LAV Barcelona-França

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Re: La perniciosa diferència d'ample

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 17/12/2010 0:32

Si puedo tener poca idea tu en cambio debes ser un experto.
No precisament coneixedor i vas que xutes.
¿Cuantos TGV llegaban a Cerveré?¿Y a la Tour de Querol?segun tu razonamiento tendrian que ser unos cuantos, ¿sin el tramo de la concesión estaría el TGV en Figueras?
A Cervera i a La Tor de Querol cap, en el darrer cap a més i ha impediments tècnics perquè sigui així, però en canvi uns quants n'arriben a Perpinyà i a Irun i des de fa molts anys
Por cierto se hizo la concesión porque entre otras cosas Francia no queria poner un duro.
Molt bé, però és que a Espanya també li ha sortit barat l'invent.
En cambio cuantos talgo han pasado la frontera desde antes de los 70 creo que unos cuantos y sudando tinta china, y si no pasan mas por que ellos no quieren, en uno de los Innotrans Talgo tuvo que llevar la TEAM en camión por que SNCF se nego a dar un permiso temporal para pasar por sus vias.
Doncs relativament pocs i orientats més al prestigi que a un servei útil.

És que a Espanya Talgo no va haver de portar per carretera el prototip del 102 uns quants cops? les relacions ferroviàries internacionals són sempre difícils, que han passat Talgo la frontera, sí és la única cosa que passa el canvi d'ample, però també van passar la frontera i durant molts anys molts trens amb el sistema de canvi de bogis.

Avui en dia cap sistema de canvi d'ample pot igualar el no tenir un diferent ample, els canviadors d'ample tenen el seu sentit com una mesura transitòria i ja està.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 17/12/2010 1:17

Sagrerenc ha escrit:
470 ha escrit:El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.
Vols dir que el tram Tarragona-Castelló veurà la llum abans que el Perpinyà-Montpeller?

Ah, que el tram Tarragona-Castelló no l'utilitzen els madrilenys, no hi havia caigut!
470 ha escrit:¿Cuantos TGV llegaban a Cerveré?¿Y a la Tour de Querol?
El que no es pot pretendre és que els TGV arribin a tots els pobles. Es pot fer un trajecte Cervera-París en 6h amb un transbord de 15' a Perpinyà (Portbou-Madrid 5h49' en el millor dels casos, tot i ser 150 km menys), o un La Tor de Querol-París amb un Lunéa nocturn en 11 hores. D'aquesta banda dels Pirineus ja ens agradaria tenir un Estrella Madrid-Puigcerdà...
Vilarrubla ha escrit:Per cert aprofito per preguntar... al final com se diu el coi d'estació Figueres-Vilafant o Figueres - Alt Empordà?
Finalment serà Figueres-Vilafant, a la web de la SNCF ja apareix el nom definitiu.
Ok! com que van dir allò de cop de F-V i després F - AE, i després un altre cop F-V ja no sabia quin nom era al final i qui estava desinformat. Gràcies.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Divendres 17/12/2010 14:29

josep_serre ha escrit:Es fa difícil de dir, però bé amb la iniciativa de que la SNCF fes arribar un TGV a Barcelona pel tercer carril i els trams acabats entre Barcelona i la frontera va ser el Nadal qui ho va descartar oficialment per prioritzar les mercaderies, en la pràctica tots sabem que per alguns és políticament incorrecte que França tingui més iniciatva a l'hora de comuncar Catalunya amb França que no Espanya, i suposo que que tampoc deu ser políticament correcta alta velocitat aprofitant línies convencionals, i així ens va.
Claro
Para que el TGV pueda circular por el tercer carril primero tienes que cambiar el disyuntor de continua, modificar la eléctronica de los bloques motores instalar asfa tren-tierra y un monton de cosas mas, luego homologar el tren (el s- 102 mas de un año), habilitar máquinistas y una mínima infraestructura para el mantenimiento de tren luego una licencia de operador ferroviario (No sea que Renfe lo estropee) ah y una estación donde pueda cojer-dejar viajeros que tal como esta ahora tendria que ser en Can Tunis o Mollet.
Todo muy fácil solo falta voluntad política desde Madrid justo lo que Francia no ha tenido nunca.
Pero bueno tampoco me hagas caso que ni idea de como va el tema.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/12/2010 14:35

Si no ho he entès malament, acabarà sent culpa de França que Espanya sigui incapaç de posar una via decent per a trens d'ample UIC entre Barcelona i Vilafant.

