Devolució express

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Re: Marro

EntradaAutor: josep_serre » Dimarts 13/05/2008 22:44

Visca el civisme i la xuleria.

Els problemes amb el pagament amb targeta fa temps que s'arrosseguen però el pagament amb targeta no és obligatori d'acceptar-lo a Rodalies Renfe, a part d'això que una màquina estigués fora de servei no és excessivament greu tenint en compte que n'hi ha més i dues taquilles obertes és un dispositiu suficient, que hi havia cues per comprar bitllets, jo no hi era per veure-ho però és normal tenint en compte que és el primer dia de pagament des de fa temps, de tota manera els abonaments es podien adquirir des de ja fa dies i no hi ha cap necessitat a esperar al darrer moment.

Pel que fa a la gent que demana que se li obri la porta i viatjar sense pagar, de què van? si es fa servir un servei està clar que s'ha de pagar i si no els agrada tenen el mon-bus, jo no he vist a cap autobús on es formin cues per comprar el bitllet al conductor que ningú demani que el conductor deixi de fer pagar bitllet al viatger, i com no se'ls ha fet cas han realitzat actes vandàlics i han viatjat sense bitllet per la cara, com si no en tinguessin prou alguns que han tingut durant més de 6 mesos, el tren, l'autobús, el metro...gratuït, fins i tot els que no feien servir el tren.

Per cert parlant de cues, ahir per accedir a l'AP7 a Cardedeu, només estava operativa una de les vies d'entrada, sembla ser que hi havia un problema tècnic amb l'altra, la cua que es va formar va ser de més de 30 minuts en el meu cas, més temps en els que venien darrere, i els 70 cèntims que val el peatge de La Roca a mi, el que correspongués als altres els vam haver de pagar igualment, per cert, per què en aquests casos no està prevista l'exempció del pagament del peatge doncs el problema era clarament imputable a Autopistes, i les cues van afectar també als que no anaven a l'autopista.

metring ha escrit:Del Vilaweb:

Cues a Vilanova i la Geltrú i a Sitges el primer dia feiner a Barcelona en què Renfe torna a cobrar el bitllet

Els usuaris de la R2 forcen una porta després d'esperar-se vint minuts i entren a l'andana sense pagar

Renfe torna a cobrar des de dissabte el bitllet a les línies de la rodalia de Barcelona que, el 22 d'octubre, van quedar afectades pel tall ferroviari de l'estació de Bellvitge; una incidència causada arran de les obres del TGV. Però el primer dia feiner a Barcelona s'ha saldat amb llargues cues a les estacions de Vilanova i la Geltrú i Sitges, de la R2, per problemes amb el sistema de pagament amb targeta a força màquines expenedores de bitllets.

Òscar Marín, usuari de Renfe i lector de VilaWeb, explica: 'Les cues per treure bitllet a Vilanova eren del voltant de vint minuts d’espera. Una de les màquines expenedores era fora de servei i les dues taquilleres no donaven a l'abast'.

En vista del col·lapse, una setantena d'usuaris ha clamat perquè el personal de Renfe obrís les portes, perquè ja havien perdut dos trens i encara no havien pogut comprar el bitllet. La companyia no ho ha fet i han decidit forçar una porta i entrar a l'andana sense pagar.

Marín també afegeix: 'Els viatgers previsors que van voler treure el bitllet ahir dilluns es van trobar, a més, que les màquines expenedores no funcionaven'.

Les cues i dificultats a l'estació de Sitges també han afectat els usuaris que s'hi han dirigit des de les set del matí.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre
N9
N9
 
Entrades: 2525
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 9:06
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona

Intent de comprar abonaments

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 13/05/2008 23:16

josep_serre ha escrit:[...] de tota manera els abonaments es podien adquirir des de ja fa dies i no hi ha cap necessitat a esperar al darrer moment.

Segons deia una afectada, les màquines no acceptaven targetes en els darrers dies, així que qui volia comprar un abonament, o anava amb força calderilla al damunt o havia de girar cua.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23807
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Devolució express

EntradaAutor: Jordilar » Dimarts 13/05/2008 23:18

Doncs haber anat a la taquilla, que per alguna cosa estant.

Salut,
Jordilar
 

Re: Devolució express

EntradaAutor: metring » Dimarts 13/05/2008 23:20

Jordilar ha escrit:Doncs haber anat a la taquilla, que per alguna cosa estant.

Salut,



Llegeix bé la notícia, i veuràs que diu que a taquilles "no donàven abast".
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22674
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Intent de comprar abonaments

EntradaAutor: Jordilar » Dimarts 13/05/2008 23:21

Guigui ha escrit:
josep_serre ha escrit:[...] de tota manera els abonaments es podien adquirir des de ja fa dies i no hi ha cap necessitat a esperar al darrer moment.

Segons deia una afectada, les màquines no acceptaven targetes en els darrers dies, així que qui volia comprar un abonament, o anava amb força calderilla al damunt o havia de girar cua.


