Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 15/04/2016 22:33

Sagrerenc ha escrit:
437.001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:El tram Narbona-Nîmes està saturat,
Narbona-Montpeller no està saturat. Encara no.
Entre Montpeller i Nimes hi ha unes 145 circulacions diàries de mitjana, entre Narbona i Montpeller 115.
La qual cosa vol dir que de saturació, no n'hi ha, encara.
Ara, que no estic dient que Montpeller-Narbona vagi buida com la línia de l'Aubrac, això tampoc...
Però si comparem el nombre de circulacions entre Montpeller i Narbona, amb el que hi ha entre Séon-Saint Henry i Niça (incloent l'estació de Marsella-Saint Charles sencera, que està que no hi cap gran cosa més, fins al punt que ja hi ha TER que l'eviten), doncs home... a l'est de Montpeller estan molt més embussats que no a l'oest.

Una pregunta, ja que parlem del Llenguadoc.
Quan obri Manduel-Lattes, els Téoz Grand Sud Niça-Marsella-Toulouse-Bordeus passaran a ser TGVs?
Perquè Marsella-Montpeller per la LGV, ja és un tros llarguet...
Sagrerenc ha escrit:
437.001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:fins que no es posi en servei el Contournement Nîmes-Montpellier (CNM) no crec que veiem grans canvis en les relacions internacionals, tot i que no estaria malament posar un segon servei a Lió, Tolosa i Marsella per poder tenir un servei mitjanament útil.
El de Toulouse podria arribar a Bordeus, però no volen.
Amb els horaris actuals a Tolosa no seria gaire rentable prolongar-lo fins a Bordeus, l'AVE descendent hauria de sortir massa d'hora de Bordeus (6 del matí) i l'ascendent hi arribaria massa tard (mitjanit).
En canvi, si hi posessin una segona freqüència (ascendent al matí i descendent al vespre) sí que tindria més sentit allargar-la fins a Bordeus.
Ah, això clar. De fet, no parlava de cap solc en particular, sinó més aviat del fet de no tenir tren directe a Bordeus...



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 17/04/2016 14:18

437.001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
437.001 ha escrit:Repito: SUIZA NO ESTÁ EN EUROPA (no está en la UE). Hacen lo que les da la gana.
Y ojo que según cómo vayan las cosas, igual resulta que a Suiza los españoles ya no podremos entrar cuando nos dé la gana.
Y vete a saber si con Francia pasará algo parecido...
Des de Zuric surten trens a Alemanya, Itàlia, França, Hongria, Àustria, Republica Txeca, Eslovènia, Croàcia, Sèrbia i els Països Baixos... si no hi ha trens a Barcelona és per manca de voluntat de la Renfe (i potser també de la SNCF).

El fet que hi hagi trens entre Rússia i França (Moscou-Paris i Moscou-Niça), amb un canvi d'ample i travessant dues vertaderes fronteres (Rússia/Bielorrússia i Bielorrússia /Polònia) demostra que si es vol, es pot.
La meva font és suïssa. I el què estic dient, és que qui no vol, és Suïssa.

No es tracta de que no hi hagi TGV BCN-Ginebra (SBB no voil ni sentir parlar d'AVE, i tenir un tren a 25kV a Cornavin, estació conmutable 25kV/15kV destarotaria bastant l'explotació costat suís), es tracta que a més de tot això, tenen una línia d'autocars de capital 100% suís amb la ruta Barcelona-Ginebra, i es veu que hi estan guanyant bastants diners.
Podemos por favor dejar de inventarnos cuentos chinos, y en todo caso aportar alguna fuente? Estas conjeturas son completamente absurdas e infundadas. Pensar que un tren internacional es comparable con un autocar, en tiempo, precio y confort, es absolutamente ridículo.

Que sí hombre que sí, lo hemos entendido, te dan rabia los suizos, igual eres de los que también piensan que Suiza tiene la culpa de que en España se evadan impuestos, pero saca tus rabietas por otros canales por dios.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 19/04/2016 10:31

Encara a risc de fer un comentari de cunyat:

Si aquesta línia es va plantejar desde un principi amb trànsit mixte, no hauria estat moooolt millor en comptes de fer una via doble fer dues vies úniques separades per un mur o per el que sigui? I amb túnels bitub? Els trens de viatgers no tindrien limitació de velocitat i els de mercaderies no la tindrien de longitud. No soc enginyer (bé sí ho soc però no d'aquest camp), pero té molt més sentit que el que hi ha hara, que ho considero un nyap.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 19/04/2016 11:47

robertotlh ha escrit:Encara a risc de fer un comentari de cunyat:

