Renfe incrementarà la freqüència entre Vic i Ripoll

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Renfe incrementarà la freqüència entre Vic i Ripoll

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 11/04/2008 19:46

Renfe ha respost positivament a les demandes d'Osona i el Ripollès per millorar la connexió ferroviària entre totes dues comarques. En un termini d'entre 3 i 4 setmanes, la companyia s'ha compromès a augmentar la freqüència de pas de combois des de Vic fins a Ripoll, amb tres trens més al dia en cada sentit de la marxa. El servei també es reforçarà els caps de setmana, amb un comboi addicional els dissabtes i dos més els diumenges. D'altra banda, també s'ha anunciat la renovació de les unitats. Renfe també ha adquirit el compromís de millorar aspectes com l'atenció als usuaris i la informació a les estacions.
Amb els sis trens de més entre Vic i Ripoll els dies feiners, la circulació de combois entre aquestes dues ciutats passarà dels 12 actuals a 15 i millorarà notablement l'interval entre un tren i el següent, que passarà dels 73 minuts actuals als 58 quan s'implantin les noves unitats. Aquests nous combois serviran per "tapar forats d'horaris, allà on hi havia molt temps entre un tren i un altre", segons el gerent de Renfe, Miguel Ángel Remacha. Els nous trens, a més, s'aturaran també a les estacions més petites com la de Borgonyà i la de la Farga de Bebiè, per la qual cosa aquestes passaran de tenir quatre trens al dia a tenir-ne set.

Pel que fa al cap de setmana, s'homogenïtza l'oferta de dissabtes, diumenges i festius, amb dos nous trens des de Ripoll el diumenge i un nou tren fins a Ripoll el dissabte. Així, dissabtes, diumenges i festius hi haurà 12 trens cap a Ripoll i 11 cap a Vic-Barcelona.

Pel que fa a la renovació dels combois, Remacha ha explicat que s'estan fent proves amb trens del model 447 que podrien començar a circular per aquesta línia fins a Ripoll el pròxim mes d'octubre. Aquests trens, que fins ara no podien circular per qüestions de potència de la línia elèctrica, substituiran els obsolets 440. En aquest sentit, també hi jugarà a favor el fet que ja s'ha posat en funcionament la subestació de Manlleu i ben aviat entrarà en servei la de Planoles.

Les previsions de Renfe són que, amb les millores que es preveu aplicar, el volum de viatgers fins a Ripoll es podria incrementar un 50% en un any i doblar-lo en dos o tres anys. Actualment un miler de persones utilitzen el servei entre Vic i Ripoll i un miler més en sentit contrari.

Els representants polítics de les dues comarques s'han mostrat satisfets per la proposta de millora que els ha notificat la companyia. Per ells l'objectiu final és acabar disposant d'un metro comarcal però Remacha ha advertit que les properes millores en la freqüència de pas només seran possibles a partir de l'any vinent, quan es reorganitzi el túnel de Barcelona, on conflueixen totes les línies de Rodalies que cal coordinar. De totes maneres, això no serà suficient per cobrir les expectatives del territori, ja que per poder parlar d'una llançadora real s'hauria de disposar de doble via i, per ara, el desdoblament de la línia no ha passat de la fase d'estudi informatiu.
El gerent de Renfe, Miguel Ángel Remacha, amb els representants del territori (Foto: ACN)
Extret de: http://www.3cat24.cat/noticia/270576/ca ... c-i-Ripoll


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 13/04/2008 23:29

Sorpenent el monstre comença a actuar amb lògica! Aviam quan refan els horaris de gran part de la xarxa de regionals (Valls, Montblanc, Calaf; Cervera)

Confiem en que aquesta notícia sigui la primera d'una llarga sèrie!



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 14/04/2008 8:36

Ferry1ac1 ha escrit:Sorpenent el monstre comença a actuar amb lògica! Aviam quan refan els horaris de gran part de la xarxa de regionals (Valls, Montblanc, Calaf; Cervera)

Confiem en que aquesta notícia sigui la primera d'una llarga sèrie!
L'augment de freqüències de pas és una molt bona notícia però no ho és tant que tots els serveis de la línia els passin a fer les unitats 447, que són molt més incòmodes que les 440. A veure si algun dia es decideixen a fer unitats 447 adaptades per serveis de mitjana distància, amb seients més tovets...



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 14/04/2008 18:56

Aviam!

a poc a poc que potser se'ns espanten els de la Renfe! Quna hi circulin els trens ja demanarem que siguin més còmodes però primer que circulin! i això si sempre recordant que amb la Renfe paciència i bones formes que sinó.... Quants anys devia fer que ho demanaven? però per un cop i sense que serveixi de precedent: :plas



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 15/04/2008 12:57

Jo que soc de la zona fa molts i molts anys que en sento a parlar. Dons jo prefereixo 447 a 440R, almenys pel recolzacaps. Tot i que és el que dieu. Però com que la linia sencera pertany a la UN de Rodalies dons ajo y agua... Ja posats a demanar que ens donguin també el metro comarcal fins a Torelló... Però en aquest cas jo també ho reconec sense que serveixi de precedent que RENFE ens ha fet cas :plas


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 28/05/2008 19:48

A la web de Renfe:

Renfe incrementa amb sis nous serveis la seva oferta de trens entre Vic i Ripoll

• La nova oferta suposa un increment del 25% respecte el número de circulacions anterior i una homogeneïtzació de les freqüències de pas en les estacions del trajecte Vic - Ripoll

28/05/2008. A partir del proper dissabte, Renfe incrementa la seva oferta de transport entre Vic i Ripoll amb tres nous trens per sentit els dies laborables, el que representa un 25% d’increment sobre la oferta actual de dotze trens per sentit a aquesta relació.

D’aquesta manera, Manlleu, Torelló, St. Quirze Besora i Ripoll passaran de tenir 12 circulacions diàries a 15 en ambdós sentits. Borgonyà i La Farga de Bebié passaran de 5 trens diaris en sentit Ripoll a 8 i de 4 trens en sentit Vic a 8, el que suposa una millora del 78%.

Els sis nous serveis que uniran les poblacions de Vic, Manlleu, Torelló, Borgonyà, St. Quirze Besora, la Farga de Bebiè i Ripoll, permetran escurçar el temps d’espera del viatger i configurar unes freqüències de pas més homogènies.

Pel que fa els caps de setmana, es posaran en circulació dos nous trens direcció Vic/Barcelona des de Ripoll els diumenges i un nou tren en direcció Ribes de Fresser/Ripoll els dissabtes, amb l’objectiu d’homogeneïtzar l’oferta de serveis en aquest tram.

Per a més informació sobre horaris i serveis els viatgers poden adreçar-se a les estacions de la línia, al telèfon d’informació 902 24 02 02 o a la web http://www.renfe.com



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 29/05/2008 10:38

De rebot milloraran les frequencies del diumenge al matí, on a Santa Perpetua. A mes a mes han desaparegut del horaris el color groc (trens de dilluns a divendres laborable excepte setmana santa, agost, nadal) i han passat a ser color verd (trens de dilluns a divendres laborable) per tant a l'agost, nadal i setmana sante tindrem 6 trenes per sentit mes.

Es pasa d'un tren cada 2 hores a un tren cada hora, ja que el tren matinal Ribes - L'Hospitalet i Ripoll - L'Hospitalet passen a ser diaris, quan fins ara circulaven de dilluns a dissabte.
Tambe pasaran a haver-hi 2 trens diaris Ribes - L'Hospitalet, ja que el matinal Ribes - L'Hospitalet passa a ser diari (ara era dilluns- dissabte) al igual que el de la tarda (ara nomes diumenges).



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dijous 29/05/2008 21:28

La veritat és que cal augmentar els trens en tota la línia, ja sé que degut al fet de ser via única és difícil (no em posaré en què ja s'hauria d'haver desdoblat, almenys Montcada-La Garriga i Centelles-Vic; tot i que ajudaria molt a augmentar freqüències i disminuir cost d'explotació de línia).



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 30/05/2008 20:38

Doncs cal felicitar Renfe per oferir més servei al Ripolléès :plas ,també per ampliar un bri el servei fins a Ribes de Freser un dia a la setmana.

