Devolució express

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Atracaments, atemptats i altres delictes

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/04/2008 21:54

UT440_132M ha escrit:Com he manifestat altres vegades, trobo un atracament pagar 8.20€uros per anar a BCN o Hospitalet i tornar.
Doncs si et dic que el 2002, fer Hanau-Frankfurt (20 km) costava 5,25 € només anada, ja no sé com en diràs. I no val allò de la diferència de renda, que estem parlant d'una relació distància/preu superior a 3:1.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dilluns 21/04/2008 11:58

Avui he viatjat a les fosques i amb molta calor dins d'un dels flamants civies. Era una doble composició, la primera unitat (on anava el maquinista) tenia els llums encesos i tot funcionant. La segona, estava a les fosques i amb l'aire condicionat molt fluix (estava encès). Les pantalles i l'avís de parades funcionava correctament, igual que els vídeos de promoció.
Al baixar a Sants he anat a atenció al client a queixar-me, no per obtindre ningún benefici sinó perquè cuidin més el servei. I sense deixar-me acabar d'explicarme la noia m'ha dit: "si, si, si... aquí tiene un billete gratis. ¡Siguiente!" I tal qual m'ha apartat del taulell. Després, el teu tren arriba 14 minuts tard i per un minut no et donen res. Ole atenció al client! :cop



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/04/2008 15:06

:o

Quina vocació de servei! És la història de sempre: el que no dóna negoci a Renfe és considerat transport de bestiar, que prou té per poder reclamar que no arribi massa "tard". El com, ja són figues d'un altre paner...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 21/04/2008 15:32

UT440_132M ha escrit:Doncs jo no se qui va tenir la brillant idea de dir que la 6a corona comencés després de Balenyà Tona Seva, i acabes a Vic. Es parla d'allargar-la fins a Torelló, però no se sap quan es farà. Com he manifestat altres vegades, trobo un atracament pagar 8.20€uros per anar a BCN o Hospitalet i tornar.
Vic és la ciutat més llunyana de Barcelona dins del nucli de Rodalies (és a 71 km quan ciutats com ara Manresa estan a uns 60 km) per tant és lògic que sigui a la zona 6, a més tenint en compte que és l'última estació dins del nucli.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 21/04/2008 15:33

EUKibo ha escrit:però per exemple trobo molt car el que es cobra per a fer un trajecte Badalona-Mataró. Així no m'estranya que la gent agafi el cotxe.
Més car és anar amb la CASAS. A preu establert per l'ATM.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 22/04/2008 22:28

Desconec els casos de les línies 7 i 10 de rodalies, però com a usuaria habitual de la C2, puc afirmar que en absolut encara està preparada per a tornar a ser de pagament.

Per què? Perquè en el tram entre Sants i Bellvitge, és insuportable veure com va de lent el tren, donant una gran sensació d'impotència i preguntan-te què hem fet aquí per merèixer aquest transport, i més sobretot quan fa poc que has viatjat a l'estranger i has gaudit de la puntualitat i l'eficàcia que tenen ells.

La puntualitat: escasa, impossible que surtin a l'hora els trens. I a sobre, arribar a la nit amb 15 minuts de retard.

En serio pensen que han de retirar la gratuïtat d'aquesta línia??????????????? :avall >:( :nono :emprenyat



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 22/04/2008 22:39

metring ha escrit:Desconec els casos de les línies 7 i 10 de rodalies, però com a usuaria habitual de la C2, puc afirmar que en absolut encara està preparada per a tornar a ser de pagament.

Per què? Perquè en el tram entre Sants i Bellvitge, és insuportable veure com va de lent el tren, donant una gran sensació d'impotència i preguntan-te què hem fet aquí per merèixer aquest transport, i més sobretot quan fa poc que has viatjat a l'estranger i has gaudit de la puntualitat i l'eficàcia que tenen ells.

