Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Pas dels trens

Entrada Autor: Pere » Dissabte 11/09/2010 22:42

Guigui ha escrit:
Pere ha escrit:Els garrots s'han format pel pas de trens.
En una via que se suposa renovada de fa un parell d'anys?
Entre Ribes de Freser i la frontera la via és nova des de fa un parell d'anys. La formació de garrots no té cap més explicació que aquesta... o que s'hagi fet la renovació de manera molt xapussera.
Malgrat tot ja hi ha màquines perfiladores per arreglar aquests desperfectes en els propers dies pel que he vist.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dissabte 11/09/2010 23:08

Una imatge dels dos artefactes:

Imatge
Batonadora en primer pla i la perfiladora al darrera.

La via sí, està renovada de fa un parell d'anys però a mesura que han anat passant les 447 han deformat la via -és l'únic que circula...- i el tren dona bandades força interessants. Segons en quins punts es poden observar les marques amb forma d' "S" que hi ha a ambdós carrils, a la superficie de contacte carril-roda. M'he adonat que aquest fenomen s'acusa als punts on hi ha travessa de fusta.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 13/09/2010 17:32

És habitual que en una renovació de via completa calgui fer un o dos anivellaments de via posteriors.
Pere ha escrit:
Guigui ha escrit:
Pere ha escrit:Els garrots s'han format pel pas de trens.
En una via que se suposa renovada de fa un parell d'anys?
Entre Ribes de Freser i la frontera la via és nova des de fa un parell d'anys. La formació de garrots no té cap més explicació que aquesta... o que s'hagi fet la renovació de manera molt xapussera.
Malgrat tot ja hi ha màquines perfiladores per arreglar aquests desperfectes en els propers dies pel que he vist.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Nocturno ferroviario
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: Nocturno ferroviario » Dimecres 15/09/2010 18:56

Hola a tothom.

Seria interessant saber si estem parlant de garrots o bé de sotracs (garrotes o baches), perquè el seu orígen i el seu tractament son diferents.

Si tenim un sotrac, és a dir, un defecte d'anivellació vertical a la vía, pot ser per una deformació a la plataforma o a les capes inferiors, ja sigui per acció de l'aigua o altres elements. També pot ser que el balast s'hagi descomprimit puntualment en una zona concreta i el pas dels trens hagi generat el sotrac. En ambdós casos, la solució ràpida es batonar i perfilar. Si el sotrac no desapareix o torna a sortir, caldrà mirar-ho amb més cura, no sigui que el problema estigui més aball.

En canvi, si tenim un garrot, és a dir, un defecte d'anviellació horitzontal de la vía, el que tenim es o bé un ripat a la banqueta de balast o bé un problema en les tensions del carril. És a dir, pot ser que en algún moment per alguna raó la vía hagi rebut un cop extern que l'hagi desplaçat horitzontalment del seu lloc, generant un garrot puntual. Però també pot ser que en el moment de soldar el carril no estigués correctament alliberat i axiò hagi generat un garrot durant l'estiu per l'excés de temperatura entre la temperatura de neutralització i la d'alliberació.

Tinguem el que tinguem ara mateix a la vía (suposo que deu haver-hi de tot...), és força patètic que després de dos anys tornem a estar així. ¿Aquesta gent no sap que el batonat i el perfilat de la banqueta són operacions que s'han de fer de continu, no només quan hi ha dues dotzenes de problemes d'anivellació a la via? I a sobre una línea com aquesta, tant complicada a nivell de traçat... el tram entre Montcada Ripollet i La Florida fot por, i l'anivellació de les vies de Santa Rosa... millor callar.

Salutacions per tothom!

N.F.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 15/09/2010 21:48

Aprofito per comentar que últimament he vist, sobretot a diaris de caire gratuït, cartes de viatgers de les estacions de la R3 on el semidirecte de Puigcerdà ha deixat de parar criticant que sigui directe a Vic i demanant que torni a parar a les seves estacions.



