Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 10/04/2016 16:54

Renfe451 ha escrit: En el caso de Francia, también se explota conjuntamente con la SNCF mediante la sociedad Lyria (50% SNCF - 50% SBB-CFF-FFS) servido con material TGV POS adaptado a la red suiza.
Una xicoteta correcció: Lyria és propietat de la SNCF en un 74% i de SBB CFF FFS en un 26%. I també s'utilitzen TGV Duplex francesos.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/04/2016 17:50

ortegote ha escrit:Y en España somos tan tontos que dejamos perder esas conexiones?
¡No por culpa de España, ni siquiera de Francia! Es Suiza quien no quiere ya tener tren directo a España.
Recordemos que Suiza no está en la UE.
Hoy en día, hay un servicio de autobús Barcelona-Ginebra de propiedad y gestión suiza, con el que están ganando dinero (y nosotros no).
Por otra parte, Suiza ve incluso en Francia un peligro. He visto manifestaciones anti-inmigración francesa en Ginebra.
Suiza es MUY chauvinista, muchísimo más que Francia.
ortegote ha escrit:donde esta el servicio publico?
¿El servicio público incluye las relaciones internacionales? ¿Debe hacerlo?
ortegote ha escrit:Para que gastamos dinero en conectarnos a Europa con el Mismo ancho?
¿Conectarte con Francia te parece poca cosa? Europa es mucho más complicada de lo que parece.

De todas formas, las comunicaciones con Francia desde Barcelona se han visto MUY mejoradas, si bien hay bastante margen de mejora todavía, y obviamente las relaciones intranacionales en Francia (TGV, TER, RER) tienen prioridad, como aquí las tienen las intranacionales (Rodalies, AVE, etc).
ortegote ha escrit:Por que España no puede tener acuerdos con Suiza e Italia para que lleguen nuestros trenes o los Suyos?
Suiza no está en la UE, así que las cosas no son tan sencillas como eso.
Europa es un continente de tópicos, y España es únicamente sol y playa y nada más para todo lo que está más allá de los Alpes y el Rhin.
No para Italia, pero Italia es otro cantar.

Italia suda de España en lo que respecta a ferrocarriles, y suda en general de los demás países. No contemplan que se pueda ir de Italia a España en tren, y francamente, viendo cómo iba de vacío el Talgo de Milán, y cómo las conexiones con avión y barco van mejor, y cómo en Italia y Francia no se da prioridad a la construcción del túnel del Montgenèvre (Briançon-Oulx), que revolucionaría las conexiones entre el norte de Italia y el sur de Francia y España, no hay mucho que se pueda hacer...

Italia no sólo está saboteando las comunicaciones ferroviarias de pasajeros con España, sino también con Francia, Suiza, Austria y Eslovenia.
Es una cosa de ellos, y es bien conocido del resto de Europa. Y desde hace ya unos años.

Pero por otra parte, la UE y ciertos gobiernos también tienen mucha culpa... no de esto, sino de cosas que puedan estar por venir (o no).
Me refiero a la crisis de refugiados: el servicio ferroviario entre Suecia y Dinamarca ya ha sido suspendido debido a ello.
No sería de extrañar que se dieran otros casos, según lo que ciertos países votaran o dejaran de votar...
Si los políticos europeos son tan memos como para hacerse el harakiri, desde la península hay poco que podamos hacer para evitarlo...
ortegote ha escrit:Mi teoria y no la cambio de momento es que nos hemos gastado un dineral para estar peor que antes, no veo mejora es tener 4 trenes a Paris perdiendo las conexiones con Suiza e Italia.
Tú ten paciencia, y espérate a que se vayan completando tramos entre Nimes y Perpiñán, y se vaya solucionando el asunto de TP-Ferro y tito Florentino (previsiblemente con Francia y España comiéndose el marrón -o sea, con nuestros impuestos y los de los franceses-. La cosa se parece sospechosamente al Castor...).

Por otra parte, ahora se tarda menos en ir en tren de Barcelona a Londres, que de Barcelona a Vigo o Coruña...
Si eso no es una mejora, no sé qué lo será...

Es más, no sería tan de extrañar como eso que más tarde o más temprano metieran un Eurostar directo Barcelona-Londres.
Harán falta algunas cosas (especialmente en tiempo de trayecto y señalización a bordo) para que eso sea posible, pero ya no es ninguna utopía lejana.
De hecho, ya hay un Eurostar Marsella-Londres...

