Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 21/10/2013 9:50

Toni ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Video del TN Comarques Barcelona d'aquest dijous. A partir del minut 14:19 es parla de la polèmica màquina autovenda de l'estació de Torelló.
http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/4715931
Em sembla molt fort que hi hagi una manifestació per que la maquineta no admet monedes. Crec que és el moment de tallar les converses amb els senyors aquest tant enfadat i fer el que calgui. No sé com l´Adif perd el temps discutint amb gent d´aquesta mida....

Tenir tarjeta i compte bancari no es una obligació. S'ha de poder pagar en efectiu. No es acceptable que en una estació no es pugui fer. El motiu és evident. Pagant amb targeta t'evites que et robin i que algú hagi de recaptar periódicament. Però les coses s'ha de fer de manera racional i amb atenció al client. No surt a compte una treballador, puc acceptar la màquina. Però aquesta ha d'acceptar pagament en efectiu.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6920
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 21/10/2013 10:44

UT596001 ha escrit:El que queda clar és que l'ADIF no s'hauria de dedicar a vendre bitllets,
Però ADIF sí que s'hauria de dedicar a mantenir les estacions en condicions ideals pel servei, i això inclou l'existència de personal d'atenció i de seguretat totes les hores que estigui en funcionament. Això no és responsabilitat de les companyies.
Ens han acostumat a que a les estacions no hi hagi mai ningú, i això no sols no hauria der l'habitual, sinó que hauria de ser il·legal per la indefensió i desatenció al ciutadà que això suposa.



Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Dilluns 21/10/2013 14:36

Hola camviant de tema vaig a introduir un altre questio per revitalitzar la nostra linia. Es tractaria de la creacio de trens bobiners purs. Hi ha dues industries molt potents al Osona nord que exporten milers de tones de tot tipus de cables, General Cable a Manlleu i La Farga Lacambra a Les Masies de Voltrega. Cada dia desenes de camions carreguen bobines de gran tamany a les dues fabriques, suficients per fer un tren pur diari entre Vic-Mercaderies i el port de BCN, Tarragona o Algecires. No se si l'estacio de Vic-M. esta hores d'ara preparada per treballar aquest tren, o si potser s'hauria de modificar o aumentar la platja de vies, pero el que si es cert que es treuria una cantitat molt gran de camions al dia circulant per la C-17, trafeg de camions que d'altra banda si es fes el transport per tren contribuiria a enrriquir la depauperada vida economica d'Osona nord ja que els camions que farien el transport entre les fabriques i Vic-M. serien de la mateixa comarca i no provinents de grans empreses de transpot de l'area de BCN com MESTRE, COTRANSA, BUTRANSA, BADALONESA i altres. Val a dir que La Farga Lacambra es una de les pioneres en investigacio i desemvolupament de cables per catenaria ferroviaria. En el cas de Manlleu seria factible a llarg termini la construccio d'un desviament a la fabrica General Cable per la formacio de trens o be ampliar la platja de l'estacio per formar aquets trens purs, que us sembla la idea? Dir tambe que un altre trafeg que seria interesant des de Osona seria el transport per vagons frigorifics de la inmensa produccio carnia i d'embotits dels poligons que envolten la ciutat de Vic.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2182
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 21/10/2013 14:50

voltrega ha escrit:Hola camviant de tema vaig a introduir un altre questio per revitalitzar la nostra linia. Es tractaria de la creacio de trens bobiners purs. Hi ha dues industries molt potents al Osona nord que exporten milers de tones de tot tipus de cables, General Cable a Manlleu i La Farga Lacambra a Les Masies de Voltrega. Cada dia desenes de camions carreguen bobines de gran tamany a les dues fabriques, suficients per fer un tren pur diari entre Vic-Mercaderies i el port de BCN, Tarragona o Algecires. No se si l'estacio de Vic-M. esta hores d'ara preparada per treballar aquest tren, o si potser s'hauria de modificar o aumentar la platja de vies, pero el que si es cert que es treuria una cantitat molt gran de camions al dia circulant per la C-17, trafeg de camions que d'altra banda si es fes el transport per tren contribuiria a enrriquir la depauperada vida economica d'Osona nord ja que els camions que farien el transport entre les fabriques i Vic-M. serien de la mateixa comarca i no provinents de grans empreses de transpot de l'area de BCN com MESTRE, COTRANSA, BUTRANSA, BADALONESA i altres. Val a dir que La Farga Lacambra es una de les pioneres en investigacio i desemvolupament de cables per catenaria ferroviaria. En el cas de Manlleu seria factible a llarg termini la construccio d'un desviament a la fabrica General Cable per la formacio de trens o be ampliar la platja de l'estacio per formar aquets trens purs, que us sembla la idea? Dir tambe que un altre trafeg que seria interesant des de Osona seria el transport per vagons frigorifics de la inmensa produccio carnia i d'embotits dels poligons que envolten la ciutat de Vic.
I fins i tot fer un ramal fins a la General Cable de Manlleu, que està a tocar de l'estació i la línia ferroviària...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Dilluns 21/10/2013 15:46

