Supressió de passos a nivell

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Supressió de passos a nivell

EntradaAutor: entfe001 » Dimecres 30/05/2007 21:15

Diari de Girona ha escrit:Foment licita la supressió del pas a nivell de Flaçà dos anys després de proposar-la

A.GRABALOSA, FLAÇÀ.

El Ministeri de Foment va licitar ahir les obres per suprimir el pas a nivell situat a Flaçà, que es va posar sobre la taula ara fa dos anys i que es va incloure en un pla de seguretat en passos a nivell. El projecte suposarà la construcció d´un nou vial que creuarà la via del ferrocarril mitjançant un pas inferior i dues rotondes que connectaran aquesta nova via amb els altres carrers existents. La seva supressió és una de les millores més reivindicades al muncipi, ja que parteix el carrer principal i el municipi en dues parts i provoca molts problemes de trànsit, ja que frena la circulació en una de les vies més transitades de la població.

El projecte del Ministeri de Foment proposa construir un nou vial -de gairebé 300 metres- que creuarà la via del ferrocarril mitjançant un pas inferior per a vehicles que connectarà la carretera de Sant Llorenç amb el carrer del Comerç. A causa de la seva situació urbana, per a l´execució del pas inferior es disposaran murs de pantalla de contenció de terres als seus vorals, de manera que minimitzi l´afecció en la superfície. Juntament amb el pas inferior per a vehicles preveu fer un pas soterrat per a vianants, així com la construcció de dues glorietes als extrems del nou vial amb l´objectiu de comunicar els dos costats de la via i distribuir el trànsit pels carrers adjacents.

Per eliminar el pas a nivell, també caldrà enderrocar part d´un edifici que té un magatzem a la planta baixa i pisos de lloguer, per als vials de connexió del carrer Comerç, desviar els serveis existents de gas, llum i telèfon, realizar moviments de terres o executar els murs pantalla de contenció de terres del vial del pas inferior, entre d´altres. Les propostes es poden presentar fins al 27 de juny i es preveu que els treball -que tenen un pressupost de licitació de 5,36 milions d´euros-, puguin iniciar-se passat l´estiu. Les obres tenen un termini d´execució de trenta mesos.

El diputat gironí del PSC, Àlex Sáez, va valorar positivament la licitació d´aquestes obres i va remarcar que « al pas a nivell de Flaçà li correspon un nivell alt que fa que sigui de supressió prioritària». D´altra banda, Sáez també va recordar que la supressió d´aquest pas a nivell es farà realitat «gràcies a l´acord que van signar el Ministeri de Foment i la Generalitat de Catalunya el novembre de l´any 2004», que preveu la supressió d´un total de 24 passos en el conjunt de Catalunya. De fet, aquesta supressió s´emmarca en el Pla de Seguretat en Passos a Nivell, del Pla Estratègic d´Infraestructures i Transport.

Val a dir que des que Flaçà no té personal de circulació, les barreres del pas a nivell (situades a la sortida costat Girona de l'estació) es tanquen per proximitat quan un tren procedent de Flaçà s'acosta a l'estació, sense tenir en compte el temps de parada, provocant així que estiguin baixades durant un temps excessiu.
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
 
Entrades: 4240
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 12:43

EntradaAutor: jordidr » Divendres 01/06/2007 10:28

Si la veritat es que s'estan molta estona baixades... almenys hi ha taquillera cosa que no es habitual en aquesta linia
jordidr
N7
N7
 