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dimecres 15/09/2010 22:19

Avui, pel youtube, ja he vist un parell de vídeos del semidirecte de Puigcerdà. Crec que algun dels autors està registrat en aquest fòrum.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Divendres 17/09/2010 20:34

UT596001 ha escrit:Aprofito per comentar que últimament he vist, sobretot a diaris de caire gratuït, cartes de viatgers de les estacions de la R3 on el semidirecte de Puigcerdà ha deixat de parar criticant que sigui directe a Vic i demanant que torni a parar a les seves estacions.
Que es queixin de Vic en avall no ho arribo a compendre, tenint trens cada 30 minuts -ho dic així a grosso modo-, que es queixin de Vic fins a Ripoll ho arribo a entendre, i de Ripoll a Puigcerdà els hi dono tot el meu suport.

Ahir, sense anar més lluny, una noia, va protagonitzar una escena bastant lamentable a l'entrada de Parets. La cosa va anar així:
Va preguntar a un del costat si aquell tren parava a Parets i li van dir que no, que anava directe a Vic, va fer un crit però de cop es va tranquil·litzar. El tren es va parar a la E'1 (senyal d'entrada de Parets) i es va aixecar anant a la porta per obrir pensant-se que hi havia andana, no va aconseguir res. Es va dirigir a la cabina on els hi va demanar que si parava o no, evidentment, la resposta va ser que no. Va tornar a seure, enfadada. El tren arrenca i anem guanyant velocitat i entrem a l'estació a uns 50km/h i augmentant. Torna anar a cabina i comença a suplicar -gairebe de genolls- que parin. Tota la gent del davant vam mirar amb cara d'estranyats a la noia i amb mirades entre nosaltres i somriures per sota del nas... arribant a Centelles va passar el revisor i li va muntar un cristo bastant considerable i l'home es va limitar a dir-li que "mirate el horario y verás como este no para en Parets".

Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 17/09/2010 22:01

Avui, el semidirecte deu haver arribat a la Cerdanya amb retràs, amb el dia que fa...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 18/09/2010 1:05

ABB_Traccion ha escrit:Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.
En aquesta mateixa línia, concretament a l'estació de Granollers-Canovelles, ens va passar el següent.
Anuncien per megafonia tren direcció a Vic, tal com ja indica l'horari. Poc després, arriba el tren, on a tots els indicadors posava Vic.
Un grup de 3 dones (uns 30-40 anys) s'aixeca i ens pregunta als que pugem: "¿Este tren va a Barcelona, no?".
Estava per contestar: "no, aquest tren va a prendre pel [...]".

El millor és no fer ni cas a aquesta gent, perquè s'espavilin una mica.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 18/09/2010 1:58

I després sempre hi ha els típics espavilats que són incapaços de dir "no ho sé" avui al regional de Lleida per Manresa de la tarda que fins a Manresa es fa amb 447 (almenys avui) una dona estrangera al sortir de Sabadell-Nord preguntava si era el tren de Lleida i una altra dona si anava a Lleida ja que s'havia anunciat així a Sant Andreu Arenal (el tren portava els teleindicadors apagats) la dona li diu que els teleindicadors estaven equivocats i el tren acabava a Manresa i que baixés a la següent estació i tornés a Sant Andreu Arenal, al final m'he aixecat i m'he hagut de posar pel mig per dir que la dona ja estava al tren que havia d'estar, l'altra dona s'ha baixat a Terrassa Est doncs deu pensar que el regional de Lleida ni tan sols és el seu tren ni de la seva línia i amb la consciència ben tranquila de ser incapaç de dir "no ho sé".

L'altre clàssic és el que reté un tren perquè arriba tard i quan ja l'ha parat ja l'ha fet esperar i ja és el tren pregunta si realment va a...
wefer ha escrit:
ABB_Traccion ha escrit:Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.
En aquesta mateixa línia, concretament a l'estació de Granollers-Canovelles, ens va passar el següent.
Anuncien per megafonia tren direcció a Vic, tal com ja indica l'horari. Poc després, arriba el tren, on a tots els indicadors posava Vic.
Un grup de 3 dones (uns 30-40 anys) s'aixeca i ens pregunta als que pugem: "¿Este tren va a Barcelona, no?".
Estava per contestar: "no, aquest tren va a prendre pel [...]".