voltrega ha escrit:Hola camviant de tema vaig a introduir un altre questio per revitalitzar la nostra linia. Es tractaria de la creacio de trens bobiners purs. Hi ha dues industries molt potents al Osona nord que exporten milers de tones de tot tipus de cables, General Cable a Manlleu i La Farga Lacambra a Les Masies de Voltrega. Cada dia desenes de camions carreguen bobines de gran tamany a les dues fabriques, suficients per fer un tren pur diari entre Vic-Mercaderies i el port de BCN, Tarragona o Algecires. No se si l'estacio de Vic-M. esta hores d'ara preparada per treballar aquest tren, o si potser s'hauria de modificar o aumentar la platja de vies, pero el que si es cert que es treuria una cantitat molt gran de camions al dia circulant per la C-17, trafeg de camions que d'altra banda si es fes el transport per tren contribuiria a enrriquir la depauperada vida economica d'Osona nord ja que els camions que farien el transport entre les fabriques i Vic-M. serien de la mateixa comarca i no provinents de grans empreses de transpot de l'area de BCN com MESTRE, COTRANSA, BUTRANSA, BADALONESA i altres. Val a dir que La Farga Lacambra es una de les pioneres en investigacio i desemvolupament de cables per catenaria ferroviaria. En el cas de Manlleu seria factible a llarg termini la construccio d'un desviament a la fabrica General Cable per la formacio de trens o be ampliar la platja de l'estacio per formar aquets trens purs, que us sembla la idea? Dir tambe que un altre trafeg que seria interesant des de Osona seria el transport per vagons frigorifics de la inmensa produccio carnia i d'embotits dels poligons que envolten la ciutat de Vic.
Arran del meu post anterior he fet aquest mapa de la zona de l'estacio de Manlleu amb possibles ubicacion, cal dir que si es fes al costat de l'estacio, es a dir en terrenys adif, seria per les dues empreses, no sols per General Cable.
Imatge



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3756
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 21/10/2013 18:07

Segons tinc entès, General Cable no passa pel seu millor moment, i no fa massa sortia a la premsa comarcal que estaven a punt d'aplicar un ERO. Per tant no crec que ara per ara els surti a compte fer una terminal de mercaderies ferroviària a l'empresa manlleuenca, per no parlar del cost que té fletar un tren, pagar el cànon a Adif, llogar les màquines i el personal a Renfe (o la operadora que se'n fes càrrec).
Respecte la Farga Lacambra, si que ho veig més factible, donat que les seves exportacions van creixent, i el seu volum de negoci augmente any rere any, sobretot gràcies als contractes amb empreses ferroviaries, per fabricar el cablejat de la catenària. Si no vaig errat, diria que estan a punt de començar l'exportació de cable per les noves línies d'AV que s'estan fent a França (o almenys la premsa comarcal diu això).


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 22/10/2013 1:08

UT596001 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:L'estació està gestionada per ADIF, ergo la màquina l'han instal·lat ells, ja que la taquilla per molt subcontractada que estigui la gestió de la subcontractació depèn d'ells. Al nucli de rodalia sí que es gestiona l'estació per part de RENFE (suposo que ADIF ho té cedit a RENFE), però si mires les estacions de regionals fora de Rodalia veuràs que totes tenen la imatge d'ADIF...
Això ens ho podrà aclarir millor algún foraire que treballa en la venda de bitllets...
És correcte el que dius: ADIF gestiona les estacions així com la venda de bitllets en les seves estacions, en el cas de Torelló és una empresa subcontractada per ADIF. En els nuclis de rodalia la gestió es troba cedida a RENFE-Operadora, ja que tradicionalment des de la divisió en Unitats de Negoci a principis dels 90 les estacions de rodalia les gestionava -i gestiona- la UN de Cercanías, mentre que ni Regionals ni llarga distància mai han portat directament la venda de bitllets a les estacions. D'altra banda això que afirma l'usuari Toni que és la Generalitat qui decideix com es fa... com diuen en castellà, va a ser que no, donat que és competència de l'operador que gestiona els seus punts de venda com més li convé, i en el cas de RENFE el mateix. Només cal veure què és el que fa cada companyia d'autobusos en les concessions tant de la Generalitat com del ministeri, aquests no es fiquen en com ni on l'operador ven els bitllets, i tenim exemples paradigmàtics com l'estació d'autobusos de Vic, on la taquilla de l'estació només ven bitllets de l'Eix Bus, i els abonaments de Sagalés així com els ATM, la resta ho fa cada operador de manera directa... o a Lleida que les taquilles d'ALSA durant un temps només venien alguns bitllets amb determinades tarifes de l'Eix Bus i ara no en venen amb cap tarifa, comprant-se directament al conductor... per no parlar de determinats acords entre operadors per fer-se mútuament la venda de bitllets com a Tarragona, on la taquilla d'ALSA també ven bitllets de la companyia HIFE.