La puntualitat: escasa, impossible que surtin a l'hora els trens. I a sobre, arribar a la nit amb 15 minuts de retard.

En serio pensen que han de retirar la gratuïtat d'aquesta línia??????????????? :avall >:( :nono :emprenyat
És que et penses que quan la linia era de pagament, ja iniciades les obres de l'AVE i el soterrament de El Prat, el tram entre Barcelona i Viladecans es corria més que ara ? I del transbord que es va haver de fer una temporada llarga a El Prat per anar a l'Aeroport? , i quan els retards eren el doble que ara i els trens encara eren més lents i anaven més saturats que ara amb la gent que venia de l'Aeroport ?
Sincerament penso que o gratuïtat per totes les linies o a pagar a totes, perquè pel que veig no has viatjat gaire per la R3, que llavors sí que n'estaries farta ... trens gairebé sempre en simple, esperes de 5 minuts per creuaments i amb els consequents retards...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/04/2008 22:41

En resum: gratuïtat per a tota la xarxa de rodalia Renfe!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 22/04/2008 22:43

Però amb la Devolució Xpres, al menys no tenies que pagar per un servei dolent. Tandebó estigués contenta de que la retirin, si hi hagués un servei decent i seriós, amb el qual no m'importés deixar-me els calers!

Anys enrera, recordo que durant un periode, la Renfe va ser puntual com mai no ho havia estat abans. Per què es va perdre això?

Per molt que diguis que la R3 va pitjor, a mi no em convenç. Tampoc hauria de ser de pagament. Ja prou ho pagem amb els impostos.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 22/04/2008 22:53

Enlloc s'ha dit que es tregui la Devolució Xpress, només la gratuïtat d'aquestes línies. Estic d'acord que tothom pagui pel seu bitllet, ja que altres usuaris d'altres línies també pateixen els mateixos retards i paguen. La gratuïtat va ser només una deferència per la interrupció del servei, i del restabliment ja fa 5 mesos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 22/04/2008 22:56

victorcasta ha escrit:Enlloc s'ha dit que es tregui la Devolució Xpress, només la gratuïtat d'aquestes línies. Estic d'acord que tothom pagui pel seu bitllet, ja que altres usuaris d'altres línies també pateixen els mateixos retards i paguen. La gratuïtat va ser només una deferència per la interrupció del servei, i del restabliment ja fa 5 mesos.
Això ja ho hem entés, ja. Però la millor de les deferències seria recuperar primer el servei al 100%, abans de dir tant fàcilment els de Renfomentoadif que ja funciona correctament.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 22/04/2008 23:05

victorcasta ha escrit:Enlloc s'ha dit que es tregui la Devolució Xpress, només la gratuïtat d'aquestes línies. Estic d'acord que tothom pagui pel seu bitllet, ja que altres usuaris d'altres línies també pateixen els mateixos retards i paguen. La gratuïtat va ser només una deferència per la interrupció del servei, i del restabliment ja fa 5 mesos.
Exacte, és el que dius. La gratuïtat s'hauria d'haver retirat quan es va restablir el servei ferroviari a la línia.

I destacar que si dius que no et convenç lo de la R3... m'explicaré. Aquesta línia té una malla feta amb uns creuaments grafiats que ja de per si produiran certs retards. El problema sorgeix quan un dels trens ja puja tard. Cap a les 19h-20h sempre hi han uns retards de 10-15 minuts a tots els trens del tunel de Catalunya i a les altres linies passen més desapercebuts perquè tenen un tren cada 15 minuts i a la C3 la malla i els creuaments grafiats es descontrolen totalment. Per motius que no venen al cas cada tarda puc comprovar que a partir de les 19h els trens direcció Vic tenen un retard que no és inferior mai als 15 minuts i es mou un en un interval de 15-30 minuts i ara suma-hi la freqüència d'un tren cada mitja hora, dels quals el 90% són 440R i el 95% són en simple, i suma-hi també que les estacions on no paren els semidirectes segons com tenen franjes horaries d'un tren cada hora (Santa Perpètua, Montcada-Ripollet...) doncs que vols que et digui.. o tots moros o tots cristiants. Encara sort que a la R2 hi ha un tren cada quart d'hora els laborables amb horari cadenciat ! I si tant et queixes... m'agradaria saber si et faria gràcia una 440R en simple cada mitja hora per anar a Gavà



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 22/04/2008 23:20

Doncs si , em queixo perquè tinc dret, és lo mínim que podem fer els patidors de la Renfe. O és que ja no podem fer ni això, després de veure'ns maltractats dia rera dia, i de veure que no posen fil a l'agulla en les coses més importants? I al cap i a la fi, no és culpa meva que possin pocs trens a la R3, ni de que la tinguin més maltractada. Una cosa no treu l'altre. No hem de comparar una situació amb una altra de pitjor, com tú fas, sino amb les millors, com a Londres, que els trens arriben amb puntualitat, van ràpids, tenen vies suficients. Trobo que el debat de quina línia de rodalies està pitjor o millor no té absolutament res a veure amb el fet de que em queixi com a usuaria de dilluns a divendres, explicant únicament el que veig des de la meva pròpia perspectiva. A més, en cap moment he menyspreat als usuaris de cap altra línia de rodalies, com sembla que et doni la sensació, així que no puc entendre les teves respostes.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 22/04/2008 23:23

metring ha escrit:Doncs si , em queixo perquè tinc dret, és lo mínim que podem fer els patidors de la Renfe. O és que ja no podem fer ni això, després de veure'ns maltractats dia rera dia, i de veure que no posen fil a l'agulla en les coses més importants? I al cap i a la fi, no és culpa meva que possin pocs trens a la R3, ni de que la tinguin més maltractada.
Però és el que deia abans .. o moros o crisitants



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 22/04/2008 23:25

Doncs això mateix. Jo només he parlat del meu cas, ja havia dit al principi del missatge que només podia parlar pel que veig jo mateixa, no pels altres casos, coiiii!!!!!!!!! :x :x :x



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 22/04/2008 23:27

Jo crec que és com el votar. Allò que es diu: si no votes, no tens dret a queixar-te dels polítics. Doncs similar. Els diners que ha deixat de guanyar Renfe tenint aquesta deferència amb els clients (que trobo bé però excessiva en temps) podrien destinar-se a millores, en el que concerneix a l'operadora, en manteniment, comfort de trens o millorar els canals d'informació al viatger. D'acord, pot ser que 20 milions d'euros (que és el cost aproximat de la gratuïtat) pot semblar una xifra ínfima comparat amb el costen realment aquestes actuacions, però millor 20 M€ que res.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 22/04/2008 23:54

Jo fa gairebe un any que cada cap de setmana agafo la R3 i només he arribat amb retard a destí una vegada. Sabem que és una linia deficitaria pero hi ha vegades que els trens son puntuals o el retard que porten es petit.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 23/04/2008 10:08

victorcasta ha escrit:Els diners que ha deixat de guanyar Renfe tenint aquesta deferència amb els clients (que trobo bé però excessiva en temps) podrien destinar-se a millores
És clar... en 20 anys, els diners que hem pagat no han servit per millorar al servei (sinó el contrari), i ara a Renfe li vindrà dels diners "que deixarà d'ingressar" en aquests mesos (que realment els ingressarà igualment però a càrrec d'impostos) per justificar que no tinguem serveis adequats.
No crec, no crec...
Que consti que jo no crec que rodalies hagi de ser gratuït, però sí crec que ha de tenir un servei decent, cosa que ara mateix no té a Barcelona, tant per culpa de Renfe com per culpa d'ADIF.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimecres 23/04/2008 11:57

