Pàgina 46 de 104

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dimarts 14/12/2010 15:30
Autor: metring
Pot ser que diumenge regalin l'exemplar de L'Independent a Perpinyà, tal i com va passar quan el centenari del Tren Groc?

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dimecres 15/12/2010 8:29
Autor: Trenscat
Si algú pugués penjar les pàgines d'aquest especial estaria bé, pels que no puguem anar a Girona o Perpinyà a comprar-ne un. :P

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dimecres 15/12/2010 12:34
Autor: wefer
Avui la metring ha mirat el Diari de Girona a Barcelona, i no duia cap suplement parlant del TGV.

Algú en sap alguna cosa?

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dimecres 15/12/2010 13:33
Autor: metring
Ara estic trucant al Diari de Girona, i em diuen que el suplement va sortir ahir :x Ja els hi he dit que a diversos mitjans anunciaven que seria avui (entre ells, la notícia de la seva pròpia web! http://www.diaridegirona.cat/cultura/20 ... 52187.html ). Em diuen que el puc demanar contra reemborsament. Encara sort!

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 16/12/2010 10:37
Autor: metring
Qui sàpiga una mica de francès, aquí té l'edició en aquest idioma: http://www.journauxdumidi.com/supplemen ... V/?site=10

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 16/12/2010 18:30
Autor: jaezcurra
Tiene narices que los medios no le estén dando importancia al enlace Figueres-Perpignan, que es el acontecimiento ferroviario más importante en muchos años, y machaquen con lo de la nueva Estación de Atocha, el AVE Madrid-Cuenca-Albacete o el AVE Madrid-Valencia.

En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes :emprenyat

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 16/12/2010 19:11
Autor: metring
jaezcurra ha escrit:Tiene narices que los medios no le estén dando importancia al enlace Figueres-Perpignan, que es el acontecimiento ferroviario más importante en muchos años, y machaquen con lo de la nueva Estación de Atocha, el AVE Madrid-Cuenca-Albacete o el AVE Madrid-Valencia.

En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes :emprenyat
I després hi ha gent a la que li extranya la desafecció de Catalunya cap a Espanya, amb aquestes mostres de menyspreu.

Tornada a les essències

Publicat: Dijous 16/12/2010 19:18
Autor: Guigui
Més aviat demostren que Catalunya no va amb ells. De fet, ni tan sols Europa. L'Espanya que es mira al melic, com als millors temps.

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Dijous 16/12/2010 20:27
Autor: 470
En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes

Si, se han enterado tanto que por eso tendran su enlace de alta velocidad terminado en 2020 y eso sin contar todas las pegas que ponen para que circulen trenes que no sean SNCF.

La perniciosa diferència d'ample

Publicat: Dijous 16/12/2010 20:40
Autor: Guigui
No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.

Re: La perniciosa diferència d'ample

Publicat: Dijous 16/12/2010 21:28
Autor: 470
Guigui ha escrit:No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.
Para eso se invento el cambio de ancho, repito que Francia a puesto todas las pegas del mundo mundial para dejar pasar trenes por sus líneas, de hay nacen las eurohomologaciones para material ferroviario.
El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.

Una solemne bírria

Publicat: Dijous 16/12/2010 21:34
Autor: Guigui
I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.

Re: La perniciosa diferència d'ample

Publicat: Dijous 16/12/2010 22:31
Autor: josep_serre
Em penso que tens bastanta poca idea del que estàs parlant.

Si a França no han construït aquesta línia és perquè hi ha altres prioritats i al ser el mateix ample de via no és imprescindible construir una línia d'alta velocitat, això fa que els TGV puguin arribar a Figueres sense problemes i un 102 no pugui arribar a Perpinyà, aquí s'acaba la història .

Ara bé si vols seguir creient que la vida és meravellosa és problema teu.
470 ha escrit:
Guigui ha escrit:No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.
Para eso se invento el cambio de ancho, repito que Francia a puesto todas las pegas del mundo mundial para dejar pasar trenes por sus líneas, de hay nacen las eurohomologaciones para material ferroviario.
El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.

Re: Una solemne bírria

Publicat: Dijous 16/12/2010 22:54
Autor: javi82
Guigui ha escrit:I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.
Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:

Re: Una solemne bírria

Publicat: Dijous 16/12/2010 22:58
Autor: josep_serre
De mercaderies no és que sigui poc.
javi82 ha escrit:
Guigui ha escrit:I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.
Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:

Aïllacionisme

Publicat: Dijous 16/12/2010 23:13
Autor: Guigui
javi82 ha escrit:Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:
I què ens diu això? Que, pel que fa al trànsit ferroviari internacional, Espanya és un país tancat i França un país obert. Però quan un país obert es troba amb un de tancat, ja sabem què passa.

