Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Futur servei linia Puigcerdà

EntradaAutor: jordidr » Dimecres 12/12/2007 10:57

Ahir vaig interesarme per com podria quedar la situació del servei de la linia Barcelona - La Tor de Carol despres del traspàs del servei de rodalies a la Generalitat. El Director General de Transports terrestres em va contestar el següent:
Realment encara estem en plena negociació però el que queda clar ,tal com diu l' estatut,tots els serveis ferroviaris interns a Catalunya seran competencia de la Generalitat com a titular i gestor del servei.Obviament els serveis internacionals,encara que siguin a la Tour de Carol,seran competencia estatal.Cal encara debatre moltes coses però el que si és cert es que cal fer moltes inversions a la linia de Puigcerdà per fer-la més competitiva i de major qualitat-En els darrers anys s' esta treballant en la infaestructura i l' electrificació però caldra mantenir aquest esforç inversor
Analitzant les seves paraules destaco que sembla que tenen la voluntat de fer tirar endavant la línia, que la generalitat intentara fer-se amb la titularitat de les línies que pugui (a part d'oferir-ne el servei) i que en cap cas la Generalitat (pel que entenc) no podria oferir el servei entre Puigcerdà i la Tor
jordidr
N7
N7
 
Entrades: 609
Membre des de: Dimecres 10/01/2007 11:55

EntradaAutor: aarongilp » Dimecres 12/12/2007 11:07

Suposo que en una de males es podria fer com a la línia "El Topo" d'Euskotren (Donosti-Amara - Hendaye), el tram internacional de la qual és gestionat per FEVE però explotat per Euskotren (o algo així).
Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
 
Entrades: 3411
Membre des de: Diumenge 08/05/2005 23:04
Ubicació: NULL

EntradaAutor: Túnels del Garraf » Dimecres 12/12/2007 21:10

Això del Topo d'Euskotren és molt curiós. La línia mètrica d'Euskotren i la d'ample Ibèric de Renfe utilitzada per Rodalies són paral·leles, però els serveis de Rodalies acaben a Irún mentre que els d'Euskotren a Hendaya.

Aquesta situació demostra la inoperativitat de la gestió estatal en alguns aspectes, que es veu superada per l'eficient gestió autonòmica. Ara, no dic que sempre sigui així.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Túnels del Garraf
N7
N7
 
Entrades: 395
Membre des de: Dissabte 25/03/2006 18:39
Ubicació: Sitges BCN

Estupideses

EntradaAutor: Guigui » Dijous 13/12/2007 0:13

Túnels del Garraf ha escrit:Aquesta situació demostra la inoperativitat de la gestió estatal en alguns aspectes, que es veu superada per l'eficient gestió autonòmica. Ara, no dic que sempre sigui així.

I també demostra com pot ser fàcil arribar a solucions pràctiques per superar la burrocràcia (no, no hi sobra cap r) que s'han creat solets els... nacionalismes (sí, també n'hi ha del no-català).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23597
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

EntradaAutor: Jordi Freixas » Dijous 13/12/2007 0:45

A veure. El que està clar, és que de traspassar-se finalment a la Generalitat la línia de Puigcerdà exceptuant el tram interestatal, això no seria per altra cosa que una qüestió política purament. Si es traspassa la línia, s'ha de traspassar TOTA, fins a La Tor de Querol. I si no es fa, és perquè Espanya no vol, perquè si tinguéssin voluntat de solucionar aquest problema, no els hi costaria gaire trobar una excusa legal que encaixés a la Constitució Espanyola, per permetre que el tram fins a La Tor de Querol sigui igualment titularitat de la Generalitat.
Jordi Freixas
 

EntradaAutor: davida » Dijous 13/12/2007 9:28

Jordi Freixas ha escrit:A veure. El que està clar, és que de traspassar-se finalment a la Generalitat la línia de Puigcerdà exceptuant el tram interestatal, això no seria per altra cosa que una qüestió política purament. Si es traspassa la línia, s'ha de traspassar TOTA, fins a La Tor de Querol. I si no es fa, és perquè Espanya no vol, perquè si tinguéssin voluntat de solucionar aquest problema, no els hi costaria gaire trobar una excusa legal que encaixés a la Constitució Espanyola, per permetre que el tram fins a La Tor de Querol sigui igualment titularitat de la Generalitat.

Abans d'opinar et recomano que llegeixis les intervencions anteriors:
aargongil ha escrit:Suposo que en una de males es podria fer com a la línia "El Topo" d'Euskotren (Donosti-Amara - Hendaye), el tram internacional de la qual és gestionat per FEVE però explotat per Euskotren (o algo així).

