Notícies de la línia Lleida-Picamoixons-Reus-Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Notícies de la línia Lleida-Picamoixons-Reus-Tarragona

Entrada Autor: Sky » Dijous 24/05/2007 20:39

Adif instal·larà un nou enclavament electrònic a l'estació de les Borges Blanques

El Comitè de Direcció d'Adif, empresa pública adscrita al Ministeri de Foment, invertirà 1,1 milions d'euros per a l'execució de les tasques d'instal·lació d'un nou enclavament electrònic a l'estació de les Borges Blanques, situada en la línia Lleida-Reus-Barcelona, segons ha informat avui la companyia. Amb el nou dispositiu Adif pretén augmentar la seguretat, fiabilitat i funcionalitat de la gestió del trànsit ferroviari a l'interior de l'estació, i alhora millorar l'explotació ferroviària i les prestacions als viatgers. La funció dels enclavaments és gestionar tots els senyals, canvis d'agulles i altres dispositius que ordenen els moviments dels trens a les estacions. A més, coordina els sistemes externs per garantir la seguretat a l'entrada i sortida de les estacions.

--

Europa Press.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 24/05/2007 21:58

Adolf! Enclavament nou! On t'has ficat ? :) :)



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 24/05/2007 22:29

Que extrany,jo pensava que desde l'inaguració de l'AVE Lleida-Tarragona deixarien la línia marginada.Ja era hora que facin algo.
El que han de fer ara és posar mès frequencies,i els trens que envieen per aquesta línia no sé per qué peró sempre van grafitejats.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 25/05/2007 1:27

El que em sorprén és que posin un nou enclavament en una línia amb CTC (a Lleida) i sobretot que és una estació tancada. O hi ha BLAU?

Per cert, suposo que mentre s'instali l'enclavament hi haurà una bona sessió banderinera. Pregaré si us plau que m'informeu els usuaris aventatjats d'alguna informació al respecte.

Gràcies!!!


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 25/05/2007 14:18

fantito ha escrit:Aquesta línia està comandada per CTC des de Lleida, però l'estació de les Borges Blanques tenía comandament local i a efectes pràctics no es feia servir per a la maniobra dels trens. Amb el nou enclavament, l'estació es podrà governar des del CTC.
Gràcies per l'aclaració.

Doncs és curiós que una estació que porta tants anys tancada encara estés així.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 15/01/2009 23:40

Reformaran quatre estacions de trens de les Garrigues

Adif, l’ens administrador d’infraestructures ferroviàries, ha iniciat una reforma de 75 estacions de trens de Catalunya, entre les quals es troben les Borges Blanques, Juneda, Floresta i Vinaixa.

La inversió es durà a terme en estacions mitjanes i petites que no superin els 200.000 passatgers a l’any i que no siguin capital de província. A la demarcació de Lleida, 14 poblacions rebran les reformes d’Adif, en diners puja a 76.384 euros.

Les inversions es destinaran bàsicament a l’adquisició de material per l’interior de les estacions, noves butaques i condicionament de les sales d’espera. També es canviaran les papereres i les vidrieres on s’informa dels horaris i detalls de l’empresa. En general, l’empresa pretén que les estacions tancades i barrades dels pobles garriguencs puguin restar obertes en unes mínimes condicions. Pel que fa als exteriors de les estacions, també hi haurà reformes estructurals.

Tot aquest mobiliari serà preservat amb sistemes antivandàlics, que evitin sobretot els graffitis.

