Devolució express

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Re: Devolució express

EntradaAutor: oscar440 » Dimecres 23/04/2008 13:32

Un dubte "tonto" que tinc:

Ara quan donen "Devolucions Express" a les linies C-2 Sud, C-7, i C-10, el que posa al bitllet, és "validesa 1 viatge, 1 mes". Els bitllets els dónen sense data (excepte a Atenció al Client, a pl.Catalunya), que posen un segell amb la data, perquè el bitllet l´utilitzis el mateix dia que el demanes.

Però molts d´aquests bitllets no ténen data, de fet jo en tinc uns quants que encara no he utilitzat, i ara el meu dubte: ¿aquests bitllets es podran utilitzar un cop hagi acabat la "gratuitat" d´aquestes tres linies de rodalies? Al bitllet ho posa ben clar: validesa 1 viatge, 1 mes. O entenc que es podran fer servir fins al 10 de juny, fins un mes desprès? A Renfe, no m´ho han sapigut respondre...

Ah, i per als coleccionistes de curiositats: a Cerdanyola-Universitat, donen ara els bitllets "Devolucio Express", amb l´antiga imatge dels bitllets de Rodalies Renfe (aquells de color vermell amb l´antic anagrama de Renfe i els "pals" de rodalies), se´ls hi deu haver acabat els que tenien, o bé sobraven existencies d´aquest antic model i els volen gastar amb això.

Salutacions. ;)
Avatar de l’usuari
oscar440
N7
N7
 
Entrades: 463
Membre des de: Dimarts 13/09/2005 18:26
Ubicació: El Putxet i el Farró (Barcelona) / Massamagrell (València)

Re: Devolució express

EntradaAutor: victorcasta » Dimecres 23/04/2008 15:10

wefer ha escrit:
victorcasta ha escrit:Els diners que ha deixat de guanyar Renfe tenint aquesta deferència amb els clients (que trobo bé però excessiva en temps) podrien destinar-se a millores

És clar... en 20 anys, els diners que hem pagat no han servit per millorar al servei (sinó el contrari), i ara a Renfe li vindrà dels diners "que deixarà d'ingressar" en aquests mesos (que realment els ingressarà igualment però a càrrec d'impostos) per justificar que no tinguem serveis adequats.
No crec, no crec...
Que consti que jo no crec que rodalies hagi de ser gratuït, però sí crec que ha de tenir un servei decent, cosa que ara mateix no té a Barcelona, tant per culpa de Renfe com per culpa d'ADIF.


No t'agafis l'exemple al peu de la lletra. Simplement volia dir que si no es paga el bitllet no es té el dret moral de queixar-se sobre la poca qualitat del servei.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4547
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

Re: Devolució express

EntradaAutor: Danzig » Dimecres 23/04/2008 17:42

EUKibo ha escrit:la R3 encara que sigui de pagament, amb tota seguretat és deficitària per a RENFE ja que han de mantenir una línia que fa una ruta per poblets on no hi viu gairebé ningú.


agossarat agossarat
Danzig
N8
N8
 
Entrades: 875
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 17:03
Ubicació: L'HospiMollet

Dret moral

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 23/04/2008 22:23

victorcasta ha escrit:Simplement volia dir que si no es paga el bitllet no es té el dret moral de queixar-se sobre la poca qualitat del servei.

Malgrat entendre el fons del teu raonament, conceptes com dret moral (i dret a seques) són més que relatius quan es tracta de Renfomentadif.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23807
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Devolució express

EntradaAutor: UT596001 » Dijous 24/04/2008 16:07

metring ha escrit:Mmm...és una societat amb un morro que se'l trepitja, la gent que es va quedar dins de trens durant hores, per culpa de les obres de l'AVE?


A l'igual que els milers de ciutadans en què la Generalitat ens maltracta deixant-nos atrapats dins de cotxes i autobusos hores i hores en carreteres obsoletes i sobresaturades per no voler invertir en elles, i perdre el temps els que no tenim més remei que anar en elles perquè és l'únic mitjà per arribar a les nostres poblacions. Per no dir la jugada que ens feien quan ens treien els pocs autobusos moderns que teníem per enviar-los a fer servei susbitutori del metro i tramvia a Barcelona mentre nosaltres anàvem amb tartanes de 20 anys d'antiguitat amb l'aire condicionat pràcticament inexistent.