Us imagineu que l'Eurostar es quedi a Lilla o a Folkestone perquè el govern francès o britànic té "altres prioritats"?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1700
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 17/12/2010 14:44

Hi ha TGV tritensión que podrien arribar a Barcelona Can Tunis (o St Cugat, La LLagosta, etc...) sense cap problema mecanic.
El problema es la senyalització, pero la SNCF ha instalat ERMTS i Tren Terra, pero crec que no es gaire complicat, ja que hi ha instalat a unes quantes locomotores tritensió que opereven per les zones de Belgica i Italia per arribar a Barcelona.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 17/12/2010 14:46

I per manca de voluntat del govern britànic l'Eurostar va anar durant molts anys per la línia convencional entre Dover i Londres això sí, com que és ample UIC sense canvadors d'ample i sense transbords i malgrat tot oferint un temps de viatge prou competitiu i un bon servei.

Guigui ha escrit:Si no ho he entès malament, acabarà sent culpa de França que Espanya sigui incapaç de posar una via decent per a trens d'ample UIC entre Barcelona i Vilafant.

Us imagineu que l'Eurostar es quedi a Lilla o a Folkestone perquè el govern francès o britànic té "altres prioritats"?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/12/2010 14:53

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... menge.html

Els primers TAV travessaran el Pertús aquest diumenge

Fa gairebé dos anys que el tram Figueres-Perpinyà està fet però no hi passen trens
De moment hi haurà quatre trens diaris fins que el 2012 entri en servei tot el tram d'alta velocitat des de Barcelona


17/12/10 02:00 - el pertús - Mar Vicente

S'ha hagut d'esperar gairebé dos anys per veure passar els primers trens d'alta velocitat pel túnel del Pertús. Una espera que acabarà aquest diumenge 19 de desembre, data en què les companyies Renfe i SNCF s'han posat d'acord per posar en servei el TAV, de moment amb quatre trens diaris de Figueres a Perpinyà. De fet, aquesta és una solució provisional mentre no entri en servei tot el tram d'alta velocitat des de Barcelona, previsiblement a finals del 2012 o principis del 2013. Aquesta opció s'ha tirat endavant per evitar que s'hagi de pagar més compensacions a la companyia TP Ferro, que ha construït la via i que n'ha de portar la gestió, pel retard de l'obra. I és que la construcció del túnel, però, es va acabar el 17 de febrer del 2009, juntament amb els 44 quilòmetres de via que uneixen Figueres amb Perpinyà. I des de llavors la via és a punt però no hi han passat trens.

Compensació milionària

La companyia TP Ferro –creada per ACS i Eiffage–, va signar un conveni amb els governs espanyol i francès, segons el qual l'empresa es comprometia a tenir feta l'obra el febrer del 2009 i se li atorgava una concessió per gestionar la via durant cinquanta anys. La manera de recuperar la inversió inicial –de mil milions d'euros– és el peatge que cobrarà pel pas dels trens. TP Ferro té previst cobrar per cada tren de passatgers 1.350 euros i 550 per cada tren de mercaderies, que també començaran a circular aquest mes. Però com que el retard en les obres a la resta del traçat fins a Barcelona ha ajornat gairebé dos anys l'entrada en funcionament del túnel, TP Ferro va ser indemnitzada per compensar-li la pèrdua d'ingressos que ha tingut. En concret, han estat 128 milions d'euros i una ampliació de la concessió de tres anys.

Per evitar, doncs, que la xifra augmenti, finalment diumenge començaran a passar trens pel tram internacional, encara que sigui provisionalment, ja que TP Ferro calcula que, quan tota la línia estigui en servei, travessaran el túnel 34 trens de passatgers cada dia, i ara només ho faran quatre combois.

El primer TAV comercial amb passatgers que travessarà el Pertús sortirà pocs minuts després de les onze del matí de l'estació Figueres-Vilafant, en direcció a Perpinyà, i arribarà a París cinc hores i mitja més tard. Per als passatgers que vulguin agafar el tren des de Barcelona, Renfe posarà un semidirecte que anirà fins a l'estació del TAV a l'Alt Empordà, on els viatgers hauran de fer transbord i s'hauran d'esperar uns vint minuts per pujar al comboi d'alta velocitat.

