Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23385
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Diferències entre "rodalia" i "regionals"

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 23/05/2010 17:35

Un cop més, em pregunto si hi ha usuaris del cotxe oficial que tenen idea de què diferencia (o hauria de diferenciar) un servei de rodalia d'un de regionals. Perquè, el dia que es creï, per exemple, el nucli de Lleida, resultarà que la línia de "rodalia" Lleida-Cervera podria tenir una freqüència de pas superior a la línia de "regionals" Barcelona-Girona.

En aquest sentit, de què serviria implantar un servei de "rodalia" fins a Ripoll si resulta que la infraestructura o la demanda no donen per a més d'un tren per hora i sentit?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3744
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 01/06/2010 16:18

Això si que ho saben fer bé els polítics de cotxe oficial, tirar-se els plats pel cap :x

Territori i medi ambient Redacció | Actualitzat el 01/06/2010 a les 13:36h

El PSC diu que CiU menteix amb les millores del tren

Considera que els convergents van vetar propostes de millora de la línia a curt termini


Imatge
PSC i CiU se les tenen pel tren. Foto: Adrià Costa

El Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) ha emès una nota de premsa en la qual acusa a Convergència i Unió (CiU) de no dir la veritat respecte la darrera votació sobre el tren a la comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya.

La setmana passada els convergents van acusar al Govern no tenir voluntat política per estendre el serveis de Rodalies fins a la capital del Ripollès. Ara, els socialistes els responen tot dient que és fals i que precisament CiU va vetar una proposta que contenia una sèrie de mesures “concreteres i a curt termini” per millorar el servei ferroviari entre els quals destaquen els trens semidirectes, l'augment de la velocitat del tram Ripoll-Puigcerdà i la millora del confort dels combois.

Nota de premsa del PSC
CiU no diu la veritat quan acusa el Govern de no tenir voluntat política per millorar la línia ferroviària entre Barcelona i Puigcerdà


El PSC vol manifestar el seu desacord amb el diputat ripollès de CiU, Eudald Casadesús, i desmentir les acusacions aparegudes en diversos mitjans de comunicació sobre la manca de voluntat política del Govern de la Generalitat i els grups parlamentaris que li donen suport per estendre els serveis de rodalies de la línia R3 fins a Ripoll. L’aprovació de la proposta no va ser possible perquè Convergència i Unió va votar en contra de les esmenes presentades pels grups parlamentaris que recolzen el Govern de la Generalitat. Unes esmenes que pretenien que la resolució anés més enllà d’una simple declaració de principis i que proposaven mesures concretes a curt termini per millorar el servei de viatgers.

Aquestes mesures que CiU va rebutjar incloïen:
Accelerar les previsions del Pla de Transport de Viatgers 2008-2012 amb una ampliació de l’oferta de viatges entre Barcelona i Puigcerdà, amb la incorporació de dos trens semidirectes amb parada a Vic i Ripoll, un d’anada al matí i un altre de tornada al vespre.
Augmentar la velocitat en alguns trams de la línia, principalment entre Ripoll i Puigcerdà, aprofitant la millora de la infraestructura amb les obres realitzades els darrers mesos.
Estudiar la millora del confort dels trens que presten servei en aquesta línia.
D’altra banda, el PSC no podia acceptar la proposta que el grup parlamentari de CiU va presentar a la mesa de la comissió de Política Territorial ja que estava desfasada en el temps i contenia alguns errors tècnics que calia esmenar. Per exemple, instava el Parlament de Catalunya a fer “les gestions necessàries davant Renfe per estendre el servei fins a Ripoll”. Unes gestions que avui serien innecessàries i del tot ineficaces, ja que des de la transferència dels serveis de Rodalies a la Generalitat de Catalunya, Renfe ja no és titular d’aquest servei, i per tant, no té potestat de decisió en aquesta qüestió.

La millora del transport ferroviari ha estat sempre una prioritat de l’actual Govern català. CiU mai no va fer esforços per avançar en aquesta direcció, tot i que l’anterior Estatut també permetia la transferència de Rodalies a la Generalitat de Catalunya. Cal recordar a Eudald Casadesús que ha estat l’actual executiu el que ha treballat perquè avui el servei de Rodalies sigui una competència catalana.

El Govern de la Generalitat i el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, han demostrat que són sensibles a la demanda de les comarques del Pirineu, històricament mancades d’infraestructures. El Pla de Transports 2008-2012 ja inclou l’extensió del servei de Rodalies fins a Torelló, i un cop executat, es farà una revisió per permetre l’encaix de la línia fins a Ripoll. A més, el Govern contempla, d’acord amb el Pla d’Infraestructures (PITC), dur a terme el desdoblament de la línia entre Ripoll i Puigcerdà abans de 2016. Totes aquestes mesures són una demostració de la preocupació de l’actual Govern de la Generalitat per les comarques del Ripollès i la Cerdanya.

