Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
470
N7
N7
Entrades: 327

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: 470 » Dimarts 15/10/2013 13:35

Sagrerenc ha escrit: Si vols et passo unes xifres, et deixo a tu que me les comentis:
SNCF+RFF = 160.000 empleats, volum de negocis 39.400 M€, 1.100 M viatgers/any, 40.000 M tones-km/any.
Renfe+Adif = 28.000 empleats, volum de negocis 3.850 M€, 464 M viatgers/any, 7.000 M tones-km/any.
Si no te importa te las comento yo para decirte que haces trampas.
Si pones el global de la facturación del grupo Sncf pon tambien el nº total de trabajadores que son 250.000 no 160.000, es como si a las cuentas de Adif y Renfe sumaramos las cuentas de empresas y organismos como cetren o Ineco.
Por ponerte un ejemplo solo al mantenimiento de la infraestructura de alta velocidad dedican 15000 personas para 1800 km, solo con eso ya son mas que todo el Adif.
En cuanto en numero de viajeros en 2008 España supero ampliamente los 500 millones de viajeros/año (efectos de la dura crisis), y ademas ellos cuentan como viajeros propios servicios que van mas lejos de sus propias fronteras como el Lyria que va a Suiza o el Thalys.
Su plantilla esta muy sobredimensionada y lo dicen ellos.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 16/10/2013 2:27

Sagrerenc ha escrit:
Toni ha escrit:És francament bonissim que es pensi que la SNCF és millor que la Renfe.
Doncs encara més bo és qui pensi que és a l'inrevés. Posem números sobre la taula:
Toni ha escrit:Bé, només com a apunt, a França els trens van amb retards importants (com a mínim comparables amb els d'aquí...)
Deixaré que em diguis tu el retard dels trens espanyols. Jo et diré el dels trens francesos, els pots trobar tots aquí (http://www.untrainderetard.com/), i et resumeixo les dades del 3r trimestre del 2013:
TGV: 9,23% dels trens, retard mitjà 27 minuts.
IC: 10,73% dels trens, retard mitjà 24 minuts.
TER: 6,59% dels trens, retard mitjà 14 minuts.
Lyria: 25,62% dels trens, retard mitjà 26 minuts.
Si llegim les dades a l'inrevés, et diré que la SNCF fa circular cada dia 6.450 trens puntualment o amb un retard màxim de 4 minuts. Quants la Renfe?

A Espanya segurament hi ha la mateixa transparència però no he estat capaç de trobar una web similar, deixaré que la posis tu...

Per cert, no ets tu qui deia que és normal que la xarxa de Rodalies Renfe a Barcelona tingui més retards que FGC perquè és una xarxa més complexa? Doncs comparar l'alta velocitat espanyola i la francesa és exactament el mateix. A la gare de Lyon hi arriba un TGV cada 4 minuts en hora punta, amb procedències molt variades... al mínim retard trontolla tota la xarxa! De la mateixa manera qualsevol incidència a la saturadíssima línia Marsella-Niça fa trontollar els TGV que pugen cap a París i el nord. La Renfe treu pit de la puntualitat dels trens d'alta velocitat que circulen per la xarxa exclusiva d'alta velocitat, però no diu res de les rodalies...
Toni ha escrit:és una companyia bastant més ineficient que la Renfe (no sé qui em va dir que encara tenia més de 100.000 treballadors...)
Quina desgràcia que encara tingui més de 100.000 treballadors, amb lo eficient que seria si la meitat se n'anessin a l'atur... amb aquesta mentalitat no m'estranya que Espanya sigui campiona del món industrialitzat en taxa d'atur.