A Catalunya, Adif invertirà un total de 284.017 euros, essent la província de Tarragona la que rebrà més inversió amb 120.711 euros.

http://www.bondia.cat/index.php?option= ... 7:societat



wertymetrotren
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: wertymetrotren » Divendres 16/01/2009 15:35

haveure si ho fan


wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 19/01/2009 8:31

Esperem que després les obrin les sales d'espera remodelades ja que a la majoria d'estacions de la línia es veien sales d'espera molt ben arreglades, fins i tot amb els plàstics protectors dels seients, però tancades amb pany i clau.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 19/01/2009 12:05

Això (el que he ressaltat en negreta) són les mesures antivandàliques.... :)

Salut !!
Trenscat ha escrit:Esperem que després les obrin les sales d'espera remodelades ja que a la majoria d'estacions de la línia es veien sales d'espera molt ben arreglades, fins i tot amb els plàstics protectors dels seients, però tancades amb pany i clau.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

wertymetrotren
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: wertymetrotren » Dilluns 19/01/2009 19:04

Trenscat ha escrit:Esperem que després les obrin les sales d'espera remodelades ja que a la majoria d'estacions de la línia es veien sales d'espera molt ben arreglades, fins i tot amb els plàstics protectors dels seients, però tancades amb pany i clau.
tens tota la rao creus que adif tornara ha obrir aquestes estacions observa aquesta imatge es d'estacio de asco jo o dic de veritat jo no m'ho crec
fotolector1508b0.jpg


wertymetrotren via 2 sector A efectuara la sortida en breus moments

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 19/01/2009 21:17

Aquí surt el mateix cartell: http://www.lavanguardia.es/lv24h/200808 ... 27141.html

Sembla que el cartell original és a Ascó i a Manlleu l'han reciclat aprofitant un retall del diari... :)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/01/2009 21:25

Em resulta molt familiar, l'autor... ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dilluns 19/01/2009 23:50

Si és a Ascó estem parlant d'una altra línia i a més, no és gens encertat el títol de la carta, no és que a l'estació en qüestió hi hagués una mala atenció al client, és simplement que no n'hi havia.
Sky ha escrit:Aquí surt el mateix cartell: http://www.lavanguardia.es/lv24h/200808 ... 27141.html

Sembla que el cartell original és a Ascó i a Manlleu l'han reciclat aprofitant un retall del diari... :)


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/01/2009 19:34

Nota de l'administració: missatges esborrats perquè eren una picabaralla, i no tenien res a veure amb el tema.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/03/2009 15:22

http://www.avui.cat/aprop/detail.php?id=55733

Adif suprimirà els dos passos a nivell de les Borges Blanques

ACN
Les Borges Blanques
Ult. Act. 10.03.2009 - 14:16 hs


L'entitat pública Adif ha aprovat la licitació del contracte d'obres per a la supressió de dos passos a nivell de la línia Lleida-Barcelona, d'amplada convencional, situats al terme municipal de les Borges Blanques. El pressupost de licitació de les obres ascendeix a 2.639.635,30 euros. Aquesta actuació compren la construcció d'un pas superior per a vehicles, un d'inferior per a vianants i dos nous vials per a la supressió dels passos a nivell, ubicats als punts quilomètrics 24/065 i 24/332 de l'esmentada línia ferroviària.

L'execució d'aquests treballs té com a objectiu principal l'increment de la seguretat dels vehicles, vianants i circulacions ferroviàries, així com garantir la permeabilitat de la infraestructura ferroviària al seu pas per la capital de la comarca lleidatana de les Garrigues.Aquesta inversió té un caràcter d'obra a compte de l'Estat i es fa dins el programa subscrit entre l'Administració General de l'Estat i Adif per al període 2007-2010. Així mateix, forma part del Pla de Supressió i Millora de Passos a Nivell, que es va posar en marxa pel Ministeri de Foment al 2005, amb un pressupost total de 1.320 milions d'euros.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 13/07/2009 20:48

Imatge

Adif adjudica la supresión de dos pasos a nivel en Les Borges Blanques (Lleida)

• Los trabajos, con una inversión de más de 2,3 millones de euros, consistirán en la construcción de un paso superior para vehículos, un paso inferior peatonal y dos viales
• El objetivo es el incremento de la seguridad de vehículos, peatones y circulaciones ferroviarias, garantizando la permeabilidad de la infraestructura

Adif ha adjudicado el contrato de obras para la supresión de dos pasos a nivel de la línea Lleida-Barcelona de ancho convencional, situados en el término municipal de Les Borges Blanques (Lleida).