Elripollès.info


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 01/06/2010 16:33

PSC ha escrit:A més, el Govern contempla, d’acord amb el Pla d’Infraestructures (PITC), dur a terme el desdoblament de la línia entre Ripoll i Puigcerdà abans de 2016.
Ja no saben què fer per despilfarrar els diners públics? L'únic sentit que pot tenir fer un segon túnel de Toses o un segon túnel del Cargol és beneficiar les constructures amigues del PSC.

Recuperar la doble via en algunes de les estacions ja és suficient per oferir un bon servei en aquesta línia.



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Dimarts 01/06/2010 19:31

Bueno aixo confirma una vella sospita a molts usuaris de la linea i molt habitants de la Cerdanya i el Ripolles: CIU no te cap interes, ni la ha tingunt en aquesta linea, ni encare que ara la aixin traspassat. Ells sabran quins negres interessos tenent, ja que algun dia se sabra.
Desde volguerla tanca en el anys vuitanta, perque el seus amics del tunel del Cadi fessin negocis ambs autobusos, fins quedar-se el terrenos de les estaçions, etcc.
Ciu mentres va manar, mai va mostar tampoc cas interes per la linea, i sempre posaven la coneguda canço que la culpa era de Madrid.Pero ells no feien res, ni convenis amb Renfe ni res de res. No els hi interessava.
I aixo confrma les sospites.
Esterem alertas, si ganant en octubre.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 01/06/2010 20:59

Els anys 80 qui volia tancar la línia era l'Estat i a més al final no ho va fer, el túnel del Cadí no fa negoci amb els autobusos, no són el gruix dels seus ingressos, no crec que els terrenys que ocupa la línia valguin una quantitat gaire significativa de diners i menys a la Cerdanya i a més són de l'Estat.

La línia no s'ha traspassat, només el servei de Rodalies i no amb un govern de CiU.

Que CiU mai ha tingut interès en la línia és cert, però el teu argumentari està molt equivocat.
suiza1957 ha escrit:Bueno aixo confirma una vella sospita a molts usuaris de la linea i molt habitants de la Cerdanya i el Ripolles: CIU no te cap interes, ni la ha tingunt en aquesta linea, ni encare que ara la aixin traspassat. Ells sabran quins negres interessos tenent, ja que algun dia se sabra.
Desde volguerla tanca en el anys vuitanta, perque el seus amics del tunel del Cadi fessin negocis ambs autobusos, fins quedar-se el terrenos de les estaçions, etcc.
Ciu mentres va manar, mai va mostar tampoc cas interes per la linea, i sempre posaven la coneguda canço que la culpa era de Madrid.Pero ells no feien res, ni convenis amb Renfe ni res de res. No els hi interessava.
I aixo confrma les sospites.
Esterem alertas, si ganant en octubre.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 01/06/2010 21:40

PSC ha escrit:A més, el Govern contempla, d’acord amb el Pla d’Infraestructures (PITC), dur a terme el desdoblament de la línia entre Ripoll i Puigcerdà abans de 2016.
Simplement : :riure :) :riure :) :muertorisa



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimarts 01/06/2010 22:41

Sagrerenc ha escrit:
PSC ha escrit:A més, el Govern contempla, d’acord amb el Pla d’Infraestructures (PITC), dur a terme el desdoblament de la línia entre Ripoll i Puigcerdà abans de 2016.
Ja no saben què fer per despilfarrar els diners públics? L'únic sentit que pot tenir fer un segon túnel de Toses o un segon túnel del Cargol és beneficiar les constructures amigues del PSC.

Recuperar la doble via en algunes de les estacions ja és suficient per oferir un bon servei en aquesta línia.
Si hi ha algú que encara es cregui les promeses del PSC... :) :)


Imatge

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2351
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 02/06/2010 11:24

josep_serre ha escrit:El túnel del Cadí no fa negoci amb els autobusos
I menys que en faran si totes prenen la mateixa decisió que Eurolines, que durant anys enviava ens seus serveis directes a Andorra per Vallvidrera-Manresa-Cadí tot i les eternes obres de desdoblament al Berguedà, i quan aquestes estaven a punt de finalitzar (i per tant de retallar el temps de viatge) va decidir canviar la ruta, anar a passar per Ponts, estalviar-se tres peatges i compensar l'estalvi de temps al Berguedà amb l'estalvi de temps als túnels del pantà d'Oliana. Almenys en aquest cas, el ferrocarril no és un perjudicat directe com Tabasa-Cadí (que té la concessió del túnel del Cadí i dels de Vallvidrera).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dimecres 02/06/2010 13:39