Si vols et passo unes xifres, et deixo a tu que me les comentis:
SNCF+RFF = 160.000 empleats, volum de negocis 39.400 M€, 1.100 M viatgers/any, 40.000 M tones-km/any.
Renfe+Adif = 28.000 empleats, volum de negocis 3.850 M€, 464 M viatgers/any, 7.000 M tones-km/any.
Toni ha escrit:i per supostat mil vegades més centralitzada que la Renfe.
A què et refereixes? Si parles de llarga distància, dir-te que la SNCF fa circular més de 200 trens (TGV i IC) transversals cada dia, la Renfe no crec que en faci circular més de 80.
Si parles de regionals, que sàpigues que a França són les regions són les autoritats organitzadores del transport ferroviari de viatgers i els TER són fruit de convenis entre les regions i les SNCF. En canvi, a l'estat espanyol això només és així a Catalunya i de manera molt limitada.
Jo m´alegro que us agradi tantíssim la SNCF. D´aquí a poc tindrem per la línia d´alta velocitat fins a Barcelona els trens de la SNCF i veurem les grans diferències que tenen amb els de Renfe (jo ho dic jo: cap). Em sembla molt fort, i ho dic de veritat, que es desprecïi d´aquesta forma el que tenim aquí i es llenci la idea de que la resta és meravellós. Evidentment, en matèria de ferrocarril això no és així i el ferrocarril a Espanya està com a mínim a l´alçada dels millors del mon. Si parlem d´alta velocitat, la puntualitat no té comparació ni amb França ni amb quasi cap ferrocarril mundial:

http://treneando.com/2011/01/17/el-serv ... ras-japon/

Respecte de les rodalies, com tu dius, jo dic que no es pot comparar en absolut el servei de rodalia de Barcelona amb el d´altres llocs (ni per suposat amb altres serveis petitets més propers) ja que és moltíssim més complexe. Segons es diu:

http://www.20minutos.es/noticia/333463/ ... ntualidad/
http://www.renfe.com/docs/2009_informe_anual.pdf pàgina 42

les puntualitats dels serveis de viatgers es mouen sobre el 95%, dada més que bona atenent a les característiques del servei. Un apunt sobre els treballadors de la SNCF+RFF: em sembla molt molt molt fort que defensem un model de macroempreses públiques amb 160.000 treballadors que pagariem entre tots. Segons el tu dius, està fantàstic que Extremadura tingui un 25% dels treballadors al sector públic, no?.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3172
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 16/10/2013 8:59

Diari de Girona, 16 d'octubre de 2013 ha escrit: Prop d´un milió d´usuaris han utilitzat el TAV a Girona i Figueres
En nou mesos, la línia d'Alta Velocitat ha anat guanyant clients, i la mitjana ja és de 3.360 passatgers al dia
[...]
El Punt Avui, 16 d'octubre de 2013 ha escrit: El TAV no para de créixer i a l'estiu Figueres supera Girona en passatgers a Barcelona
Més de 900.000 persones han utilitzat l'alta velocitat des del gener
Els últims tres mesos la mitjana ha estat de 3.475 viatgers al dia, 175 més que en els primers sis
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 16/10/2013 9:30

Toni ha escrit:Jo m´alegro que us agradi tantíssim la SNCF. Em sembla molt fort, i ho dic de veritat, que es desprecïi d´aquesta forma el que tenim aquí i es llenci la idea de que la resta és meravellós.
Simplement sóc un català resident a Tolosa, usuari habitual de Rodalies Barcelona i TER Midi-Pyrénées i usuari esporàdic de Grandes Lignes SNCF. Tot el que dic és en base a la meva experiència i a una anàlisi objectiva. La SNCF tindrà les seves cosetes però a nivell general ofereix un servei major i millor que la Renfe.
Toni ha escrit:Evidentment, en matèria de ferrocarril això no és així i el ferrocarril a Espanya està com a mínim a l´alçada dels millors del mon. Si parlem d´alta velocitat, la puntualitat no té comparació ni amb França ni amb quasi cap ferrocarril mundial:
Et demano que, abans de respondre, llegeixis i comprenguis el meu missatge anterior.
Jo et passo una web on es pot veure tren per tren, dia per dia, tots els retards, i tu em passes un informe on ni tan sols s'indica la definició de "puntualitat". Perquè si "puntualitat" vol dir "retard inferior a 5 minuts", ja em perdonaràs però no crec que ningú en aquest fòrum es cregui que el 94% dels trens de rodalies Barcelona tenen retards inferiors a 5 minuts.
Toni ha escrit:Un apunt sobre els treballadors de la SNCF+RFF: em sembla molt molt molt fort que defensem un model de macroempreses públiques amb 160.000 treballadors que pagariem entre tots. Segons el tu dius, està fantàstic que Extremadura tingui un 25% dels treballadors al sector públic, no?.
Els altaveus del liberalisme proclamen que el sector privat és una meravella i el sector públic és ruinós. Les experiències espanyoles confirmen que el sector públic és ruinós, però el món no s'acaba al Pirineu: només comparar el ferrocarril suís (100% públic) i el fracàs de les liberalitzacions britàniques. Jo el que vull és que una empresa funcioni bé i sigui eficient, i m'importa poc que sigui pública o privada. Però si a sobre és pública i funciona bé, jo em sento orgullós de pagar els meus impostos (sóc ciutadà francès a efectes fiscals).