POR OTRA PARTE:

Luego están las mercancías, que eso sí es culpa nuestra (o mejor dicho, de nuestros amiguitos los políticos).
Los retrasos en el tercer raíl (ya que decidieron que cambiar el ancho de la red era mu complicao -léase lobbys de transportistas por carretera, autopistas de peaje y petroleras-) son intolerables.

Pero... por el lado bueno, ya hay trenes de mercancías entre Barcelona y Francia, Bélgica, Alemania e Italia. Gran Bretaña todavía no, pero si la cosa avanzara, también se daría el caso. Y a poco que se conecten Martorell y Tarragona (y más allá), la cosa irá francamente en aumento.

Lo que sí deberíamos plantearnos cambiar el ancho de Vilamalla-Portbou si queremos que el servicio internacional de pasajeros se desarrolle de veras (lo del corredor Barcelona-Toulouse es una vergüenza), y no quede entorpecido por un tráfico de mercancías que irá en aumento... cuando a Fomento le dé la gana.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 10/04/2016 18:28, en total s’ha editat 4 vegades.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 10/04/2016 18:15

437.001 ha escrit: Es más, no sería tan de extrañar como eso que más tarde o más temprano metieran un Eurostar directo Barcelona-Londres.
En temps, que serien, unes 10h?

I en preu, seria més comptetiu que l'avió? Jo crec que no, però tot i així tinc la sensació que portaria molt bones ocupacions.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/04/2016 18:25

bigcoaster ha escrit:
437.001 ha escrit: Es más, no sería tan de extrañar como eso que más tarde o más temprano metieran un Eurostar directo Barcelona-Londres.
En temps, que serien, unes 10h?
Sí, serien unes 10 hores, potser una mica menys i tot.
A la llarga, quan hi hagi LAV continua entre Barcelona i Londres, es podria rebaixar encara més.
bigcoaster ha escrit:I en preu, seria més comptetiu que l'avió? Jo crec que no, però tot i així tinc la sensació que portaria molt bones ocupacions.
Un sol tren per dia i sentit Barcelona-Londres aniria bé d'ocupació.

Com amb Barcelona-París, els passatgers no poden ser els mateixos que els de l'avió.
Qui busca preu i/o temps de trajecte, va en avió.
Però qui té por dels avions, no té pressa, o el preu li importa menys que el confort, va en tren.

I qui hagi fet servir el TGV de París, encara que sigui només per anar de Sants a Girona, sap que no van precisment buits, especialment en caps de setmana i vacances...



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 10/04/2016 18:55

Por dios alguien llame a Iker Jiménez con tanta conspiranoia :x


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 10/04/2016 18:56

437.001 ha escrit:
ortegote ha escrit:Y en España somos tan tontos que dejamos perder esas conexiones?
¡No por culpa de España, ni siquiera de Francia! Es Suiza quien no quiere ya tener tren directo a España.
Recordemos que Suiza no está en la UE.
Hoy en día, hay un servicio de autobús Barcelona-Ginebra de propiedad y gestión suiza, con el que están ganando dinero (y nosotros no).
Por otra parte, Suiza ve incluso en Francia un peligro. He visto manifestaciones anti-inmigración francesa en Ginebra.
Suiza es MUY chauvinista, muchísimo más que Francia.
[citación requerida]

Pero oye, como dicen los americanos, no dejes que la verdad se anteponga a una buena historia.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

adriaesc
N7
N7
Entrades: 490
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Diumenge 10/04/2016 19:02

Don Ramón ha escrit:Hace cuatro días había trenes España-Suiza. Abren la LAV y se los cargan. Me parece muy rebuscado intentar culpar de esto a los Suizos, más aún viendo que con otros países no tienen problemas de tener acuerdos ferroviarios. Solo eso.

Esto de culpar siempre a los otros de nuestros males me parece un poco infantil, pero enfin cada quien lo suyo.
Si els interessés tenir aquells trens, de ben segur que els tindríem... i ben promocionats!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 10/04/2016 20:32

adriaesc ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Hace cuatro días había trenes España-Suiza. Abren la LAV y se los cargan. Me parece muy rebuscado intentar culpar de esto a los Suizos, más aún viendo que con otros países no tienen problemas de tener acuerdos ferroviarios. Solo eso.

Esto de culpar siempre a los otros de nuestros males me parece un poco infantil, pero enfin cada quien lo suyo.
Si els interessés tenir aquells trens, de ben segur que els tindríem... i ben promocionats!
La realitat és que ni Espanya, ni França ni encara menys Suïssa, tenien cap ganes de mantenir un tren nocturn i deficitari (ja que feia servir molt més personal que un tren diürn, per això se'ls estan carregant a la mínima que poden a tota Europa).

I que a més, ocupava espai a la xarxa ferroviària suïssa, i a l'estació o dipòsit on estacionava a Suïssa, cosa que també faria un AVE o un TGV a Ginebra.
Per aquest motiu (i per la nova línia de bus Barcelona-Ginebra, de capital i gestió suïssa), els suïssos han decidit no autoritzar un nou servei a Barcelona.
Així de senzill. Per altra banda, qui vagi a Suïssa, ho pot fer (amb papers!!), transbordant a Lyon-Part Dieu o Valence-TGV, des d'on hi ha trens directes a Ginebra.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 11/04/2016 0:02

Osea, que resulta que los ferrocarriles públicos de Suiza están a la merced de lo que interesa a un operador privado de autocar. Interesante.

Hay alguna fuente para todas estas estrafalarias teorías conspirativas?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 11/04/2016 18:55

Yo paciencia tengo mira si tengo que todavia no he usado el TGV a Paris por caro y no hay manera de pillar un billete a 57 euros.
Como turista me interesa poder ir a Suiza en tren pero vamos que puedo esperar a que los Suizos quieran tampoco me morire si no volvemos a tener tren con ellos.
pero es que no se entiende que uno se conecte con europa rompiendo la barrera de Europa y gracias a ello perder conexiones.
Tampoco quiero Trenes nocturnos si podemos ir de forma diurna que creo que con la LAV seria posible ir a Berna y Zurich.

El tiempo de viaje a Londres comparado con Galicia pues vale esta bien pero cuanto tengo que pagar con los Transbordos? no quiero ni imaginarme cuanto debe costar de Barcelona a Londres en Tren.

Y sobre el tunel del pertus en teoria si lo rescatamos es al 50% España Francia cuando el tunel tiene de Español un 20% y Frances 80% asi que el negocio lo haran los Franceses y no nosotros.

Todo es mejorable si le ponemos imaginacion y ganas, politicamente creo que nos han estafado hasta la fecha.
Pero tranquilo paciencia la tengo.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 11/04/2016 19:39

El problema se reduce principalmente a que nuestra "salida a Europa" pasa necesariamente por el sur de francia, y justamente el tramo desde la frontera hasta Lyon en su mejor parte es una línea convencional. Son unas 5 horas solo hasta Lyon, que por distancia es que, algo más de la mitad del recorrido? Y de Lyon a Ginebra también te comes otras dos horas porque la línea rápida es la que viene de Paris y pasa por Dijon. La cosa es que los franceses planifican para ellos, que es lo lógico. No tienen mucho incentivo de hacer líneas rápidas que les aportan poco a ellos y mucho a España. Una línea de 200 o 300 km/h entre Lyon y Ginebra no creo que sea algo muy prioritario para Francia, pero en cambio sería una parte importante de la mejora del trayecto España-Suiza. el trayecto entre Perpiñán y Lyon pues en parte ya permite 200 o más, y más abajo de Nîmes está proyectado avanzar a lo largo de los próximos años según tengo entendido. Para que el trayecto Barcelona-Ginebra pase a ser competitivo como trayecto de alta velocidad tendría que rebajarse el tiempo a menos de cinco horas, y aún y así más de tres y media ya lastra la competitividad ante el avión.

Y vaya, las teorías conspiranoicas estas de que los Suizos son unos racistas que odian a España y quieren forrarse con alguna línea de autocar enfin, me parece un disparate. El trenhotel era un tren de gama media-alta, más asequible para los suizos por su mayor poder adquisitivo, y además se sumaba el atractivo turístico de Cataluña. Es absurdo pensar que el tipo de demanda de ese tren se pueda comparar con el de un autocar internacional, que es un servicio de la gama absolutamente más baja, incluso por debajo de los vuelos low-cost que ya van bastante tirados de precio incluso para gente de clase obrera. Y también recordemos que los que tienen interés en que pasen trenes por el túnel del Pertús son España y Francia, no Suiza.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 11/04/2016 19:44

Desde Perpinyà hasta Nîmes es línea convencional (y saturada). A partir de allí hay LAV hasta Marseille y Lyon/Paris. La LAV Nîmes - Montpellier abrirá el 2017 (¿con la nueva estación de Montpellier-Sud de France?). La LAV más abajo de Montpellier, hasta después de 2020 mínimo.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 11/04/2016 20:48

Don Ramón ha escrit:El problema se reduce principalmente a que nuestra "salida a Europa" pasa necesariamente por el sur de francia, y justamente el tramo desde la frontera hasta Lyon en su mejor parte es una línea convencional.
El tram Narbona-Nîmes està saturat, fins que no es posi en servei el Contournement Nîmes-Montpellier (CNM) no crec que veiem grans canvis en les relacions internacionals, tot i que no estaria malament posar un segon servei a Lió, Tolosa i Marsella per poder tenir un servei mitjanament útil.

Que per cert, el CNM es posarà en servei l'any vinent per a una velocitat de 220 km/h (350 km/h a mig/llarg termini quan s'hi implanti l'ERTMS 2).
Sagrerenc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 11/04/2016 20:55, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 11/04/2016 20:51

fgc113 ha escrit:Desde Perpinyà hasta Nîmes es línea convencional (y saturada). A partir de allí hay LAV hasta Marseille y Lyon/Paris. La LAV Nîmes - Montpellier abrirá el 2017 (¿con la nueva estación de Montpellier-Sud de France?). La LAV más abajo de Montpellier, hasta después de 2020 mínimo.
Dues estacions tindrà la LGV CNM: Nîmes-Manduel i Montpellier-Odysseum (o Montpellier-Sud de France que no vol dir absolutament res).

Baixant de Valença abans d'arribar a Nimes es poden observar les obres del CNM, ja han començat a instal.lar els suports de la catenària.

La LGV Entre Montpeller i Perpinyà, no es construïrà abans de 2025.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 12/04/2016 2:23

Yo lo que veo es mucha rabieta porque los Franceses no planifican según la nuestra conveniencia, cuando debería de ser España que se adecuara a aquello que hay.
Por eso un tren nocturno internacional yo lo veía una buena opción, se podría haber apurado la eficiencia del servicio, por ejemplo eliminando el coche restaurante y convirtiendo el tren entero a clase litera. No hay manera de hacer competitiva una relación diurna Barcelona-Zurich, y una relación Barcelona-Ginebra a durísimas penas y con la mejor parte del trayecto por LAV (lo cual, como bien se ha dicho, aún tardará muchos años si es que no décadas). En cambio, no hubiera visto mal que en algún acuerdo a tres bandas se acordara seguir subvencionando ese tren nocturno como servicio social (como han hecho en Francia con el proyectado recorte en servicios nocturnos, que tengo entendido que dos o tres sí se quedan porque no llega el TGV a esas regiones). Pero vaya, en la Europa post-Thatcher es criminal sugerir subvencionar trenes de largo recorrido, así que al garete se va esa idea.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/04/2016 5:15

ortegote ha escrit:Yo paciencia tengo mira si tengo que todavia no he usado el TGV a Paris por caro y no hay manera de pillar un billete a 57 euros.
Como turista me interesa poder ir a Suiza en tren pero vamos que puedo esperar a que los Suizos quieran tampoco me morire si no volvemos a tener tren con ellos.
pero es que no se entiende que uno se conecte con europa rompiendo la barrera de Europa y gracias a ello perder conexiones.
Tampoco quiero Trenes nocturnos si podemos ir de forma diurna que creo que con la LAV seria posible ir a Berna y Zurich.
Aquí no se ha roto "la barrera de Europa", se ha roto la barrera del ancho de vía con Francia y punto.
Con los demás países, más allá de Francia, hay otro tipo de barreras (señalización, electrificación, homologación, líneas saturadas...).
Las cosas no son tan sencillas como parecen a simple vista, pero mejorar la relación de pasajeros con Francia ya es mucho.

Repito: SUIZA NO ESTÁ EN EUROPA (no está en la UE). Hacen lo que les da la gana.
Y ojo que según cómo vayan las cosas, igual resulta que a Suiza los españoles ya no podremos entrar cuando nos dé la gana.
Y vete a saber si con Francia pasará algo parecido...
ortegote ha escrit:El tiempo de viaje a Londres comparado con Galicia pues vale esta bien pero cuanto tengo que pagar con los Transbordos? no quiero ni imaginarme cuanto debe costar de Barcelona a Londres en Tren.
Barato, no. También puedes ir en avión, claro, que es mucho más rápido y barato.
ortegote ha escrit:Y sobre el tunel del pertus en teoria si lo rescatamos es al 50% España Francia cuando el tunel tiene de Español un 20% y Frances 80% asi que el negocio lo haran los Franceses y no nosotros.
El negocio lo hará Florentino...
ortegote ha escrit:Todo es mejorable si le ponemos imaginacion y ganas, politicamente creo que nos han estafado hasta la fecha.
Pero tranquilo paciencia la tengo.
Todos la tenemos.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 12/04/2016 5:21, en total s’ha editat 3 vegades.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/04/2016 5:17

Sagrerenc ha escrit:
Don Ramón ha escrit:El problema se reduce principalmente a que nuestra "salida a Europa" pasa necesariamente por el sur de francia, y justamente el tramo desde la frontera hasta Lyon en su mejor parte es una línea convencional.
El tram Narbona-Nîmes està saturat,
Narbona-Montpeller no està saturat. Encara no.
Sagrerenc ha escrit:fins que no es posi en servei el Contournement Nîmes-Montpellier (CNM) no crec que veiem grans canvis en les relacions internacionals, tot i que no estaria malament posar un segon servei a Lió, Tolosa i Marsella per poder tenir un servei mitjanament útil.
El de Toulouse podria arribar a Bordeus, però no volen.
Sagrerenc ha escrit:Que per cert, el CNM es posarà en servei l'any vinent per a una velocitat de 220 km/h (350 km/h a mig/llarg termini quan s'hi implanti l'ERTMS 2).
A veure si és veritat! :nose



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 12/04/2016 10:01

437.001 ha escrit:Repito: SUIZA NO ESTÁ EN EUROPA (no está en la UE). Hacen lo que les da la gana.
Y ojo que según cómo vayan las cosas, igual resulta que a Suiza los españoles ya no podremos entrar cuando nos dé la gana.
Y vete a saber si con Francia pasará algo parecido...
Des de Zuric surten trens a Alemanya, Itàlia, França, Hongria, Àustria, Republica Txeca, Eslovènia, Croàcia, Sèrbia i els Països Baixos... si no hi ha trens a Barcelona és per manca de voluntat de la Renfe (i potser també de la SNCF).

El fet que hi hagi trens entre Rússia i França (Moscou-Paris i Moscou-Niça), amb un canvi d'ample i travessant dues vertaderes fronteres (Rússia/Bielorrússia i Bielorrússia /Polònia) demostra que si es vol, es pot.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 12/04/2016 14:46

437.001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:El tram Narbona-Nîmes està saturat,
Narbona-Montpeller no està saturat. Encara no.
Entre Montpeller i Nimes hi ha unes 145 circulacions diàries de mitjana, entre Narbona i Montpeller 115.
437.001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:fins que no es posi en servei el Contournement Nîmes-Montpellier (CNM) no crec que veiem grans canvis en les relacions internacionals, tot i que no estaria malament posar un segon servei a Lió, Tolosa i Marsella per poder tenir un servei mitjanament útil.
El de Toulouse podria arribar a Bordeus, però no volen.
Amb els horaris actuals a Tolosa no seria gaire rentable prolongar-lo fins a Bordeus, l'AVE descendent hauria de sortir massa d'hora de Bordeus (6 del matí) i l'ascendent hi arribaria massa tard (mitjanit).
En canvi, si hi posessin una segona freqüència (ascendent al matí i descendent al vespre) sí que tindria més sentit allargar-la fins a Bordeus.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 15/04/2016 22:27

Sagrerenc ha escrit:
437.001 ha escrit:Repito: SUIZA NO ESTÁ EN EUROPA (no está en la UE). Hacen lo que les da la gana.
Y ojo que según cómo vayan las cosas, igual resulta que a Suiza los españoles ya no podremos entrar cuando nos dé la gana.
Y vete a saber si con Francia pasará algo parecido...
Des de Zuric surten trens a Alemanya, Itàlia, França, Hongria, Àustria, Republica Txeca, Eslovènia, Croàcia, Sèrbia i els Països Baixos... si no hi ha trens a Barcelona és per manca de voluntat de la Renfe (i potser també de la SNCF).

El fet que hi hagi trens entre Rússia i França (Moscou-Paris i Moscou-Niça), amb un canvi d'ample i travessant dues vertaderes fronteres (Rússia/Bielorrússia i Bielorrússia /Polònia) demostra que si es vol, es pot.
La meva font és suïssa. I el què estic dient, és que qui no vol, és Suïssa.

No es tracta de que no hi hagi TGV BCN-Ginebra (SBB no voil ni sentir parlar d'AVE, i tenir un tren a 25kV a Cornavin, estació conmutable 25kV/15kV destarotaria bastant l'explotació costat suís), es tracta que a més de tot això, tenen una línia d'autocars de capital 100% suís amb la ruta Barcelona-Ginebra, i es veu que hi estan guanyant bastants diners.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”