la R3 encara que sigui de pagament, amb tota seguretat és deficitària per a RENFE ja que han de mantenir una línia que fa una ruta per poblets on no hi viu gairebé ningú. (Tindria més passatgers una imaginària línia Tordera-Lloret-Tossa-Sant Feliu... i aquests no tenen tren. I no dir a l'estiu el necessari que és el tren en aquelles comarques...)
En canvi la R2 en el tram Granollers-Castelldefels i a certes hores Sant Celoni- Vilanova els hi és rentable i si no els hi és, és perquè no saben gestionar bé. Quatre trens a l'hora saturats de gent en hora punta per sentit a la R2... Si calcules que de mitjana cada persona paga 2€ per trajecte surt un fotiment de pasta per tren... I la gent va pujant i baixant...
En resum, que a la R3 ja perden els diners paguis o no. No la treuen perquè és una necessitat social. En canvi el que no pot ser és que guanyin diners de la R2.

Tot i això, el que s'hauria de fer és tornar a pagar, perquè és veritat que tothom patim transport en certa mesura deficitari. L'únic que s'ha de fer és arreglar-ho!
Amb l'arribada de l'AVE les línies de Rodalies han perdut capacitat! Hem passat de 6 vies a la sortida de Sants a només 4! Ara no tenim trens a l'Aeroport que s'adaptin a la demanda i puntualitat.
Amb les presses, el PSC ha fet que ja mai es puguin construir el nou túnel i les noves estacions de Rodalies de Diagonal [L3 L5 L6 L7 S1 S2 S5 S55 TRAM] i Sagrada Família [L2 L5 L8].
És a dir, hem perdut la capacitat anterior i s'ha destruit el pla de millora de les Rodalies- Regionals convencionals.

En el tram Sants-Viladecans la velocitat màxima és de 30Kmh ja des de fa molt temps. Així s'eviten "problemes". En comptes d'arreglar les vies i fer que els trens vagin a 120Kmh, baixen la velocitat a 30Kmh i així la via suporta els trens. Si els cotxes van a 80Kmh, si el tren va a 30Kmh i fa parades mai la gent agafarà el tren, i el tren seguirà plè de gent desgraciada que no pot permetre's un cotxe i ha de perdre 2 hores més al dia de transport en alguns casos. Renfe contribueix a les disparitats socials i a la creació de ciutadans de primera ("preferent") i ciutadans de segona ("turista" o ni això).

Tant que ens han venut l'AVE, haurien de limitar els beneficis d'aquest i ajustar preus. A més la UE hauria de controlar els pactes ferroviaris ja que RENFE ja està pactant amb la SNCF per a que aquesta no li achafi el mercat espanyol i no hi hagi competència. Tots els trens interestatals seran d'una companyia RENFE-SNCF que crearà el monopoli fronterer i mantindrà els monopolis nacionals.

Els Regionals colapsen les vies de la R2. Els R2 colapsen les vies dels Regionals. (Es pot dir indistintament, cap servei és superior a l'altre). Calen més vies. Com el PSC-PSOE les ha destruit, cal que posin els Regionals per vies TAV al mateix preu. Ells han estat qui no han parat de destruir vies i vies i no hem de perquè pagar nosaltres. ja van destruir per ales olimpiades el "corredor marítim" i ara les vies de can tunis, aeroport, bellvitge-hospitalet, sant adrià-sant andreu...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 23/04/2008 12:50

Et posaré un exemple, jo quan baixo a BCN pago 8.20 € anar i tornar des de Vic, a Vic poden pujar de l'ordre de 50 persones mes o menys, llavors afegeix els que pugen a Granollers Canovelles que no son pocs, apa ja tenim el tren a reventar. I RENFE o mes ben dit ADIF te una via d'ample UIC que ja sabeu entre Puigcerdà i la Tour, i fa anys que esta morta i enterrada, perquè a RENFOMENTOADIF no li interessa quedar en ridicul davant de la SNCF perque si no veuriem com baixarien Talgos des de Toulose fins a BCN. Be aqui el meu pensament xD


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”