Cercanías Girona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Cercanías Girona

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 19/03/2014 19:57

Bones,

Realment no m'agrada que no circulin els cap de setmana i els festius, penso que hi ha gent que treballa el dissabte i també turistes que viatgen dissabtes i diumenges.

I la segona cosa que m'ha deixat de pedra es que es fins Figueres o desde Figueres, Però si es logic que hi hagi trens cap a Port Bou i Cerbere i aixi fer conexió internacional.

Esperava molt més del Govern i de la feina a fer del Conseller Vila, reconec que despres de Tarragona tenia esperançes de que a Girona seria Millor.

Ja veurem com va i si es millora en un futur, però que sapiguen que no sere usuari d'aquestes linies ja que nomes podria agafar-les en caps de setmana o festius i com que no hi ha servei "Ajo i Agua"

Salutacions.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 19/03/2014 20:05

Hi ha manera de saber els preus de les rodalies de Tarragona i de Girona.

Per comparar Tarifes amb Regionals que fan el mateix servei i tamé per saber quant costara d'estació a estació.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 19/03/2014 20:14

Pseee... typical Spanish-Catalanish... no dic que no estigui bé, es una bona millora per totes aquestes poblacions que passaran a tenir un tren cada hora enlloc de cada 2 hores, però... que inaugurar una xarxa de rodalies sigui això...

-Hi ha enllaços de fins a 45 minuts perque per 3 o 4 minuts no enllaça amb l'anterior.
-Hi ha enllaços de 3 o 4 minuts, esperem que es garantitzin.
-Ja posats a fer podien haver allargat alguns R2 perque a les parades entre Sant Celoni a Maçanet hi hagi tambe cada hora. ¿O es que això es la següent fase?
-Els horaris per que carai acaben a Mataró? Almenys tindrien que acabar a Sant Adrià, que per aquest troç també va millor la RG1 per anar cap a Girona.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 19/03/2014 21:09

Adolescent barceloní ha escrit:Si no m'equivoco, a Girona mana CiU i a Tarragona mana el PSC. Excusa perfecta de CiU: "Si surten, milloraran les rodalies"; estratègia política, se'n diu.
No. El tripartit tampoc va fer res, a Tarragona. També s´ha de dir que el cas tarragoní és molt més complexe (la xarxa tarragonina ho és de per sí).
A Girona avui en dia hi ha una sola línia, la de Portbou a BCN per Granollers, amb un ramal de Maçanet a Blanes i BCN per la costa. Així de simple.
La línia va per l´interior, i les estacions són les mateixes de sempre, només ha canviat que a Tonyà ja no paren els trens (ni falta que fa).
L´única problemática són els passos entre andanes i l´altura d´andanes de certes estacions (Girona n´és una, això sí).
La resta està prou bé o s´ha renovat recentment.

El cas de Tarragona és molt més complicat, i potser necessitaria un fil propi.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 19/03/2014 21:27

Després de la presentació de Tarragona, més del mateix a Girona. El gener del 2009 es va aprovar el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012. En només 5 anys d'estudis i treballs han comès la proesa de prolongar 8 trens existents. Un altre gran èxit de la planificació ferroviària d'aquest país, sí senyor!

Ironies a banda, aquests 8 trens prolongats no son més que d'un pedaç per tenir l'excusa de poder dibuixar un mapa i poder vendre que "ja tenim Rodalies!" Igual que a Tarragona, la coordinació horària ni hi és ni se l'espera. No sé com no se'ls hi cau la cara de vergonya en publicar uns horaris com aquests:

Imatge

I no busqueu greuges comparatius entre Girona i Tarragona, la incompetència és la mateixa.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 19/03/2014 21:39

Sagrerenc ha escrit:Després de la presentació de Tarragona, més del mateix a Girona. El gener del 2009 es va aprovar el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012. En només 5 anys d'estudis i treballs han comès la proesa de prolongar 8 trens existents. Un altre gran èxit de la planificació ferroviària d'aquest país, sí senyor!