Aquest serà el primer viatge però no està previst cap acte oficial. Tot fa pensar que al gener sí que hi haurà una gran inauguració d'aquest moment històric, amb la presència d'alts representants dels governs espanyol i francès. Mentrestant, la curiositat per l'entrada en funcionament del TAV fa que el ritme de vendes sigui molt bo i fins i tot que per als primers dies els bitllets barats ja s'hagin esgotat.

Els temps es redueixen

La companyia TP Ferro ha fet una previsió del temps que es tardarà a fer els trajectes quan tota la via sigui a punt. Seran 50 minuts per anar de Barcelona a Perpinyà, dos hores i deu minuts fins a Montpeller, dues hores i tres quarts fins a Tolosa i cinc hores i mitja fins a París. Ara, per fer un trajecte de Barcelona a París es tarda vuit hores i quaranta minuts i, per tant, la reducció del temps serà considerable.

Un doble túnel

La construcció del tram interfronterer entre Figueres i Perpinyà va començar l'any 2005, amb el túnel del Pertús com a obra principal. És un túnel de dos tubs, un per a cada sentit de circulació, de 8,2 quilòmetres de longitud, la major part en territori nord-català. Per construir-lo ha calgut extreure 1.500.000 metres cúbics de material, que s'ha reciclat per a l'obra, i s'han fet servir 11.000 anells per recobrir-ne les parets. S'hi han fet 42 galeries, que comuniquen els dos túnels cada 200 metres i que serveixen de sortida d'emergència. La perforació del tub s'ha fet amb dues immenses tuneladores, la Tramuntana i la Mistral, que pesaven 2.300 tones i feien 150 metres de llarg. Hi han treballat uns 600 professionals, de fins a divuit nacionalitats. Les condicions del terreny van provocar en alguna ocasió que apareguessin alguns esvorancs a la muntanya.

La construcció d'aquest tram internacional no ha estat exempt d'algunes polèmiques, sobretot centrades en els primers mesos, a causa del baix preu que es va pagar per les expropiacions, i després pel viaducte de Pont de Molins, ja que al començament estava previst fer un gran talús, a pocs metres del poble.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Divendres 17/12/2010 18:34

davida ha escrit:Hi ha TGV tritensión que podrien arribar a Barcelona Can Tunis (o St Cugat, La LLagosta, etc...) sense cap problema mecanic.
El problema es la senyalització, pero la SNCF ha instalat ERMTS i Tren Terra, pero crec que no es gaire complicat, ja que hi ha instalat a unes quantes locomotores tritensió que opereven per les zones de Belgica i Italia per arribar a Barcelona.
Claro que hay trenes tritensión el Thalys por ejemplo, pero los duplex son bi tensión, puede que los últimos pedidos sean ya multitensión y con ertms, te falta el asfa y todo lo demas, claro que pueden circular pero no prestar servicio comercial, no hay infraestructura preparada y si se abre toda la línea en 2012 como que no.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Divendres 17/12/2010 18:43

Guigui ha escrit:Si no ho he entès malament, acabarà sent culpa de França que Espanya sigui incapaç de posar una via decent per a trens d'ample UIC entre Barcelona i Vilafant.

Us imagineu que l'Eurostar es quedi a Lilla o a Folkestone perquè el govern francès o britànic té "altres prioritats"?
Yo no culpo a nadie solo digo que Francia nunca lo puso facil, ya se que a ti no te gusta pero tambien se pueden modificar unidades s - 120/121 y s - 130 para circular por Francia y no se ha conseguido por falta de voluntad por parte de Francia y ya que hablas de inglaterra solo tienes que ver el lio que se ha montado con el pedido de siemens.
Otra cuestión mas política ¿Le interesa a Francia que su Sur mire a Barcelona?, pues no se si tienen mucho interes la verdad porque en cada cumbre política el ferrocarril lo dejaban para lo último,y si en este lado de la frontera tambien hay miopes.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/12/2010 18:45

470 ha escrit:ya se que a ti no te gusta
Doncs saps més de mi que jo mateix. Se't felicita.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Divendres 17/12/2010 18:49

