Cercanías Girona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2208
Ubicació: Badalona

Re: Cercanías Girona...

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 28/06/2011 0:53

437.001 ha escrit:Jo no m´ho creuré fins que no aparegui en altres mitjans de comunicació.
El nou servei de Rodalies a les comarques de Girona augmentarà la freqüència de trens entre Blanes i Figueres

Més trens entre Blanes i Figueres, i entre Figueres i Portbou. El nou servei de Rodalies a les comarques gironines preveu ampliar la freqüència del pas de trens en aquests trams, i segons la Generalitat i Renfe, que en serà l'operadora, els primers combois ja podrien circular en període de proves abans que acabi l'any.


L'ampliació de la freqüència preveu un tren cada hora entre Figueres i Blanes, que pararà a totes les estacions, mentre que entre Figueres i Portbou la freqüència de pas dels combois serà de dues hores.

A més, segons el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, el nou servei de Rodalies fa una aposta ferma, sobretot, pel segon tram, que s'ha posat en qüestió amb l'arribada del TGV.

S'espera que els nous trens de Rodalies a Girona començaran a circular al desembre en període de proves i la intenció és que el servei sigui plenament operatiu a principis del 2012.

FONT: 3cat24

Ja coneixem quin serà el segón nucli de Rodalies de Catalunya: Girona. :plas Aplaudeixo també la idea d'ampliar-ho a Portbou per una banda, i a Blanes per l'altra, i tot en una única línia. El servei constarà d'un tren Blanes-Figueres cada 2h, i un altre Blanes-Portbou cada 2h, resultant 1 tren cada hora entre Blanes i Figueres.

S'animaran per fí a desdoblar el tram Blanes-Maçanet? :roll:


Salvem l'Estació de França!

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 28/06/2011 1:02

Quins trens ficaràn per a fer aquest servei? Civies/447? Implicarà composicions en simple al nucli de rodalies per a poder oferir el servei? Ficaràn 440/470 que peten per tots costats?? Ara mateix no veig d'on treuràn els trens per a fer els serveis


Salutacions,

Oriol

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 28/06/2011 1:59

Si els trens els han de treure d´alguna altra banda, hi haurà merder, sobretot si els treuen de Barcelona o d´alguna altra ciutat gran.
De tota manera, i vista la "millora" que la Generalitat s´ha tret de la màniga amb la R8, no m´estranyaria que la notícia tingués trampa, i de les lletges.
Me n´alegro per Girona, però sembla que per alguna raó estranya, hàgin de passar per davant dels altres que ho necessiten més, per exemple el Penedès, el Vallès, Osona...
O la província de Tarragona, que al pas que anem, ens acabarem per plantejar què dimonis hi fem, a Catalunya...

De tota manera... falta la confirmació més important: Renfe.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 28/06/2011 9:24

I entre Blanes i Maçanet és pot ficar un tren cada 30 minuts(un tren cada hora de l'R1+un tren cada hora d'aquesta "G-1")?per qué el tram de via única és llarg,potser caldria fer un tram petit de doble via entre Tordera i Maçanet,o una nova via i andana al baixador de Tortdera.Encara els veig capaços d'escruçar l'R1 a Blanes,i el que vagui de Mataró a Maçanet haurà de fer canvi de tren a Blanes.

I que passaràn amb els actuals regionals(o delta)?Per qué em fa olor a desaparició,substituiràn els actuals regionals per MD,i allargaràn alguns R2 de Sant Celoni a Maçanet.I qui vulgui anar a les estaciones o baixadors on no s'aturen els MD fora del nucli de Rodalies Barcelona haurà de fer transbord.I no m'extranyaria aixó de suprimir els regionals,per qué l'estat de les 470 és d'allò més lamentable.De fet sembla ser que diumenge no hi havia cap 470 a l'R11.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 28/06/2011 12:28