Entrades: 609
Membre des de: Dimecres 10/01/2007 10:55

EntradaAutor: trainman » Dissabte 08/09/2007 12:12

Foment anul·la la licitació de les obres de la supressió del pas a nivell de Flaçà
VOTI AQUESTA NOTÍCIA



poble partit. Les vies separen el poble i provoca problemes de trànsit

MULTIMÈDIA
Fotos de la notícia
DAVID JIMÉNEZ, FLAÇÀ El ministeri de Foment va anul·lar ahir la licitació de les obres per suprimir el pas a nivell situat a Flaçà i deixa sense efecte l´anunci del passat mes de maig quan es va publicar al Butlletí Oficial de l´Estat (BOE). El projecte es va posar sobre la taula ara fa dos anys i es va incloure en un pla de seguretat en passos a nivell. Però les discrepàncies entre les parts afectades pel projecte, que preveia enderrocar part d´un edifici i pisos de lloguer, han obligat a aturar el projecte i a estudiar-ne de nous.
La Secretaria d´Estat d´Infraestructures i Planificació, i la Direcció General de Ferrocarrils va acordar el passat dilluns «anul·lar i deixar sense efecte la licitació de les obres del projecte de la línia entre Tarragona, Barcelona i França», segons va anunciar ahir Foment a través del BOE. En concret correspon al projecte per suprimir l´actual pas de nivell situat al punt quilomètric 221/740 mitjançant un pas inferior en el punt quilomètric 221/712 al terme municipal de Flaçà. El passat 29 de maig el ministeri de Foment va acordar licitar les obres per la supressió del pas. Aquesta és una de les millores més reivindicades del municipi en els últims anys ja que parteix el carrer principal i el municipi en dues parts i provoca molts problemes de trànsit, ja que frena la circulació en una de les vies més transitades de la població.
Segons l´alcalde de Flaçà, Josep Perich, el ministeri de Foment anul·la el projecte «perquè hi ha discrepàncies entre les diferents parts» que es veuen implicades pel projecte. El batlle de la localitat va asseguar que «s´estan estudiant noves propostes» per tal d´arribar a un consens entre les parts i que actualment hi ha 19 possibles projectes per suprimir el pas a nivell de Flaçà.
El projecte del ministeri de Foment proposava construir un nou vial d´uns 300 metres que havia de creuar la via del ferrocarril mitjançant un pas inferior per a vehicles que connectés la carretera de Sant Llorenç amb el carrer del Comerç. També s´havien de col·locar murs de pantalla de contenció de terres als vorals donada la seva situació urbana. Però per eliminar el pas a nivell també s´havia d´enderrocar, entre d´altres, part d´un edifici que té un magatzem a la planta baixa i pisos de lloguer, desviar els serveis existents de gas, llum i telèfon, realitzar moviment de terres o executar els murs pantalla de contenció de terres.
Les propostes es podien presentar fins al 27 de juny i els treballs havien de començar, segons les previsions, després de l´estiu. Les obres tenien un termini d´execució de trenta mesos amb un pressupost de licitació de 5,36 milions d´euros.

http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... mir-nivell
trainman
N9
N9
 
Entrades: 2306
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 10:50
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Tarragona vol accelerar la supressió del P/N de la Pl. Carro

EntradaAutor: Guigui » Dilluns 25/05/2009 16:35

http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=265806

L’Ajuntament de Tarragona reclama que s’acceleri la supressió del pas a nivell de la plaça dels Carros

El consistori envia una carta a l’ADIF i demana que els treballs comencin pel pas de vianants

OLGA PIQUERAS | Tarragona

L'Ajuntament de Tarragona reclama al ministeri de Foment que doni prioritat a l'inici de les obres de supressió del pas a nivell de la plaça dels Carros. El consistori creu que el més urgent és el pas de vianants, ja que cada dia són moltes les persones que travessen les les vies per accedir al port, a la platja o per passejar, entre altres motius. Per això, per pressionar el ministeri de Foment, l'Ajuntament enviarà una carta a l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF). Confien que finalment els treballs s'adjudiquin abans de finals d'any.

El projecte de supressió del pas a nivell es divideix en dues parts. Una és la que contempla la construcció d'un pas exclusiu per a vianants i ciclistes, que seria soterrat i tindria escales mecàniques. La segona etapa, que és la més complexa, inclou el pas per a vehicles, que anirà separat de l'anterior i que també serà soterrat.