Esta actuación comprende la construcción de un paso superior para vehículos, un paso inferior peatonal y dos nuevos viales para la supresión de los pasos a nivel, ubicados en los pp.kk. 24/065 y 24/332 de la citada línea ferroviaria.

La ejecución de estos trabajos tiene como objetivo principal incrementar la seguridad de vehículos, peatones y circulaciones ferroviarias, así como garantizar la permeabilidad de la infraestructura ferroviaria a su paso por la capital de la comarca leridana de Les Garrigues.

Esta inversión tiene carácter de obra por cuenta del Estado, y se realiza dentro del Contrato Programa suscrito entre la Administración General del Estado y Adif para el periodo 2007-2010. Asimismo, forma parte del Plan de Supresión y Mejora de Pasos a Nivel puesto en marcha por el Ministerio de Fomento en 2005, con un presupuesto total de 1.320 millones de euros.

Este Plan integra una programación que prioriza las actuaciones acorde con el nivel de riesgo de cada paso y coordina su ejecución tanto con los diferentes titulares de los viales (ayuntamientos y comunidades autónomas, fundamentalmente) como con los nuevos trazados previstos en el Plan Estratégico de Infraestructuras y Transporte (PEIT). En virtud del Plan de Supresión y Mejora de Pasos a Nivel, en el año 2012 se habrán eliminado 1.931 pasos a nivel.

Trabajos a realizar

Para la supresión de los pasos a nivel se construirá un vial para vehículos de 346 m de longitud que partirá de la confluencia de las calles Floresta y Caballería hasta la rotonda de enlace de la variante de la carretera C-233, salvando la infraestructura ferroviaria a la altura del p.k. 24/197 mediante una estructura formada por 9 vanos con luces de entre 15 y 26 m. Tanto el nuevo vial como el paso superior tendrán una calzada con dos carriles de 3,5 m cada uno y arcenes de 0,5 situados a cada lado.

Por su parte, en los tres primeros vanos del paso superior, y una vez superadas las vías férreas, se habilitará una acera de 2,4 m de ancho a la que se accederá desde la superficie a través de una pasarela peatonal metálica adosada para permitir el cruce a distinto nivel sobre las vías de los vecinos que habitualmente utilizan el paso a nivel situado en el p.k. 24/332. La pasarela tendrá una altura de 9,6 m y será adaptada a personas con discapacidad, mediante seis tramos de rampa de 10 m cada uno y descansillos de 2 m.

También se construirá un paso inferior peatonal a la altura del p.k. 24/071, cuya estructura estará formada por piezas prefabricadas de hormigón. Tendrá una longitud de 6 m, una altura de 2,5 y una anchura de 2,5 m, con accesos a través de rampas y escaleras.

Paralelamente, se ejecutarán dos nuevos viales. El primero, que permitirá desviar la calle que da acceso a la estación del ferrocarril para cruzar por debajo del primer vano del nuevo paso superior, tendrá una longitud de 154,4 m y una calzada de 7 m de anchura, formada por dos carriles de 3,5 m cada uno y una acera a ambos lados de 1,5 m. El segundo conectará con el actual camino de la Font Vella mediante dos accesos de 56,7 y 49,3 m respectivamente, y un vial de 230,5 m, que dispondrán de una calzada con dos carriles de 3 m.

Las obras se completarán con la ejecución de un cajón de 15,2 m de longitud y una sección de 6 m de ancho por 3,3 m de altura para canalizar el Canal d’Urgell en el cruce bajo el primer vano de la estructura del paso superior sobre la línea del ferrocarril.