Si aquesta línia es va plantejar desde un principi amb trànsit mixte, no hauria estat moooolt millor en comptes de fer una via doble fer dues vies úniques separades per un mur o per el que sigui? I amb túnels bitub? Els trens de viatgers no tindrien limitació de velocitat i els de mercaderies no la tindrien de longitud. No soc enginyer (bé sí ho soc però no d'aquest camp), pero té molt més sentit que el que hi ha hara, que ho considero un nyap.
El CNM (Contournement Nîmes-Montpellier) es construeix amb una distància entre els eixos de les dues vies de 4,8m (en una línia clàssica aquesta distància és de 3,67m). Segons he llegit a Trenscat.cat en la LAV Barcelona-França també hi ha una distància entre eixos de 4,8m, així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 19/04/2016 17:16

Sagrerenc ha escrit:Així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.
En teoria és una cosa, però la veritat és que hi ha problemes i els trens de passatgers han de baixar de velocitat per creuar un mercaderies. Com es pot solucionar?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dimarts 19/04/2016 19:25

bigcoaster ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.
En teoria és una cosa, però la veritat és que hi ha problemes i els trens de passatgers han de baixar de velocitat per creuar un mercaderies. Com es pot solucionar?
Intercanviant mercaderies i MD entre Barcelona i Girona. Ample mixt en ambdues vies entre Mollet i Portbou per mercaderies i Rodgionals. MD's amb S121 per convencional de Portbou a Girona i per la LAV entre Girona i Barcelona (I el mateix esquema entre Tarragona i Barcelona). I les 449 repartides per regionals exprés.


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 19/04/2016 20:34

Lluis ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.
En teoria és una cosa, però la veritat és que hi ha problemes i els trens de passatgers han de baixar de velocitat per creuar un mercaderies. Com es pot solucionar?
Intercanviant mercaderies i MD entre Barcelona i Girona. Ample mixt en ambdues vies entre Mollet i Portbou per mercaderies i Rodgionals. MD's amb S121 per convencional de Portbou a Girona i per la LAV entre Girona i Barcelona (I el mateix esquema entre Tarragona i Barcelona). I les 449 repartides per regionals exprés.
:plas :plas :plas :plas


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 19/04/2016 20:42

bigcoaster ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.
En teoria és una cosa, però la veritat és que hi ha problemes i els trens de passatgers han de baixar de velocitat per creuar un mercaderies. Com es pot solucionar?
Em costa de creure que un tren d'alta velocitat pugui fer descarrilar un de mercaderies. Se n'han fet molts estudis i la conclusió és que amb entre-eix de 4,80m els efectes aerodinàmics són mínims i és així que es fan les LAV mixtes a Europa.

Jo crec que hi ha alguna altra causa d'aquesta limitació de velocitat a 200 km/h però amb la característica opacitat de Fomento i Adif dubto que la arribem a conèixer...



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 19/04/2016 20:44

Sagrerenc ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Així que en principi no hi hauria cap problema per a l'encreuement de trens d'alta velocitat i de mercaderies.
En teoria és una cosa, però la veritat és que hi ha problemes i els trens de passatgers han de baixar de velocitat per creuar un mercaderies. Com es pot solucionar?
Em costa de creure que un tren d'alta velocitat pugui fer descarrilar un de mercaderies. Se n'han fet molts estudis i la conclusió és que amb entre-eix de 4,80m els efectes aerodinàmics són mínims i és així que es fan les LAV mixtes a Europa.

Jo crec que hi ha alguna altra causa d'aquesta limitació de velocitat a 200 km/h però amb la característica opacitat de Fomento i Adif dubto que la arribem a conèixer...
A mi també em costa de creure ja que funciona a altre països i aqui no (o això és el que ens volen fer creure).


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 19/04/2016 21:20

La limitació de velocitat a 200 km/h més amunt de Barcelona té un únic motiu:
Falta de potència elèctrica per a la LAV

El subministrament d'electricitat a la LAV al nord de Barcelona està bastant en precari (fins que no es posi en marxa la MAT al complet)
Limita els trens de viatgers a 200km/h, la llargada dels mercaderies UIC i també la presència simultània d'un mercaderies i un viatgers (el creuament s'ha de fer amb el mercaderies parat en un PAET)

I si no em falla la memòria, diria que les velocitats màximes de la línia (assolibles quan s'elimini la restricció elèctrica) són de 255 km/h entre el nus de Mollet i Girona i de 290 km/h entre Girona i Figueres.

