Un eix de l'Ebre es factible?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Julià
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Lleida

Un eix de l'Ebre es factible?

Entrada Autor: Julià » Diumenge 18/11/2007 22:26

Ja que existeix un eix de l'Ebre amb carretera per desdoblar, estaria molt be disposar de un eix de l'Ebre ferroviari, el que jo penso per aprofitar les valls i no tenir de fer un tunel o una pendent pronunciada, es aprofitar la linia de Casp a Tarragona el tram que va de Riba-roja d'Ebre a Mora d'Ebre. La linia sortiria de Lleida i pases per Alcarras/Torres de Segre, Soses, Aitona, Serós, la Granja d'Escarp, Mequinença, creues l'Ebre i conectes per tunel a la via que be de Casp a l'altura del Faio; i de Mora d'Ebre anar seguint l'Ebre per Miravet, Rasquera, Benifallet, Aldover, Xerta, Tortosa i tornar a utilitzar la plataforma desmantellada per culpa del bi-pass de l'Ebre fins Arrivar a Amposta i conectar amb l'eix Mediterrani. Es una bona idea? ;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/11/2007 23:17

Julià ha escrit:Es una bona idea? ;)
A Suïssa ho seria, sense cap mena de dubte. Passa que tenim la desgràcia de trobar-nos-en a anys llum, en termes ferroviaris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Diumenge 18/11/2007 23:33

El tram Tortosa - Roquetes - Xerta - Benifallet existia, era part de la línia cap a La Puebla de Híjar i ara és via verda, per tant seria fàcil reobrir-lo.

El tram Lleida - Mequinensa estava planejat com a part de la línia Baeza - St Girons, de la que únicament es va construir el tram Lleida - La Pobla de Segur, no sé si els treballs es van iniciar més al sud de Lleida.

I segons l'atles de l'Encarta 2004 (d'on he tret aquestes informacions), en algun moment ha existit o s'ha planejat una línia Amposta - St Carles de la Ràpita.

Tenint en compte això, les característiques de la geografia i la rendibilitat, només seria una mica viable fer una línia St Carles - Amposta - Tortosa - Benifallet a mitjà termini, i qui sap, a llarg termini la connexió amb Móra la Nova.

La connexió amb Lleida la veig més difícil, perquè a curt termini (2010), la manera més ràpida d'anar de L'Aldea - Amposta fins a Ponent serà a travès del nou Corredor Mediterrani fins a Reus i d'allà per la LAV fins a Lleida. Això faria que la nova línia Faió - Lleida quedés relegat a un escàs trànsit de Regionals, tenint en compte la població de les localitats per on passaria i d'alguns mercaderies (potasser Manresa - Flix?). Totes les circulacions de Llarga Distància i de Regionals ràpids anirien per la LAV i per tant com a eix bàsic no serviria i actualment estem a anys llum de que es construeixin línies per cohesionar el territori.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 18/11/2007 23:39

De ser possible, ho és.
No obstant, està clar que no és una prioritat ja que hi ha zones molt més poblades i amb greus problemes de comunicació que encara no tenen ferrocarril, o si el tenen és obsolet.
Per tant, a l'Ebre, si l'oferta de transport públic és insuficient el que caldrà serà augmentar el servei d'autobús, però de moment no és justificable la inversió per construir una línia de ferrocarril



Avatar de l’usuari
Julià
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Julià » Diumenge 18/11/2007 23:44

Es que aquesta linia esta pensada per donar conexio a les poblacions petites i mitjanes, ho sigui per serveis regionals i per cohesionar el territori. ;)



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Diumenge 18/11/2007 23:48

Home, doncs qualsevol línia amb aquesta funció és factible mentalment, però el problema és construir-les degut a la forta inversió inicial que suposaria i la poca rendibilitat de la línia, més ben dit el dèficit...


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/11/2007 23:52

Túnels del Garraf ha escrit:Home, doncs qualsevol línia amb aquesta funció és factible mentalment, però el problema és construir-les degut a la forta inversió inicial que suposaria i la poca rendibilitat de la línia, més ben dit el dèficit...
... dèficit que mai no es contempla ni és problema a l'hora de construir autovies. La ment selectiva d'aquell animal anomenat home ja és ben curiosa, ja...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”