Ironies a banda, aquests 8 trens prolongats no son més que d'un pedaç per tenir l'excusa de poder dibuixar un mapa i poder vendre que "ja tenim Rodalies"! Igual que a Tarragona, la coordinació horària ni hi és ni se l'espera. No sé com no se'ls hi cau la cara de vergonya en publicar uns horaris com aquests:
a) no hi ha un duro.

b) almenys, ara entre setmana hi haurà directes: molt de plorar, però no serà pitjor que lo que hi havia fins ara.

T´as trop d´amertume, quoi. Un alka-seltzer fonctionne à merveille en des cas comme ça.



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Dimecres 19/03/2014 21:50

Sagrerenc ha escrit:Després de la presentació de Tarragona, més del mateix a Girona. El gener del 2009 es va aprovar el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012. En només 5 anys d'estudis i treballs han comès la proesa de prolongar 8 trens existents. Un altre gran èxit de la planificació ferroviària d'aquest país, sí senyor!

Ironies a banda, aquests 8 trens prolongats no son més que d'un pedaç per tenir l'excusa de poder dibuixar un mapa i poder vendre que "ja tenim Rodalies!" Igual que a Tarragona, la coordinació horària ni hi és ni se l'espera. No sé com no se'ls hi cau la cara de vergonya en publicar uns horaris com aquests:

Imatge

I no busqueu greuges comparatius entre Girona i Tarragona, la incompetència és la mateixa.
Aquests Horaris son d'un dia Festiu, els dies Laborables varia una mica forÇa depenent de les Hores, en hores punta has d'esperar 10 minuts sinó van en retard



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Dimecres 19/03/2014 21:56

437.001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Després de la presentació de Tarragona, més del mateix a Girona. El gener del 2009 es va aprovar el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012. En només 5 anys d'estudis i treballs han comès la proesa de prolongar 8 trens existents. Un altre gran èxit de la planificació ferroviària d'aquest país, sí senyor!

Ironies a banda, aquests 8 trens prolongats no son més que d'un pedaç per tenir l'excusa de poder dibuixar un mapa i poder vendre que "ja tenim Rodalies"! Igual que a Tarragona, la coordinació horària ni hi és ni se l'espera. No sé com no se'ls hi cau la cara de vergonya en publicar uns horaris com aquests:
a) no hi ha un duro.

b) almenys, ara entre setmana hi haurà directes: molt de plorar, però no serà pitjor que lo que hi havia fins ara.

T´as trop d´amertume, quoi. Un alka-seltzer fonctionne à merveille en des cas comme ça.
El Cost son 3 milions de € anuals pagats integrament per la Generalitat. I cal dir que la Generalitat no ha complert el que va dir en el seu moment, el 1er Tren sortiria de Blanes a les 6h, la gent que anem a treballar esta molt decepcionada....



cesc
N5
N5
Entrades: 151

Entrada Autor: cesc » Dimecres 19/03/2014 22:02

ortegote ha escrit:Hi ha manera de saber els preus de les rodalies de Tarragona i de Girona.

Per comparar Tarifes amb Regionals que fan el mateix servei i tamé per saber quant costara d'estació a estació.

Salutacions.

Jo tinc entes que funcionaran amb els Preus de Regionals, preus de Rodalies fins a MaÇanet.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 19/03/2014 22:24

I fins Mataró que van anunciats com a simples R1 i desprès de Mataró ja pasen a ser RG1?



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 19/03/2014 23:01

albert28 ha escrit:I fins Mataró que van anunciats com a simples R1 i desprès de Mataró ja pasen a ser RG1?
Creo que si pero eso se puede averiguar cogiendo un horario de la línea R1 y otro de la línea RG1.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

barcelonasants
N4
N4
Entrades: 45
Ubicació: Mataró, El Maresme

Entrada Autor: barcelonasants » Dimecres 19/03/2014 23:16

Si us fixeu en els horaris: http://www20.gencat.cat/docs/rodalies/N ... na/RG1.pdf es diferencia cada tren en funció del seu codi i la línia (R1, R11 i RG1). El problema és que el codi de colors és molt confús ja que, especialment, el blau de la R11 i la RG1 són molt iguals.

Sí que es diferencia entre les tres línies, però costa de trobar. He comprovat que al cercador del web de Rodalies ja estan indexats els nous trens. Bé!

Seguint amb el full horari, trobo positiu que s'indiquin, també, els enllaços a Maçanet, cosa que fins ara no es feia.