Aquí el negoci el fa amb tots els que tenen segones residències i els que venen a visitar la comarca.
Pel que fa al desdoblament, ho trobo una burrada haver de fer un segon túnel del Cargol o de Toses, ja que ara per ara no és ni serà necessari. Les actucacions que s'haurien de fer però, són del tipus allargar els trams de doble via existents a les estacions, i en les que ha estat suprimit fer-los de nou i ben llargs, així s'evita que els dos trens hagin com qui diu de parar per fer el creuament.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 02/06/2010 19:05

alkolo89 ha escrit:Aquí el negoci el fa amb tots els que tenen segones residències i els que venen a visitar la comarca.
Pel que fa al desdoblament, ho trobo una burrada haver de fer un segon túnel del Cargol o de Toses, ja que ara per ara no és ni serà necessari. Les actucacions que s'haurien de fer però, són del tipus allargar els trams de doble via existents a les estacions, i en les que ha estat suprimit fer-los de nou i ben llargs, així s'evita que els dos trens hagin com qui diu de parar per fer el creuament.
I això si els de les segones residències no empadronen un dels membres de la família a la casa de la Cerdanya i per tant com a residents estan exempts del pagament XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Dijous 17/06/2010 3:43

Encare no se sap res dels nous horaris?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3744
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 17/06/2010 11:18

suiza1957 ha escrit:Encare no se sap res dels nous horaris?
Fins el 12 de setembre que re-obrin el tram St. Andreu Arenal - Arc de Triomf, res de res. Ja ho va dir el conseller Nadal en el seu dia, que fins al setembre, no hi haurien horaris nous (de fet, serà una prolongació, de l'últim tren a Ripoll, acabi a Puigcerdà, i el primer que comença a Ripoll, començarà a Puigcerdà)


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3475
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 17/06/2010 12:31

Doncs per prolongar un tren de Ripoll a Puigcerdà no crec que calgui esperar a que obrin el tram de Barcelona.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3744
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 15/08/2010 16:12

El tren té 8 milions d’usuaris cada any al tram entre Barcelona i Vic
Imatge
Vista de l'estació de tren de Vic. SAGI SERRA.

última actualització: 14-08-2010 (20:00)

Agustí Danés
Un estudi elaborat pel Consell Comarcal d’Osona sobre el desdoblament de la línia de tren de Vic explica que pel tram de l’Hospitalet a Vic hi viatgen, cada any, 8 milions d’usuaris.
Les obres per fer el desdoblament entre Montcada i Vic, amb un traçat de 60 quilòmetres, tindran un cost de 785,2 milions d’euros incloent-hi les redaccions del projecte i les expropiacions i un termini d’execució de 12 anys.

I les obres no començaran de seguida. Després de les al·legacions a l’estudi informatiu, presentades entre el novembre de 2008 i el febrer de 2010 i que quedaran recollides a l’estudi informatiu definitiu, s’haurà d’anar pel projecte executiu.

L’elaboració d’aquest projecte suposarà, almenys, dos anys més de feina. I, després, s’hauran de licitar i adjudicar les obres. Ho va explicar, aquest dimecres, el president del Consell d’Osona, Miquel Arisa, a la resta d’alcaldes que formen part de la comissió que fa el seguiment del projecte de desdoblament.

Aquesta comissió es va reunir el 29 d’abril a Puigcerdà, on es va decidir que presidència i gerència del Consell d’Osona elaborarien aquest treball. L’estudi s’ha fet durant els mesos de maig i juny a partir d’entrevistes amb tots els alcaldes del tram de línia de Figaró a Montcada, on hi ha la major complexitat urbanística. Si es resol aquest tram, el desdoblament fins a Vic anirà rodat.

A l’estudi també hi apareixen altres dades estadístiques. Per exemple, al tram de Vic a la Tor de Querol, que travessa Osona nord i tot el Ripollès, hi viatgen, cada any, 400.000 persones. De Barcelona a Vic, diu l’estudi, hi ha, cada dia, 27 trens, dels quals n’hi ha 9 que continuen fins a Ripoll i 6 més fins a Puigcerdà-La Tor de Querol.

A la línia també hi circulen 4 trens que arriben a la Garriga i 5 més que es queden a Granollers. El trànsit de mercaderies, tot i que tècnicament es tracta d’una línia internacional, és ridícul. “S’estima que circula un tren per sentit i dia. Aquest trànsit té el seu origen a Alstom (Mollet del Vallès), Productes Gallo (Granollers) i a l’estació de Balenyà-Tona-Seva”, diu textualment l’estudi.