UT596001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Hi ha moltes xarxes de rodalia transfrontereres a Europa, fins i tot travessant les fronteres de la UE (Regio S-Bahn Basel, entre Suïssa, Alemanya i França).
A més, en aquest nucli de rodalia hi ha una línia, la S5, que discorre íntegrament per territori alemany, que és operada per la SBB...
Sí, tot i que entre Weil am Rhein Ost i Lörrach Dammstrasse passa a escassos 10 metres de la frontera suïssa!

m.h.t. ha escrit:S'animaran per fí a desdoblar el tram Blanes-Maçanet? :roll:
Amb una segona via a l'estació de Tordera crec que seria suficient. A més, estaria bé que els trens sortissin de Blanes cinc minuts després de l'arribada de l'R1 amb final a Blanes, i coordinació a Maçanet amb els R11 en sentit Granollers/Barcelona.

Aquí tenim la notícia al Diari de Girona.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 28/06/2011 17:19

437.001 ha escrit:Si els trens els han de treure d´alguna altra banda, hi haurà merder, sobretot si els treuen de Barcelona o d´alguna altra ciutat gran.
De tota manera, i vista la "millora" que la Generalitat s´ha tret de la màniga amb la R8, no m´estranyaria que la notícia tingués trampa, i de les lletges.
Me n´alegro per Girona, però sembla que per alguna raó estranya, hàgin de passar per davant dels altres que ho necessiten més, per exemple el Penedès, el Vallès, Osona...
O la província de Tarragona, que al pas que anem, ens acabarem per plantejar què dimonis hi fem, a Catalunya...

De tota manera... falta la confirmació més important: Renfe.
Si tens tota la raó del mon, però com la província de Girona son els nens mimats de la Renfe i de la generalitat llavors que li farem .


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 28/06/2011 17:40

437.001 ha escrit:O la província de Tarragona, que al pas que anem, ens acabarem per plantejar què dimonis hi fem, a Catalunya...
trensmat ha escrit:Si tens tota la raó del mon, però com la província de Girona son els nens mimats de la Renfe i de la generalitat llavors que li farem .
Mai he entès aquest victimisme de bona part dels ciutadans de la "Catalunya nova". Si hi ha algú que pot sentir algun greuge comparatiu respecte aquesta mesura, són els del Vendrell, que són els únics que, tenint una via amb la capital provincial, no hi tenen cap tren directe. Però cal tenir en compte que el Corredor Mediterrani va més saturat de LD que no pas la línia de Girona.

Jo el que suposo, es que suprimiran els actuals Regionals Barcelona-Granollers-Girona-Figueres-Cerbère i els substituïran per aquesta nova línia Blanes-Figueres/Cerbère i per trens de l'R2 Barcelona-Granollers-Maçanet. Amb la qual cosa, algunes 470 podran anar destinades a la línia de Puigcerdà o a la de Tortosa, substituïnt a les 447 que faran els nous trajectes de l'R2 i de la Blanes-Figueres.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 28/06/2011 17:45

Sagrerenc ha escrit:
437.001 ha escrit:O la província de Tarragona, que al pas que anem, ens acabarem per plantejar què dimonis hi fem, a Catalunya...
trensmat ha escrit:Si tens tota la raó del mon, però com la província de Girona son els nens mimats de la Renfe i de la generalitat llavors que li farem .
Mai he entès aquest victimisme de bona part dels ciutadans de la "Catalunya nova". Si hi ha algú que pot sentir algun greuge comparatiu, són els del Vendrell, que són els únics que, tenint una via amb la capital provincial, no tenen cap tren directe. Però cal tenir en compte que el Corredor Mediterrani va més saturat de LD que no pas la línia de Girona.