Vosaltres voleu gratuïtat? Doncs jo també vull que sigui la Vallesana gratis, perquè el que he tingut que patir de pèssim servei a la Vallesana durant moltíssims anys, i a la B-124 en general no ho he patit MAI a la RENFE. Egoista? Nosaltres també paguem impostos i també tenim dret a que ens indenmitzin. I això per el 99% de les línies d'autobús de Catalunya.
UT596001
N10
N10
 
Entrades: 4094
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:44

Re: Devolució express

EntradaAutor: Danzig » Dijous 24/04/2008 18:33

metring ha escrit:Mmm...és una societat amb un morro que se'l trepitja, la gent que es va quedar dins de trens durant hores, per culpa de les obres de l'AVE?
Té morro qui arriba amb retard, o a qui li anul·len un tren, tot i haver acabat les obres?


Els usuaris de la C2 nord hem sofert i continuem sofrint de retards i anem pagant, jo crec que ja està bé de privilegis.
Danzig
N8
N8
 
Entrades: 875
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 17:03
Ubicació: L'HospiMollet

Re: Devolució express

EntradaAutor: metring » Dijous 24/04/2008 18:52

Pagues la C2??????? :nose

Vejam...el tema s'està endinsant perillosament en una discussió sobre "Qui mereix més la gratuítat o no", i aquest no és el tema central.

Que jo comentés que la R2 havia de continuar sent gratuïta és perquè els srs. de Renfomentoadif van declarar que "como ya funcionan bién, las líneas han de ser de nuevo de pago", i com que això ja sabem tots que no és cert, doncs no tenia sentit tornar a pagar. Ara, la cosa s'ha desviat cap a que "per què tú si i jo no", o que si tenim molta barra els qui agafem certes línies, i no sé quants despropòsits més, quan el problema de fons no és aquest.

El que deia en Wefer, i té raó, és que, per molt que hagin perdut diners, al haver viatges gratis, no vol dir que ara no es pugui invertir en millores, perquè si haguessin volgut, ja les haurien fet, i 20 mil·lions d'euros no són excusa per seguir tenint tot potes en l'aire.

Així que deixem discussions estèrils, que no porten enlloc, sino tant sols a crear mal ambient, i centrem-nos únicament en el tema de parlar dels bitllets de la discòrdia, o tanquem el fil, si tanta polseguera ha de portar.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22674
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Devolució express

EntradaAutor: Jordilar » Dijous 24/04/2008 23:47

El que jo no entenc és com us segui queixant si teniu un servei gratuït. Que més voleu? Hi ha moltes línies que están pitjors que la C2 i la gent contínua pagant i té encara més dret a queixar-se que no pas vosaltres que teniu una linia que va molt millor i a més és gratuïta. Aquí lo general és comprar el bitllet perque acceptes les condicions establertes del transport. Si aquestes condicions no es compleixen, com que tens un bitllet que representa un contracte entre l'empresa i l'usuari, tens dret a queixar-te. Però en un transport on no hi ha bitllets, no hi ha contracte i no teniu aquest dret. Així que penseu-vos-ho bé abans de dir aquestes coses perque els problemes no es sol·lucionaran haben-hi una gratuïtat permanent. Recordeu que a les altres linies hi ha la devolció express i que l'usuari té dret a un bitllet gratuït si el seu tren ha arribat amb una demora superior als 15min i sempre i quan l'usuari cumpleixi les condicions contractuals entre l'emresa i ell, és a dir, porti bitllet.

Això és així de simple.

Salut,
Jordilar
 

Re: Devolució express

EntradaAutor: wefer » Dijous 24/04/2008 23:50

En resum: que les línies de rodalies estan totes fetes una porqueria i haurien de ser gratuïtes per tothom fins que no hi hagi un servei decent.
Si no sé per què us discutiu, si al final resulta que esteu tots d'acord en la qüestió de fons :martell1
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7523
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Devolució express

EntradaAutor: Jordilar » Dijous 24/04/2008 23:57

Això de que estiguin fetes una porqueria no és del tot cert i la infrastructura dels serveis d'altres païssos son semblants als que té rodalies aquí i a tota Espanya. Tot és qüestiò del caràcter de la gent.
Jordilar
 

Re: Devolució express

EntradaAutor: victorcasta » Divendres 25/04/2008 0:00

metring ha escrit:Que jo comentés que la R2 havia de continuar sent gratuïta és perquè els srs. de Renfomentoadif van declarar que "como ya funcionan bién, las líneas han de ser de nuevo de pago", i com que això ja sabem tots que no és cert, doncs no tenia sentit tornar a pagar.


El que s'ha dit és que s'ha tornat a la normalitat, a abans de les obres de l'AVE, i això no és cap mentida. Perquè abans de les obres hi havia els mateixos retards que actualment. No tinc en la meva memòria record de que Rodalies hagi funcionat a la perfecció.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4547
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

Re: Devolució express

EntradaAutor: josep_serre » Divendres 25/04/2008 0:02

Això tampoc és cert, però tampoc és del que estem parlant aquí.

