Barcelona - Cerbère, anada i tornada ???

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Barcelona - Cerbère, anada i tornada ???

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 01/11/2007 20:28

A veure si algú em pot resoldre aquest dubte. És possible treure des de Barcelona, un bitllet d'anada i tornada fins a Cerbère?



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 01/11/2007 20:36

No, a no ser que sigui un bitllet de GL amb el Catalan Talgo ( crec que és l'únic tren que para a Cervere i a Portbou )

Salut,



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 01/11/2007 20:43

Ara que dius això del Catalan Talgo, el Talgo Mare Nostrum també hi té parada. Em sembla que són els nocturns que no fan parada (més enllà de per canviar d'ample de via i de locomotora), però ara de memòria, tampoc n'estic segur.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 01/11/2007 20:58

De totes maneres, un amic meu assegura que té un bitllet d'anada i tornada a Cebère (o sigui... no Cervera).



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 01/11/2007 22:04

A mi a Girona últimament se m'han negat a fer-me bitllets anada i tornada a Cerbère, però diria que en tinc algun d'un temps enrere (crec que març de l'any passat) que sí que ho és. Ara bé, a principis d'agost no van voler-me'l fer, només fins a Portbou (el tram transfronterer d'anada no me'l va voler cobrar ningú).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 01/11/2007 22:59

aarongilp ha escrit:(el tram transfronterer d'anada no me'l va voler cobrar ningú).
Vaja, i s'en saben els motius?



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Divendres 02/11/2007 1:02

El sistema VISIR permet vendre bitllets I/V o I/R a Cerbère, ara bé, amb la normativa a la mà, l'única manera de poder formalitzar la tornada és agafant el Catalan Talgo a Cerbère o a Portbou o l'Estrella Costa Brava a Portbou. No es pot formalitzar la tornada per a trens de Mitjana Distància ja que es requereix en teoria que la tornada tingui origen Cerbère mateix. (A Llarga Distància es pot fer tant des de Portbou com Cerbère doncs es consideren equivalents en aquest aspecte).

Així doncs, un bitllet MD I/V o I/R destinació Cerbère no hauria d'estar prohibit en aquelles estacions d'origen a les quals es pugui arribar des de Cerbère a Portbou amb 1 o 2 trens disponibles al sistema de venda anticipada per tal de poder emetre una formalització de la tornada vàlida. Ara bé, com és un cas poc probable em sembla comprensible que es neguin si no se'ls explica aquesta intenció.

Exemple:
Bitllet I/V Tarragona - Cerbère en trens de MD
es pot formalitzar a la tornada amb trens LD desde Portbou o Cerbère pero amb un bitllet d'1 o 2 trajectes amb destinació obligatòria Tarragona, com per exemple:
Portbou - Barn.Sants amb estrella Costa Brava
enllaçat (i al mateix cartró) amb
Barn.Sants - Tarragona amb Trenhotel
(juntament amb segell d'informat el viatger que aquests trens no disposen d'enllaç oficial)


No sé si m'explico :x



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 02/11/2007 1:02

Algunes preguntes em descoloquen....



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 02/11/2007 9:18

Watermark ha escrit:El sistema VISIR permet vendre bitllets I/V o I/R a Cerbère, ara bé, amb la normativa a la mà, l'única manera de poder formalitzar la tornada és agafant el Catalan Talgo a Cerbère o a Portbou o l'Estrella Costa Brava a Portbou. No es pot formalitzar la tornada per a trens de Mitjana Distància ja que es requereix en teoria que la tornada tingui origen Cerbère mateix. (A Llarga Distància es pot fer tant des de Portbou com Cerbère doncs es consideren equivalents en aquest aspecte).

Així doncs, un bitllet MD I/V o I/R destinació Cerbère no hauria d'estar prohibit en aquelles estacions d'origen a les quals es pugui arribar des de Cerbère a Portbou amb 1 o 2 trens disponibles al sistema de venda anticipada per tal de poder emetre una formalització de la tornada vàlida. Ara bé, com és un cas poc probable em sembla comprensible que es neguin si no se'ls explica aquesta intenció.

Exemple:
Bitllet I/V Tarragona - Cerbère en trens de MD
es pot formalitzar a la tornada amb trens LD desde Portbou o Cerbère pero amb un bitllet d'1 o 2 trajectes amb destinació obligatòria Tarragona, com per exemple:
Portbou - Barn.Sants amb estrella Costa Brava
enllaçat (i al mateix cartró) amb
Barn.Sants - Tarragona amb Trenhotel
(juntament amb segell d'informat el viatger que aquests trens no disposen d'enllaç oficial)


No sé si m'explico :x
Sí, més o menys. En resum... que malgrat que no es pot tornar de Cebère a Portbou amb tren Regional de Renfe, em tocarà pagar un sopar perquè a les taquilles de la Renfe no saben exactament què s'ha de fer. En fi...