Això sí, a l'apartat de diumenges i festius no volgueu cercar la RG1 perquè no existeix. Un despropòsit total. Crec que la connexió Maresme - Girona - Costa Brava tindria un dinamisme molt potent pel turisme (intern i estranger) durant els caps de setmana

Personalment trobo bona la noticia, tot i que sis trens al dia potser és una mica just.

Trobo a faltar, de totes maneres, que no s'hagi aprofitat per fer trens semidirectes. Els Regionals per l'interior fan el trajecte Barcelona - Granollers Centre com a Rodalies i sense parades, per què no aprofitar i quadrar horaris per fer una relació semblant? Per exemple BCN-Badalona-Mataró-Arenys-Calella-Blanes-Maçanet?


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 19/03/2014 23:17

cesc ha escrit:El Cost son 3 milions de € anuals pagats integrament per la Generalitat.
Pagats íntegrament per la Generalitat no, o és que l'usuari no paga res? Dedueixo que els 3 M€ són el cost d'explotació.

Si el cost d'explotació és de 3 M€, ho dividim entre uns 285.000 km a l'any i em surten uns 10,50 euros per tren-km, que és una xifra bastant coherent amb la resta de línies regionals de Renfe. Ara bé, cal restar els ingressos pels bitllets, així que la subvenció de la Generalitat és evidentment menor.
437.001 ha escrit:a) no hi ha un duro.
L'excusa de sempre. No és qüestió de diners. La gràcia de crear una nova "xarxa" a Girona és millorar les connexions entre la part nord de l'R1 i Girona. Amb una reorganització dels horaris es podrien haver obtingut millores substancials sense necessitat de posar ni un tren més. A més, si els horaris són atractius hi ha més viatgers i per tant més ingressos i doncs, menys cost per a les arques públiques.

Per cert, repeteixo la pregunta que vaig plantejar a Tarragona. Quants viatgers s'espera que utilitzin aquesta nova línia? Ningú pensa en el client o què?
cesc ha escrit:Aquests Horaris son d'un dia Festiu, els dies Laborables varia una mica forÇa depenent de les Hores, en hores punta has d'esperar 10 minuts sinó van en retard
Jo si algun dia agafo el tren a Catalunya és un dissabte o un diumenge, si tenia pensat fer un trajecte a les comarques gironines és precisament Blanes-Girona per raons familiars i a més a l'entorn de les 10 del matí, ja que es pot aprofitar el dia a la capital sense haver de matinar. Evidentment no tinc ganes d'arribar a Maçanet-Massanes amb l'R1 de les 9.57 i mentre frena el meu tren veure com surt l'R11 i haver d'esperar 52 minuts el següent tren. El cas és que durant tot el matí dels caps de setmana no hi ha ni un sol enllaç que baixi dels 45 minuts en sentit nord. Seguirem utilitzant el cotxe... (i no jo sinó el 90% de la gent)

Però si vols parlem dels dies feiners i dels enllaços de 3 i 4 minuts que tenen tots els números de convertir-se en una frustració per als seus usuaris a la que el primer tren porti una miqueta de retard.

És cert que les vuit estacions on no paren els MD fan un salt de qualitat passant d'un tren cada 2 hores a un tren cada hora.
437.001 ha escrit:almenys, ara entre setmana hi haurà directes: molt de plorar, però no serà pitjor que lo que hi havia fins ara.
Torno al mateix, per què conformar-se amb un directe cada 2 hores quan hi podria haver un enllaç cada hora? Per què ens hem de conformar amb les molles? Per què la gent és tan conformista en aquest país? Només amb un esperit crític es pot avançar...
437.001 ha escrit:T´as trop d´amertume, quoi. Un alka-seltzer fonctionne à merveille en des cas comme ça.
Gràcies però ja em sé cuidar jo sol. Ara resultarà que el problema és meu i no de l'organització del ferrocarril i del transport en aquest país. Si no s'ha reorganitzat el transport públic interurbà ara, aprofitant la posada en marxa de les xarxes de rodalia de Tarragona i Girona, no es reorganitzarà mai i seguirem pels segles dels segles amb una gestió del segle XX. A mi això em provoca una gran decepció, si a tu et sembla meravellós doncs felicitats. ;)



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 20/03/2014 8:32

Diari de Girona, 20 de març de 2013 ha escrit: Les Rodalies incorporen dilluns 16 noves freqüències a la línia gironina
Vuit trens per sentit uniran Figueres amb Mataró, però tan sols circularan entre setmana
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 20/03/2014 14:21

Sagrerenc, estoy totalmente de acuerdo con toda tu argumentación. España es el único país que conozco donde hay quien piensa el cliente debe ajustarse a la oferta y no viceversa. Y así nos va.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dijous 20/03/2014 14:39

Resumint que ara podrem fer un L'Hospitalet de Llobregat-Figueres sense transbordaments, aixó sí parant a totes les estacions i amb trens de rodalies de seients de pedra. I amb una freqüència de 2 hores!


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dijous 20/03/2014 14:44

El país no da más de sí. El problema de fondo en relación a las disfunciones en los nuevos servicios que se programan, que se ha comentado infinidad de veces en el foro, es que quienes toman las decisiones no son usuarios del transporte público, sino adictos al coche, si es posible oficial.

No obstante, que algo se mueva es más de los que muchos esperábamos. Es cierto que los escasos millones de euros invertidos en el nuevo servicio son una cifra ridícula para los presupuestos de la Generalitat, pero podían perfectamente no haber hecho nada y no me hubiera sorprendido.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 20/03/2014 14:48

vermer3 ha escrit:Resumint que ara podrem fer un L'Hospitalet de Llobregat-Figueres sense transbordaments, aixó sí parant a totes les estacions i amb trens de rodalies de seients de pedra. I amb una freqüència de 2 hores!
No esta pensado para eso. Desde L'Hospitalet es mucho más comodo, rápido y frecuente tomar cualquier cercanías hasta Sants y ahí un Regional o MD. Se podría decir que la utilidad de la prolongación comienza pasado Badalona, desde Badalona o antes es mejor ir a Clot-Aragó a tomar un regional.
Tampoco tomarías el R12 para ir desde L'Hospitalet a Lleida cuando son 5 minutos hasta Sants donde hay otros trenes que van más rápido.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 20/03/2014 15:29

alf_ ha escrit:
vermer3 ha escrit:Resumint que ara podrem fer un L'Hospitalet de Llobregat-Figueres sense transbordaments, aixó sí parant a totes les estacions i amb trens de rodalies de seients de pedra. I amb una freqüència de 2 hores!
No esta pensado para eso. Desde L'Hospitalet es mucho más comodo, rápido y frecuente tomar cualquier cercanías hasta Sants y ahí un Regional o MD. Se podría decir que la utilidad de la prolongación comienza pasado Badalona, desde Badalona o antes es mejor ir a Clot-Aragó a tomar un regional.
Tampoco tomarías el R12 para ir desde L'Hospitalet a Lleida cuando son 5 minutos hasta Sants donde hay otros trenes que van más rápido.
En la línea Valencia - Castellón - Tortosa los trenes hacen paradas de Cercanías hasta Castellón y yo pienso que antes de haber implantado la RG1 no podían haber cogido los servicios Regional de la R11 con el mismo sistema que la línea Valencia - Castellón - Tortosa pero hasta Blanes por ejemplo.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 20/03/2014 22:01

trensmat ha escrit:En la línea Valencia - Castellón - Tortosa los trenes hacen paradas de Cercanías hasta Castellón y yo pienso que antes de haber implantado la RG1 no podían haber cogido los servicios Regional de la R11 con el mismo sistema que la línea Valencia - Castellón - Tortosa pero hasta Blanes por ejemplo.
Los R11 ya hacen el sistema que comentas, de Cercanías cadenciado a partir de Maçanet-Massanes parando en todas las estaciones hasta Sant Celoni, a partir de ahí sólo paran en Granollers Centre, admitiendo los títulos de cercanías. La creación de la RG1 y llevarla hasta Blanes me parece un acierto, piensa que hay mucha gente que se desplaza desde el norte del Maresme hasta Girona y Figueres, y sumale además la cantidad de turistas que hay en verano, y más ahora con el AVE, esta línea puede tener mucho éxito.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”