Les línies per on circulen els seveis de Rodalies Barcelona són de les més saturades d'Europa on es presten aquests tipus de serveis, i això és cert ho vulguis veure o no ho vulguis veure, ara bé això no justifica la gratuïtat del servei.

Jordilar ha escrit:Això de que estiguin fetes una porqueria no és del tot cert i la infrastructura dels serveis d'altres païssos son semblants als que té rodalies aquí i a tota Espanya. Tot és qüestiò del caràcter de la gent.
josep_serre l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 25/04/2008 0:05, en total s’ha editat 1 vegada.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre
N9
N9
 
Entrades: 2525
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 9:06
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona

Re: Devolució express

EntradaAutor: wefer » Divendres 25/04/2008 0:04

victorcasta ha escrit:El que s'ha dit és que s'ha tornat a la normalitat, a abans de les obres de l'AVE, i això no és cap mentida. Perquè abans de les obres hi havia els mateixos retards que actualment. No tinc en la meva memòria record de que Rodalies hagi funcionat a la perfecció.


Paraules textuals del nostre (per desgàcia) president, Sr. Montilla, fa tot just una setmana:
Montilla ha escrit:d'aquí a un temps ja no es parlarà del problema de l'aigua perquè estarà resolt de la mateixa manera que avui dia ja ningú parla de rodalies


O sigui, que segons ell, rodalies ja funciona perfectament.
I després d'això, va i ni tan sols dimiteix... :boig
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7523
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Devolució express

EntradaAutor: josep_serre » Divendres 25/04/2008 0:10

Ino és fals el que ha dit, el problema hi és com hi era abans de les obres, durant les obres i després de les obres, simplement abans no se'n parlava després sí i ara no se'n parla un altre cop.

wefer ha escrit:
victorcasta ha escrit:El que s'ha dit és que s'ha tornat a la normalitat, a abans de les obres de l'AVE, i això no és cap mentida. Perquè abans de les obres hi havia els mateixos retards que actualment. No tinc en la meva memòria record de que Rodalies hagi funcionat a la perfecció.


Paraules textuals del nostre (per desgàcia) president, Sr. Montilla, fa tot just una setmana:
Montilla ha escrit:d'aquí a un temps ja no es parlarà del problema de l'aigua perquè estarà resolt de la mateixa manera que avui dia ja ningú parla de rodalies


O sigui, que segons ell, rodalies ja funciona perfectament.
I després d'això, va i ni tan sols dimiteix... :boig
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre
N9
N9
 
Entrades: 2525
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 9:06
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona

No estan pitjor?

EntradaAutor: Guigui » Divendres 25/04/2008 0:17

Jordilar ha escrit:Això de que estiguin fetes una porqueria no és del tot cert i la infrastructura dels serveis d'altres païssos son semblants als que té rodalies aquí i a tota Espanya. Tot és qüestiò del caràcter de la gent.

Compara la situació de la xarxa de rodalia de Barcelona amb la de Madrid o l'S-Bahn de Berlín. Cito aquestes dues ciutats perquè són les que tenen la població que més s'acosta a les xifres de Barcelona en el conjunt d'Europa.

A Madrid o Berlín tenen contínuament caigudes de catenàries, avaries de trens i de senyalització, corredors saturats i una perspectiva de futur immediat zero?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23807
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Devolució express

EntradaAutor: wefer » Divendres 25/04/2008 10:18

josep_serre ha escrit:Ino és fals el que ha dit, el problema hi és com hi era abans de les obres, durant les obres i després de les obres, simplement abans no se'n parlava després sí i ara no se'n parla un altre cop.

Sí és fals perquè ha dit que no se'n parla perquè el tema està resolt, i això no és cert.

Jordilar ha escrit:Això de que estiguin fetes una porqueria no és del tot cert i la infrastructura dels serveis d'altres païssos son semblants als que té rodalies aquí i a tota Espanya. Tot és qüestiò del caràcter de la gent.

Intueixo (potser m'equivoco) que no has viatjat massa per Europa, ni tan sols per rodalies Madrid. Si ho fessis, veuries com les infraestructures (des de vies a trens passant per informació a l'usuarI) no tenen res a veure, i com a resultat veuries també com, sobretot fora d'Espanya, els trens arriben EXACTAMENT a la seva hora, i no com aquí a BCN on els trens ariben amb 10 minuts de retard i ho considerem una cosa "normal".
Igualment, si les coses estan fetes una porqueria i és per culpa de la gent... entenc que altres operadors catalans com FGC, amb unes instal·lacions en moltes millors condicions, només deuen transportar estrangers, vetant el pas a la gent d'aquí. I fions i tot tenim un exemple molt clar amb el tren de La Pobla, on malgrat fer encara molt poc temps que ha estat traspassat, el canvi ja ha sigut impressionant, tan sols traspassant la gestió del Govern Central a la Generalitat.
Vaja, que no encaixa el que dius amb la realitat...
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7523
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Devolució express

