Cercanías Girona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Cercanías Girona

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 26/10/2013 1:57

Doncs si posen Civies per pujar-ne o baixar-ne a Girona, Figueres o Portbou així com determinats baixadors hauran de reforçar els serveis d'urgències del Trueta...



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 26/10/2013 12:24

Diari de Girona, 9 d'octubre de 2013 ha escrit:Les rodalies a Girona, en l´horitzó de l´inici de 2014
No m'acabo de creure que d'aquí a pocs mesos es pugui fer Toulouse-Blanes en unes 3h30 amb un sol transbordament, quan actualment cal agafar ni més ni menys que 5 trens diferents (TER+TGV+AVE+R11+R1) amb un temps de trajecte mínim de 5 hores!



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N3
N3
Entrades: 26
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dijous 09/01/2014 21:56

trensmat ha escrit:Jo penso que la Xarxa de Rodalies de Girona tindria mes sentit fer el Ramal Blanes - Lloret de Mar que ha estat molt demandat per els veïns d'aquestes poblacions turistiques de la costa brava, fa temps vaig una proposta de fer un ramal que connectes Lloret de Mar amb Girona i Figueres sense parar a Maçanet, l'altre proposta es fer una connexió Lloret de Mar - Maçanet, que penseu de les meves propostes per millorar la futura xarxa de Rodalies de Girona.
Alerta amb deixar Tordera penjada... Ja hi ha prou mal servei, amb retards, etc, poca freqüència i l'eternitat fins Barcelona com per a que ara es faci Rodalies Girona i no hi arribin quan sempre han mirat cap allà.



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 116
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Dijous 16/01/2014 22:03

'Rodalies' acerca el Maresme a Girona
http://www.lavanguardia.com/local/mares ... irona.html

Estrany com a l'article es refereixen a la nova línia de Rodalies Girona com a "R21", d'on ho han tret això?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4008
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 19/01/2014 19:27

RogerHernan95 ha escrit:Estrany com a l'article es refereixen a la nova línia de Rodalies Girona com a "R21", d'on ho han tret això?
Suposo que serà la fusió de la R1 i la R2 quan es troben a Maçanet-Massanes, llavors es continuarà amb una altra línia. :nose

I no seria millor dir R12, així sembla més ordenat, però si el nom s'ha agafat...

No ho sé, el que dic no és cert, però per exposar una petita "teoria", no sé.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 19/01/2014 19:48

Renfe445 ha escrit:
RogerHernan95 ha escrit:Estrany com a l'article es refereixen a la nova línia de Rodalies Girona com a "R21", d'on ho han tret això?
Suposo que serà la fusió de la R1 i la R2 quan es troben a Maçanet-Massanes, llavors es continuarà amb una altra línia. :nose

I no seria millor dir R12, així sembla més ordenat, però si el nom s'ha agafat...

No ho sé, el que dic no és cert, però per exposar una petita "teoria", no sé.
La R12 la ocupa la línia L'Hospitalet - Manresa - Lleida, jo penso que aixo del R21 es un invent per part dels mitjans de comunicació i crec que tindrem que esperar fins que la Generalitat posi en funcionament la xarxa de Rodalies de Girona.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1604
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 19/01/2014 21:14

Fa temps, quan es començava a parlar, vaig fer uns gràfics (horaris) de Rodalies Girona, cadencian els regionals de la R11 i creant una linia R10 tram Blanes-Flaçà, com continuació de R1. Tant Tarragona com Lleida vaig intentatar-ho pero costa quadrar-ho (creuaments...).
Fitxers adjunts
Rodalies.xls
(39.5 KiB) S’ha baixat 164 vegades



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2182
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 19/01/2014 21:54

Renfe445 ha escrit:
RogerHernan95 ha escrit:Estrany com a l'article es refereixen a la nova línia de Rodalies Girona com a "R21", d'on ho han tret això?
Suposo que serà la fusió de la R1 i la R2 quan es troben a Maçanet-Massanes, llavors es continuarà amb una altra línia. :nose

I no seria millor dir R12, així sembla més ordenat, però si el nom s'ha agafat...

No ho sé, el que dic no és cert, però per exposar una petita "teoria", no sé.
Pot ser començaràn les línies de Girona amb R2x, les de Tarragona amb R3x i les de Lleida amb R4x o viceversa???


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1604
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 19/01/2014 21:58

És el que té més sentit, molt millor que afegir lletres.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 22/01/2014 19:35

oriolp13 ha escrit:Pot ser començaràn les línies de Girona amb R2x, les de Tarragona amb R3x i les de Lleida amb R4x o viceversa???
Si seguim la lògica que s'ha seguit en anomenar les línies Rx i R1x (en sentit antihorari), les línies de Lleida haurien de ser R3x i les de Tarragona R4x.