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 02/11/2007 9:52

Lo que seria llogic es que es deixesin d'aquestes absurditats administratives i que una de les 2 estacions, Portbou o Cerbere sigui la que fagi d'enllas, tant en un sentit com en l'altre i no haver de fer anar de buit tant els trens espanyols com els francesos en un dels sentits.

Pero inclus si es mante aquesta situcio absurda, el que encara es mes absurd es que no es pugui agafar bitllet d'anar i tornar a Cerbere i que aquest bitllet serveixi per tornar amb el tren frances de Cerbere fins a Portbou i despres les respectives empreses ja passarien comptes.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 02/11/2007 10:19

El que s'hauria de fer (sense que totes dues estacions deixin d'estar "servides" per trens de totes dues companyies), és efectivament eliminar aquesta absurditat administrativa, millorar les freqüències, i com ja vaig dir un dia fer serveis de tren Regionals entre Barcelona i Perpinyà amb canvi d'ample variable en nous trens tipo Civia.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 03/11/2007 19:56

Ja posats, per què el túnel de Belitres fa dos quilòmetres segons Renfe i un segons la SNCF? O el que és el mateix: per què Renfe et cobra un quilòmetre de més?



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dilluns 05/11/2007 23:52

Jordi Freixas ha escrit:El que s'hauria de fer (sense que totes dues estacions deixin d'estar "servides" per trens de totes dues companyies), és efectivament eliminar aquesta absurditat administrativa, millorar les freqüències, i com ja vaig dir un dia fer serveis de tren Regionals entre Barcelona i Perpinyà amb canvi d'ample variable en nous trens tipo Civia.
Per cert, ahir vaig agafar un tren directe entre Perpinyà i Barcelona. Fou, com no, la cafetera sobre rodes del Catalan Talgo. Per si algú no l'ha vist, adjunto foto. Com us podeu imaginar, el shock que em va produir després d'haver fet servir el TGV entre París i Perpinyà fou dels que fan història (i això que anava avisat).
Fitxers adjunts
talgo.JPG
Talgo
talgo.JPG (70.51 KiB) Visualitzat 6683 cops



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 06/11/2007 1:34

Oooooh!!! Tens més fotos? Algun dia m'agradaria agafar-lo aquest tren (deu estar a punt de ser retirat, no?).



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 06/11/2007 9:36

davidbarna ha escrit: Per cert, ahir vaig agafar un tren directe entre Perpinyà i Barcelona. Fou, com no, la cafetera sobre rodes del Catalan Talgo. Per si algú no l'ha vist, adjunto foto. Com us podeu imaginar, el shock que em va produir després d'haver fet servir el TGV entre París i Perpinyà fou dels que fan història (i això que anava avisat).
Doncs despres d'agafar un TGV de primera Generació 23002 entre Ginebra i Montpellier i tranbordar al Talgo IIIRD, a la meva dona (que odiava els talgo III despres d'un Bcn- Saragossa) i a mi ens van semblar molt mes comodes els seients del Talgo IIIRD que els del TGV. Curiositat a Sete el Talgo IIIRD va adelantar un TGV que feia Paris - Perpinyà



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 07/11/2007 9:56

La veritat, els seients de tren més còmodes que he provat són els del Talgo III RD en turista. He provat Euromed's (en Preferent), Altaria's, TGV's, Regionals...i em quedo amb els del TIIIRD.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 07/11/2007 12:11

Aquest estiu vaig fer un Interlaken - Perpinyà i per comoditat clasificaria aixins el trens:
- ICE 3
- Talgo IIIRD
- IC de 2 pisos de suissos
- TGV de primera genració.
Per mi els millors seients que he probat son els del ICE3 i S103 Siemens en turista. Mes comodes que els Euromed, Alvia inclus en preferent.
Foto del seients turista del TalgoIIIRD
Imatge
Interventors francesos a un tren de la Renfe
Imatge



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 07/11/2007 21:37

davida ha escrit:Interventors francesos a un tren de la Renfe
Imatge
Imagino que a cada cantó de la frontera hi deu haver un revisor "autòcton", no? De fet, els TALGO internacionals són propietat tant de RENFE com de la SNCF. El que no entenc, és perquè no hi poden poser el logo dels ELYPSOS enlloc dels logos de les companyies de cada estat.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 07/11/2007 21:51

Jordi Freixas ha escrit:De fet, els TALGO internacionals són propietat tant de RENFE com de la SNCF. El que no entenc, és perquè no hi poden poser el logo dels ELYPSOS enlloc dels logos de les companyies de cada estat.
No. Els Talgo que fan els Elipsos són propietat de Renfe. De fet, la SNCF no s'hi va voler emmerdar gaire amb els nocturns, per això els trens són espanyols, el personal de bord és espanyol i la SNCF només hi posa la locomotora des de Portbou i des d'Irun, i no sé si un cop a la destinació hi ha algun tipus de manteniment.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 07/11/2007 22:22

Però ELIPSOS no és un consorci compartit al 50%?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”