Rehabilitació de l'estació de Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Distàncies

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 27/08/2007 15:58

Jordi Freixas ha escrit:Tot això seria una bona manera d'aconseguir molt millors resultats en aquesta línia, aconseguint millors freqüències al llarg de tota la línia, i escurçar distancies considerablement en el corredor directe Barcelona - Tolouse.
A no ser que facis un traçat totalment en línia recta, no escurçaràs gaire la distància...

(Comentari del torracollons lingüístic)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 27/08/2007 16:18

Home... no farem d'aquesta línia un TGV, però millor que ara aniran les coses segur.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 27/08/2007 18:23

entfe001 ha escrit:Qui va penjar aquella foto aèria d'un Alpino i un Staedtler a Ribes? Aquí aniria que ni pintada :riure
Vaig ser jo. Però no la trobo... :|



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 28/08/2007 16:54

Però si com tu dius, es sol limitar la velocitat per l'efecte centrífug, estem en les mateixes; tant si és per anar a 60, com si és per anar a 200, dic jo.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/08/2007 17:01

Jordi Freixas ha escrit:Però si com tu dius, es sol limitar la velocitat per l'efecte centrífug, estem en les mateixes; tant si és per anar a 60, com si és per anar a 200, dic jo.
Però només si a peu de vagó hi ha un notari que et faci un testament Xpress...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 28/08/2007 17:14

Per aquí n'hi ha un, de Notario... :)



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 28/08/2007 17:24

:xiuxiu



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 31/08/2007 19:22

Què és el peraltar?



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 31/08/2007 20:39




Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 31/08/2007 21:01

Imatge



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 01/09/2007 18:36

Ah val... i qui ha dit de no posar-hi la inclinació a les corves (ai perdó... peraltar :roll: ) ?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 02/09/2007 1:16

fantito ha escrit:La línia de Puigcerdà té els peraltes i els radis de corba per anar a 60Km/h.
...la qual cosa significa que el que cal és rectificar el traçat per adaptar-lo com a mínim als 120 Km/h sense pendulació, una velocitat més d'acord amb una línia secondària actual, i oblidar aquests 60 Km/h propis de l'era del vapor.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 02/09/2007 21:29

fantito ha escrit:Ja , però es just el que no estan fent. Per tant deixem de fer-nos palles al cervell i parlem del qué s'està fent i no de fantasíes i ficcions.
El que no entenc és que:
Hi havia una vegada un camí de carro. Al costat es va fer una via de ferrocarril. Amb el temps la carretera es va asfaltar i millorar, es van eliminar corbes i fer nous ponts. Després, de carretera normal va passar a ser una carretera general. La carretera general, amb el temps, passà a ser una via ràpida amb zones de tres carrils, túnels i viaductes. Finalment, es va tornar a refer des de zero per convertir-la en una magnífica autovia... mentre la via de ferrocarril continuava igual que el dia que la van construir!!!! I a la gent li semblava normal!!!!
Això és aplicable tant a la línia de Puigcerdà com a moltes altres. Com és possible?



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Diumenge 02/09/2007 22:03

fantito ha escrit:Has oblidat un detall clau. La carretera genera impostos, el ferrocarril no.
Actualment si que és una realitat però no tenia perque haber estat així.

Si s'hagués apostat per el transport per ferrocarril com s'ha fet per exemple a Suïssa, s'hagués pogut "cobra els mateixos impostos que amb les carreteres".

Però ara ja és massa tard.
:evil:



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 02/09/2007 22:43

fantito ha escrit:Has oblidat un detall clau. La carretera genera impostos, el ferrocarril no.
I vots.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 02/09/2007 23:45

Però és que fer segons quines correccions de traçat pot resultar un impacte ambiental que potser es podria solventar precísament modificant, a partir del traçat actual les inclinacions de les corves, i afegint-hi el sistema de basculació activa. En definitiva, els famosos Civia Alpino, seran trens construits expressament per aquesta línia.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 03/09/2007 0:05

Ja t'han dit que la basculació no és necessària en unes corves pensades per a 60 km/h.

I els Alpino, si s'arriben a construir, l'única diferència que tindrien seria reforç del sistema de frenat i interiorisme diferent, res de basculacions.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 03/09/2007 0:10

Jordi Freixas ha escrit:Però és que fer segons quines correccions de traçat pot resultar un impacte ambiental
Carai, què curosos ens hem tornat de cop amb l'impacte ambiental. Llàstima que amb les carreteres, molt més amples, sorolloses i pol·lucionants, això no es tingui en compte...



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 03/09/2007 0:19

Una cosa no treu l'altre. A veure. És evident que tard o d'hora, en aquesta línia s'hauran de prendre mesures que suposaran aquest impacte. Però del que es tractaria és que aquest fós mínim.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 03/09/2007 0:40

No crec pas que s'hi faci gaire cosa més en aquesta línia que el que es fa actualment. És a dir, que dubto molt que se la prengui com un enllaç important amb França.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”