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Dissabte 08/02/2014 17:34

Algu en sap dir si el final posaran el Servei de Rodalies Girona entre Blanes-Girona-Figueres i Portbou?, veig moltes noticies d'aquestes i encara no s'ha confirmmat res....
En aquest cas, enlloc de comenÇar el Servei a Blanes, no seria millor que aquest Servei comences a Arenys o Calella que es d'on hi ha mes potencial de usuaris per utilitzar aquest Servei??.
Una Salutacio;



Euromed22
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: Euromed22 » Diumenge 09/02/2014 12:59

Porto en candaletes que anuncïn oficialment les rodalies de Girona, ja que visc molt a prop de Blanes! :riure :plas :plas :plas



Enric
N7
N7
Entrades: 437

Entrada Autor: Enric » Dimecres 05/03/2014 15:36

Enllaç de la Vanguardia...properas rodalies de Girona...
http://www.lavanguardia.com/local/giron ... anias.html



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 05/03/2014 16:34

No pinta mal la cosa, pero yo pienso que antes lo que se podría hacer es convertir algunos R1 en regionales prolongandolos desde su término, fuera Blanes o Maçanet, hasta Girona o Figueres. Sería en esencia dos cercanías juntados, y haría muchas paradas por lo que desde Barcelona no sería interesante para ir a Girona o Figueres, pero sí desde el Maresme, que antes de Blanes seguirá requiriendo algún trasbordo para hacer un trayecto tan lógico como lo es ir a Girona.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 05/03/2014 22:30

alf_ ha escrit:No pinta mal la cosa, pero yo pienso que antes lo que se podría hacer es convertir algunos R1 en regionales prolongandolos desde su término, fuera Blanes o Maçanet, hasta Girona o Figueres. Sería en esencia dos cercanías juntados, y haría muchas paradas por lo que desde Barcelona no sería interesante para ir a Girona o Figueres, pero sí desde el Maresme, que antes de Blanes seguirá requiriendo algún trasbordo para hacer un trayecto tan lógico como lo es ir a Girona.
Falta ver cuántos turistas del Maresme irán a Girona o Figueres, en verano claro está. No creo que el resto tenga ninguna ocupación así que pagaremos más trenes vacíos a mayor gloria del político de turno. Y que conste que me gustaría equivocarme, pero no creo que eso pase. Entre Blanes i Girona no hay nada y entre Girona y Figueres tampoco, y esas ciudades se comunican ya fantásticamente con los regionales.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 05/03/2014 23:02

Toni ha escrit:
alf_ ha escrit:No pinta mal la cosa, pero yo pienso que antes lo que se podría hacer es convertir algunos R1 en regionales prolongandolos desde su término, fuera Blanes o Maçanet, hasta Girona o Figueres. Sería en esencia dos cercanías juntados, y haría muchas paradas por lo que desde Barcelona no sería interesante para ir a Girona o Figueres, pero sí desde el Maresme, que antes de Blanes seguirá requiriendo algún trasbordo para hacer un trayecto tan lógico como lo es ir a Girona.
Falta ver cuántos turistas del Maresme irán a Girona o Figueres, en verano claro está. No creo que el resto tenga ninguna ocupación así que pagaremos más trenes vacíos a mayor gloria del político de turno. Y que conste que me gustaría equivocarme, pero no creo que eso pase. Entre Blanes i Girona no hay nada y entre Girona y Figueres tampoco, y esas ciudades se comunican ya fantásticamente con los regionales.
No entiendo tu mentalidad de "usar y tirar". Si algo no funciona, tal vez hay que ver como arreglarlo y no tacharlo todo como malo y producto del populismo. Es bastante evidente que este esquema busca romper con el ordenamiento "Barcinocéntrico" de las líneas de tren, concretamente que los R1 no pasen de Maçanet-Massanes (que sí que es en medio de la nada, una estación que no se concibió realmente para dar servicio a ninguna población) y la falta de frecuencias hacia Figueres. Se nota que ahí es donde esta propuesta buscaba reforzar, pero se han quedado tan cortos que esto ya nace defectuoso. Han hecho un R7-R8 con la línea de Blanes a Girona, un trayecto lógico que requiere trasbordo. ¿Por qué no simplemente prolongar los R1 hasta Girona o Figueres? Así se nutriría de todas las poblaciones del Maresme. Exceptuando Blanes, las demás poblaciones seguirán requiriendo un trasbordo para llegar a Girona.
Tampoco parece tener mucho sentido tener regionales que terminan en Girona por un lado, y otros que parten hasta Figueres o Portbou. El trayecto de Barcelona a Portbou ni es muy largo ni tiene ramificaciones, así que no hay razón para no juntar esos cercanías con otros regionales, para tener todos los servicios que sigan hasta Barcelona, y se gana eficiencia y facilidad de uso, y se tiene la misma capacidad.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dijous 06/03/2014 11:56

Jo he treballat a l'estació de Malgrat de Mar i us puc dir que en temporada turística, girona i figueres es demanen tant com Barcelona. I aviam com els hi expliques als russos que a Maçanet han d'esperar-se una hora ( a vegades ) i canviar de tren.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 06/03/2014 13:51

MZA_1600 ha escrit:I aviam com els hi expliques als russos que a Maçanet han d'esperar-se una hora ( a vegades ) i canviar de tren.
És que, abans de posar més trens, el primer que s'hauria de fer és coordinar horaris, plànols i tarificacions.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 06/03/2014 23:11

O no haver tret els BCN-Girona-Figueres-Portbou via Mataró...



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 07/03/2014 0:30

437.001 ha escrit:O no haver tret els BCN-Girona-Figueres-Portbou via Mataró...
Però quants n'hi havia al dia? Coordinant els trens actuals es podria anar de Blanes a Girona cada hora.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”