I per la meva part acabo aquí l'off-topic abans que el moderador hagi de prendre mesures.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/10/2013 9:40

Sagrerenc ha escrit:I per la meva part acabo aquí l'off-topic abans que el moderador hagi de prendre mesures.
Efectivament: fi de l'off-topic. Si voleu, continueu el debat en un indret més adequat, altrament es prendran les mesures previstes per aquests casos i degudament publicades.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 16/10/2013 9:53

Tornant al tema, recordar que a partir de demà dijous 17 es posen a la venda els bitllets de la SNCF per a la temporada d'hivern 2014, és a dir, des del 15 de desembre de 2013. La SNCF està fent una gran campanya de publicitat a ràdios i diaris. Esperem que els TGV/AVE barcelonins entrin dins d'aquest pack. Molt aviat sortirem de dubtes.

De part de la Renfe no hi ha la més mínima notícia...

Per cert, fa 15 dies vaig estar a París i a moltes estacions del Metro vaig veure aquest anunci: :x :x
Imatge

També vaig estar a la Gare de Lyon, i em va sorprendre que en un dels halls hi ha un piano disponible per a tot aquell que vulgui tocar-lo i amenitzar l'espera als viatgers. Si un TGV París-Barcelona surt amb retard, almenys podrem gaudir d'una actuació musical en directe!



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 17/10/2013 22:31

Toni ha escrit:
jaezcurra ha escrit:La Generalitat diu que "no hi ha cap raó objectiva" que impedeixi engegar els TAV directes entre Barcelona i París
El conseller de Territori, Santi Vila, es mostra "perplex" pel mutisme de l'Estat i diu que seria "inaudit" que el servei no es tiri endavant
ACN Girona | Actualitzada el 14/10/2013 13:42
http://www.ara.cat/societat/Generalitat ... 99067.html
Què fort..... bé, si ho diu el Conseller, expert ferroviari i amb moltes competències en la matèria per tal d´opinar d´una forma tant i tant contundent amb tota la informació, serà veritat.... No hi ha cap raó perquè no entri en funcionament el servei internacional.... segurament els problemes d´homologacions no son cap raó, ni els problemes amb el ERTMS, ni tant sols son una raó els conflictes estratègics dels respectius mercats. Ho deu dir des de la grandíssima experiència de la Generalitat en homologacions de trens a l´estranger, en ERTMS o en obertures de mercats ferroviaris, sobretot en aquest darrer aspecte...
Tan facil com fer servir locomotores Espanyoles a Espanya i Franceses a França i material convencional tipo ARCO per posar un.
Peró clar a de ser el TGV o l'AVE i nosaltres a tragar i esperar.
Es més quan entri en servei desde Espanya faran campanya (com ara) de que a França no hi ha LAV a tot el recorregut com si aixo fos un GRAN PROBLEMA i que per aquesta questio nosaltres som la canya mundial amb la nostra gran red d'alta velocitat que tenim.

Per acabar solucions per fer trens Internacionals Directes a París a Milà i a Süissa hi ha una altra es que les vulguin possar en marxa per que el gran problema de ample de via que era el mes complicat ja fa dies que esta solucionat.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 17/10/2013 23:03

Ha arribat l'esperat 17 d'octubre i res de res... Tots els TGV i IC de la SNCF estan carregats al sistema, menys "els nostres". Decepció rere decepció, i ja portem un any així.

Per altra banda, el 13 de desembre serà l'últim dia dels Trenhotel Elipsos :evil: Confirmat per la SNCF (la Renfe no ha dit res?). Es veia venir... :'(

Ara bé, precisament aquesta supressió ens indica que segurament el 15 de desembre tindrem TGV directe, el que passa és que no s'han posat a la venda els bitllets per algun desacord entre les dues companyies.

Seguirem esperant, ja no ve d'un mes...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 18/10/2013 2:02

Sagrerenc ha escrit:Per altra banda, el 13 de desembre serà l'últim dia dels Trenhotel Elipsos :evil: Confirmat per la SNCF (la Renfe no ha dit res?). Es veia venir... :'(
No tant confirmat. Els solcs dels Trenhotel estan reservats. I hi ha rumors.
I si hi ha Talgo, no hi ha TGV. O potser sí? Vaja, vaja, vaja... :twisted:

:hola



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3172
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 18/10/2013 8:38

Diari de Girona, 18 d'octubre de 2013 ha escrit: Adif marxa de la Devesa 4 anys després
Els operaris van ocupar un tros de parc amb una cinquantena de plàtans el febrer del 2010 per fer un pou de 37 metres de profunditat que ara s'ha convertit una sortida d'emergència
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

davida
N9
N9
Entrades: 1795
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 19/10/2013 10:12

Buscant per les webs de la Sncf...

http://www.ter-sncf.com/Regions/langued ... fault.aspx

http://www.ter-sncf.com
Perpinyà Figueres 19/12/2013
TGV Départ : 10:06 Arrivée : 10:25 19 mn TGV No 9730 en direction de - Gare de Madrid-Atocha
TGV Départ : 11:09 Arrivée : 11:28 19 mn TGV No 9741 en direction de - Gare de Barcelona-Sants
TGV Départ : 22:17 Arrivée : 22:36 19 mn TGV No 9735 en direction de - Gare de Barcelona-Sants

Figueres Perpinyà
TGV Départ : 11:23 Arrivée : 11:41 18 mn TGV No 9720 en direction de Toulouse - Gare de Toulouse-Matabia
TGV Départ : 18:26 Arrivée : 18:44 18 mn TGV No 9738 en direction de Lyon - Gare de Lyon-Part-Dieu
TGV Départ : 19:29 Arrivée : 19:47 18 mn TGV No 9724 en direction de Marseille - Gare de Marseille-St-Charles



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 19/10/2013 17:09

ortegote ha escrit:
Toni ha escrit:
jaezcurra ha escrit:La Generalitat diu que "no hi ha cap raó objectiva" que impedeixi engegar els TAV directes entre Barcelona i París
El conseller de Territori, Santi Vila, es mostra "perplex" pel mutisme de l'Estat i diu que seria "inaudit" que el servei no es tiri endavant
ACN Girona | Actualitzada el 14/10/2013 13:42
http://www.ara.cat/societat/Generalitat ... 99067.html
Què fort..... bé, si ho diu el Conseller, expert ferroviari i amb moltes competències en la matèria per tal d´opinar d´una forma tant i tant contundent amb tota la informació, serà veritat.... No hi ha cap raó perquè no entri en funcionament el servei internacional.... segurament els problemes d´homologacions no son cap raó, ni els problemes amb el ERTMS, ni tant sols son una raó els conflictes estratègics dels respectius mercats. Ho deu dir des de la grandíssima experiència de la Generalitat en homologacions de trens a l´estranger, en ERTMS o en obertures de mercats ferroviaris, sobretot en aquest darrer aspecte...
Tan facil com fer servir locomotores Espanyoles a Espanya i Franceses a França i material convencional tipo ARCO per posar un.
Peró clar a de ser el TGV o l'AVE i nosaltres a tragar i esperar.
Es més quan entri en servei desde Espanya faran campanya (com ara) de que a França no hi ha LAV a tot el recorregut com si aixo fos un GRAN PROBLEMA i que per aquesta questio nosaltres som la canya mundial amb la nostra gran red d'alta velocitat que tenim.

Per acabar solucions per fer trens Internacionals Directes a París a Milà i a Süissa hi ha una altra es que les vulguin possar en marxa per que el gran problema de ample de via que era el mes complicat ja fa dies que esta solucionat.
Com a la Renfe se lo acudeixi posar trens Arco amb una locomotora que trigarien... no sé, 10 hores en arribar a Paris, les crítiques (començant per aquí i acabant per la Generalitat que afegiria això als greuges) se sentirien des de Madrid. Em sembla totalment descabellat posar res que no sigui un AVE. Això de posar una locomotora de cada costat a cada costat ya es fa fa 40 anys mínim, es tracta de no aturar-se i anar ràpid, i ni una cosa ni l´altra la dona un Arco. Per tant, res d´indignacions i res de judicis fàcils com això de "que no hi ha cap raó objectiva" quan no es té ni idea del que es parla.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 19/10/2013 18:20

davida ha escrit:Buscant per les webs de la Sncf...
Amplio la informació dels trens transfronterers ja confirmats, tant a Voyages SNCF com a TER Languedoc-Roussillon:

TGV 9720 diari Barcelona-Sants 10h26 - Girona 11h03/05 - Figueres-Vilafant 11h21/23 - Perpignan 11h41/48 - Carcassonne 12h46/49 - Toulouse-Matabiau 13h31
TGV 9738 diari Barcelona-Sants 17h29 - Girona 18h06/09 - Figueres-Vilafant 18h24/26 - Perpignan 18h44/51 - Narbonne 19h24/27 - Montpellier-St-Roch 20h21/28 - Nîmes 20h53/56 - Valence-TGV 21h43/46 - Lyon-Part-Dieu 22h24
TGV 9724 diari Madrid-Pta.Atocha 16h00 - Barcelona-Sants 18h30/32 - Girona 19h09/11 - Figueres-Vilafant 19h27/29 - Perpignan 19h47/52 - Béziers 20h39/42 - Montpellier-St-Roch 21h21/28 - Nîmes 21h53/56 - Avignon-TGV 22h19/22 - Aix-en-Provence-TGV 22h42/45 - Marseille-St-Charles 22h59

TGV 9730 diari Marseille-St-Charles 07h10 - Aix-en-Provence-TGV 07h21/24 - Avignon-TGV 07h43/46 - Nîmes 08h06/09 - Montpellier-St-Roch 08h34/37 - Béziers 09h15/18 - Perpignan 10h03/06 - Figueres-Vilafant 10h25/27 - Girona 10h43/45 - Barcelona-Sants 11h22/12h00 - Madrid-Pta.Atocha 14h30
TGV 9741 diari Lyon-Part-Dieu 07h36 - Valence-TGV 08h11/14 - Nîmes 09h02/05 - Montpellier-St-Roch 09h30/35 - Narbonne 10h31/34 - Perpignan 11h06/09 - Figueres-Vilafant 11h28/30 - Girona 11h46/48 - Barcelona-Sants 12h27
TGV 9735 diari Toulouse-Matabiau 20h24 - Carcassonne 21h05/08 - Perpignan 22h04/17 - Figueres-Vilafant 22h36/38 - Girona 22h54/56 - Barcelona-Sants 23h33

Trens amb numeració 97xx, prolongables potencialment a Barcelona:

TGV 9734 diari Perpignan 08h46 - Narbonne 09h21/24 - Montpellier-St-Roch 10h27/31 - Nîmes 10h55/58 - Valence-TGV 11h42/45 - Lyon-Part-Dieu 12h24
TGV 9754 diari Montpellier-St-Roch 17h28 - Nîmes 17h53/56 - Valence-TGV 18h41/47 - Lyon-Part-Dieu 19h24/34 - Bellegarde-sur-Valserine 20h46/49 - Genève-Cornavin 21h16

TGV 9743 diari Lyon-Part-Dieu 14h30 - Nîmes 15h45/48 - Montpellier-St-Roch 16h18/25 - Béziers 17h15/18 - Perpignan 18h07
TGV 9744 diari Genève-Cornavin 14h42 - Bellegarde-sur-Valserine 15h08/11 - Lyon-Part-Dieu 16h29/36 - Nîmes 17h56/59 - Montpellier-St-Roch 18h28