El pagament amb targeta fa mesos que funciona de forma intermitent. Així que en metal·lic a la taquilla que els bitllets son de mes bona qualitat, no s'esborren i duren més.

Salut,
Jordilar
 

Re: Intent de comprar abonaments

EntradaAutor: metring » Dimarts 13/05/2008 23:25

Jordilar ha escrit:
Guigui ha escrit:
josep_serre ha escrit:[...] de tota manera els abonaments es podien adquirir des de ja fa dies i no hi ha cap necessitat a esperar al darrer moment.

Segons deia una afectada, les màquines no acceptaven targetes en els darrers dies, així que qui volia comprar un abonament, o anava amb força calderilla al damunt o havia de girar cua.


El pagament amb targeta fa mesos que funciona de forma intermitent. Així que en metal·lic a la taquilla que els bitllets son de mes bona qualitat, no s'esborren i duren més.

Salut,


Realment creus que a la gent que té pressa per arribar a la feina, l'importa gaire si el bitllet té o no bona impressió????? :x
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22674
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Per què haver de perdre el temps?

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 13/05/2008 23:28

En qualsevol país normal em puc presentar a l'estació amb el temps just de comprar el títol de transport que sigui sabent que no m'hi hauré de passar massa temps. És més, en qualsevol país normal m'he presentat a l'estació amb el temps just de comprar el títol de transport que sigui sabent que no m'hi havia de passar massa temps.

Queda clar que aquest país és qualsevol cosa menys normal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23807
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Per què haver de perdre el temps?

EntradaAutor: josep_serre » Dimarts 13/05/2008 23:30

Aleshores no has estat a una estació de la SNCF.

Per cert, jo també recordo molt habituals cues a FGC al començament del curs escolar per comprar abonaments quan no hi havia màquines autovenda, o al
metro de Madrid a començament de mes per comprar l'abonament de transports

Jo trobo força normal que hi hagi més feina de l'habitual en un dia com avui i que es trigui més temps en atendre la gent, però com ja s'ha dit els abonaments es podien haver comprar el dia abans, o dos dies abans, no és obligació del viatger però és una possibilitat que té.

Guigui ha escrit:En qualsevol país normal em puc presentar a l'estació amb el temps just de comprar el títol de transport que sigui sabent que no m'hi hauré de passar massa temps. És més, en qualsevol país normal m'he presentat a l'estació amb el temps just de comprar el títol de transport que sigui sabent que no m'hi havia de passar massa temps.

Queda clar que aquest país és qualsevol cosa menys normal.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre
N9
N9
 
Entrades: 2525
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 9:06
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona

Re: Intent de comprar abonaments

EntradaAutor: wefer » Dimarts 13/05/2008 23:34

Jordilar ha escrit:El pagament amb targeta fa mesos que funciona de forma intermitent. Així que en metal·lic a la taquilla que els bitllets son de mes bona qualitat, no s'esborren i duren més.

A veure... a mi, a nosaltres, als usuaris en general, ens importa un (...) :P que hi hagi problemes amb les targetes.
Això és problema de Renfe, i és ella qui ha de solucionar el problema. No ha de ser l'usuari el que solucioni el problema a Renfe.
Per què? Perquè Renfe està per servir a l'usuari, que és el que paga aquest servei públic, i no pas l'usuari per servir a Renfe. Així de senzill i així de bàsic.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7523
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Devolució express

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dimarts 13/05/2008 23:36

Això és cert... a Lyon vaig perdre dos trens seguits (és a dir, separats entre sí per 20 minuts), quan, per increïble que sembli, havia arribat 5 minuts abans de que sortís el primer dels dos, i hi havia una MAE lliure... que, després de passar per 10 o 12 pantalles, em va informar de que la meva VISA no era vàlida (sense especificar per què), tot i que la vaig utilitzar a dojo durant la resta del viatge.

Els 20 minuts següents fent (angoixosa) cua davant d'una inoperant sèrie de mostradors, em va "enerver" tant que no ho podeu imaginar... Tot, per perdre el següent tren.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
 
Entrades: 5295
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: Devolució express

EntradaAutor: josep_serre » Dimarts 13/05/2008 23:38

Les màquines autovenda de la sncf només admeten targetes emeses a França amb que tenen xip.

Fran-Ikarus ha escrit:Això és cert... a Lyon vaig perdre dos trens seguits (és a dir, separats entre sí per 20 minuts), quan, per increïble que sembli, havia arribat 5 minuts abans de que sortís el primer dels dos, i hi havia una MAE lliure... que, després de passar per 10 o 12 pantalles, em va informar de que la meva VISA no era vàlida (sense especificar per què), tot i que la vaig utilitzar a dojo durant la resta del viatge.