EntradaAutor: Jordilar » Divendres 25/04/2008 13:23

Potser sí que he exagerat una mica :oops: , però jo més aviat ho encarava en quan a l'estat de les estacions i els sistemes d'informació i venta. És cert que hi ha moltes estacions en un estat lamentable ( les que no hi ha personal ), com a la línia de Manresa o la de Vilafranca, però a la majoria de les estacions hi ha personal de venta de bitllets ja sigui en format gestió integral o en format taquilla, hi ha també a moltes estacions unes autovendes totalment decents i que sempre es procura que estiguin funcionant i a les principals estacions hi ha personal de Seguretat i personal d'informació que et poden ajudar a comprar un bitllet a l'autoventa.
Jordilar
 

Re: Rodalies Renfe: fins quan serà gratuit?

EntradaAutor: Mako448 » Dimarts 29/04/2008 16:27

Ja ji ha data de caducitat per la gratuïtat de rodalies.


Rodalies.- Renfe eliminarà el 10 de maig la gratuïtat a les línies afectades per les obres de l'AVE a Bellvitge

BARCELONA, 18 d'abril (EUROPA PRESS)


Renfe normalitzarà les condicions tarifàries a les línies C-2 Sud (Sant Vicenç de Calders-Barcelona), C-7 (l'Hospitalet-Martorell) i C-10 (Barcelona-Aeroport) a partir del 10 de maig, perquè considera que "s'han recuperat les condicions establertes per al retorn a la normalitat" de les condicions de pagament a les línies afectades pel caos ferroviari del passat 20 d'octubre del 2007 quan les obres de l'AVE van provocar el tall de Rodalies a Bellvitge (Barcelona), ha informat l'operador ferroviari.

L'incident durant les obres per a l'arribada de l'Alta Velocitat a la capital catalana va alterar el servei per aquestes línies fins a l'1 de desembre. Per compensar les molèsties als usuaris, Renfe va desplegar un sistema de transport alternatiu i va decidir compensar els seus clients amb la gratuïtat dels trajectes.

Ara, després de conèixer els resultats d'un informe elaborat entre febrer i març per analitzar l'evolució del servei d'aquest nucli, la direcció de Rodalies de Renfe a Barcelona ha fixat una data que ofereix "igualtat de condicions entre els viatgers", per tornar a la normalitat la validació de títols.

Renfe oferirà informació als viatgers sobre el restabliment de les condicions de pagament habituals mitjançant personal d'informació, retolació, megafonia, així com a través del servei d'informació del transport públic Transmet i la seva pàgina web.
Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
 
Entrades: 3391
Membre des de: Dissabte 03/06/2006 19:08

Marro

EntradaAutor: metring » Dimarts 13/05/2008 14:14

Del Vilaweb:

Cues a Vilanova i la Geltrú i a Sitges el primer dia feiner a Barcelona en què Renfe torna a cobrar el bitllet

Els usuaris de la R2 forcen una porta després d'esperar-se vint minuts i entren a l'andana sense pagar

Renfe torna a cobrar des de dissabte el bitllet a les línies de la rodalia de Barcelona que, el 22 d'octubre, van quedar afectades pel tall ferroviari de l'estació de Bellvitge; una incidència causada arran de les obres del TGV. Però el primer dia feiner a Barcelona s'ha saldat amb llargues cues a les estacions de Vilanova i la Geltrú i Sitges, de la R2, per problemes amb el sistema de pagament amb targeta a força màquines expenedores de bitllets.

Òscar Marín, usuari de Renfe i lector de VilaWeb, explica: 'Les cues per treure bitllet a Vilanova eren del voltant de vint minuts d’espera. Una de les màquines expenedores era fora de servei i les dues taquilleres no donaven a l'abast'.

En vista del col·lapse, una setantena d'usuaris ha clamat perquè el personal de Renfe obrís les portes, perquè ja havien perdut dos trens i encara no havien pogut comprar el bitllet. La companyia no ho ha fet i han decidit forçar una porta i entrar a l'andana sense pagar.

Marín també afegeix: 'Els viatgers previsors que van voler treure el bitllet ahir dilluns es van trobar, a més, que les màquines expenedores no funcionaven'.

Les cues i dificultats a l'estació de Sitges també han afectat els usuaris que s'hi han dirigit des de les set del matí.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22674
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Increïble

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 13/05/2008 15:39

Col·lapse per "culpa" de la normalitat. Quina colla de poca-vergonyes...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23807
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

AnteriorSegüent

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants