Notícies cremallera Núria

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
xevi
N7
N7
Entrades: 565

Re: Notícies cremallera Núria

Entrada Autor: xevi » Dilluns 02/11/2015 9:47

Algú em pot dir on es troben la E2 i el cotxe 22 (ex-Monistrol-Vila) de Ribes-Vila? cotxeres o exposició?



xevi
N7
N7
Entrades: 565

Entrada Autor: xevi » Dilluns 02/11/2015 10:44

He trobat aquest video del juliol del 2015 i al final, podem veure la E2 i el cotxe 22 a Ribes-Enllaç:
https://www.youtube.com/watch?v=1NDZn9-w7Sc



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3723
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 02/11/2015 13:08

A finals d'agost hi havia la E1 i el cotxe 23 a Ribes enllaç
Imatge
La iaia by Rodalies Vic R3, en Flickr


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

xevi
N7
N7
Entrades: 565

Entrada Autor: xevi » Dijous 12/11/2015 10:38

Ahir vaig estar a Ribes i Queralbs:
- Just ahir va arribar i van posar a les vies el cremallera GTW que estava a Montserrat.
- La E1 i el cotxe 22 continuen a Ribes enllaç.
- Els Sportwagen estacionats a la via 3 de Queralbs.
Tot i que el cremallera està tancat entre setmana, hi ha una certa activitat i es pot accedir a l'exposició de Ribes Vila gratuïtament.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3723
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 12/11/2015 13:21

El cremallera romandrà tancat aquest mes de novembre els dies feiners, i els caps de setmana estarà obert.

http://www.valldenuria.cat/estiu/actual ... -de-nuria/


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 12/11/2015 13:49

Abans d'ahir, aprofitant que entre setmana està tancat, es va realitzar un simulacre d'accident i evacuació al Túnel del Roc del Dui.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Ganz
N6
N6
Entrades: 313
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Ginebra

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 14/11/2015 14:31

No estaria gens malament fer circular la E1+cotxes històrics fins Queralbs i, d'allà, canvi a la DM6 fins a Núria. Un material més atractiu per aquesta línia que els Beh i GTW...

Si existís voluntariat per restaurar operativament la locomotora de vapor 6, no crec que FGC posés massa impediments per permetre la seva circulació (segurament la limitació a Queralbs). El fet que l'E2 i el cotxe 23 hagin retornat a Ribes em fan ser optimista...



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2487
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 22/03/2017 13:52

Avui és l'aniversari de la inauguració del cremallera de Núria: 86 anys.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

xevi
N7
N7
Entrades: 565

Entrada Autor: xevi » Dissabte 20/05/2017 11:47

Ampliació del material mòbil del Cremallera de Núria:
-1 locomotora elèctrica/diesel
-2 vagons intermedis
-2 vagons tipus sportwagen (un dels quals amb cabina de conducció tancada). Aquests 2 podran ser de 2a ma.

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... lleres.pdf



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 20/05/2017 13:14

No entenc aquesta notícia i que després tinguin els sportwagen morts de riure a Ribes-Enllaç...
I amb cotxes intermedis a que es refereixen? Afegiran un cotxe a algun dels trens?


Salutacions,

Oriol

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: Intercanviador » Diumenge 21/05/2017 17:56

Això de la licitació sembla ben curiós, quan per la natura de la comanda, jo diria que no hi pot haver gaire proveïdors on triar. Si, com sembla lógic, els cotxes intermedis són pels dos GTW (els BeH ja comencen a tenir uns anys) el lógic és que els faci Stadler que ja els té en catàleg i n'assegura la compatibilitat amb el material existent.
I, posats a pensar, igual això guarda alguna relació amb la rumorejada inversió en millora de la línia de la Pobla que utilitza material de la mateixa procedència.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3883
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 21/05/2017 18:47

Y los coches clásicos que llevaban los BEH 4/8, nanay?


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3723
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 22/05/2017 1:35

Renfe445 ha escrit:Y los coches clásicos que llevaban los BEH 4/8, nanay?
Si et refereixes al Cotxe Saló, ja fa un parell d'anys que no presten servei, segons FGC, per revisió. Però ja sabem el gust de FGC pel material històric en línies no metropolitanes.
El que han de fer es restaurar i posar al dia les locomotores elèctriques, i treure l'absurda limitació a Queralbs de la locomotora E1, que és l'única apta per circular actualment, de les quatre locomotores de 1931.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3883
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 22/05/2017 2:12

Em referia al cotxe saló i els normals.

I què passa a Queralbs amb la E1?


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 22/05/2017 9:51

Segons la licitació els 2 cotxes intermedis són per acoblar a dos automotors Beh. Així, es convertiran 2 Beh a trens de 3 cotxes, un d'ells adaptat. Imagino que ho faran amb l'A8 (el més nou dels 4) i a saber si amb l'A5, A6 o A7. De fet a la licitació ja es contempla que quan els Beh ja no puguin tirar més aquests 2 cotxes puguin formar part d'una composició remolcada per locomotores... La lògica diu que els 2 Stadler A10 i A11 potser vagin cap a Montserrat i a Núria es quedin els 4 automotors Beh (2 d'ells amb un cotxe adaptat) i dues composicions de locomotora+cotxes tipus "push-pull" (la del "Sport Wagen" amb DM6 i la nova).