El proper pas ha de ser mirar com donar més servei fins a Ribes de Freser, per tal de donar cobertura al cremallera i potenciar l'ús combinat.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 19/07/2009 1:23

Ho col·loco aquí, ja que no sé on ficar-ho. Proposo a l'administració, un nou fil que digui Notícies línia BCN - Puigcerdà, igual que d'altres semblants, per exemple, notícies línia La Pobla de Segur.

http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... lies/renfe

Societat El Ripollès.info | Actualitzat el 18/07/2009 a les 08:24h

CiU reclama al Parlament l’extensió fins a Ripoll dels serveis de rodalies de Renfe

El grup municipal de CiU Ripoll promou una Proposta de resolució a través del diputat Eudald Casadesús.

PROPOSTA DE RESOLUCÍO
A LA MESA DEL PARLAMENT


Eudald Casadesús i Barceló, Diputat del Grup Parlamentari de Convergència i Unió, d’acord amb el que s’estableix als articles 145 i 146 del Reglament de la Cambra formula la següent proposta de resolució.

Proposta de resolució sobre la extensió del servei de rodalia de la línia de ferrocarrils R3 fins a Ripoll.

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

La línia de ferrocarril que va des de Barcelona fins a Puigcerdà (R3), per enllaçar després amb la Tor de Querol i posteriorment amb Tolosa, representa un eix de comunicacions bàsic per al desenvolupament de la comarca del Ripollès. Des de fa molts anys la població del Ripollès està reivindicant un tren ràpid i eficaç que connecti aquesta comarca amb Barcelona en un temps raonable i que en el futur es pugui convertir en un corredor internacional important que connecti Barcelona amb Tolosa.

El principal problema de les comunicacions pirinenques rau en la insuficiència del desenvolupament de les xarxes de transport entre les comarques de muntanya i la resta de comarques de Catalunya. Aquesta circumstància afecta molt greument al transport ferroviari i també el viari, amenaçant la capacitat de desenvolupament econòmic de les comarques de muntanya i limitant les seves possibilitats d’intercanvi.

El Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya (PITC) inclou el desdoblament de la via de tren entre Barcelona i Ripoll durant la primera fase del Pla i per tant abans de l’any 2016 i també preveu la millora del tram Ripoll-Puigcerdà-La Tor de Querol. Aquestes inversions ja previstes seran sens dubte un impuls molt significatiu per la comarca del Ripollès.

En el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012 es contempla el perllongament del servei de rodalia des de Vic fins a Torelló que es justifica de la següent manera: “La dotació d’un servei de rodalia més enllà de Vic permetrà, d’una banda, proporcionar un servei de proximitat a la capital d’Osona i, de l’altra, augmentar la connexió del continu urbà de la ciutat cap a Barcelona”.

Els ciutadans del Ripollès fa molt de temps que venim reivindicant un servei de proximitat a la nostra capital així com un augment de la connexió amb Barcelona. Per tant, creiem que tenim tot el dret a reclamar que el servei de rodalia de la línia de ferrocarrils R3 s’estengui fins a Ripoll.

És per aquests motius que el diputat sotasignant formula la següent:

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ

El Parlament de Catalunya insta el consell executiu a fer les gestions necessàries davant Renfe per tal que la línia R3 de l’eix ferroviari Barcelona – La Tor de Querol estengui el servei de rodalia fins a Ripoll.


Palau del Parlament, juliol del 2009
Eudald Casadesús i Barceló
Diputat del G.P. de CiU
Al meu parer, aquesta gent hauríen de reclamar, que Ripoll, sigui inclòs a un futur nucli de rodalia de Girona, no al de Barcelona...


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 19/07/2009 20:46

Haurien de poguer ser compatibles totes dues coses.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/07/2009 10:29

UT440_132M ha escrit:Al meu parer, aquesta gent hauríen de reclamar, que Ripoll, sigui inclòs a un futur nucli de rodalia de Girona, no al de Barcelona...
... amb connexió via Granollers?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dilluns 20/07/2009 20:14

Seria molt interesant que la R-3 allargés el seu nucli de rodalias fins Ripoll, donaria moltes mes posibilitats de moviment i potser tornar a enllaçar las dos lineas a Granollers com abans seria molt bó de fer, una manera práctica de posar trens més rápids fins La Tour de Carol.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 23/07/2009 11:57

Algun que altre Catalunya Exprés.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”