Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 09/04/2013 7:28

Sagrerenc ha escrit:Males notícies. La SNCF ha carregat al cercador els TGV París-Figueres amb enllaç a l'AVE Figueres-Madrid fins el 10 de maig, per la qual cosa l'11 de maig passa a ser la possible nova data de posada en servei dels TGV directes Barcelona-París i Barcelona-Tolosa.
S'han carregat els trens amb enllaç a Vilafant fins el dimecres 29 de maig, sembla que la cosa va per llarg...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 09/04/2013 19:36

Sagrerenc ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Males notícies. La SNCF ha carregat al cercador els TGV París-Figueres amb enllaç a l'AVE Figueres-Madrid fins el 10 de maig, per la qual cosa l'11 de maig passa a ser la possible nova data de posada en servei dels TGV directes Barcelona-París i Barcelona-Tolosa.
S'han carregat els trens amb enllaç a Vilafant fins el dimecres 29 de maig, sembla que la cosa va per llarg...
Atenció, lector no habitual: per "s´han carregat els trens amb enllaç a Figueres-Vilafant" s´ha d´entendre "han pujat a la web els horaris dels trens amb enllaç a Figueres-Vilafant". No s´ha suprimit res de res... :D



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 09/04/2013 19:53

437.001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Males notícies. La SNCF ha carregat al cercador els TGV París-Figueres amb enllaç a l'AVE Figueres-Madrid fins el 10 de maig, per la qual cosa l'11 de maig passa a ser la possible nova data de posada en servei dels TGV directes Barcelona-París i Barcelona-Tolosa.
S'han carregat els trens amb enllaç a Vilafant fins el dimecres 29 de maig, sembla que la cosa va per llarg...
Atenció, lector no habitual: per "s´han carregat els trens amb enllaç a Figueres-Vilafant" s´ha d´entendre "han pujat a la web els horaris dels trens amb enllaç a Figueres-Vilafant". No s´ha suprimit res de res... :D
Gràcies per l'aclariment, la veritat és que el meu comentari podria donar peu a malentesos ;)

Per la meva banda, hauré de seguir amb el cotxe amunt i avall entre Tolosa i Barcelona...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 10/04/2013 22:46

Els TGV entre Barcelona i la frontera francesa no circularan a velocitat màxima fins que entri en servei la MAT

El conseller de Territori assegura que els 400 kV són necessaris per ampliar el servei fins a París i Tolosa de Llenguadoc

http://www.ara.cat/societat/TGV-Barcelo ... 10335.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 10/04/2013 23:22

Guigui ha escrit:Els TGV entre Barcelona i la frontera francesa no circularan a velocitat màxima fins que entri en servei la MAT

El conseller de Territori assegura que els 400 kV són necessaris per ampliar el servei fins a París i Tolosa de Llenguadoc

http://www.ara.cat/societat/TGV-Barcelo ... 10335.html
Ara resulta que cal una MAT per posar dos trens més per sentit al dia (suposo que els 2 TGV substituiran 2 AVE entre Barcelona i Figueres).

I sinó, com és que fins fa poc es treballava amb la data del 28 d'abril per als serveis directes de Barcelona a Tolosa i París, si ja se sabia que la MAT no estaria llesta?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 10/04/2013 23:29

La MAT també dóna servei a França.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 10/04/2013 23:51

Però això també se sabia. I sobta molt que, amb la suposada imminència de l'entrada en servei de les relacions directes entre Barcelona i França, no donin cap data d'entrada en funcionament d'aquest element que ara resulta indispensable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 11/04/2013 1:39

Guigui ha escrit:Però això també se sabia. I sobta molt que, amb la suposada imminència de l'entrada en servei de les relacions directes entre Barcelona i França, no donin cap data d'entrada en funcionament d'aquest element que ara resulta indispensable.
2014, la MAT.

Quan et refereixes a "això també se sabia", no sé si et refereixes a que ja se sabia que la MAT també dóna servei a França, o si a que ja se sabia que la LAV no estaria a ple potencial fins l´entrada en funcionament de la MAT (i de les -crec- dues subestacions que han d´alimentar la LAV, una a Santa Llogaia i una altra crec que a Riudarenes -o era Riudellots?-).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/04/2013 10:40

Com a resposta al missatge immediatament anterior, volia dir que se sabia que la MAT donaria servei a França. Potser no ho sabia el gran públic, però sí qui fes servir les grans infraestructures que en depenen, a ambdós costats de la frontera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Dijous 11/04/2013 11:10

Bon dia.

Segons la revista francesa Rail Passion del mes de febrer d'enguany, la SNCF preveu que els TGV directes entre França i Barcelona comencin a circular a partir del mes de juliol, i encara sense una data concreta.

Hi ha previstos desde Barcelona tres trens diaris a Paris, un a Ginebra, un a Lyon-Part-Dieu, dos a Marsella i un a Toulouse. Aquest darrer enganxat a un dels trens a Marsella en el tram Barcelona-Perpinyà.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 11/04/2013 21:36

fubang ha escrit:Bon dia.

Segons la revista francesa Rail Passion del mes de febrer d'enguany, la SNCF preveu que els TGV directes entre França i Barcelona comencin a circular a partir del mes de juliol, i encara sense una data concreta.

Hi ha previstos desde Barcelona tres trens diaris a Paris, un a Ginebra, un a Lyon-Part-Dieu, dos a Marsella i un a Toulouse. Aquest darrer enganxat a un dels trens a Marsella en el tram Barcelona-Perpinyà.
No. Abans es preveu perllongar els dos TGV París-Figueres a Barcelona, i la creació de dos AVE Barcelona-Toulouse.

