Borges del Camp: pont curiós

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Borges del Camp: pont curiós

Entrada Autor: wefer » Dilluns 20/08/2007 0:28

L'altre dia vaig anar a fer fotos, entre d'altres, a l'estació de Borges del Camp.
Em va sorprendre el pont que creua per sobre de l'estació, utilitzat com a pont de carretera veïnal.
Si mireu les fotos, aquest pont té una estructura curiosament molt similar a un pont ferroviari, possiblement de via ample.

Algú sap alguna cosa d'aquest pont? Pot ser que passés alguna línia per la zona? Pot ser un pont reciclat? O simplement un projecte de pont estàndar que tant podia servir per carretera com per ferrocarril?
Fitxers adjunts
pont-borges-camp-1.jpg
pont-borges-camp-1.jpg (178.18 KiB) Visualitzat 2730 cops
pont-borges-camp-2.jpg
pont-borges-camp-2.jpg (193.86 KiB) Visualitzat 2759 cops



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 20/08/2007 9:34

Ai la línia de Móra la Nova i Faió, que val la pena del principi a la fi :D

Realment aquest pont també em va cridar molt l'atenció quan vaig estar a Les Borges del Camp fent fotos. Vas caçar gaires trens de mercaderies per cert? :P



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 20/08/2007 11:45

Un pont amb regust ferroviari però apartat de la via es pot trobar a la carretera d'Hostalric a Maçanet.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 20/08/2007 12:25

Trenscat ha escrit:Vas caçar gaires trens de mercaderies per cert? :P
Hi vaig ser durant 1 hora i no va passar absolutament cap tren :'(



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 20/08/2007 16:25

Trenscat ha escrit:Ai la línia de Móra la Nova i Faió, que val la pena del principi a la fi :D
Jo ho allargaria per un cantó fins a Riudecanyes-Botarell i per l'altra banda fins a Casp. :D
entfe001 ha escrit:Un pont amb regust ferroviari però apartat de la via es pot trobar a la carretera d'Hostalric a Maçanet.
Em sona :P



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/08/2007 21:38

Ja no hi passa cap tren de llarg recorregut per aquesta línia, oi?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 20/08/2007 21:46

Sí. L'Estrella Costa Brava.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/08/2007 21:53

Ai ai carai!... em pensava que passava per Lleida.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 20/08/2007 21:58

Sí que és cert que cada dos per tres el desvien via Lleida, però quan ho fa no hi para.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/08/2007 22:25

I ara, amb això de que no pararà a Zaragoza, se suposa que el faran passar per una altra banda o què?



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 20/08/2007 23:04

Em recorda una mica aquest, ideal per tocar el dos de la garjola. :D



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 21/08/2007 12:33

Jordi Freixas ha escrit:I ara, amb això de que no pararà a Zaragoza, se suposa que el faran passar per una altra banda o què?
Per la Ronda Sur de Saragossa, és una circumval·lació que rodeja la ciutat per el sud, usada bàsicament per els trens de mercaderies, i un tros per els de viatgers per accedir a la línia de Terol.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 21/08/2007 12:40

fantito ha escrit:La idea del Sr. Gumà va ser la de crear la línia dels Directos amb el menor número possible de passos a nivell i es va haver de dissenyar un cert número de ponts i passos inferiors a les vies i clar, tractant-se d'un projecte ferroviari, aqueste obres tenen tot el gust ferroviari de l'època.
Però no n'he vist cap altre d'igual en els trossos de la línia que conec
Sí que hi ha ponts i passos inferiors (fins i tot abandonats) però acostumen a ser d'obra. Fins i tot els viaductes i ponts de la línia són també d'obra
Diguem que aquest pont, en aquest lloc, no m'encaixa gaire :D

També vaig estar pensant si podia tenir alguna cosa a veure amb el Reus-Salou... però el traçat es va desmantellar els anys 70 del segle passat, i aquest pont té pinta de ser allà fa més anys.
Igualment, hi havia prevista una prolongació del Reus-Salou cap a Mont-Roig del Camp... però em dona la sensació que Borges queda una mica massa cap el nord i el pont no té orientació lògica segons el possible traçat. A part, no sembla que s'arribés a fer cap obra d'aquesta prolongació.



hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Entrada Autor: hospitalenc » Dissabte 25/08/2007 19:28

Aquest pont s´assembla força, sobre tot vist des de les víes, al de Can Serra a la terminal de Rodalíes de L´Hospitalet, fet a finals dels anys vint o principis dels trentes per l´arquitecte municipal Ramon Puig Gaïralt.

Aquest que dic el van atribuir erròniament a Eiffel els anys vuitantes, cosa que va fer que es restaurès en comptes de desballestar-lo i posar una caca de formigó. Em pregunto si la gent de Les Borges del Camp hauría d´imventar-se que el seu es de Gustav Eiffel, i així obtenir presupost perque el restaurin i el pintin.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”