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1299
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 14/08/2017 11:31

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està registrant en els darrers mesos un progressiu increment de la demanda de viatgers tant en les seves línies metropolitanes, com a la línia Lleida-la Pobla i als trens turístics que gestiona com a cremalleres de Vall de Núria i de Montserrat. En aquest sentit, fins al mes de juliol de 2017 el Cremallera de Núria ha registrat 184.545 viatgers, el que representa un 9% més que l'any 2016. El Cremallera de Montserrat ha obtingut un increment d'usuaris superior amb un 21%, el que representa 70.800 visitants més.

Atès aquest increment de la demanda, FGC ha decidit reforçar el seu parc mòbil de trens cremallera per guanyar fiabilitat i disponibilitat per seguir oferint un servei de transport de viatgers de màxima qualitat.

FGC ha adjudicat per un import de prop de nou milions d'euros la fabricació d'una nova locomotora, dos cotxes remolc i dos cotxes intermedis per reforçar el parc mòbil de Vall de Núria.

La nova locomotora serà mixta de tipus bimodal, el funcionament habitual serà utilitzant tracció elèctrica però permetrà operar utilitzant combustible dièsel en cas de fallada del subministrament elèctric.

Els nous cotxes estaran dissenyats amb criteris d'accessibilitat, per tant disposaran d'una zona dedicada a les persones amb mobilitat reduïda (PMR) i a més s'implementarà a tot el parc mòbil aire condicionat per millorar les condicions de confort per als usuaris.

Un cop incorporat aquest nou material mòbil a Vall de Núria, es realitzarà el trasllat definitiu dels automotors Stadler GTW a Montserrat. Actualment, FGC disposa de cinc automotors d'aquest tipus a Montserrat, i amb la incorporació d'aquests dos nous GTW procedents de Vall de Núria, s'assegurarà també la fiabilitat i disponibilitat del material mòbil de Montserrat; alhora que, atès que tots els cremalleres són de la mateixa tipologia, es produiran importants estalvis quant el seu manteniment. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1299
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 14/08/2017 11:37

FGC ha adjudicat per un import de prop de nou milions d'euros la fabricació d'una nova locomotora, dos cotxes remolc i dos cotxes intermedis per reforçar el parc mòbil de Vall de Núria.

La nova locomotora serà mixta de tipus bimodal, el funcionament habitual serà utilitzant tracció elèctrica però permetrà operar utilitzant combustible dièsel en cas de fallada del subministrament elèctric.

Segons informació aportada per l'Àngel Badal a Forotrenes, aquesta podria ser, o molt semblant, l'aparença de la nova locomotora elèctrica bimodal d'Stadler. Personalment no m'acaba d'agradar aquest disseny tant quadrat, veurem com serà el disseny definitiu de la nostra locomotora.
749343758-zahnradbahn-neue-berglok-BIznuPwwBNG. Bayerischen Zugspitzbahn.jpg
Nova locomotora Stadler pel ferrocarril Bayerischen Zugspitzbahn
749343758-zahnradbahn-neue-berglok-BIznuPwwBNG. Bayerischen Zugspitzbahn.jpg (80.26 KiB) Visualitzat 2863 cops
Salut!



Intercanviador
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: Intercanviador » Dilluns 14/08/2017 13:24

Té un aire que em recorda llunyanament les locomotores originals del cremallera. No em sembla pas malament.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1299
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 09/01/2018 13:42

Fabricació i subministrament d'una nova locomotora mixta (adherència/cremallera) tipus bimodal (dièsel - elèctrica), i dos cotxes remolcats per al cremallera de vall de Núria dels ferrocarrils de la generalitat de Catalunya. (PO14/17)

Data d'adjudicació del contracte:
08/08/17
Termini per a la formalització del contracte:
30/08/2017
Motiu d'adjudicació:
S'adjudica el subministrament a l'empresa STADLER BUSSNANG AG per presentar la millor oferta econòmica i complir amb els requeriments tècnics sol·licitats per FGC
Número d'ofertes rebudes:
1
Codi CPV:
34622000
Codi CPA:
30.20.32
Dades de l'empresa adjudicatària:

Denominació:
STADLER BUSSNANG AG
Nacionalitat:
Espanya
Import:
4.208.065,00 € amb IVA
Import sense IVA:
3.477.740,00 €

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1299
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 09/01/2018 13:46

Fabricació i subministrament de 2 cotxes intermedis i peces de recanvi per als automotors BEH 4/8 del cremallera de Vall de Núria dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. (PO13/17)

Data d'adjudicació del contracte:
08/08/17
Termini per a la formalització del contracte:
30/08/2017
Motiu d'adjudicació:
S'adjudica el subministrament a l'empresa STADLER BUSSNANG AG per presentar la millor oferta econòmica i complir amb els requeriments tècnics sol·licitats per FGC
Número d'ofertes rebudes:
1
Codi CPV:
34622000
Codi CPA:
30.20.32
Dades de l'empresa adjudicatària:

Denominació:
STADLER BUSSNANG AG
Nacionalitat:
Comunitari
Import:
6.630.473,00 € amb IVA
Import sense IVA:
5.479.730,00 €

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”