El millor és no fer ni cas a aquesta gent, perquè s'espavilin una mica.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 18/09/2010 11:26

wefer ha escrit:
ABB_Traccion ha escrit:Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.
En aquesta mateixa línia, concretament a l'estació de Granollers-Canovelles, ens va passar el següent.
Anuncien per megafonia tren direcció a Vic, tal com ja indica l'horari. Poc després, arriba el tren, on a tots els indicadors posava Vic.
Un grup de 3 dones (uns 30-40 anys) s'aixeca i ens pregunta als que pugem: "¿Este tren va a Barcelona, no?".
Estava per contestar: "no, aquest tren va a prendre pel [...]".

El millor és no fer ni cas a aquesta gent, perquè s'espavilin una mica.
Això em recorda a Plaça Catalunya, una dona "gran" baixava per les escales i veu que hi havia un tren parat amb les portes obertes (ja portava una estona) i de cop comença a pitar per tancar-se i quan ja estava pujant veient que se li tancaria es llança en planxa a l'interior, pillant-li un peu la porta... total la gent obrint la porta a la força, el tren parat i llavors la dona se n'adona després de donar varis tombs per dins que aquell no era el seu tren... torna a baixar i se les pira... i llavors apareix suposo que el conductor mirant que havia passat i la dona ja no hi era.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 18/09/2010 11:53

ABB_Traccion ha escrit:Que es queixin de Vic en avall no ho arribo a compendre, tenint trens cada 30 minuts -ho dic així a grosso modo-, que es queixin de Vic fins a Ripoll ho arribo a entendre, i de Ripoll a Puigcerdà els hi dono tot el meu suport.
És a dir, trigar fins a dues hores per a fer 70 quilòmetres escassos és el més normal del món, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 18/09/2010 13:25

Via doble fins a Vic és el que cal o almenys fer trams de via doble de forma parcial on creuin tren de forma habitual trens per permetre entrades simultànies a les estacions.

Entre Vic i Ripoll no és necessari fer res.

de Ripoll a La Tor de Querol pot ser útil reobrir Campdevànol amb dues vies i Toses amb dues vies també.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dissabte 18/09/2010 14:00

Per cert, per les notícies el Nadal o algú altre del govern deia que era difícil augmentar els serveis ja que la línia és de vía única, i jo hi afegeixo:
i més ara, quan moltes estacions les hem deixat amb una sola via...



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dissabte 18/09/2010 15:26

No recordo si ja ho hem comentat però els civies no hi circularan fins que no s'adaptin les andanes.



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dissabte 18/09/2010 15:28

viscaelcat ha escrit:No recordo si ja ho hem comentat però els civies no hi circularan fins que no s'adaptin les andanes.
I algú sap quan pensa fer-ho la Generalitat??
Potser m'equivoco, però no sembla que tinguin gaires presses.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dissabte 18/09/2010 15:46

Guigui ha escrit:
ABB_Traccion ha escrit:Que es queixin de Vic en avall no ho arribo a compendre, tenint trens cada 30 minuts -ho dic així a grosso modo-, que es queixin de Vic fins a Ripoll ho arribo a entendre, i de Ripoll a Puigcerdà els hi dono tot el meu suport.
És a dir, trigar fins a dues hores per a fer 70 quilòmetres escassos és el més normal del món, oi?
Les queixes que trobo injustificades són en el tram comprès entre Vic i Barcelona...

I no, no és el més normal del món però si tenim via única i les freqüencies són les que són i si poses un altre tren l'has de posar amb calçador...



alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dissabte 18/09/2010 16:38

Sobre la foto que va pujar el company David de la batonadora i perfiladora a Ribes, ahir estàven a Puigcerdà, juntament amb una altra batonadora, és a dir, una batonadora línial, una de canvis i una perfiladora, les quals ahir a la nit van estar treballant tot i la pluja que anava caient.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 18/09/2010 17:06

ABB_Traccion ha escrit:Les queixes que trobo injustificades són en el tram comprès entre Vic i Barcelona...
Aleshores, deixem-ho tot com està, si circular a una mitjana de 35 km/h és perfectament acceptable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 18/09/2010 18:21

Doncs a mi no em semblen gens injustificades: no es poden ampliar freqüències, ni velocitat...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”