L'Ajuntament considera prioritària tota l'obra, però creu que és més urgent el pas per a vianants. Per això, enviaran una carta a l'ens encarregat de les infraestructures ferroviàries, l'ADIF, per reclamar la urgència dels treballs."Volem deixar clar que la prioritat és el pas per a les persones perquè és un lloc molt transitat, més de cara a l'estiu, i és una qüestió de seguretat", ha explicat la portaveu de l'equip de govern, Begoña Floría.

Un projecte que ve de lluny
El projecte per suprimir el pas a nivell de la plaça dels Carros fa anys que s'arrossega, tot i que ha estat durant els últims dos anys quan els treballs s'han desbloquejat. Un dels entrebancs més importants va ser que es van trobar restes d'una claveguera romana, el que va obligar a modificar el projecte inicial. Per això, va ser el propi Ajuntament qui va elaborar una proposta alternativa. Entre les modificacions més destacables, un desviament del traçat per no afectar les restes arqueològiques o la separació de vianants i vehicles amb dos túnels independents. Aquesta proposta ja va rebre fa mesos el vistiplau de Foment i és la que finalment tirarà endavant.

"Sabem que la licitació de les obres és immediata i confiem que els treballs s'adjudiquin abans de finals d'any", ha assegurat Floría. I és que, tot i que el projecte l'han redactat tècnics municipals, és Foment qui assumirà les despeses. Pel que fa als retards que ha patit l'obra, la portaveu de l'equip de govern remarca que "els projectes d'aquesta envergadura sempre van lents, però el més important és que no quedin aturats, i durant aquest mandat hem mogut moltes fitxes". De moment, des del consistori no han volgut donar cap termini sobre quan podria estar enllestida la supressió del pas a nivell de plaça dels Carros.

Publicat 25/05/2009 16:08h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23410
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re:

EntradaAutor: metring » Dilluns 25/05/2009 17:13

trainman ha escrit:Foment anul·la la licitació de les obres de la supressió del pas a nivell de Flaçà
VOTI AQUESTA NOTÍCIA



poble partit. Les vies separen el poble i provoca problemes de trànsit

MULTIMÈDIA
Fotos de la notícia
DAVID JIMÉNEZ, FLAÇÀ El ministeri de Foment va anul·lar ahir la licitació de les obres per suprimir el pas a nivell situat a Flaçà i deixa sense efecte l´anunci del passat mes de maig quan es va publicar al Butlletí Oficial de l´Estat (BOE). El projecte es va posar sobre la taula ara fa dos anys i es va incloure en un pla de seguretat en passos a nivell. Però les discrepàncies entre les parts afectades pel projecte, que preveia enderrocar part d´un edifici i pisos de lloguer, han obligat a aturar el projecte i a estudiar-ne de nous.
La Secretaria d´Estat d´Infraestructures i Planificació, i la Direcció General de Ferrocarrils va acordar el passat dilluns «anul·lar i deixar sense efecte la licitació de les obres del projecte de la línia entre Tarragona, Barcelona i França», segons va anunciar ahir Foment a través del BOE. En concret correspon al projecte per suprimir l´actual pas de nivell situat al punt quilomètric 221/740 mitjançant un pas inferior en el punt quilomètric 221/712 al terme municipal de Flaçà. El passat 29 de maig el ministeri de Foment va acordar licitar les obres per la supressió del pas. Aquesta és una de les millores més reivindicades del municipi en els últims anys ja que parteix el carrer principal i el municipi en dues parts i provoca molts problemes de trànsit, ja que frena la circulació en una de les vies més transitades de la població.
Segons l´alcalde de Flaçà, Josep Perich, el ministeri de Foment anul·la el projecte «perquè hi ha discrepàncies entre les diferents parts» que es veuen implicades pel projecte. El batlle de la localitat va asseguar que «s´estan estudiant noves propostes» per tal d´arribar a un consens entre les parts i que actualment hi ha 19 possibles projectes per suprimir el pas a nivell de Flaçà.
El projecte del ministeri de Foment proposava construir un nou vial d´uns 300 metres que havia de creuar la via del ferrocarril mitjançant un pas inferior per a vehicles que connectés la carretera de Sant Llorenç amb el carrer del Comerç. També s´havien de col·locar murs de pantalla de contenció de terres als vorals donada la seva situació urbana. Però per eliminar el pas a nivell també s´havia d´enderrocar, entre d´altres, part d´un edifici que té un magatzem a la planta baixa i pisos de lloguer, desviar els serveis existents de gas, llum i telèfon, realitzar moviment de terres o executar els murs pantalla de contenció de terres.
Les propostes es podien presentar fins al 27 de juny i els treballs havien de començar, segons les previsions, després de l´estiu. Les obres tenien un termini d´execució de trenta mesos amb un pressupost de licitació de 5,36 milions d´euros.