El que queda clar és que l'ADIF no s'hauria de dedicar a vendre bitllets, i encara que les estacions siguin seves siguin directament els operadors qui s'encarreguin de la venda dels mateixos com a cada operador més li convingui: taquilla, màquina autovenda, ambdues, sense venda... ara perquè només hi ha RENFE, però el dia que FGC decideixi assumir l'explotació de la línia de la Pobla de Segur amb els seus mitjans prescindint totalment d'ADIF i RENFE (és un supòsit), el més lògic és que FGC es faci càrrec directament de la venda de bitllets per als seus trens a Lleida i no ho fés ADIF, i el mateix per a RENFE. I qui diu FGC, diu les hipotètiques operadores privades... tot i que no és el millor exemple, a Portugal la REFER (l'equivalent portuguès de l'ADIF) no gestiona taquilles, ho fa directament la CP i a Lisboa per a la línia de rodalia que creua el pont del Tajo la companyia privada Fertagus, donat-se casos com per exemple a Pocinho on hi ha personal de la REFER per assegurar la circulació dels trens però no pas de la CP, de manera que s'ha de comprar el bitllet a l'interventor...
Això de que ADIF faci la venda de bitllets és tant absurd com que AENA venés els bitllets d´IBÈRIA. No té cap mena de sentit. Si, algun acord absurd fa que ADIF faci la venda a les estacions que gestiona directament però és evident que no és aquest el seu negoci i per tant no és això el que més li interessa. Quan exploti FGC (cal descartar qualsevol altre operador ja que la Generalitat no farà res per obrir la competència), evidentment s´haurà de vendre els seus propis bitllets, a les estacions de rodalia i a la resta. I la màquina és de RENFE, ADIF no té màquines de bitllets (simplement perquè no té trens).

Comentari independent mereix el cas de la línia de la Pobla. M´encanta això de "quan FGC decideixi assumir l´explotació de la línia..." i tens raó... el que passa és que jo pensava que això ja ho havia decidit la Generalitat de Catalunya quan es va demanar el traspàs. Per això volem els traspassos?. Farà el mateix la Generalitat (subcontractar als diabòlics RENFE i ADIF) quan li traspassin altres línies?. A la Pobla no tenim un traspàs "virtual", és un traspàs "total" que mai no han volgut (ja la foto inaugural ja se la van fer i els diners ja els maneguen ells... la gestió posterior els aborreix molt). Aquest és un tema francament divertit... Jo si fos Rajoy cada cop que em demanessin un traspàs treia la foto de la línia de la Pobla.... bé, igual ho fa...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2182
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 22/10/2013 13:19

Toni ha escrit:
UT596001 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:L'estació està gestionada per ADIF, ergo la màquina l'han instal·lat ells, ja que la taquilla per molt subcontractada que estigui la gestió de la subcontractació depèn d'ells. Al nucli de rodalia sí que es gestiona l'estació per part de RENFE (suposo que ADIF ho té cedit a RENFE), però si mires les estacions de regionals fora de Rodalia veuràs que totes tenen la imatge d'ADIF...
Això ens ho podrà aclarir millor algún foraire que treballa en la venda de bitllets...
És correcte el que dius: ADIF gestiona les estacions així com la venda de bitllets en les seves estacions, en el cas de Torelló és una empresa subcontractada per ADIF. En els nuclis de rodalia la gestió es troba cedida a RENFE-Operadora, ja que tradicionalment des de la divisió en Unitats de Negoci a principis dels 90 les estacions de rodalia les gestionava -i gestiona- la UN de Cercanías, mentre que ni Regionals ni llarga distància mai han portat directament la venda de bitllets a les estacions. D'altra banda això que afirma l'usuari Toni que és la Generalitat qui decideix com es fa... com diuen en castellà, va a ser que no, donat que és competència de l'operador que gestiona els seus punts de venda com més li convé, i en el cas de RENFE el mateix. Només cal veure què és el que fa cada companyia d'autobusos en les concessions tant de la Generalitat com del ministeri, aquests no es fiquen en com ni on l'operador ven els bitllets, i tenim exemples paradigmàtics com l'estació d'autobusos de Vic, on la taquilla de l'estació només ven bitllets de l'Eix Bus, i els abonaments de Sagalés així com els ATM, la resta ho fa cada operador de manera directa... o a Lleida que les taquilles d'ALSA durant un temps només venien alguns bitllets amb determinades tarifes de l'Eix Bus i ara no en venen amb cap tarifa, comprant-se directament al conductor... per no parlar de determinats acords entre operadors per fer-se mútuament la venda de bitllets com a Tarragona, on la taquilla d'ALSA també ven bitllets de la companyia HIFE.

El que queda clar és que l'ADIF no s'hauria de dedicar a vendre bitllets, i encara que les estacions siguin seves siguin directament els operadors qui s'encarreguin de la venda dels mateixos com a cada operador més li convingui: taquilla, màquina autovenda, ambdues, sense venda... ara perquè només hi ha RENFE, però el dia que FGC decideixi assumir l'explotació de la línia de la Pobla de Segur amb els seus mitjans prescindint totalment d'ADIF i RENFE (és un supòsit), el més lògic és que FGC es faci càrrec directament de la venda de bitllets per als seus trens a Lleida i no ho fés ADIF, i el mateix per a RENFE. I qui diu FGC, diu les hipotètiques operadores privades... tot i que no és el millor exemple, a Portugal la REFER (l'equivalent portuguès de l'ADIF) no gestiona taquilles, ho fa directament la CP i a Lisboa per a la línia de rodalia que creua el pont del Tajo la companyia privada Fertagus, donat-se casos com per exemple a Pocinho on hi ha personal de la REFER per assegurar la circulació dels trens però no pas de la CP, de manera que s'ha de comprar el bitllet a l'interventor...
Això de que ADIF faci la venda de bitllets és tant absurd com que AENA venés els bitllets d´IBÈRIA. No té cap mena de sentit. Si, algun acord absurd fa que ADIF faci la venda a les estacions que gestiona directament però és evident que no és aquest el seu negoci i per tant no és això el que més li interessa. Quan exploti FGC (cal descartar qualsevol altre operador ja que la Generalitat no farà res per obrir la competència), evidentment s´haurà de vendre els seus propis bitllets, a les estacions de rodalia i a la resta. I la màquina és de RENFE, ADIF no té màquines de bitllets (simplement perquè no té trens).

Comentari independent mereix el cas de la línia de la Pobla. M´encanta això de "quan FGC decideixi assumir l´explotació de la línia..." i tens raó... el que passa és que jo pensava que això ja ho havia decidit la Generalitat de Catalunya quan es va demanar el traspàs. Per això volem els traspassos?. Farà el mateix la Generalitat (subcontractar als diabòlics RENFE i ADIF) quan li traspassin altres línies?. A la Pobla no tenim un traspàs "virtual", és un traspàs "total" que mai no han volgut (ja la foto inaugural ja se la van fer i els diners ja els maneguen ells... la gestió posterior els aborreix molt). Aquest és un tema francament divertit... Jo si fos Rajoy cada cop que em demanessin un traspàs treia la foto de la línia de la Pobla.... bé, igual ho fa...
Si la instal·lació és d'ADIF, ells decideixen el model de màquina expenedora que volen utilitzar i instal·lar, independentment de per a qui vengui els bitllets. Sinó ja em diràs, a més, per què les màquines a les estacions de Rodalia són d'un tipus i a les estacions de regionals en són d'un altre.


Salutacions,

Oriol

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 22/10/2013 23:53

oriolp13 ha escrit:Si la instal·lació és d'ADIF, ells decideixen el model de màquina expenedora que volen utilitzar i instal·lar, independentment de per a qui vengui els bitllets. Sinó ja em diràs, a més, per què les màquines a les estacions de Rodalia són d'un tipus i a les estacions de regionals en són d'un altre.
No. Això sí és cosa de RENFE, que és experta en tenir un munt de models d'autovenda i ni més ni menys que tres sistemes de venda! (VISIR -el que es fa servir a les taquilles de Catalunya, a la resta d'Espanya només a Rodalies-; ORION, el que fa servir Media Distancia tant a les taquilles fora de Catalunya com les autovendes de Regionals a Catalunya de color lila; i VOL/VCX, la venda per a trens amb reserva i agrupa venda per taquilla, internet, agències de viatge...), és a dir: ADIF instal·la la màquina autovenda, però el model el decideix RENFE. Justament avui he estat a Torelló i Manlleu i comento la jugada:

La màquina autovenda que s'ha instal·lat tant a Torelló com també a Manlleu és del model unificat que està posant RENFE per a tota Espanya per a Rodalies i Media Distancia, i que servidor n'ha vist a Rodalies Madrid, a Manzanares i a Alacant, en un altre fòrum un altre foraire n'ha vist a estacions de Rodalies València. El model que s'està implantant a les estacions de dins del nucli de Rodalia de Barcelona -i que són diferents a les que hi ha a Manlleu i Torelló- originàriament estaven destinades a Madrid, que era l'únic nucli que n'havia de tenir però la gerència de Cercanías Metropolitanas de Madrid no les va voler (o això diuen...) així que van venir a parar a Barcelona. El model que hi ha a Torelló i Manlleu a Madrid té el programari només per vendre trens de Rodalies, com les autovenda de Rodalia actuals, però a Alacant té instal·lat l'ORION i per tant només ven trens regionals (ho vaig voler comprovar demanant un bitllet a Múrcia a la màquina: només em sortia l'Intercity Saragossa-Cartagena).

La gran pregunta és: quin sistema han posat a Manlleu i Torelló? Jo m'esperava que haguéssin posat el mateix programari que tenen les noves autovendes de Rodalia a Barcelona, on es pot demanar un bitllet a qualsevol estació de Catalunya. Doncs bé, m'he trobat amb la sorpresa que tant a Manlleu com a Torelló li han posat l'ORION, com he comentat abans el sistema de venda de Regionals. Aquest sistema de venda està pensat amb la filosofia de vendre un bitllet d'origen a destinació, per a un tren concret, si bé la versió que hi ha a taquilles permet combinar dos trens per anar de A a B la que hi ha a les màquines no. Això xoca amb l'status quo particular de la línia de Puigcerdà, que com bé sabeu bastant abans del traspàs de la Generalitat es va traspasar aleshores de la UN de Regionals a la UN de Rodalies. Això va comportar uns canvis en la venda de bitllets, entre d'altres els trens de la línia de Puigcerdà van desparèixer dels sistemes de venda de trens europeus, amb tot el que comporta i ha comportat... per el que fa a casa nostra, es va deixar de vendre els bitllets amb un número de tren concret (per exemple, si vaig de Torelló a Barcelona amb el primer tren del dia al bitllet posava tren xxxxx, però si baixava en el segon posava tren xxxxy...) i es va passar a vendre amb el tren que s'en diu "d'escapament", és a dir, la venda estil rodalies on agafes el primer tren que passa (no sé si se m'entén... :x ) i al bitllet sempre apareix el mateix número de tren (per als curiosos: és el 99332, als bitllets ho veureu enmig de la primera fila de les dades que surten a sota d'on posa origen i destinació).

I perquè dic això... doncs resulta que l'ORION no entén l'existència dels trens "escapament", d'aquesta manera m'he trobat que tant a Manlleu com a Torelló la màquina autovenda està encesa, mostra la pantalla de venda... però on hauria de sortir les estacions de destinació apareix el missatge Nothing to display, tal qual, en anglès. Com no estan carregats els trens de la línia de Puigcerdà al sistema, la màquina autovenda interpreta que no surten trens ni de Manlleu ni de Torelló, així que encara que estan enceses estan pràcticament per a fer bonic, o el que és el mateix: no poden vendre cap bitllet de cap tipus. :x Afegeixo que des de fa unes dues setmanes han reintroduït els trens de la línia de Puigcerdà, tren per tren amb el seu número, al VISIR, però no els deixa fer servir (surt un missatge d'error), en canvi els interventors de la línia amb les màquines que fa poc que els hi han donat ja estan venent els trens que van més enllà de Vic amb el corresponent número de tren reflexat al bitllet (per als trens de rodalies que acaben a Vic, La Garriga... surt al bitllet el tren 00001 "CERCANÍAS"). Així que encara han d'arreglar algunes coses per tal que les màquines de Manlleu i Torelló puguin vendre bitllets. Per cert, aquesta autovenda de per si permetrà vendre: Bitllet d'anada, d'anada i tornada, el mateix amb reducció de Tarjeta Daurada, el mateix amb reducció amb Carnet Jove, Bono 10, Abonament Mensual i Abonament Trimestral. I prou.

P.S: M'ha sortit una resposta de la llargada dels antics missatges d'en Santfeliuenc :twisted:



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dimecres 23/10/2013 0:13

Toni ha escrit:Això de que ADIF faci la venda de bitllets és tant absurd com que AENA venés els bitllets d´IBÈRIA. No té cap mena de sentit. Si, algun acord absurd fa que ADIF faci la venda a les estacions que gestiona directament però és evident que no és aquest el seu negoci i per tant no és això el que més li interessa. Quan exploti FGC (cal descartar qualsevol altre operador ja que la Generalitat no farà res per obrir la competència), evidentment s´haurà de vendre els seus propis bitllets, a les estacions de rodalia i a la resta
Doncs no serà així... que Adif sigui qui se n'encarregui de la venda de bitllets ho diu la Llei del Sector Ferroviari del 2003, suposadament per a garantir la transparència i l'accès en igualtat de condicions a tots els operadors. Així evitaran que quan el sector estigui liberalitzat a les estacions cada operador hagi de tenir la seva pròpia taquilla, ho gestionarà Adif centralitzant-ho tot.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 23/10/2013 0:43

javi82 ha escrit:
Toni ha escrit:Això de que ADIF faci la venda de bitllets és tant absurd com que AENA venés els bitllets d´IBÈRIA. No té cap mena de sentit. Si, algun acord absurd fa que ADIF faci la venda a les estacions que gestiona directament però és evident que no és aquest el seu negoci i per tant no és això el que més li interessa. Quan exploti FGC (cal descartar qualsevol altre operador ja que la Generalitat no farà res per obrir la competència), evidentment s´haurà de vendre els seus propis bitllets, a les estacions de rodalia i a la resta
Doncs no serà així... que Adif sigui qui se n'encarregui de la venda de bitllets ho diu la Llei del Sector Ferroviari del 2003, suposadament per a garantir la transparència i l'accès en igualtat de condicions a tots els operadors. Així evitaran que quan el sector estigui liberalitzat a les estacions cada operador hagi de tenir la seva pròpia taquilla, ho gestionarà Adif centralitzant-ho tot.
Ho dubto.... podries dir a quin article de la Llei del Sector Ferroviari ho diu això?.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 23/10/2013 1:12

Molt interessant l'explicació d'UT596001!!

Només puntualitzar una cosa, el VISIR també l'he vist a estacions de la linia de Canfranc...

Sobre el tema del sistema de venta, entenc que l'ORION està pensat per trens de Media Distància amb número real, és per això que a la linia de Puigcerdà no funciona ja que els trens d'allà no estan a la base de dades de venta, per tant no existeixen pel sistema.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3756
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 24/10/2013 13:35

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... pics/sense

Santi Vila: «El tren ha de millorar amb urgència amb Jocs Olímpics o sense»

El conseller assegura que el Govern intentarà que els pressupostos estatals tinguin en compte el desdoblament

El proper 31 d'octubre es reunirà amb els alcaldes de la línia

Arnau Urgell | Actualitzat el 22/10/2013 a les 16:52h Arxivat a: Municipis, Barcelona 2022, tren, Santi Vila, Jocs Olímpics

La candidatura olímpica de Barcelona-Pirineus 2022 continua viva però penjant d'un fil. Malgrat que la setmana passada ja es donava per fet la renúncia, la insistència dels alcaldes de la serralada va fer que Xavier Trias evités oficialitzar el “no”. Tanmateix, tot continua igual i aquesta mateixa setmana l'Ajuntament de Barcelona ha de decidir i, de moment, no sembla que tingui prou suport polític per continuar una cursa olímpica amb poc futur, segons ha advertit el mateix COI.

La més que probable renúncia torna a deixar el desdoblament del tren sense cap horitzó temporal per executar-se. Aquest fet se suma a les reiterades queixes dels usuaris per un servei que no millora –el darrer exemple l'increment del retard del primer tren cap a Barcelona després d'uns nous horaris que allarguen el temps de viatge-. Davant d'aquesta situació, el conseller Santi Vila –que divendres va visitar el Ripollès- va assegurar que “el tren ha de millorar amb urgència, hi hagi Jocs d'Hivern o no”.

En aquest sentit el titular de Territori i Sostenibilitat va considerar que actuar a la infraestructura ferroviària és una prioritat absoluta i ha de passar per davant d'altres projectes –igualment encallats- com la variant de Ribes o el túnel de Toses. Tanmateix, no sembla que el govern espanyol comparteixi aquest diagnòstic ja que, tal i com va avançar aquest diari, no només no hi destina cap euro sinó que ha eliminat la partida dels pressupostos estatals per a l'any vinent.

Per tot plegat el conseller Vila va assegurar que el Govern realitzarà gestions perquè els comptes espanyols puguin incloure alguna dotació de cara a un desdoblament que ja s'assumeix que no serà íntegre des de Montcada fins a Vic. En aquest sentit, i tal com havien proposat diversos experts en una trobada a Ripoll el 2011, des de Territori s'abona la tesi d'una doble via només en punts concrets del traçat. En el seu moment, l'enginyer Josep Maria Arias, director de la consulta Infraes, va assegurar que dos trams desdoblats entre Granollers i Parets, denominats “illes”, permetrien augmentar les freqüències i afavorir els encreuaments, un dels actuals elements crítics actuals. Cal recordar que l'estudi informatiu estima en 785 milions d'euros els necessaris per executar el projecte sencer fins a la capital d'Osona.

Reunió amb els alcaldes de la línia

Davant de la manca de perspectives de millores a curt i mig termini, el conseller de Territori va reclamar a les institucions de les comarques afectades fer “front comú” amb el Govern per pressionar els responsables de la infraestructura.

En aquest sentit el proper 31 d'octubre es produirà una trobada entre el mateix Santi Vila i els alcaldes de la línia en la qual s'analitzaran diverses demandes a nivell de gestió –on la Generalitat sí que hi té competències- com la possibilitat d'allargar la integració tarifària almenys fins a Manlleu i Torelló. Mentrestant, el col·lectiu #pqnoensfotineltren continuen organitzant accions de protesta a les estacions del nord d'Osona per exigir millores immediates al servei.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Dijous 24/10/2013 14:16

Si esperem que Espanya ens solucioni algo d'aquesta linia anem arreglats. Sense estat propi el nostre ferrocarril no te futur.



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dijous 24/10/2013 22:47

voltrega ha escrit:Si esperem que Espanya ens solucioni algo d'aquesta linia anem arreglats. Sense estat propi el nostre ferrocarril no te futur.
Això ves-ho a explicar a la Pobla de Segur.

De tota manera, per a que no ens quedem en inanitats, a aquest fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=140 sobre la línia ja es constata el que és de domini públic: Aquesta línia va ser condemnada a mort per l'empresa dels Túnels del Cadí (que no es precisament madrilenya) que féu tots els esforços per aconseguir el seu tancament per inanició, cosa que gairebé va aconseguir.

Qui salvà aquesta línia fou el ministre Álvarez Cascos el 2003.

En castellà, de qui té una certa manera de raonar es diu que té "alma de cántaro".



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 24/10/2013 23:16

Ayerbe-Zuera ha escrit:
voltrega ha escrit:Si esperem que Espanya ens solucioni algo d'aquesta linia anem arreglats. Sense estat propi el nostre ferrocarril no te futur.
Això ves-ho a explicar a la Pobla de Segur.

De tota manera, per a que no ens quedem en inanitats, a aquest fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=140 sobre la línia ja es constata el que és de domini públic: Aquesta línia va ser condemnada a mort per l'empresa dels Túnels del Cadí (que no es precisament madrilenya) que féu tots els esforços per aconseguir el seu tancament per inanició, cosa que gairebé va aconseguir.

Qui salvà aquesta línia fou el ministre Álvarez Cascos el 2003.

En castellà, de qui té una certa manera de raonar es diu que té "alma de cántaro".
Sense entrar en política, coincideixo plenament en que no té res a veure l´Estat propi amb la bona gestió. Els exemples son molts, la línia de la Pobla és un autèntic desastre i allà no es pot dir que hagin fet un traspàs "virtual" (de fet la Generalitat li ha donat la gestió a ADIF i RENFE així que no sé si no farien el mateix a la línia de Ripoll si fos el cas....). Altre exemple de boníssima gestió seria la L9... si tot ho han de fer igual, quasi ens quedem quietets... El axioma segons el qual si es gestiona des d´aquí tot és millor es totalment fals, unes coses sí i altres no, depèn de la competència d´uns i altres (i aquí hi ha de tot com a tot arreu). Que s´ha de fer el desdoblament fins a Vic està clar (res de fer-lo fins a Ripoll o Puigcerdà cosa que no tindria cap sentit) i donat que no hi ha ni un euro (ni a un costat ni a un altre), els desdoblaments parcials serien una bona solució per tenir algunes millores. Esperem que es treguin uns diners per possar-se ràpid...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22848
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 04/11/2013 11:59

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... tuals/tren

Territori rebaixarà el preu del bitllet als usuaris habituals del tren


El conseller Santi Vila rep una delegació d’alcaldes d’Osona i el Ripollès per parlar de la línia ferroviària
El Departament proposa augmentar les freqüències de pas entre Vic i Ripoll
Pere Pratdesaba / Arnau Urgell | Actualitzat el 01/11/2013 a les 10:03h

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, s’ha compromès a estudiar una possible bonificació de tarifes per als usuaris habituals de la línia 3 de Rodalies, de Barcelona a Puigcerdà, i a tenir preparada una proposta abans de final d’any. També ha assegurat que treballarà amb Adif per tal de millorar l’estat de les estacions i desencallar el projecte de desdoblament. Per últim, el seu Departament impulsarà un estudi per analitzar la possibilitat d’augmentar les freqüències del tren entre Vic i Ripoll.

Són les principals conclusions de la reunió de treball que aquest dimecres a la tarda es va celebrar a Barcelona. Santi Vila va rebre una delegació d’alcaldes d’Osona i del Ripollès, que li va exposar les seves queixes per la situació de la línia i li va fer arribar tot un seguit de reivindicacions. A la trobada hi van assistir Pere Prat, Elisabet Ferreres, Rosa Vestit, Santi Vivet i Miquel Arisa, alcaldes de Manlleu, Montesquiu, Sant Quirze de Besora, Torelló i Centelles respectivament; el regidor de Torelló Jordi Casals; el president del Consell Comarcal d'Osona, Joan Roca; i el regidor de Ripoll i diputat al Parlament de Catalunya, Xavier Cima.

Els alcaldes van reclamar la integració tarifària a Rodalies fins a Ripoll, la qual cosa suposaria un estalvi de diners per als usuaris i, de retruc, facilitaria l'ús d'altres modes de transport públic. Per exemple, un bitllet integrat permetria baixar amb tren des de la comarca fins a Barcelona i, posteriorment, agafar el metro sense un sobrecost afegit. El projecte està en desenvolupament per tot Catalunya però no es preveu que sigui una realitat fins al 2014 o el 2015. Mentrestant, el titular de Territori es va comprometre a presentar abans d'acabar aquest any una proposta de bonificació per als usuaris que utilitzen la línia amb més freqüència. Cal recordar que, per exemple, un abonament mensual Ripoll-Barcelona té un preu de 180 euros.

Els alcaldes també es van queixar per l’estat deplorable d’algunes estacions com la de Manlleu, Sant Quirze de Besora o Vic, on des de l’incendi no hi ha serveis ni bar. Vila traslladarà aquestes queixes a Adif, per tal que es compleixin “uns miníms”. Per això, proposarà una reunió de caràcter monogràfic on s’estudiarà cas per cas, amb les possibles solucions en cada una de les estacions.

El desdoblament, encallat

La delegació osonenca i ripollès va mostrar al conseller la seva decepció per la poca sensibilitat de l’Estat espanyol, que no només no ha dedicat ni un sol euro al desdoblament de la línia 3 de Rodalies sinó que ha fet desaparèixer la partida dels pressupostos generals del 2014, tal com ja va informar aquest diari. El projecte ha rebut una segona gerra d’aigua freda en els darrers dies, ja que semblava que s’hauria pogut reactivar amb la candidatura dels Jocs Olímpics d’Hivern 2022, que impulsava l’alcalde de Barcelona Xavier Trias i que finalment es van descartar.

En aquest marc, Vila va prendre nous compromisos davant dels alcaldes. El conseller, segons explica el diputat Xavier Cima, va assegurar que utilitzarà la "màxima capacitat d'influència" per convèncer el govern espanyol perquè tanqui definitivament el projecte informatiu i redacti el constructiu i la declaració d’impacte ambiental, tot, abans d’acabar la legislatura. Un cop estiguin enllestits aquests documents ja es podrien començar les obres, en cas que hi hagués el finançament i la voluntat política corresponent.

El projecte de desdoblament només contempla el tram fins a Vic. Per a la part de la línia fins a Ripoll, Vila creu que es podria millorar el servei augmentant la freqüència de pas. En aquests moments, en un dia laboral normal, Vic disposa de 56 combois a Barcelona, en els dos sentits de la marxa, mentre que Ripoll només en té 32 i, per tant, la capacitat de la infraestructura permet augmentar el nombre d'expedicions. El Departament de Territori realitzarà un estudi per analitzar aquesta possibilitat, que forma part de les seves competències de gestió i tindria un cost relativament assumible.

Els alcaldes, tot i reconèixer les limitacions de maniobra que té el conseller, van sortir força satisfets de la reunió. “No tenim cap solució a la mà, però veiem que s’està treballant, que s’estan fent els deures”, va explicar a Osona.com Rosa Vestit, en sortir de la trobada. “Ara només ens resta esperar”, va afegir.



França451
N9
N9
Entrades: 1804
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 05/11/2013 19:22

Queréis una salvación segura de la línea de Puigcerdà????

Ya que Rodalies nos tiene acostumbrados durante años a viajar en ella con trenes de cercanías, vamos ahora que se va a crear Rodalies Girona, a establecer la RG3: Vic-Puigcerdà. Y ya está salvada. Conecta con la R3 de Barcelona en Vic y el resto sigue igual, se gestiona como una línea de Rodalies, se mantienen los servicios Hospitalet-Tor como regionales y todos los demás, se parten en Vic: de Vic a Barcelona un tren y de Vic a Ripoll/Molina/Ribes de Freser, otro tren que circularía como RG3, que se coordinen para enlazar en Vic y punto. De verdad que son ganas de complicarse la vida, con lo fácil que hubiera sido plantear el tramo Vic-Puigcerdà como una línea de Rodalies Girona, así no hay peligro de futuras desapariciones o depredaciones al hígado como las que atacan a la línea de La Pobla, que tanto les gusta a algunos en este foro atacar (a la línea) y hasta que no la cierren del todo arguyendo que ya hay autobús, no se van a quedar agusto.

Otra línea que se podría haber salvado: RL4 Lleida-La Pobla, gestionada como línea de Cercanías. Pero no, es más importante hacer líneas de Cercanías donde van regionales a punta pala (Sanvi-Tarragona-Reus, Maçanet-Figueras) y las líneas con cuatro trenes que les den y que se pudran...

Como bien dijo Alf en varias ocasiones, Renfe no sabe aprovechar lo que ya tiene. Sea de la Generalitat, de Adif, del gobierno central o de la Tía Paca de Alovera, todos piensan con la misma lógica cero. Pues ahora tenemos lo que nos merecemos, y en el futuro estas líneas tendrán lo que hemos dejado que tengan porque en este país hay una filosofía de entregar el transporte público a manos de personas que jamás han visto un raíl.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2182
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 05/11/2013 20:05

França451 ha escrit:Queréis una salvación segura de la línea de Puigcerdà????

Ya que Rodalies nos tiene acostumbrados durante años a viajar en ella con trenes de cercanías, vamos ahora que se va a crear Rodalies Girona, a establecer la RG3: Vic-Puigcerdà. Y ya está salvada. Conecta con la R3 de Barcelona en Vic y el resto sigue igual, se gestiona como una línea de Rodalies, se mantienen los servicios Hospitalet-Tor como regionales y todos los demás, se parten en Vic: de Vic a Barcelona un tren y de Vic a Ripoll/Molina/Ribes de Freser, otro tren que circularía como RG3, que se coordinen para enlazar en Vic y punto. De verdad que son ganas de complicarse la vida, con lo fácil que hubiera sido plantear el tramo Vic-Puigcerdà como una línea de Rodalies Girona, así no hay peligro de futuras desapariciones o depredaciones al hígado como las que atacan a la línea de La Pobla, que tanto les gusta a algunos en este foro atacar (a la línea) y hasta que no la cierren del todo arguyendo que ya hay autobús, no se van a quedar agusto.

Otra línea que se podría haber salvado: RL4 Lleida-La Pobla, gestionada como línea de Cercanías. Pero no, es más importante hacer líneas de Cercanías donde van regionales a punta pala (Sanvi-Tarragona-Reus, Maçanet-Figueras) y las líneas con cuatro trenes que les den y que se pudran...

Como bien dijo Alf en varias ocasiones, Renfe no sabe aprovechar lo que ya tiene. Sea de la Generalitat, de Adif, del gobierno central o de la Tía Paca de Alovera, todos piensan con la misma lógica cero. Pues ahora tenemos lo que nos merecemos, y en el futuro estas líneas tendrán lo que hemos dejado que tengan porque en este país hay una filosofía de entregar el transporte público a manos de personas que jamás han visto un raíl.
Ah, y porqué sea una línea de cercanías ya no se va a cerrar? Creo yo que si una línea de cercanías no lleva a nadie la cerrarian igual....
La línea de Puigcerdà ahora por ahora no está amenazada de cierre.
Aparte, sería una gran molestia tener que trasbordar en Vic, mucha gente que va más arriba lleva maletas, y sería muuuy incómodo.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3494
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 05/11/2013 20:15

Claro, es que es absurdo meter transbordos de mas, es como los de Martorell FGC, menos mal que ya los quitaron.
Para ir bien tendría que haber:
-Cada hora de Barcelona a La Tour, directo de Torre Baró a Vic. Si hubiera mucho problema con doblar tramos de vía pues cada hora hasta Ribes y cada 2h hasta Puigcerdà.
-Cada media hora de Barcelona a Vic, parando en todas.
-Y ir pensando en hacer tren por el tunel del Cadí, pero de momento autobuses con pocas paradas, almenos cada 2 horas.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”