Les previsions de trànsit apunten que el 2020 utilitzaran diàriament la línia fins a Vic 40.600 persones i l’any 2040, 60.700. També es preveu que passin a circular 48 trens dia i sentit, amb una freqüència en hora punta de 18 minuts i en hora vall de 30 minuts. En el tram de Vic a Ripoll es preveuen freqüències de 36 i 60 minuts, respectivament.

El9nou


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Divendres 20/08/2010 3:50

Y ademas podrien ja aumentar la velocitat ja que ls 447 van molt frenades tant a la pujada com a la bajada.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 27/08/2010 12:31

Ho poso aquísembla que hi hauràn novetats a l'R3 fins Puigcerdà en unes setmanes;

http://www.lavanguardia.es/economia/not ... panol.html

Nadal: "Hoy toca dar un margen de confianza al gobierno español"

El conseller ha explicado que las novedades más importantes en Rodalies se producirán en la línea de Vic-Ripoll-Puigcerdà, con "algún tren semi-directo"


(...)Por eso mismo, Nadal cree que "hoy toca dar un margen de confianza al gobierno español" y ha añadido que las novedades más importantes en Rodalies se producirán en la línea de Vic-Ripoll-Puigcerdà, en la que habrá algún tren semi-directo con la reducción del tiempo de recorrido. Según Nadal, el tren, que saldrá a las 6 y 20 minutos de la mañana, permitirá hacer el recorrido desde la capital de la Cerdanya en dos horas y media, cuarenta minutos menos que lo que se tarda actualmente.

I la pregunta clau serà,com s'ho faràn?

EDITO:Si poseu al cercandor d'horaris de Rodalies Catalunya i a la data poseu una data més tard que el 06-09-2010 i el trajecte Puigcerdà-Sant Andreu ARenal,ja sorten els nous trens.Les hores de sortida de Puigcerdà són totalment diferents a les d'ara.Ara investigaré.

Per tornar,l'últim tren a Puigcerdà segueix sent a les 18.57 desde Sants,tot i que 30 minuts abans hi ha un altre que nomès triga 2.29,mentres el de les 18.57 segueix trigant 2:56.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Divendres 27/08/2010 13:27

Doncs bé ja tenim horari per aquest tren semidirecte : sortirà a les 18:27 de Sants (18:19 de l'Hospitalet) i arribarà a les 20:56 a Puigcerdà, tardant 2 hores i 37 minuts en assolir el recorregut entre origen i destinació. Únicament tindrà parada a Vic i Ripoll, cap més.
Començarà a circular el dia 6 de setembre i només ho farà en dies feiners, de dilluns a divendres.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 27/08/2010 13:34

Pere ha escrit:Doncs bé ja tenim horari per aquest tren semidirecte : sortirà a les 18:27 de Sants (18:19 de l'Hospitalet) i arribarà a les 20:56 a Puigcerdà, tardant 2 hores i 37 minuts en assolir el recorregut entre origen i destinació. Únicament tindrà parada a Vic i Ripoll, cap més.
Començarà a circular el dia 6 de setembre i només ho farà en dies feiners, de dilluns a divendres.
Suposo que el que surt de Puigcerdà a les 6:20 del matí també efecturara parada nomès a Ripoll i Vic i circulant de dilluns a divendres?



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Divendres 27/08/2010 13:50

Mako448 ha escrit:
Pere ha escrit:Doncs bé ja tenim horari per aquest tren semidirecte : sortirà a les 18:27 de Sants (18:19 de l'Hospitalet) i arribarà a les 20:56 a Puigcerdà, tardant 2 hores i 37 minuts en assolir el recorregut entre origen i destinació. Únicament tindrà parada a Vic i Ripoll, cap més.
Començarà a circular el dia 6 de setembre i només ho farà en dies feiners, de dilluns a divendres.
Suposo que el que surt de Puigcerdà a les 6:20 del matí també efecturara parada nomès a Ripoll i Vic i circulant de dilluns a divendres?
No ho he pogut acabar de confirmar però crec que era així, de tota manera entre Ripoll i Barcelona crec que han afegit alguna circulació. Seria convenient esperar a que sortissin els horaris en pdf per sortir de dubtes.

Com a cosa curiosa, l'últim tren a Puigcerdà pararà a totes les estacions fins a Vic. A partir de Vic totes excepte Borgonyà i La Farga.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 27/08/2010 14:50

Mentre no hi hagi (o no hi pugui haver) algun "semidirecte" que permeti de guanyar temps sortint al matí de Barcelona i sortint de Puigcerdà cap al tard, ben poc es promocionarà el transport públic a través d' aquesta línia. Aquests semidirectes anunciats per Nadal tenen sentit i interès únicament per als ceretans que s'hagin de desplaçar a Barcelona o a l'Àrea Metropolitana.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”