Més endavant, s´afegiria un tercer TGV París-Barcelona, un AVE Barcelona-Lyon, i dos AVE Barcelona-Marsella (circulant en doble amb els BCN-Toulouse entre BCN i Perpinyà).

Se suposa que cap a final d´any, s´afegiria un TGV Madrid-Ginebra, un dels AVE BCN-Toulouse/Marsella i un dels TGV París-Barcelona es perllongarien a Madrid també.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 12/04/2013 15:34

Respecte la MAT, vaig llegir ja fa temps que és una línia per vendre corrent al Marroc. Per tal de poder-ho fer cal fer una connexió nova entre Catalunya i França, la coneguda MAT, fins a un punt del centre de Catalunya d'on des d'allí la xarxa ja pot suportar aquesta càrrega travessant la península fins a un cable submarí al sud d'Espanya que connecta amb el Marroc. Una part de la potència d'aquesta línia es queda a la provincia de Girona per la manca d'infraestructures de transport elèctric.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/04/2013 11:07

Vingaaaa, més tard!!!!! :emprenyat

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... is-2372982

Enèsim retard en l'alta velocitat Barcelona-París

La connexió entre les dues ciutats haurà d'esperar com a mínim fins a la tardor



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 25/04/2013 18:20

Doncs ara que saben que la cosa va per llarg, seria l'hora de posar 2 TGV Tolosa-Figueres, o fins i tot Bordeus-Figueres, enllaçant amb l'AVE Figueres-Barcelona-Madrid.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/04/2013 18:25

En general, podrien allargar fins a Vilafant tots els TGV que ara s'acaben a Perpinyà, perquè no hi ha cap motiu per tenir la línia infrautilitzada (i pagar una morterada en indemnitzacions a TP Ferro).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 25/04/2013 22:12

El que s'hauria d'acostumar tothom, sobretot empreses i governs es a no fer anuncis de properes inauguracions que molt sovint acaben amb endarrerimets, sino senzillament no anunciar res fins que no estigui al sac i ben lligat.
Així, ni haurien falses esperances ni desenganys ni parlariem malament del polític o empresa de torn.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dijous 25/04/2013 23:25

Aixó de que s'inagurará a la tardor,es oficial o la periodista ha estat tafanegant alguns forums hi ha tret aquesta conclusió?No es la primera vegada ni l'ultima........
:) :) :) :) :) :) :) :)



energetico
N3
N3
Entrades: 26

Entrada Autor: energetico » Divendres 26/04/2013 9:20

gatvell ha escrit:Respecte la MAT, vaig llegir ja fa temps que és una línia per vendre corrent al Marroc. Per tal de poder-ho fer cal fer una connexió nova entre Catalunya i França, la coneguda MAT, fins a un punt del centre de Catalunya d'on des d'allí la xarxa ja pot suportar aquesta càrrega travessant la península fins a un cable submarí al sud d'Espanya que connecta amb el Marroc. Una part de la potència d'aquesta línia es queda a la provincia de Girona per la manca d'infraestructures de transport elèctric.
Me parece poco probable.

Si Francia no vende electricidad a España (al contrario, España es exportadora neta de electricidad)... me parece extrañísimo que se pretenda utilizar una red pensada para comunicar la penínusla y Francia... para traspasar electricidad de Francia a Marruecos.

La MAT tiene otras funciones. Básicamente la de acabar con la situación de Isla Energética que tenemos en la península ibérica, y de ese modo, mejorar el trasvase de electricidad, especialmente importante en nuestro caso debido a la gran importancia de las fuentes renovables no regulables (básicamente, por la gran importancia de la eólica en nuestro pool eléctrico).

(No es infrecuente que haya que desconectar parques eólicos debido a un exceso de generación y a una baja demanda... eso no sería necesario si tuvieramos la MAT).


(lo de "comprar electricidad de las nucleares francesas", es una argumento que usan algunos, pero es totalmente falso... nuestro gran problema energético, es el exceso de capacidad de producción, que provoca que las novísimas centrales de ciclo combinado... estén permanentemente paradas, sin apenas facturar un kWh, y pagando costes de amortización y mantenimiento... es decir, nuestro problema es que tenemos exceso de capacidad productiva, fruto de una mala planificación, y de compromisos sociales con el carbón).



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 27/04/2013 21:10

437.001 ha escrit:
fubang ha escrit:Bon dia.

Segons la revista francesa Rail Passion del mes de febrer d'enguany, la SNCF preveu que els TGV directes entre França i Barcelona comencin a circular a partir del mes de juliol, i encara sense una data concreta.

Hi ha previstos desde Barcelona tres trens diaris a Paris, un a Ginebra, un a Lyon-Part-Dieu, dos a Marsella i un a Toulouse. Aquest darrer enganxat a un dels trens a Marsella en el tram Barcelona-Perpinyà.
No. Abans es preveu perllongar els dos TGV París-Figueres a Barcelona, i la creació de dos AVE Barcelona-Toulouse.

Més endavant, s´afegiria un tercer TGV París-Barcelona, un AVE Barcelona-Lyon, i dos AVE Barcelona-Marsella (circulant en doble amb els BCN-Toulouse entre BCN i Perpinyà).

Se suposa que cap a final d´any, s´afegiria un TGV Madrid-Ginebra, un dels AVE BCN-Toulouse/Marsella i un dels TGV París-Barcelona es perllongarien a Madrid també.
Dubto molt que veiem, al menys en un temps, cap TGV a Madrid, igual que no crec que veiem cap AVE a Paris o Berlin. Més aviat seran Barcelona - Lyon/Geneve/toulouse/Marseille i en correspondència els TGV aniran només a Barcelona. El mercat del Barcelona-Madrid es protegirà mentre es pugui, lògicament.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 27/04/2013 22:40

En quina font oficial et bases per dir-ho? :twisted:



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”