Guigui ha escrit:
470 ha escrit:ya se que a ti no te gusta
Doncs saps més de mi que jo mateix. Se't felicita.
Me referia al cambio de ancho, siempre dices que es un yap

Perdo por editar mensajes repetidos se me pego el dedo o no se que hice



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/12/2010 18:53

470 ha escrit:Me referia al cambio de ancho, siempre dices que es un yap
I ho és, perquè és un pegot. Tal com ho havia entès, pensava que volies dir que no m'agradava que el material en qüestió circulés per França. Si trobo que a aquestes alçades, caldria homologar tots els sistemes ferroviaris a nivell comunitari!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Bauvilla
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Calafell
Contacta:

Entrada Autor: Bauvilla » Dissabte 18/12/2010 13:20

470.

Se te ve el plumero. Eres un anti ancho UIC, no lo niegues.

El invento del cambio de ancho nunca ha satisfecho a nadie, otra cosa es que a los que decidan en España les repatee como a tí que el sacrosantísimo ancho ibérico, esencia entre las esencias de la España eterna y encerrada sobre si misma caiga, como han caido otras cosas, decía, todos los ingenieros con los que he hablado admiten en privado que lo del cambio de ancho no deja de ser un problema, más que otra cosa.

Si hubieses asistido a las conferencias impartidas en los años 80 cuando la Generalitat quiso ya, cuando a nadie le importaba tres carajos el AVE (porque entre otras cosas aquí nadie sabia que los trenes de alta velocidad existían) hubieses oido a los ingenieros de RENFE manifestar textualmente, no la necesidad de construir líneas de alta velocidad, sinó la necesidad de migrar TODA la red a UIC. Textualmente decían "lo que no se cambie a UIC, se cerrará sinó hay que pensar en cerrar todo el chiringuito".

Hazte un favor y hazlo a todos los demás. Olvidate de cambiadores de ancho CAF, TALGO y demás.

En lo referente a Francia, ellos no tienen el problema, lo tenemos en España, en donde gente como tú y los que piensan como tú confunden los churros con las merinas.

¿ Te parece normal que las locomotoras de B Cargo puedan llegar sin problemas a le Boulou (frontera española) y esa misma locomotora dos días después esté en Berlin, pero que no puedan pasar a España? ¿ O que el Eurostar que puede circular por las redes francesas, belga (a 3000 Vcc), inglesa(A 750 Vcc, ahora a 25.000Vca), cruce el mar, y llegue a Avignon y Niza y podría llegar perfectamente a Barcelona por vía convencional añadiéndole el ASFA (un sistem más no importa, total ya van 5 embarcados). ¡¡¡¡¡Pero No!!!! Mantengamos el ancho a toda costa, usemos cambiadores de ejes Transfesa... Y permitamos que los camioneros españoles sigan acaparando las cargas que llegan por ferrocarril en frontera.


¿Sabes que el tren Ford pierde unas 18H00 en frontera por el cambio de ejes, cosa que un camión no hace?

Pero bueno, no hay mas ciego que el que no quiere ver. Tu mismo.


Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 18/12/2010 15:04

:plas


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Bauvilla
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Calafell
Contacta:

Entrada Autor: Bauvilla » Dissabte 18/12/2010 15:28

A los empresarios valencianos, si se les pregunta, verás lo que piensan del AVE a Madrid. Ellos preferirían tener ancho UIC con Francia, más que nada para que la Ford no se largue a Cataluña, poder competir con los azulejos de Croacia (que sí van a Alemania en anccho UIC por trenes enteros).

Y otra cosa que perdeis de vista es que la aviación barata no durará eternamente, y que los trenes de agencia que sustituirán a los vuelos charter han de poder llegar a Benidorm o a cualquier punto de la costa sin zarandajas. A la que le pidas a un turoperador tener un parque dedicado y no poder rotar con otrros destinos pues bien sencillo. Mandarán a los turistas a Croacia, Grecia, Turquía o aa cualquier lugar en que se pueda llegar con ancho UIC.

Pero mientras tanto¡¡¡ Viva Talgo!!!! ¡¡¡¡Viva Brawa!!! y ¡¡¡¡Vivan los 6 pies castellanos!!!!!


Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.

davida
N9
N9
Entrades: 1700
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 18/12/2010 16:00

Bauvilla ha escrit:Mandarán a los turistas a Croacia, Grecia, Turquía o aa cualquier lugar en que se pueda llegar con ancho UIC.
Si els envien a Croacia cap problema, pero com els envii a Catalunya, en 48h tenim un exercit canviant l'ample de Valencia a Tarragona



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 18/12/2010 19:47

Bauvilla ha escrit:Si hubieses asistido a las conferencias impartidas en los años 80 cuando la Generalitat quiso ya, cuando a nadie le importaba tres carajos el AVE (porque entre otras cosas aquí nadie sabia que los trenes de alta velocidad existían) hubieses oido a los ingenieros de RENFE manifestar textualmente, no la necesidad de construir líneas de alta velocidad, sinó la necesidad de migrar TODA la red a UIC. Textualmente decían "lo que no se cambie a UIC, se cerrará sinó hay que pensar en cerrar todo el chiringuito".
Quanta raó tenien els enginyers de RENFE dels anys 80!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 19/12/2010 12:41

http://www.ara.cat/territori/TGV-alta_v ... 61265.html

És un dia històric: per primer cop Catalunya està unida amb la xarxa europea d'ample internacional
Catalunya i França ja estan connectades per l'alta velocitat

El primer TGV que cobreix el trajecte entre Barcelona i París ja ha travessat el nou túnel del Pertús i ara continua el seu camí cap a la capital francesa

QUIM TORRENT

Figueres | Actualitzada el 19/12/2010 03:40


A un quart de dotze del matí, el túnel del Pertús ha perdut la virginitat. Per primera vegada, gairebé dos anys després de la seva construcció, un tren amb viatgers, concretament el TGV 6210, l'ha estrenat. És un dia històric: per primera vegada Catalunya està unida a la xarxa europea d'ample internacional. Una connexiò, però, que és incompleta i arriba amb molts anys de retard.

Des que va ser plantejada per primera vegada el 1984 pel primer govern de Jordi Pujol, la connexió amb ample internacional ha estat una de les principals reivindicacions catalanes en el camp de les infraestructures. Han hagut de passar més de 25 anys perquè el somni es fes realitat. Tan el govern francès com l'espanyol s'hi van resistir fins que el pes de la lògica s'ha acabat imposant. De tota manera, queda molta feina per fer.

A la banda catalana, la connexió no serà completa almenys fins el 2012, quan està previst acabar els túnels urbans de Barcelona i Girona. Fins llavors, els viatgers que vulguin anar a Montpeller, Lió o París des de Barcelona, hauran de fer transbord a Figueres. Perquè el túnel també pugui ser utilitzat per les mercaderies, s'ha construït un tercer rail a la línia convencional, entre el Port de Barcelona i Mollet, i entre Girona i Figueres. Això permetrà als trens de mercaderies circular ininterrompudament per via d'ample internacional des del Port fins a la Catalunya Nord.

L'entrada en servei del túnel, però, es farà de manera semiclandestina. Cap autoritat ha volgut ser present en una inauguració d'una obra que a més d'un ministre de Foment li hauria de provocar vergonya aliena.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 19/12/2010 14:00

De tota manera, si al ferrocarril Barcelona - Frontera, (dins Catalunya) no li baixen el preu (fins a Perpinyà són 30 de 88€), no podrà competir mai amb l'aviació dins un comerç de viatges econòmics. Barcelona - París en Tren fins a Vilafant + TGV, surt a 88 Euros en segona classe, amb una duració de 7:41h. Amb Vueling surt a 50€ amb una duració de 4 hores (dues hores d'antelació a l'aeroport+1:45 de trajecte+0:15 de recollida d'equipatges a Orly).
S'ha de millorar, espero que amb l'obertura del tram Barcelona - Figueres, millori la cosa.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Diumenge 19/12/2010 14:06