Jo el que suposo, es que suprimiran els actuals Regionals Barcelona-Granollers-Girona-Figueres-Cerbère i els substituïran per aquesta nova línia Blanes-Figueres/Cerbère i per trens de l'R2 Barcelona-Granollers-Maçanet. Amb la qual cosa, algunes 470 podran anar destinades a la línia de Puigcerdà o a la de Tortosa, substituïnt a les 447 que faran els nous trajectes de l'R2 i de la Blanes-Figueres.
Les 470 no poden anar a la línia de Puigcerdà, s'haurien de reformar eliminant el remolc intermig, i hauriem de tornar als transbords a Ribes 447 - 440 (en aquest cas 470). No crec que Renfe estigui per la labor de tornar a reformar 470 per una línia tant radical en quant a traçat i pendent. Seguiran les 447, reformades amb seients de regionals, porta-bicis i porta-esquís, com va anunciar el DTiS la setmana passada.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 28/06/2011 21:31

Sagrerenc ha escrit: Mai he entès aquest victimisme de bona part dels ciutadans de la "Catalunya nova". Si hi ha algú que pot sentir algun greuge comparatiu respecte aquesta mesura, són els del Vendrell, que són els únics que, tenint una via amb la capital provincial, no hi tenen cap tren directe. Però cal tenir en compte que el Corredor Mediterrani va més saturat de LD que no pas la línia de Girona.
I Valls?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/06/2011 21:36

I Ripoll? I Puigcerdà?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 28/06/2011 21:42

La diferència és que per conectar Valls amb Tarragona directament per ferrocarril amb un by pass de molts pocs quilòmetres(fins i tot menys)és pot fer,en canvi per conectar Ripoll i Puigcerdà amb Girona per ferrocarril necesitariem un munt de quilòmetres de via.

Tot i aixó,Blanes ha d'estar conectada amb Girona per ferrocarril directe,i El Vendrell i Valls el mateix peró amb Tarragona.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 29/06/2011 2:35

Bé, ja veurem com queda la cosa.
Espero que, ja que el posen, el posin bé i representi una millora de freqüències, i no un empitjorament disfressat de millora, com la R8 o els "nous horaris millorats".



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Dimecres 29/06/2011 16:46

I no podrien posar 448's?? Potser els hi sobren algunes no?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 29/06/2011 20:19

viscaelcat ha escrit:I no podrien posar 448's?? Potser els hi sobren algunes no?
Aquesta és la qüestió, que no se sap d´on trauran els trens, i que Renfe no ha dit ni piu...



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 29/06/2011 21:54

Jo crec que no es necesiten mes trens d'ample iberic...
La meva previsión pel 2012 per la provincia de Girona:
- TGV Barcelona - França.
- Avant Barcelona - Girona - Figueres.1 tren hora. Renfe te uns quants s114 fins ara parats o s121.
Per via convencional algo del tipus:
- 1 tren cada 1h o 2 h Barcelona - Girona - Figueres per convencional
- 1 tren cada 1h o 2h : Blanes- Girona - Figueres.
De Figueres a Portbou cada 2h prolongant alguns serveis Girona - Figures



elnenabril
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: elnenabril » Dissabte 02/07/2011 1:55

Sagrerenc ha escrit:
UT596001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Hi ha moltes xarxes de rodalia transfrontereres a Europa, fins i tot travessant les fronteres de la UE (Regio S-Bahn Basel, entre Suïssa, Alemanya i França).
A més, en aquest nucli de rodalia hi ha una línia, la S5, que discorre íntegrament per territori alemany, que és operada per la SBB...
Sí, tot i que entre Weil am Rhein Ost i Lörrach Dammstrasse passa a escassos 10 metres de la frontera suïssa!

m.h.t. ha escrit:S'animaran per fí a desdoblar el tram Blanes-Maçanet? :roll:
Amb una segona via a l'estació de Tordera crec que seria suficient. A més, estaria bé que els trens sortissin de Blanes cinc minuts després de l'arribada de l'R1 amb final a Blanes, i coordinació a Maçanet amb els R11 en sentit Granollers/Barcelona.

Aquí tenim la notícia al Diari de Girona.

L'Estació de Tordera fa anys que tenia tres vies, aquesta que esmenteu per encreuar els que fins fa 20 anys enceruaven els que venien de Portbou amb els que venien de Barcelona i la tercera per mercaderies. Però, desde que van ficar el serveis de Rodalies les van eliminar, amb lo qual va quedar en via única.