http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... mir-nivell


Ara que veig la notícia, no fa massa que hi vaig passar, i encara continua el pas a nivell :nose
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 21943
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 13:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Supressió de passos a nivell

EntradaAutor: ABB_Traccion » Divendres 05/06/2009 16:38

Hola!

Diria que a Toses estan aixecant un pont per suprimir el pas a nivell existent ja que per la forma que té, travessa la via.

;)
Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
 
Entrades: 324
Membre des de: Diumenge 07/01/2007 2:49

Re: Supressió de passos a nivell

EntradaAutor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 16:45

Exactament. En el lloc on durant la 4a fase d'obres hi havia la gran muntanya de balast, veritat? Sí, ho vaig preguntar al dependent de la botiga de l'estació, i em va dir que sí que l'estaven construïnt. Però no sé si hi ha per allà algun cartell que ho digui, diria que al moll antic de mercaderies.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
 
Entrades: 750
Membre des de: Dimecres 13/05/2009 13:58
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).

Re: Supressió de passos a nivell

EntradaAutor: metring » Dimarts 31/01/2017 11:18

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument

Adif licita la redacción de los proyectos de supresión de 74 pasos a nivel

• Con esta actuación, Adif pretende contribuir a incrementar la seguridad de las líneas ferroviarias, especialmente en zonas en las que la circulación de vehículos de carretera se ha venido intensificando en los últimos años • El importe global de licitación del contrato, dividido en 9 lotes clasificados por ámbitos geográficos, es de 5.840.000 euros (IVA incluido), con un plazo de ejecución de 12 o 16 meses, según los lotes • Según la normativa vigente, la financiación de la supresión de estos pasos a nivel corresponde a Adif

Ejemplo de paso a nivel
01/27/2017. Adif ha licitado la redacción de los proyectos constructivos que permitirán la supresión progresiva de 74 pasos a nivel hasta el año 2024.

Con esta actuación, Adif dará el primer paso y anticipará la inversión necesaria para el desarrollo de los correspondientes proyectos, con el objetivo de contribuir a incrementar la seguridad de las líneas ferroviarias, especialmente en zonas en las que la circulación de vehículos de carretera se ha venido intensificando en los últimos años.

El contrato se ha dividido en 9 lotes, clasificados por áreas geográficas, que comprenden 33 pasos de la red de ancho convencional y 41 de la red de ancho métrico. El importe global de licitación del contrato es de 5.840.008,5 euros (IVA incluido), con un plazo de ejecución de 12 o 16 meses para completar la redacción de los proyectos, según los lotes.

Los proyectos constructivos deberán desarrollar la solución técnica más adecuada y todos los aspectos necesarios que permitan la posterior ejecución de las obras (memoria, planos, presupuestos, etc.).

Nueve lotes

El lote 1 corresponde al Principado de Asturias y se licitará por importe de 768.689,3 euros (IVA incluido). El lote 2, por importe de 815.324,1 euros (IVA incluido), abarca también parte del Principado de Asturias y Galicia. Ambos lotes cuentan con un plazo de ejecución de 16 meses.

El lote 3 incluye la comunidad autónoma de Castilla y León y cuenta con un importe de 610.000,5 euros (IVA incluido). El lote 4 comprende parte del Principado de Asturias y de Cantabria y se licitará por importe 651.928,1 euros (IVA incluido). El resto de Cantabria y La Rioja se incluyen en el lote 5, con un importe de 626.680,7 euros (IVA incluido).

El lote 6, por importe de 586.263,9 euros (IVA incluido), corresponde al País Vasco. Mientras que el lote 7, con un importe de 527.760,5 euros (IVA incluido), es compartido por la Comunidad Valenciana, la Región de Murcia y parte de Cataluña. El resto de Cataluña se incluye con Aragón en el lote 8, que se licitará por 626.680,7 euros (IVA incluido).

Por último, el lote 9 incluye toda la comunidad autónoma de Andalucía y licitará por importe de 626.680,7 euros (IVA incluido). Los lotes del 3 al 9 cuentan con un plazo de ejecución de 12 meses.

Criterios para la supresión de pasos a nivel

Según la normativa vigente, la financiación de la supresión de todos los pasos a nivel incluidos en el contrato de redacción de proyectos corresponde a Adif.

La Orden Ministerial de 2 de agosto de 2001 en materia de supresión y protección de pasos a nivel establece en su artículo 2 que deben suprimirse, siempre que exista disponibilidad presupuestaria, los pasos a nivel en líneas en las que los trenes circulen a velocidades superiores a 160 km/h y en aquellos en los que la relación entre el número de trenes y los automóviles que lo cruzan a diario sea igual o superior a 1.500.

Por su parte, el artículo 18 del Reglamento del Sector Ferroviario (Real Decreto 2387/2004, de 30 de diciembre), establece, en su punto 9, los criterios para la financiación de estas actuaciones:

- Si el número de automóviles es igual o superior a 250 y el número de trenes inferior a 6, el responsable de financiar la supresión del paso a nivel es el propietario del camino o carretera.

- Si el número de automóviles es superior a 250 y el número de trenes es igual o superior a 6, la financiación será a partes iguales entre el propietario del camino o carretera y Adif.

- Si el número de automóviles es inferior a 250 y el número de trenes es igual o superior a 6, la financiación corresponde a Adif.

ANEXO

Pasos a nivel incluidos en el contrato

Los titulares de los caminos o carreteras a los que dan servicio estos pasos son en su práctica totalidad los ayuntamientos de los municipios en los que se ubican, si bien en algún caso es la comunidad autónoma correspondiente.

Lote 1: Principado de Asturias

Diez pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Piloña (3, línea Oviedo-Llanes), Gijón (2, línea Noreña-Gijón), Carreño (1, línea Aboño-Avilés), Pravia (1, línea Fuso-Pravia) y Mieres (3, línea Ujo-Fuso), incluidos en su totalidad en la red de ancho métrico.

Lote 2: Principado de Asturias y Galicia

Diez pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Avilés (1, línea convencional Villabona-San Juan de Nieva), Oviedo (2, línea convencional Soto del Rey-El Entrego y línea de ancho métrico Oviedo-Trubia), Corvera de Asturias (2, línea convencional Villabona-San Juan de Nieva), Aller (1, línea de ancho métrico Ujo-Collanzo), Langreo (2, líneas de ancho métrico Laviana-Sama y Sama-Noreña), Betanzos (1, línea convencional Betanzos-Ferrol) y Guitiriz (1, línea convencional Palencia-Coruña).

Lote 3: Castilla y León

Nueve pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Rebolledo de Torres (1, línea convencional Venta de Baños-Santander), Magaz de Cepeda (1, línea convencional Palencia-Coruña), Villaquilambre (1, línea de ancho métrico León-Matallana), Ponferrada (1, línea convencional Palencia-Coruña), Pancorbo (1, línea convencional Madrid-Hendaya), Garrafe de Torío (2, línea de ancho métrico León-Matallana), Cistierna (1, línea de ancho métrico Matallana-Valmaseda) y Guardo (1, línea de ancho métrico Matallana-Valmaseda).