Informa't que com funciona aquest cap i despres opina. Formalment pertany a FEVE pero es operat per Euskotren. Per l'usuari es transparent que un tram pertanyi a ETS (l'Adif vasc) i un altre a FEVE. Compra un bitllet amb l'origen i destí que vulgui.
A la practica la unica diferencia es qui te que donar la ordre de renovació de vies, o els acord amb França seria el govern central i no la generalitat. Pero en el dia a dia i pels passatgers aixo seria transparent
davida
N9
N9
 
Entrades: 1730
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 15:46

EntradaAutor: jordidr » Dijous 13/12/2007 10:11

Suposo que el simil es que la generalitat tingues la titularitat de la linia entre Montcada Ripollet i Puigcerda i ADIF de puigcerdà a la frontera i el servei el realitzes (rodalies catalunya) en tota la linia
jordidr
N7
N7
 
Entrades: 609
Membre des de: Dimecres 10/01/2007 11:55

EntradaAutor: Túnels del Garraf » Dijous 13/12/2007 17:24

O per estalviar-se haver de canviar de titularitat al canviar la frontera, no es podrien fer arribar els trens francesos a Puigcerdà i que els espanyols acabessin també allà? Així no hi hauria cap problema de titularitat entre Generalitat i Estat ja que la línia acabaria dintre de l'Estat Espanyol.

Ara... Adéu a l'enllaç amb el Tren Groc! :(
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Túnels del Garraf
N7
N7
 
Entrades: 395
Membre des de: Dissabte 25/03/2006 18:39
Ubicació: Sitges BCN

EntradaAutor: Jordi Freixas » Divendres 14/12/2007 0:47

davida ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:A veure. El que està clar, és que de traspassar-se finalment a la Generalitat la línia de Puigcerdà exceptuant el tram interestatal, això no seria per altra cosa que una qüestió política purament. Si es traspassa la línia, s'ha de traspassar TOTA, fins a La Tor de Querol. I si no es fa, és perquè Espanya no vol, perquè si tinguéssin voluntat de solucionar aquest problema, no els hi costaria gaire trobar una excusa legal que encaixés a la Constitució Espanyola, per permetre que el tram fins a La Tor de Querol sigui igualment titularitat de la Generalitat.

Abans d'opinar et recomano que llegeixis les intervencions anteriors:
aargongil ha escrit:Suposo que en una de males es podria fer com a la línia "El Topo" d'Euskotren (Donosti-Amara - Hendaye), el tram internacional de la qual és gestionat per FEVE però explotat per Euskotren (o algo així).

Informa't que com funciona aquest cap i despres opina. Formalment pertany a FEVE pero es operat per Euskotren. Per l'usuari es transparent que un tram pertanyi a ETS (l'Adif vasc) i un altre a FEVE. Compra un bitllet amb l'origen i destí que vulgui.
A la practica la unica diferencia es qui te que donar la ordre de renovació de vies, o els acord amb França seria el govern central i no la generalitat. Pero en el dia a dia i pels passatgers aixo seria transparent


Però és que jo m'estava referint a la titularitat TOTAL de la línia. Vaja, que és ridícul sigui pel motiu que sigui, que si es traspassa la línia a la Generalitat, no es pugui traspassar aquest tram perquè és interestatal. Com si per això Catalunya se n'hagués d'anar volant. El que em venia a referir, és que Catalunya no serà independent, o deixarà de ser-ho en funció de si es traspassa aquest tram o no.
Jordi Freixas
 

EntradaAutor: Jordi Freixas » Divendres 14/12/2007 0:55

Túnels del Garraf ha escrit:O per estalviar-se haver de canviar de titularitat al canviar la frontera, no es podrien fer arribar els trens francesos a Puigcerdà i que els espanyols acabessin també allà? Així no hi hauria cap problema de titularitat entre Generalitat i Estat ja que la línia acabaria dintre de l'Estat Espanyol.

Ara... Adéu a l'enllaç amb el Tren Groc! :(


Això és una animalada. Això no és res més que complicar-se la vida per tal que un tram que és transfronterer no pugui passar a ser gestionat per un país sense estat propi. El fet que (igual que passa a Euskadi amb el tema dels Topo), hi hagi el tram transfronterer en una infraestructura de titularitat autonòmica, no té cap sentit. De la mateixa manera que no tindria sentit negar el traspàs per la mateixa regla de tres de que és una línia amb conecció transfronterera. Des de fa dècades, les trens de Puigcerdà creuen diariament i amb tota la normalitat del món la frontera per arribar a La Tor de Querol, i amb traspàs TOTAL a la Generalitat ho han de seguir fent.
Jordi Freixas
 

EntradaAutor: jordidr » Divendres 14/12/2007 12:58

En tot cas sembla que el traspas va per llarg
jordidr
N7
N7
 
Entrades: 609
Membre des de: Dimecres 10/01/2007 11:55

EntradaAutor: UT596001 » Divendres 14/12/2007 16:34

Túnels del Garraf ha escrit:O per estalviar-se haver de canviar de titularitat al canviar la frontera, no es podrien fer arribar els trens francesos a Puigcerdà i que els espanyols acabessin també allà? Així no hi hauria cap problema de titularitat entre Generalitat i Estat ja que la línia acabaria dintre de l'Estat Espanyol.

Ara... Adéu a l'enllaç amb el Tren Groc! :(


No és mala idea... si els trens de RENFE arriben a la Tor és per el tema de l'enllaç amb els trens de la SNCF. Tenint en compte que La Tor de Querol i Enveitg són dos pobles molt petits, però que en canvi Puigcerdà és la capital de comarca... sembla molt més sensat que els trens comencin a Puigcerdà, fent augmentar a la vegada el trànsit de viatgers al no començar els trens enmig del no-res.