Fa uns anys (no gaires) renfe va fer un experiment en que consistia en fer arribar el primer tren directe desde Hospitalet fins a MaÇanet, durant la resta del dia la gent que anaven més enllà de Blanes havien de transbordar en aquesta estació i l'ultim servei tornava a Hospitalet sense fer transbord, deuria fracassar perquè ja no ho han fet més. Jo personalment m'ensumo que tornarà a passar aixó si posen el servei de Rodalies Blanes-Figueres- Portbou, tenint en compte que la remodelació de l'Estació de Tordera no ha entrat en el projecte en fer aquesta via que tant necessaria que és per quan és pateixen retards importants.

Us Saluda un Torderenc



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 08/07/2011 11:37

Evidentment cal reposar la via d'apartador a Tordera per a permetre encreuaments, perquè ni la via única ni els 15 minuts que es triguen entre Blanes i Maçanet no permeten ni una bona freqüència (30 minuts) ni, sobretot, una capacitat de recuperació dels retards i/o incidències que es puguin produir.

Operativament, el que seria més senzill és que els trens de la R1 L'Hospitalet-Maçanet prolonguessin el seu recorregut fins a Figueres o Cervera de la Marenda. Caldria, però, assegurar que el material amb què es presta aquest servei tingui les condicions de confort mínim exigible (seients) i les prestacions aptes per a un servei de rodalia tant exigent com el que implica la R1. I no se si, ara mateix, existeix aquest material. Un cop fet això, es podrien reimplantar els serveis purs de rodalies a la R2 Nord fins a Maçanet i que els regionals i MD s'estalviessin algunes parades entre Sant Celoni i Girona millorant el temps de recorregut.

Fins al canvi d'horaris d'hivern de 1992 (*), hi havia uns quants trens que anaven de L'Hospitalet a Girona per Mataró (un dels quals arribava a Cervera de la Marenda). Aquest servei es prestava amb 440 sense aire condicionat i seients d'escai. Quan van uniformitzar el material mòbil a la R1 amb les 446 i van desaparèixer les 440 de la línia, van retallar el recorregut a Maçanet.

* No estic completament segur de la data. L'estiu de 1992 (jocs olímpics de BCN) encara hi havia 440 a la línia, però poc després van desaparèixer.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 08/07/2011 12:13

genissimon ha escrit:* No estic completament segur de la data. L'estiu de 1992 (jocs olímpics de BCN) encara hi havia 440 a la línia, però poc després van desaparèixer.

Salut !!
T'ho confirmo jo. Apartir del canvi d'horaris de finals del 1992, principi de 1993 van eliminar els trens per Mataró i es van implantar els Catalunya Express. Aquells dies dies jo vivia a Barcelona i estudiava a Girona, on anava 3 cops per setmana. L'any 1992 m'enrecodo que hi havia un tren cada hora Girona Barcelona a les :30 aproximadamente via Granollers, exceptuant a les 19:30 que era via Mataró, agreugat amb el que el tren de les 20:30 era el Costa Brava i el següent regional era a les 20:50. Recordo que 1 dia a la setmanaacabava les clases a les 19:00 i era una tocada de collons tornar a Barcelona. Normalmente anava en el Mataró. El Costa Brava el vaig agafar alguns cops, em sembla que era 100ptas mes car que el Regional, pero el problema era que nomes parava a Sants i per tant tenia mes temps de trajecte, ja que tenia que creuar Barcelona 2 cops.



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Diumenge 10/07/2011 0:32

La llàstima es que els Avant no es puguin allargar fins Perpinyà tant per la senyalització com pels 1500 V. De la mateixa manera si hi hagués 3 carril a les 2 vies de Girona a Portbou podrien ser trens de la SNCF els que fessin les rodalies d'aquest tram però això ja imagino que es una utopia fora que s'activi el Corredor mediterrani. Que quedi com a desig...



albert ràfols
N1
N1
Entrades: 8

Entrada Autor: albert ràfols » Divendres 15/07/2011 23:24

Jo avui he passat per aquest tram i fa falta doble via desde fa bastant que hi passo no ha canviat molt la cosa i la mitja distancia trobo que es molt economica i la podrien fer arribar fins a blanes



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”