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 10/12/2010 14:47

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

En la línea de ancho convencional Lleida-Barcelona

Adif suprime dos pasos a nivel en Les Borges Blanques (Lleida)

• Esta actuación ha supuesto una inversión aproximada de 2,7 millones de euros en la construcción de un paso superior para vehículos, dos pasos para peatones y dos viales de enlace • El objetivo es incrementar la permeabilidad de la infraestructura ferroviaria y aumentar la seguridad para los vehículos y peatones y para las circulaciones ferroviarias

10/12/2010. - Adif ha finalizado las obras para la supresión de dos pasos a nivel en Les Borges Blanques (Lleida), situados en los puntos kilométricos 24/065 y 24/332 de la línea de ancho convencional Lleida-Barcelona. Las actuaciones, para las que se han destinado cerca de 2,7 millones de euros, han consistido en la construcción de un paso superior para vehículos, una pasarela y un paso inferior para peatones y dos viales de enlace.

Adif ha concluido la segunda fase de las actuaciones gracias a la apertura del paso inferior, la pasarela peatonal y uno de los viales de enlace, después de que el pasado mes de julio entrase en funcionamiento el paso superior para vehículos y el primer vial de enlace.

Gracias a esta inversión, se incrementará la permeabilidad de la infraestructura ferroviaria a su paso por la capital de la comarca leridana de Les Garrigues, y se aumentará la seguridad para los vehículos, peatones y circulaciones ferroviarias.

Esta actuación se inscribe en el plan de inversiones que Adif está llevando a cabo para mejorar la seguridad e integración de las infraestructuras ferroviarias de la red de ancho convencional en Cataluña entre las que destacan, además de la supresión y protección de pasos a nivel mediante señalización luminosa y acústica, la instalación de vallados, la construcción de pasos inferiores y superiores, campañas de sensibilización y otras actuaciones.

Esta actuación tiene carácter de obra por cuenta del Estado y se realiza con cargo al Contrato Programa suscrito entre Adif y la Administración General del Estado.

Actuaciones realizadas

Para la clausura de los pasos a nivel se ha construido un vial de 346 m de longitud que conecta el núcleo urbano con la rotonda existente en la variante de la carretera C-233, salvando la infraestructura ferroviaria mediante un paso superior, situado a la altura del punto kilométrico 24/197 de la línea Lleida-Barcelona. El vial dispone de una calzada de 8 m de ancho, con 2 carriles de 3,5 m y arcenes de 0,5 m.

La estructura del paso superior está formada por 5 vanos con luces de entre 19,9 m y 31,4 m, y el tablero tiene una longitud de 230,2 m y una anchura de 11,4 m en los dos primeros vanos, y de 9 m en los tres restantes.

Para canalizar parte del flujo de tráfico de peatones, los dos primeros vanos de la estructura del paso se han ejecutado con una sección transversal que incluye una acera de 2 m de ancho en su margen derecho. Una vez superadas las vías del ferrocarril y adosada al paso superior de vehículos, se han construido las rampas de una pasarela peatonal que salvan una altura de 9,6 m. La pasarela está adaptada a personas con discapacidad mediante 6 tramos de rampa de 2 m de ancho útil, con recorridos de 10 m, una pendiente del 8% y descansillos de 2 m.

De forma paralela, se ha construido un paso inferior peatonal, cuya estructura tiene 6 m de longitud, 2,5 m de altura y 2,5 m de anchura, y está formada por piezas prefabricadas de hormigón armado y con unas dimensiones. Los accesos se realizan a través de rampas y escaleras.

El conjunto de las actuaciones se ha complementado con la construcción de dos nuevos viales. El primero permite desviar la calle que da acceso a la estación de ferrocarril para cruzar por debajo del primer vano del paso superior y tiene una longitud de 154,4 m, con dos carriles para la circulación y aceras para los peatones. El segundo conecta con el actual camino de la Font Vella mediante un vial de 230,5 m y dispone de una calzada con 6 m de ancho.

Asimismo, se han llevado a cabo trabajos de cerramiento de la infraestructura ferroviaria, la colocación de pantallas acústicas, la instalación de alumbrado y diversas operaciones de ajardinamiento y urbanización de los entornos.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”