Trens Perpinyà-París potencialment acoplables a un Barcelona-París (i viceversa):

iDTGV 2938 (TGV 9700) diari Perpignan 07h37 - ¿Narbonne 08h11/14? - Béziers 08h28/31 - ¿Agde 08h43/46? - ¿Sète 08h59/09h02? - Montpellier-St-Roch 09h20/24 - Nîmes 09h49/52 - Paris-Gare de Lyon 12h45
TGV 6062 (TGV 9702) diari Perpignan 10h51 - Narbonne 11h25/28 - Montpellier-St-Roch 12h18/25 - Nîmes 12h49/52 - Valence-TGV 13h38/41 - Paris-Gare de Lyon 15h53
TGV 6216 (TGV 9704) diari Perpignan 14h50 - Narbonne 15h24/27 - Montpellier-St-Roch 16h17/24 - Nîmes 16h49/52 - Valence-TGV 17h38/41 - Paris-Gare de Lyon 19h53

TGV 6065 (TGV 9715) diari Paris-Gare de Lyon 14h07 - Valence-TGV 16h18/21 - Nîmes 17h06/09 - Montpellier-St-Roch 17h34/37 - Narbonne 18h32/35 - Perpignan 19h08



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 21/10/2013 9:57

Em dona la impresió que el que està confirmat és el que es farà amb s100. Deuen haver problemes amb les homologacions dels TGV encara.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 22/10/2013 1:14

eolosbcn ha escrit:Em dona la impresió que el que està confirmat és el que es farà amb s100. Deuen haver problemes amb les homologacions dels TGV encara.
M´imagino que resolts els problemes tècnics, l´únic que faltarà és un acord per no fer-se mal la RENFE i la SNCF... tu no et fiquis a casa meva i jo no em ficaré a la teva. Suposo que homologar els trens francesos (s100) deu ser més fàcil que qualsevol altre tren... i sino sempre els podem comprar uns quants més....



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 25/10/2013 6:05

Toni ha escrit:M´imagino que resolts els problemes tècnics, l´únic que faltarà és un acord per no fer-se mal la RENFE i la SNCF... tu no et fiquis a casa meva i jo no em ficaré a la teva. Suposo que homologar els trens francesos (s100) deu ser més fàcil que qualsevol altre tren... i sino sempre els podem comprar uns quants més....
Aquest acord ja existeix i es diu Elipsos.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 26/10/2013 13:55

437.001 ha escrit:
Toni ha escrit:M´imagino que resolts els problemes tècnics, l´únic que faltarà és un acord per no fer-se mal la RENFE i la SNCF... tu no et fiquis a casa meva i jo no em ficaré a la teva. Suposo que homologar els trens francesos (s100) deu ser més fàcil que qualsevol altre tren... i sino sempre els podem comprar uns quants més....
Aquest acord ja existeix i es diu Elipsos.
Sí, no sé si continuaran amb Elipsos o s´inventaràn una cosa nova. Crec que els trens operaran amb marca "Renfe" i "SNCF" en aquest cas, com a mínim no serà tant explícit si hi ha una marca compartida. De qualsevol manera, aquests son els grans serveis que donarà la SNCF, els mateixos que dóna RENFE amb els mateixos preus de RENFE.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 27/10/2013 5:33

Toni ha escrit:Sí, no sé si continuaran amb Elipsos o s´inventaràn una cosa nova
Continuaran amb Elipsos.
Ja fa temps que se sap.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3172
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 06/11/2013 8:33

Diari de Girona, 6 de novembre de 2013 ha escrit: El TAV des de Girona i Figueres arriba al milió de viatgers
La mitjana d'usuaris diaris ha anat creixent i supera els 3.300 passatgers, i els serveis Avant són els que transporten més clients
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 07/11/2013 0:36

genissimon ha escrit:
Diari de Girona, 6 de novembre de 2013 ha escrit: El TAV des de Girona i Figueres arriba al milió de viatgers
La mitjana d'usuaris diaris ha anat creixent i supera els 3.300 passatgers, i els serveis Avant són els que transporten més clients
[...]
Era de preveure un enorme èxit de la línia entre Barcelona i Girona, més quan RENFE ha fet en aquest cas i sense que serveixi de precedent una política comercial molt i molt encertada. Els trens Avant juntament amb l´augment de trànsit que segur que hi haurà progressivament quan s´obri el trànsit internacional fan de la línia una de les que més raó de ser té (en contrast a altres línies d´alta velocitat que no en tenen cap). El que no sé com anirà és el trànsit de trens de mercaderies per una línia amb tants AVE´s i Avant´s, no sembla que puguin conviure gaire bé....



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”