho tinc tant clar.

Des que s'ha renovat la via, i la velocitat ja és digna, el nombre de passatgers entre Lleida i Calaf ha augmentat.
Especialment visible és el tram entre Cervera i Calaf, on abans el tren anava quasi buit (i a pas de caragol), i això, tot i haver-hi la competència de la C-25, i els pocs trens que hi ha. No és que el tren vagi ple, però es veu a simple vista que hi ha més passatgers que abans.

Com bé diuen, el tram Lleida-Mollerussa necesita urgentment la renovació, ara mateix és el tram en pitjor estat de la xarxa.
Va ser el primer tram en ser renovat entre Lleida i Manresa, però es va fer amb via de segon ús, que es va deteriorar ràpidament (crec que va ser la darrera renovació d'aquesta mena que es va fer). Una llàstima. Afortunadament, la resta de la línia entre Mollerussa i Manresa ja es va renovar de manera completa.

Per altra banda, el problema entre Calaf i Sant Miquel de Gonteres no és només el traçat (molt complicat), sinó la geologia (nefasta, fins al punt que s'han hagut de restablir antigues limitacions de velocitat).
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4263
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: Regionals » Dilluns 29/08/2016 12:41

437.001 ha escrit:Entre Lleida i Calaf, segur. Entre Calaf i Barcelona no ho tinc tant clar.

Des que s'ha renovat la via, i la velocitat ja és digna, el nombre de passatgers entre Lleida i Calaf ha augmentat.
Especialment visible és el tram entre Cervera i Calaf, on abans el tren anava quasi buit (i a pas de caragol), i això, tot i haver-hi la competència de la C-25, i els pocs trens que hi ha. No és que el tren vagi ple, però es veu a simple vista que hi ha més passatgers que abans.

Com bé diuen, el tram Lleida-Mollerussa necesita urgentment la renovació, ara mateix és el tram en pitjor estat de la xarxa.
Va ser el primer tram en ser renovat entre Lleida i Manresa, però es va fer amb via de segon ús, que es va deteriorar ràpidament (crec que va ser la darrera renovació d'aquesta mena que es va fer). Una llàstima. Afortunadament, la resta de la línia entre Mollerussa i Manresa ja es va renovar de manera completa.

Per altra banda, el problema entre Calaf i Sant Miquel de Gonteres no és només el traçat (molt complicat), sinó la geologia (nefasta, fins al punt que s'han hagut de restablir antigues limitacions de velocitat).


Exactament. Esperem que Adif liciti aviat obres de renovació integral. Si no mal recordo a la renovació del 2002 entre Mollerussa i Cervera també es va fer servir via de segon ús però que no estava ni molt menys en tan mal estat com la del tram Lleida - Mollerussa. Entre aquestes dues ciutats la perillositat arriba a tal punt que hi ha diverses travesses de fusta partides per la meitat. També cal renovar la subestació elèctrica de Mollerussa que en el que va d'any ha provocat tres incidències a la línia.
Regionals
N1
N1
 
Entrades: 9
Membre des de: Diumenge 14/08/2016 21:38

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 30/08/2016 1:22

Regionals ha escrit:Exactament. Esperem que Adif liciti aviat obres de renovació integral. Si no mal recordo a la renovació del 2002 entre Mollerussa i Cervera també es va fer servir via de segon ús però que no estava ni molt menys en tan mal estat com la del tram Lleida - Mollerussa. Entre aquestes dues ciutats la perillositat arriba a tal punt que hi ha diverses travesses de fusta partides per la meitat. També cal renovar la subestació elèctrica de Mollerussa que en el que va d'any ha provocat tres incidències a la línia.


Gràcies per les informacions.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4263
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

AnteriorSegüent

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant