Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Divendres 01/03/2013 21:35

Ayer vi el TGV en la vía 1 de Sants. Espectacular imagen. Parecía que estuviésemos en europa ;)



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 04/03/2013 22:12

Informacions aportades per l'usuari Florent al fòrum "Trains En Voyage":
1a Fase - 28 d'abril
- Homologació dels AVE S-100 a França, amb tensió 1,5 kV i en simple.
- Homologació dels TGV Dasye fins a Barcelona.
- Prolongació a Barcelona de les 2 relacions a/t diàries París-Figueres.
- Prolongació a Barcelona d'una relació a/t París-Perpinyà 3 dies a la setmana
- Creació de 2 relacions a/t diàries Tolosa-Barcelona.

2a Fase - 7 de juliol
- Homologació dels AVE S-100 a França, amb tensió 25 kV línies convencionals i LGV i en doble.
- Creació de 2 relacions a/t diàries Marsella-Barcelona, acoblades als Tolosa-Barcelona a partir de Perpinyà.
- Creació d'una relació a/t diària Lyon-Barcelona.
- Canvi de solc per al París-Barcelona trisetmanal.

3a Fase - 15 de desembre
- Homologació dels Dasye fins a Madrid (i a tota la xarxa LAV espanyola).
- Prolongació a Madrid de la relació a/t diària Ginebra-Montpeller.
- Prolongació a Madrid d'una relació a/t diària París-Barcelona.
- Prolongació a Madrid d'una de les dues relacions a/t diàries Tolosa/Marsella-Barcelona.
- I la relació a/t París-Barcelona trisetmanal podria passar a ser diària.
Horaris Barcelona-França:
Imatge

Horaris França-Barcelona:
Imatge

Rotació de rames AVE S-100:
Imatge

Rotació de rames TGV Dasye:
Imatge

Estic molt content perquè el cap de setmana del 27-28 d'abril em "toca" venir a Barcelona i amb tota probabilitat el primer dia de servei (28 d'abril) agafaré l'AVE Barcelona-Tolosa, tot i que no serà el primer, ja que agafaré el de la tarda que surt de Sants a les 18h32 i arriba a Matabiau a les 21h38 :cool



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 05/03/2013 13:25

Confirmada la posada en servei del 28 d'abril, segons el 3/24:

http://www.324.cat/noticia/2074660/cata ... -28-dabril



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3154
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 06/03/2013 8:38

Diari de Girona, 6 de març de 2013 ha escrit: Renfe vol estrenar la connexió sense transbord del TAV a París el 28 d´abril

Es mantindran dues freqüències diàries d'anada i tornada des de Barcelona, i als caps de setmana se n'hi afegirà una de reforç

Imatge
El TAV de Barcelona a París sense canvi de tren a Figueres serà una realitat a partir del 28 d´abril. diari de girona

06.03.2013 | 06:30

GIRONA | R. VAN EECKHOUT Renfe està treballant perquè la connexió d'Alta Velocitat entre Barcelona i París sense necessitat d'efectuar un transbordament a Figueres sigui una realitat a partir del 28 d'abril. Així ho va avançar ahir Catalunya Ràdio en una informació que la companyia ferroviària no va voler ni confirmar ni desmentir.

Des de Renfe es van limitar a dir ahir que "els tècnics estan treballant perquè a la primavera, tal com es va anunciar, sigui una realitat i es puguin posar a la venda els bitllets". Segons van afirmar des de la companyia, la data concreta depèn de criteris que són exclusivament tècnics, que quan es compleixin permetran anunciar la data d'inauguració.
Des del passat mes de gener és possible fer el viatge amb el TAV des de la capital catalana fins a París, tot i que de moment la connexió requereix fer un canvi de tren a Figueres, passant dels combois de Renfe als de la companyia francesa SNCF.

La intenció de Renfe és mantenir les dues freqüències d'anada i tornada diàries que existeixen actualment, a més d'un viatge més en cada sentit als caps de setmana com a reforç. Amb els horaris actuals, els viatgers poden sortir de Barcelona a les 8.55 i a les 16.06, per arribar a la capital francesa a les 15.53 i a les 22.45 respectivament. En el sentit contrari, els usuaris poden pujar al tren a París a les 7.15 i les 14.07 i arribar a Barcelona a les 13.48 i les 20.48. És a dir, el temps actual de viatge està entre les sis hores i mitja i les set hores, segons el temps que es dóna per fer el transbordament a Figueres, que oscil·la entre els 15 i els 25 minuts.

La modificació a ample internacional permetrà fer el trajecte entre la capital catalana i la francesa en sis hores i vint minuts. Aquest viatge inclourà parades a Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Nimes i Valence.
El mes de febrer passat va arribar el primer TGV de la companyia estatal SNCF a l'estació de Sants, a Barcelona, per dur a terme les proves d'homologació que fa el tren d'alta velocitat francès en el traçat entre Figueres i Barcelona. Pel mateix motiu, també el mes passat, els TAV de Renfe van arribar als voltants de París per efectuar les primeres proves.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3154
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 06/03/2013 8:46

El Punt/Avui, 6 de març de 2013 ha escrit: El TAV unirà Barcelona amb París el 28 d'abril

La societat de Renfe i SNCF posarà dos trens diaris en cada sentit

Dos trens més aniran a Tolosa

Imatge
Un TGV circulant pel tram de línia d'alta velocitat entre Figueres i Perpinyà. Foto: MANEL LLADÓ.

06/03/13 02:00 - barcelona - Xavier Miró

Els trens d'alta velocitat (TAV) uniran Barcelona amb París a partir del 28 d'abril en sis hores i vint minuts per mitjà de dos serveis diaris en cada sentit i sense transbord. Amb aquesta data d'estrena treballen Renfe i la francesa SNCF, que han creat l'empresa mixta Elipsus per explotar inicialment el corredor entre les capitals francesa i catalana. Serà el primer cop que els trens uniran directament les dues capitals sense necessitat de fer el transbord que avui es fa a l'estació de Figueres-Vilafant. Tots quatre serveis pararan a les estacions de Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Montpeller, Nimes i Valença, segons ha apuntat Catalunya Informació i no ha desmentit Renfe.

Participada al 50% per les dues companyies ferroviàries i amb vint combois en operació inicialment –cada companyia n'aporta deu–, Elipsus també posarà en servei el mateix dia 28 d'abril dos trens diaris entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc, d'anada i tornada. D'altra banda, la companyia mixta treballa en la posada en operació el 7 de juliol de dos altres trens per sentit entre Barcelona i Marsella, així com un entre Barcelona i Lió.

El pla de treball inclou la posada en servei d'una línia entre Barcelona i Ginebra a finals d'any.

LA XIFRA
5 línies es preveu posar en servei enguany progressivament per unir Barcelona amb París, Tolosa, Marsella, Lió i Ginebra

Els mateixos TAV Dasye que avui arriben a Vilafant
Els mateixos trens francesos que avui fan el viatge entre Figueres i París baixaran fins a Girona i Barcelona a partir del 28 d'abril. Es tracta del model Dasye, una variant dels TAV Duplex, que pot circular per les línies d'alta velocitat de l'Estat espanyol perquè està equipat amb el sistema unificat de circulació europeu ERTMS, del que no disposen les sèries anteriors del TAV. En aquestes línies entre Catalunya i França també es posaran en servei els nous TAV 2N2, el successor tecnològic dels Dasye. No s'ha fet públic, però, encara, la marca comercial sota la qual s'explotaran els serveis, si Elipsus mateix o, per exemple, SNCF en cooperació amb Renfe.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/03/2013 9:29

Diari de Girona, 6 de març de 2013 ha escrit:La modificació a ample internacional permetrà fer el trajecte entre la capital catalana i la francesa en sis hores i vint minuts.
Iuhu! Qui en dóna més?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dimecres 06/03/2013 11:27

El Periódico diu en el seu titular que s'haurà de fer transbord a Toulouse per anar a Paris, impressionant!!!
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... rd-2333271



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/03/2013 12:50

Dimissió, dimissió!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 06/03/2013 13:15

http://www.ladepeche.fr/article/2013/03 ... -3h30.html

A La Depêche du Midi també s'en fan resso, pero diuen que el temps de viatge entre Barcelona i Tolosa serà de 3h30 (sembla que no els hi han arribat els horaris).



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 06/03/2013 13:24

Perdoneu, però us heu fixat en una cosa? Sembla que pel que fa a com es farà el servei tots els mitjans, inclosos els francesos, es basen en una informació donada per Catalunya ràdio i no confirmada per les companyies explotadores.
No vull dir que no sigui veritat, però agafem-ho tot amb pinces de moment.



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dimecres 06/03/2013 14:48

He enviat un email a El Periódico expressant la meva sorpresa i indignació i aprofitant per explicar el que no ha entès aquesta periodista i diari incompetents.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 06/03/2013 16:52

wefer ha escrit:Perdoneu, però us heu fixat en una cosa? Sembla que pel que fa a com es farà el servei tots els mitjans, inclosos els francesos, es basen en una informació donada per Catalunya ràdio i no confirmada per les companyies explotadores.
No vull dir que no sigui veritat, però agafem-ho tot amb pinces de moment.
Per Catalunya Ràdio no, per Davida a tranvia.org (la va treure de trains-en-voyage, on crec que la va publicar no sé si Florent).

La resta ha estat simplement anar inflant la bola (de tranvia a skyscraperpity, al fotracat, a premsa espanyola, i a premsa francesa via premsa espanyola)...



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dijous 07/03/2013 16:31

Segons aquesta noticia els primers tgv's BCN-PARIS sortiran d'Atocha.
http://www.heraldo.es/noticias/aragon/2 ... 6_300.html



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 07/03/2013 18:53

Em sembla que no.

Si us fixeu, la notícia de l'heraldo és del 9 de gener, just després de l'obertura de la LAV

Crec que fa referència a que es possible un Zaragoza - Paris amb l'enllaç a Figueres - Vilafant.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 07/03/2013 21:08

No és possible ja que a l'abril els TGV Dasye només estaran homologats fins a Barcelona.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 07/03/2013 21:47

Crec que no m'enteneu.

Si us hi fixeu les relacions Madrid - Figueres, que tenen enllaç amb els Dasye, paren totes a Zaragoza.

Crec que es aquest fet el que destacava l'Heraldo, que amb un mínim transbord, AVE fins a Figueres i allí Dasye cap a Paris.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 07/03/2013 21:57

Heraldo de Aragón ha escrit:A partir del próximo mes de abril, se podrá viajar desde Zaragoza hasta París dos veces al día en tren de alta velocidad y sin necesidad de realizar trasbordos.
Em sembla que queda prou clar.

Que per cert, el TGV Madrid-París, que segurament es posarà en marxa el 15 de desembre, començarà en principi amb només un tren diari per sentit.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 07/03/2013 23:26

Jo crec que de moment no hi haurà cap tren ni Madrid - Paris ni Barcelona - Paris. La raó és ben senzilla: ni la RENFE vol que ningú es fiqui al seu mercat (el Madrid - Barcelona) ni la SNCF vol que ningú es fiqui al seu (Paris - Sud Est). Per tant, de moment estarà bé un Barcelona - Toulose o un Barcelona - Montpellier. No crec que sigui fins que un privat demani un tren en una ruta més llarga que les dues companyies de bandera obriran el mercat. De totes formes, està per veure que un Barcelona - Paris (més de 6 hores de viatge) sigui competitiu amb l´avió (m´atreveixo a dir que un Madrid - Paris segur que no ho és). I encara està per veure quins seran els preus que posarà la SNCF al Girona - Barcelona o la RENFE al Perpignan - Toulose, no crec que es facin gaires competències molt dures entre elles...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 08/03/2013 1:44

Toni ha escrit:Jo crec que de moment no hi haurà cap tren ni Madrid - Paris ni Barcelona - Paris.
Creus malament.

Hi haurà TGV Barcelona-París en menys de dos mesos, i al desembre TGV Madrid-París via Barcelona.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 08/03/2013 7:57

Toni ha escrit:De totes formes, està per veure que un Barcelona - Paris (més de 6 hores de viatge) sigui competitiu amb l´avió (m´atreveixo a dir que un Madrid - Paris segur que no ho és).
Competitiu, en el sentit que el tren porti més gent que l'avió, no ho serà, tenint en compte que en una relació més curta i ràpida com Barcelona-Madrid el repartiment modal és del 50%-50%. Però els trens s'ompliran segur: les relacions Barcelona-París són molt fortes, i així ho demostren el fet que un dia normal hi ha una vintena de vols de Barcelona a CdG i Orly. Només que el tren capti un 20% de la demanda ja serà un èxit. A més, 6 hores no és tant de temps, de París a Milà es tarden 7 hores per fer 900 km i hi ha 3 TGV diaris. I com bé dius, l'interès principal se centra en les relacions mitjanes on l'avió resulta poc competitiu.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”