Ara, el tema de l'enllaç amb el tren Groc és una qüestió a tenir en compte.
UT596001
N10
N10
 
Entrades: 4094
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 15:44

EntradaAutor: liniadelRipollés » Divendres 14/12/2007 16:38

Però si el tren groc no té enllaç...

UT596001 ha escrit:
Túnels del Garraf ha escrit:O per estalviar-se haver de canviar de titularitat al canviar la frontera, no es podrien fer arribar els trens francesos a Puigcerdà i que els espanyols acabessin també allà? Així no hi hauria cap problema de titularitat entre Generalitat i Estat ja que la línia acabaria dintre de l'Estat Espanyol.

Ara... Adéu a l'enllaç amb el Tren Groc! :(


No és mala idea... si els trens de RENFE arriben a la Tor és per el tema de l'enllaç amb els trens de la SNCF. Tenint en compte que La Tor de Querol i Enveitg són dos pobles molt petits, però que en canvi Puigcerdà és la capital de comarca... sembla molt més sensat que els trens comencin a Puigcerdà, fent augmentar a la vegada el trànsit de viatgers al no començar els trens enmig del no-res.

Ara, el tema de l'enllaç amb el tren Groc és una qüestió a tenir en compte.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés
N10
N10
 
Entrades: 3409
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 22:13

¿Cómorrr?

EntradaAutor: Guigui » Divendres 14/12/2007 17:08

liniadelRipollés ha escrit:Però si el tren groc no té enllaç...

Com no sigui un joc de paraules, no t'he entès...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23597
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

EntradaAutor: Túnels del Garraf » Divendres 14/12/2007 22:30

Jo ho proposo per estalviar burocràcia i guanyar temps, ja que és una opció que faria més senzill el traspàs al no haver-hi cap tram internacional.

I en UT596001 té raó quan diu que al ser Puigcerdà capital comarcal és més lògic que sigui l'estació d'enllaç que no pas La Tor de Carol. De fet crec que seria una bona manera de millorar l'economia de la ciutat, doncs una estació internacional implica tot un seguit de serveis que repercutirien a la ciutat.

I això del Tren Groc... No entenc que vol dir en liniadelRipollés, però en tot cas al haver-hi dues vies al tram transfronterer, una es podia passar a l'ample mètric i instal·lar el 3r rail per la tensió... (Això és sommiar masssa)
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Túnels del Garraf
N7
N7
 
Entrades: 395
Membre des de: Dissabte 25/03/2006 18:39
Ubicació: Sitges BCN

Puigcerdà - La Guingueta

EntradaAutor: Guigui » Divendres 14/12/2007 22:38

Fer un ramal del Tren Groc de Puigcerdà a La Guingueta d'Ix tindria el seu què. Tampoc és tanta distància.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23597
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Puigcerdà - La Guingueta

EntradaAutor: Túnels del Garraf » Divendres 14/12/2007 22:48

Guigui ha escrit:Fer un ramal del Tren Groc de Puigcerdà a La Guingueta d'Ix tindria el seu què. Tampoc és tanta distància.


Realment seria el més fàcil, lògic i coherent, fer acabar el Tren Groc a Puigcerdà venint des de Bourg-Madame/La Guingueta d'Ix, ja que són només 2 km i escaig i tot és pla, mentre que la distància Puigcerdà - Latour-de-Carol - Bourg-Madame és de 10 km.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Túnels del Garraf
N7
N7
 
Entrades: 395
Membre des de: Dissabte 25/03/2006 18:39
Ubicació: Sitges BCN

EntradaAutor: davidbarna » Divendres 14/12/2007 23:41

aarongilp ha escrit:Suposo que en una de males es podria fer com a la línia "El Topo" d'Euskotren (Donosti-Amara - Hendaye), el tram internacional de la qual és gestionat per FEVE però explotat per Euskotren (o algo així).


Quan es va traspassar el Topo l'any 1979, el tram internacional va quedar en mans de Feve, però l'explotació la prestaven els ferrocarrils bascos. Posteriorment, als anys noranta, es va traspassar també el tram internacional.
Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
 
Entrades: 110
Membre des de: Divendres 29/09/2006 21:44
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: aarongilp » Dissabte 15/12/2007 11:56

El tram internacional no pot estar en mans de ET/FV perquè hi ha nosequina clàusula que ho prohibeix. És per això que hem muntat aquest "pollastre" en aquest fil, ja que si no seria molt més fàcil, no?
Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
 
Entrades: 3411
Membre des de: Diumenge 08/05/2005 23:04
Ubicació: NULL

EntradaAutor: jordidr » Dissabte 15/12/2007 14:29

El govern frances no fara pasar trens de la frontera... no ho fa ara ni ho farà... i encara menys allargar el tren groc.
jordidr
N7
N7
 
Entrades: 609
Membre des de: Dimecres 10/01/2007 11:55

Següent

Torna a: Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Bing [Bot] i 1 visitant

cron