Lote 4: Principado de Asturias y Cantabria

Ocho pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Cabezón de la Sal (2, línea de ancho métrico Santander-Llanes), Parres (1, línea de ancho métrico Oviedo-Llanes), Llanes (2, líneas de ancho métrico Oviedo-Llanes y Santander-Llanes), Ribadesella (1, línea de ancho métrico Oviedo-Llanes) y Reinosa (2, línea convencional Venta de Baños-Santander).

Lote 5: Cantabria y La Rioja

Ocho pasos a nivel en los términos municipales de Bezana (1, línea de ancho métrico Santander-Llanes), Miengo (2, línea de ancho métrico Santander-Llanes), Reocín (1, línea de ancho métrico Santander-Llanes), Piélagos (1, línea de ancho métrico Santander-Llanes), Riotuerto (2, línea de ancho métrico Orejo-Liérganes) y Alcanadre (1, línea convencional Castejón-Bilbao).

Lote 6: País Vasco

Siete pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Güeñes (3, línea de ancho métrico Santander-Basurto), Zalla (2, línea de ancho métrico Aranguren-Valmaseda y Matallana-Valmaseda), Ortuella (1, línea convencional Desierto-S. Julián de Muskiz) y Valle de Trápaga (1, línea convencional Desierto-S. Julián de Muskiz).

Lote 7: Comunidad Valenciana, Región de Murcia y Cataluña

Seis pasos a nivel ubicados en Tavernes de la Valldigna (1, línea convencional Silla-Cullera-Gandía), Cartagena (2, línea de ancho métrico Cartagena-Los Nietos), Novelda (1, línea convencional Madrid-Alicante), Cullera (1, línea convencional Silla-Cullera-Gandía) y Roda de Bará (1, línea convencional Madrid-Barcelona).

Lote 8: Cataluña y Aragón

Ocho pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Calella (1, línea Barcelona-Massanet), Pineda de Mar (1, línea Barcelona-Massanet), La Llagosta (1, línea Barcelona-Ripoll), Grañén (1, línea Zaragoza-Barcelona), Llinars del Vallés (1, línea Tarragona-Barcelona-Francia), Ribes de Freser (1, línea Ripoll-Puigcerdá), Sariñena (1, línea Zaragoza-Barcelona) y Morata de Jalón (1, línea Madrid-Barcelona), incluidos en su totalidad en la red convencional.

Lote 9: Andalucía

Ocho pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Córdoba (1, línea Madrid-Sevilla), Utrera (2, línea Bif. Utrera-Arahal), Pedrera (línea Osuna-La Roda de Andalucía), Antequera (1, línea Bobadilla-Granada), Villanueva del Ariscal (1, línea Sevilla-Huelva), Villanueva del Río y Minas (1, línea Mérida-Los Rosales) y Huélago (línea Linares-Almería), incluidos en su totalidad en la red convencional.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 21943
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 13:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Supressió de passos a nivell

EntradaAutor: El Maño amañado » Dimarts 31/01/2017 16:28

metring ha escrit:Lote 8: Cataluña y Aragón

Ocho pasos a nivel ubicados en los términos municipales de Calella (1, línea Barcelona-Massanet), Pineda de Mar (1, línea Barcelona-Massanet), La Llagosta (1, línea Barcelona-Ripoll), Grañén (1, línea Zaragoza-Barcelona), Llinars del Vallés (1, línea Tarragona-Barcelona-Francia), Ribes de Freser (1, línea Ripoll-Puigcerdá), Sariñena (1, línea Zaragoza-Barcelona) y Morata de Jalón (1, línea Madrid-Barcelona), incluidos en su totalidad en la red convencional.


En el meu poble (Morata de Jalón) treuran un PN? Si n'hi ha dos! Lo que m'entren dubtes sobre quin podran eliminar: el que pràcticament no serveix o el general que fa servir tothom? :?
Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N6
N6
 
Entrades: 281
Membre des de: Dimecres 12/10/2016 10:21
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).


Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: victorromo99 i 1 visitant