L'augment entre eixos en linies míxtes es per mitigar l'efecte Ventouri d'aspiració d'aire al passar un tren d'alta velocitat.
No crec que es pogués provocar un descarrilament, però si que es podria desestabilitzar la càrrega del mercaderies en vies sense augmentar la distància entre eixos.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 19/04/2016 22:37

albe6 ha escrit:La limitació de velocitat a 200 km/h més amunt de Barcelona té un únic motiu:
Falta de potència elèctrica per a la LAV

El subministrament d'electricitat a la LAV al nord de Barcelona està bastant en precari (fins que no es posi en marxa la MAT al complet)
Limita els trens de viatgers a 200km/h, la llargada dels mercaderies UIC i també la presència simultània d'un mercaderies i un viatgers (el creuament s'ha de fer amb el mercaderies parat en un PAET)
Però fa poc van dir que havien obert la última subestació que faltava no?

I és per això de que falta potència que els mercaderies van amb doble locomotora no? Vaig llegir no sé on que feien falta dues locomotores per assolir la mateixa potència que en una línia normal. A veure si algú ho pot confirmar.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 19/04/2016 23:19

bigcoaster ha escrit:
albe6 ha escrit:La limitació de velocitat a 200 km/h més amunt de Barcelona té un únic motiu:
Falta de potència elèctrica per a la LAV

El subministrament d'electricitat a la LAV al nord de Barcelona està bastant en precari (fins que no es posi en marxa la MAT al complet)
Limita els trens de viatgers a 200km/h, la llargada dels mercaderies UIC i també la presència simultània d'un mercaderies i un viatgers (el creuament s'ha de fer amb el mercaderies parat en un PAET)
Però fa poc van dir que havien obert la última subestació que faltava no?

I és per això de que falta potència que els mercaderies van amb doble locomotora no? Vaig llegir no sé on que feien falta dues locomotores per assolir la mateixa potència que en una línia normal. A veure si algú ho pot confirmar.
El tema de doble locomotora és per poder creuar el túnel del Pertús. Em sembla que s'exigeix a tot tren de mercaderies (no sé si condicionat a la seva longitud) que per circular pel túnel vagin amb doble tracció.


Salutacions,

Oriol

nestor
N4
N4
Entrades: 61
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: nestor » Dimarts 19/04/2016 23:56

oriolp13 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
albe6 ha escrit:La limitació de velocitat a 200 km/h més amunt de Barcelona té un únic motiu:
Falta de potència elèctrica per a la LAV

El subministrament d'electricitat a la LAV al nord de Barcelona està bastant en precari (fins que no es posi en marxa la MAT al complet)
Limita els trens de viatgers a 200km/h, la llargada dels mercaderies UIC i també la presència simultània d'un mercaderies i un viatgers (el creuament s'ha de fer amb el mercaderies parat en un PAET)
Però fa poc van dir que havien obert la última subestació que faltava no?

I és per això de que falta potència que els mercaderies van amb doble locomotora no? Vaig llegir no sé on que feien falta dues locomotores per assolir la mateixa potència que en una línia normal. A veure si algú ho pot confirmar.
El tema de doble locomotora és per poder creuar el túnel del Pertús. Em sembla que s'exigeix a tot tren de mercaderies (no sé si condicionat a la seva longitud) que per circular pel túnel vagin amb doble tracció.
No sé d'on traieu això de TPFerro. En la declaració de xarxa no s'esmenta res al respecte:
http://www.tpferro.com/sites/default/fi ... O-2011.pdf

Probablement es degui a les fortes rampes de l'scalextrix que de Mollet i del Papiol.

Sobre el creuament de trens de mercaderies amb trens d'alta velocitat, si que he escoltat que algun container ha sortit volant d'algun tren. Penseu que container buit es com una llauna, té molta superfície i poca massa. Possant que un tren AVE circula a 300 km/h i el de mercaderies a 100 km/h, la velocitat relativa es de 400 km/h, gens despreciable.

En aquest estudi s'esmenta que la distancia entre els eixos de la LAV Barcelona-Frontera Francessa hauria de ser més gran, però que donat que ja està construït, es recomana una velocitat màxima de 220 km/h a cel obert i 200 km/h en tunel. Probablement, sigui aquesta la resposta.

"Sin embargo, considerando que la infraestructura ya está
construida, y que por tanto las características constructivas de la línea son difícilmente modificables, parece
razonable aceptar cruces con velocidades de hasta 200 km/h para trenes de viajeros en túneles o 220 km/h a
cielo abierto. Para velocidades mayores a las indicadas, no existen ensayos experimentales publicados, por lo
que su realización será ineludible para conocer la velocidad máxima permitida en términos de seguridad."

http://www.tecnica-vialibre.es/vltecnic ... nica09.pdf


Hasta siempre serie 1000

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 20/04/2016 0:06

El tema de les DT de 252 és per una simple qüestió d'esforç de tracció, una 252 sola no pot amb 750m de tren carregat.
Per molt software que els hi hàgin retocat seguiran sent "Bones corredores i males trepadores" (i tampoc no massa bones tirant de molta càrrega)

No entendre mai com es va optar per les 252 i no pas per les 253. Canviar bogies, un dels pantògrafs i posar-hi els equips AC (estan preparades per a ser bitensió) i llestos.

I en quant a subestacions, esta l'obra acabada, però falta l'important, que es la portada de llum des de la MAT.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 20/04/2016 8:51

En algun lloc vaig llegir que el tema de les DT de 252 era, a més, per les febles prestacions que tenen aquestes locomotores sota la catenària francesa de 1500Vcc quan la LAV s'incorpora a la via convencional just abans d'entrar a l'estació de mercaderies de Le Soler, a la frontera entre TP-Ferro i RFF (SNCF). Recordo que aquestes locomotores són bitensió 25KVca i 3000Vcc. Se'ls va fer una "pirula" informàtica per a que poguessin funcionar a 1500Vcc.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/04/2016 14:45

Quan parleu de limitació de velocitat, no us deveu referir al tram de TP Ferro, oi? Perquè l'any passat, vaig arribar a anar-hi a més de 300 km/h.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 20/04/2016 15:11

El tram "capat" es Nus de Mollet - Figueres
El tram de TP Ferro no es veu afectat



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 21/04/2016 14:40

Tinc una proposta, per exemple molta gent d'aquest fòrum és queixa que no hi ha un trajecte entre Barcelona - Milà des de que es va entrar en funcionament el TGV i van treure els trenhotels Barcelona - Milà.

Vaig al gra hi ha una empresa ferroviària que es diu Thello que fan trajectes nocturns entre París - Venècia i Marsella - Venècia, per això penso que Renfe tindria que parlar amb Thello per recuperar el nocturn Barcelona - Milà com també fer un nou trajecte entre Barcelona i Venècia.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 21/04/2016 15:20

trensmat ha escrit:Tinc una proposta, per exemple molta gent d'aquest fòrum és queixa que no hi ha un trajecte entre Barcelona - Milà des de que es va entrar en funcionament el TGV i van treure els trenhotels Barcelona - Milà.

Vaig al gra hi ha una empresa ferroviària que es diu Thello que fan trajectes nocturns entre París - Venècia i Marsella - Venècia, per això penso que Renfe tindria que parlar amb Thello per recuperar el nocturn Barcelona - Milà com també fer un nou trajecte entre Barcelona i Venècia.
Abans hi havia l'empresa Artesia que estava formada per la SNCF i Trenitalia, i gestionava els TGV i els trens nocturns entre els dos països.

Quan la SNCF va entrar en l'accionariat de NTV, competència de Trenitalia, Artesia es va trencar i es va formar la societat Thello entre Trenitalia (67%) i la francesa Transev (33%), mentre que els TGV Paris-Milà estan gestionats integrament per la SNCF.

Perquè Thello pugui entrar a l'Estat espanyol, cal que Fomento liberalitzi el trànsit de passatgers...

Per cert, no hi ha cap trajecte nocturn Marsella - Venècia sinó tres trajectes diürns Milà - Niça dels quals un arriba fins a Marsella.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 21/04/2016 15:33

trensmat ha escrit:Tinc una proposta, per exemple molta gent d'aquest fòrum és queixa que no hi ha un trajecte entre Barcelona - Milà des de que es va entrar en funcionament el TGV i van treure els trenhotels Barcelona - Milà.

Vaig al gra hi ha una empresa ferroviària que es diu Thello que fan trajectes nocturns entre París - Venècia i Marsella - Venècia, per això penso que Renfe tindria que parlar amb Thello per recuperar el nocturn Barcelona - Milà com també fer un nou trajecte entre Barcelona i Venècia.
No crec que Renfe hagi de parlar amb ningú...
Més aviat sera Thello que operarà o no algun servei des de/a l'estat Espanyol segons els seus interessos comercials, però no crec que Renfe hagi d'anar a "demanar" que X operi aquest servei perquè la resposta és ben imaginable: Si Renfe vol X servei, també el poden fer ells.


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”