Els 20 minuts següents fent (angoixosa) cua davant d'una inoperant sèrie de mostradors, em va "enerver" tant que no ho podeu imaginar... Tot, per perdre el següent tren.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
josep_serre
N9
N9
 
Entrades: 2525
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 9:06
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona

Re: Devolució express

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dimarts 13/05/2008 23:39

Sí, això ho vaig saber gràcies a l'amable (ho dic de debó) viatger que em seguia en la cua... perquè si arriba a ser per les "no-explicacions" de la putain de MAE... >:(
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
 
Entrades: 5295
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: Devolució express

EntradaAutor: Jordilar » Dimecres 14/05/2008 0:56

A la SNCF el procés de compra del bitllet és extremadament lent, no se si sera per el sistema de venta, per la lentitud del taquiller o per les dues coses :x . A metz recordo especialment que la venta de bitllets obria a les 8:20 del matí i havia una especie de mostrador on hi havia el personal de venta amb un sistema de "su turno" que repartia la gent als diferents mostradors, tot plegat molt lent per treu-re un bitllet equivalent a un regional d'aquí. Per fer-vos una idea és com si per treure un bitllet a Girona amb Regional haguessim d'anar a la cua de llarg recorregut de Sants.

Salut,
Jordilar
 

Re: Devolució express

EntradaAutor: wefer » Dimecres 14/05/2008 1:15

Jordilar ha escrit:A la SNCF el procés de compra del bitllet és extremadament lent,

A mi el sistema de la SNCF no m'agrada per això, per la seva lentitud. No obstant, no podem comparar amb Renfe ja que a la SNCF et fan el bitllet allà on vulguis anar, sigui on sigui, independentment dels transbordaments que hagis de fer, el tipus de tren que hagis d'agafar i utilitzant una tarifa diferent per cada bitllet ja que es compten els km.
En canvi, a Renfe et venen bitllets prèviament estandaritzats, amb unes destinacions molt limitades, dividides en diferents "geràncies" de manera que a Rodalies no et venen Llarga distància o a l'inrevés (per exemple), cosa realment absurda. Els transbordaments pràcticament ni es contemplen.
Vaja, que a la SNCF, tot i ser criticable, la lentitud té certa raó de ser. A Renfe, no, és simple mala organització i falta de personal/material.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7523
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Devolució express

EntradaAutor: Danzig » Dimecres 14/05/2008 9:55

A Itàlia em van sorprendre les màquines autovenda, molt senzilles de fer servir
Danzig
N8
N8
 
Entrades: 875
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 17:03
Ubicació: L'HospiMollet

Re: Devolució express

EntradaAutor: entfe001 » Dimecres 14/05/2008 18:16

Ooh! Aah! Quin gran drama! 20 minuts de cua a taquilles, sense poder pagar amb targeta i perdent un tren! Ooh, és imperdonable com Rodalies Renfe tracta a la gent!

Heu acabat ja?

Jo he perdut tres trens per cues a taquilles: a Clot Aragó, a Barcelona Sants i a Girona. En un cas, mitja hora pel següent tren; en els altres dos, una hora.

Ah, i pregunteu-li també a la gent que sempre ha de pagar en efectiu els abonaments mensuals de Regionals perquè no existeix cap forma de pagar-los amb targeta. Per no tenir no tenim ni màquines autovenda.

Però 20 minuts de cua a Vilanova un dia puntual són inadmissibles.

Què bé que es viu a Rodalies!

Au, ens veiem el juny.
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
 
Entrades: 4240
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 13:43

Confrontació estèril

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 14/05/2008 18:31

Perquè a regionals el servei sigui directament tercermundista, cal negar el pa i la sal als usuaris de rodalia? Anem bé si la solidaritat s'ha de complir a la baixa!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23807
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Devolució express

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dimecres 14/05/2008 23:00

Danzig ha escrit:A Itàlia em van sorprendre les màquines autovenda, molt senzilles de fer servir


Ara que ho esmentes, et dono tota la raó. En 8 dies, hi vam agafar tota mena de trens, des de "rodalies" fins a EuroCity, i comprar els bitllets en aquestes MAE sempre va ser una tasca molt senzilla.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
 
Entrades: 5295
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: Confrontació estèril

EntradaAutor: Jordilar » Dimecres 14/05/2008 23:19

Guigui ha escrit:Perquè a regionals el servei sigui directament tercermundista, cal negar el pa i la sal als usuaris de rodalia? Anem bé si la solidaritat s'ha de complir a la baixa!



Vosaltres ja us queixeu només perque 1 sol dia heu hagut de fer una cua de 20min per comprar el bitllet.

Salut,
Jordilar
 

Re: Confrontació estèril

EntradaAutor: entfe001 » Dimecres 14/05/2008 23:51

Guigui ha escrit:Perquè a regionals el servei sigui directament tercermundista, cal negar el pa i la sal als usuaris de rodalia? Anem bé si la solidaritat s'ha de complir a la baixa!

En cap moment he dit això.

Jordilar ha escrit:Vosaltres ja us queixeu només perque 1 sol dia heu hagut de fer una cua de 20min per comprar el bitllet.

Ens estem guanyant a pols una temporada de vacances ;)
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
 
Entrades: 4240
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 13:43

AnteriorSegüent

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants