Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 20/12/2007 23:31

EEEEEEEEEEEEP!!!!
Alfredo_21 ha escrit:A mi personalmente, encuentro lógico que el tramo internacional lo gestione ADIF. Simplemente porque conecta dos paises, no dos autonomías. Y sinceramente, lo que menos me preocupa es que este tramo sea catalán o español, porque parece que solo con la denominación parece que daña sensibilidades en todos sitios cuando eso es lo menos importante.
Ja em perdonaràs, però... ho trobo molt contradictori tot aquest argument:

Trobes llògic que aquest tram sigui gestionat per ADIF, perquè "simplement" connecta dos països i no dues autonomies, però el que menys et preocupa, és si el tram és català o espamyol. Acte seguit (dedueixo que amb tota la "llògica del món") fas menció a les sensibilitats; el menys important.

Doncs a veure què et sembla això. No penso entrar en qüestions nacionalistes (ni d'un bàndol, ni de l'altre), precísament perquè com tu has dit, és el menys important.

Bé, el plantejament és tant senzill (i com ja he exposat per enèssima vegada) com que si tota la línia és traspassada a FGC, no té cap mena de llògica que els últims 3 quilòmetres (o vaja... no sé tampoc quan hi ha entre l'estació de Puigcerdà i la frontera...) no pugui ser també traspassat, més enllà del que sigui limitacions purament administratives. Què aconseguiria ADIF en mantenir sota la seva titularitat posem... un parell de quilòmetres de tota una línia que ja no gestionaria (i que ni tan sols estaria interconnectada amb cap altra línia explotada per el mateix ADIF)?

És EXACTAMENT IGUAL D'ABSURD, que el fet que per qüestions administratives, actualment es tardi menys (o igual) en anar de Barcelona a Madrid, que de Barcelona a Perpinyà. Jo ja vaig plantejar una vegada, independentment de la línia del TGV, la idea de col·locar un servei de trens Regionals tipo Catalunya Exprés que fés Barcelona - Portbou - Perpinyà amb sistema d'ample variable (vaig proposar fins i tot, que es servís amb models tipo Civia -amb rodadura desplaçable, evidentment-). Es va comentar per allà, que no es pot fer per no sé quin cony de clàusula entre els dos estats que obligaria a Espanya a indemnitzar a França en cas de qualsevol alteració del sistema econòmic actual entre les dues parts de la frontera o alguna cosa així. Per contra d'això, si vols anar actualment a Perpinyà en tren... o agafes algun TALGO que hi faci parada, o et tocarà esperar-te com a molt poc, una hora i mitja a l'estació de Cervera de la Marenda. Això també ho trobes llògic?

No... és que si ens hem de posar analitzar segons quines "llògiques", acabarem per deixar totalment de banda el més escencial del tema; com s'ha vingut fent fins als nostres dies, de fet.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dijous 20/12/2007 23:42

Haviam jordi quan entens que es traspasara el servei i no la linia



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 20/12/2007 23:53

I tu a veure quan entens, del que jo estic parlant és de reivindicar que es traspassi la línia ;)



Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Entrada Autor: Alfredo_21 » Divendres 21/12/2007 0:17

Por una parte JordiFreixas tiene razón. Más que nada que la Administración catana le da importancia a esta línea cosa que ADIF no. Pero ahora que pienso y como dice Jordidr se traspasa el servicio en sí, pero no la infraestructura.
Una preguntilla, ¿la catenaria que se ve en la web de trenscat que tipo es? pongo el link de la foto. Es que parece muy antigua. Nunca había visto una así. Espero que poner la foto aquí sea correcto, como lleva copyrigth... :oops:

Imatge


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/12/2007 12:15

Jordi Freixas ha escrit:I tu a veure quan entens, del que jo estic parlant és de reivindicar que es traspassi la línia ;)
Aleshores, FGC no hi té res a veure, atès que es tracta d'un operador ferroviari. En qualsevol cas, caldria invocar Ifercat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Divendres 21/12/2007 12:27

La catenaria es de la Companyía ESTADO, que explotava la linia des de Ripoll, fins la creació de RENFE al 1941.

Salut,



252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Divendres 21/12/2007 12:46

La veritat es que la catenaria es massa antigua.

Ahir passant per Puigcerdà,veia que la catenaria tenia els postes com els de subjecció dels cables d'electricitat de les casses tot de formigó :x


Salut!



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 21/12/2007 20:32

Mentre els pals facin la seva feina, és a dir, aguantar i mantenir tensada la catenària, no hi veig cap problema...



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dissabte 22/12/2007 0:36

Comentar que aquests postes tenen els dies comptats, doncs ja han intstal.lat de Puigcerdà en avall nous postes i estan a l'espera de fer el canvi.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 22/12/2007 17:03

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:I tu a veure quan entens, del que jo estic parlant és de reivindicar que es traspassi la línia ;)
Aleshores, FGC no hi té res a veure, atès que es tracta d'un operador ferroviari. En qualsevol cas, caldria invocar Ifercat.
Doncs IFERCAT. A veure siguem realistes... IFERCAT és a FGC el que ADIF és a RENFE.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dissabte 22/12/2007 19:11

Estàs segur?

Em sembla que actualment IFERCAT només s'encarrega de projectar i construir noves línies per part de la Generalitat, com la L9 del metro, que serà explotada per TMB o la Línia Orbital que serà explotada per Renfe, estigun transferides o no les Rodalies, perquè Renfe Rodalies seguirà existint encara que els horaris els decideixi el govern autonòmic.

I l'ADIF... Doncs home, a efectes de viatgers si que l'única operadora és Renfe, però en quant a mercaderies no. I en el futur Hi haurà més operadores de viatgers, no només Renfe.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Diumenge 23/12/2007 0:17

IFERCAT si que es la versio ADIF de catalunya, es propietari de les linies que construeix i de les estacions pot cedir la circulacio a la operadora que cregui mes oportuna.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 23/12/2007 12:11

Potser m'equivoco, però tinc la impressió que Ifercat i FGC no mantenen una relació indecentment incestuosa com Renfomentadif.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Diumenge 23/12/2007 12:45

Home has de pensar que IFERCAT encara no es fa massa visible ... ja veurem com sera



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 23/12/2007 16:54

Segurament IFERCAT no anirà tant agafat de la mà de FGC com ADIF ho va de RENFE, però... crec que la llògica farà que s'acabi complementant més amb FGC, que no pas amb RENFE.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Diumenge 23/12/2007 21:31

Haviam siguem realistes actualment de qui voleu que s'agafi la ma ADIF??? Segona cosa, quan rodalies sigui traspasada a la Generalitat ADIF comptara amb renfe per a MD LD i AVE i amb la futura empresa surgida de renfe rodalies



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 24/12/2007 4:18

MD també ha de ser transferida a FGC.



jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dilluns 24/12/2007 9:31

Els regionals nomes podran ser transferits els que recorrin integrament per catalunya i per questio de material disponible... suposo que sera dificil



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 24/12/2007 12:47

Ai... sort que al 2010 s'acaben les tonteries...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 24/12/2007 13:34

Fins a Ribes de Freser s'hauria de tenir un servei cada 50 minuts, per tal d'enllaçar amb tots els cremalleres.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”