Una pregunta políticament agosarada: si Catalunya fos independent, què us jugaríeu que el trànsit transpirinenc augmentaria espectacularment? I no parlo necessàriament d'alta velocitat, sinó, per exemple, de regionals Girona-Perpinyà per Portbou.

Re: Aïllacionisme

Publicat: Dijous 16/12/2010 23:21
Autor: josep_serre
Es fa difícil de dir, però bé amb la iniciativa de que la SNCF fes arribar un TGV a Barcelona pel tercer carril i els trams acabats entre Barcelona i la frontera va ser el Nadal qui ho va descartar oficialment per prioritzar les mercaderies, en la pràctica tots sabem que per alguns és políticament incorrecte que França tingui més iniciatva a l'hora de comuncar Catalunya amb França que no Espanya, i suposo que que tampoc deu ser políticament correcta alta velocitat aprofitant línies convencionals, i així ens va.
Guigui ha escrit:
javi82 ha escrit:Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:
I què ens diu això? Que, pel que fa al trànsit ferroviari internacional, Espanya és un país tancat i França un país obert. Però quan un país obert es troba amb un de tancat, ja sabem què passa.

Una pregunta políticament agosarada: si Catalunya fos independent, què us jugaríeu que el trànsit transpirinenc augmentaria espectacularment? I no parlo necessàriament d'alta velocitat, sinó, per exemple, de regionals Girona-Perpinyà per Portbou.

Re: La perniciosa diferència d'ample

Publicat: Divendres 17/12/2010 0:00
Autor: 470
josep_serre ha escrit:Em penso que tens bastanta poca idea del que estàs parlant.

Si a França no han construït aquesta línia és perquè hi ha altres prioritats i al ser el mateix ample de via no és imprescindible construir una línia d'alta velocitat, això fa que els TGV puguin arribar a Figueres sense problemes i un 102 no pugui arribar a Perpinyà, aquí s'acaba la història .

Ara bé si vols seguir creient que la vida és meravellosa és problema teu.
Si puedo tener poca idea tu en cambio debes ser un experto.
¿Cuantos TGV llegaban a Cerveré?¿Y a la Tour de Querol?segun tu razonamiento tendrian que ser unos cuantos, ¿sin el tramo de la concesión estaría el TGV en Figueras?
Por cierto se hizo la concesión porque entre otras cosas Francia no queria poner un duro.
En cambio cuantos talgo han pasado la frontera desde antes de los 70 creo que unos cuantos y sudando tinta china, y si no pasan mas por que ellos no quieren, en uno de los Innotrans Talgo tuvo que llevar la TEAM en camión por que SNCF se nego a dar un permiso temporal para pasar por sus vias.

Y si, la vida puede ser maravillosa, yo lo creo

Re: LAV Barcelona-França

Publicat: Divendres 17/12/2010 0:08
Autor: Vilarrubla
metring ha escrit:L'haurem de comprar!

http://www.regio7.cat/cultures/2010/12/ ... source=rss

L´Indépendant, Diari de Girona i Empordà editen un especial TGV


Diumenge que ve es posa en marxa la línia Figueres-Vilafant-Perpinyà
Pel subtítul sembla que faci parada a Figueres, a Vilafant i a Perpinyà XD

Per cert aprofito per preguntar... al final com se diu el coi d'estació Figueres-Vilafant o Figueres - Alt Empordà? Perquè primer va sortir que es dirià F-Vilafant que estava acordat, després surt a TV3 que es diria F - Alt Empordà tot i que ja sabia posat tota la cartelleria AE, i ara o s'han desdit i finalment és F-V o a TV3 no es van enterar XDD o directament sóc jo que no m'entero jeje

Re: La perniciosa diferència d'ample

Publicat: Divendres 17/12/2010 0:11
Autor: Sagrerenc
470 ha escrit:El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.
Vols dir que el tram Tarragona-Castelló veurà la llum abans que el Perpinyà-Montpeller?

Ah, que el tram Tarragona-Castelló no l'utilitzen els madrilenys, no hi havia caigut!
470 ha escrit:¿Cuantos TGV llegaban a Cerveré?¿Y a la Tour de Querol?
El que no es pot pretendre és que els TGV arribin a tots els pobles. Es pot fer un trajecte Cervera-París en 6h amb un transbord de 15' a Perpinyà (Portbou-Madrid 5h49' en el millor dels casos, tot i ser 150 km menys), o un La Tor de Querol-París amb un Lunéa nocturn en 11 hores. D'aquesta banda dels Pirineus ja ens agradaria tenir un Estrella Madrid-Puigcerdà...
Vilarrubla ha escrit:Per cert aprofito per preguntar... al final com se diu el coi d'estació Figueres-Vilafant o Figueres - Alt Empordà?
Finalment serà Figueres-Vilafant, a la web de la SNCF ja apareix el nom definitiu.