Gracias Bauvilla por tu cordial respuesta
Creo que plumero tenemos todos.Yo no soy anti UIC, solo digo que migrar la red no es facil, presenta muchos incovenientes y es caro.
Dices que en los años 80 nada se sabía de alta velocidad ferroviaria, lo cual no es cierto, había proyectos para una línea de altas prestaciones para Madrid-Barcelona, antes que los estudios de la NAFA, me extraña que los ingenieros que conocias no te dijeran nada, eso si eran de ancho ibérico, en fin como por entonces no hábia ni para pipas el proyecto se guardo en el armario, pero sirvio como estudio previo, verdad de la buena, en fin luego llego la UE y entraron los marcos alemanes y yo y los de la España eterna decidimos empezar la casa por el tejado, fastidiar a todo el mundo y realizar el NAFA, eso si menos mal que alguien fue listo y se empleo ancho UIC.
Yo y los de la boina, tambien decidimos potenciar los cambios de ancho, primero malaga, despues la cosa siguio expandiendose para poder hacer compatible los dos anchos e intentar mejorar, tiempos, prestaciones, velocidades, y hacer el tren algo mas competitivo, cosas que solo cambiando el ancho no consigues ni de coña, perdonanos.
La cosa siguio, se consiguieron trenes con cabeza tractora integrada, y para rizar el rizo se patento otro sistema de cambio de ancho, mas que nada para repartir el pan y no poner los huevos en el mismo cesto, todo esto con los ingenieros que tu conoces con las manos encima de la cabeza, pero tranquilo me queda claro que estos trenes no pueden llevar lo que llevan los del otro lado de la frontera por que llevan cambio de ancho ¡Pobre patito feo¡.
Por cierto que locomotora mas molona, se puede pasar todo el dia fuera, no necesita mantenimiento.
Como seguimos siendo malos gastamos dinero para mejorar los cambiadores y se lo ofrecemos a los rusos que por lo que se ve el de los pies castellanos se la metió doblada al Zar de la época.
Hablas de FORD, se instalo a mediados de los 70 junto con otras, como no se dijo nada de lo que pasa en la frontera, algunas deciden instalarse en Tanger que esta mas lejos pero tiene ancho uic, el de los azulejos lo mismo.
En fin que el juguete lleva 40 años y creo que le queda cuerda, pero yo y los malo-malisimos nos disculpamosa por los miles de cambios realizados y los millones de pasajeros transportados.
Otra cosa, esto es un foro y cada uno manifiesta lo que quiere.

BON NADAL






Bauvilla ha escrit:470.

Se te ve el plumero. Eres un anti ancho UIC, no lo niegues.

El invento del cambio de ancho nunca ha satisfecho a nadie, otra cosa es que a los que decidan en España les repatee como a tí que el sacrosantísimo ancho ibérico, esencia entre las esencias de la España eterna y encerrada sobre si misma caiga, como han caido otras cosas, decía, todos los ingenieros con los que he hablado admiten en privado que lo del cambio de ancho no deja de ser un problema, más que otra cosa.

Si hubieses asistido a las conferencias impartidas en los años 80 cuando la Generalitat quiso ya, cuando a nadie le importaba tres carajos el AVE (porque entre otras cosas aquí nadie sabia que los trenes de alta velocidad existían) hubieses oido a los ingenieros de RENFE manifestar textualmente, no la necesidad de construir líneas de alta velocidad, sinó la necesidad de migrar TODA la red a UIC. Textualmente decían "lo que no se cambie a UIC, se cerrará sinó hay que pensar en cerrar todo el chiringuito".

Hazte un favor y hazlo a todos los demás. Olvidate de cambiadores de ancho CAF, TALGO y demás.

En lo referente a Francia, ellos no tienen el problema, lo tenemos en España, en donde gente como tú y los que piensan como tú confunden los churros con las merinas.

¿ Te parece normal que las locomotoras de B Cargo puedan llegar sin problemas a le Boulou (frontera española) y esa misma locomotora dos días después esté en Berlin, pero que no puedan pasar a España? ¿ O que el Eurostar que puede circular por las redes francesas, belga (a 3000 Vcc), inglesa(A 750 Vcc, ahora a 25.000Vca), cruce el mar, y llegue a Avignon y Niza y podría llegar perfectamente a Barcelona por vía convencional añadiéndole el ASFA (un sistem más no importa, total ya van 5 embarcados). ¡¡¡¡¡Pero No!!!! Mantengamos el ancho a toda costa, usemos cambiadores de ejes Transfesa... Y permitamos que los camioneros españoles sigan acaparando las cargas que llegan por ferrocarril en frontera.


¿Sabes que el tren Ford pierde unas 18H00 en frontera por el cambio de ejes, cosa que un camión no hace?

Pero bueno, no hay mas ciego que el que no quiere ver. Tu mismo.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”