Avant Barcelona-Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Re: Avant Barcelona-Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 29/04/2017 17:43

L'AVE Lleida-Barcelona arriba als 4,7 milions d'usuaris

En nou anys, entre tots els tipus de trens que utilitzen la línia d’alta velocitat

El 2016 van ser 410.300, menys que el 2015


El corredor d’alta velocitat entre Lleida i Barcelona acumula 4.728.800 viatgers des del 2008, any en què es va estrenar l’Avant, fins al primer trimestre del 2017, segons dades de Renfe. Aquesta xifra suma els 4.330.300 que van viatjar entre Lleida i Barcelona i els 398.500 entre la capital del Segrià i Camp de Tarragona. El primer any de servei de l’Avant hi va haver 339.500 usuaris de trens d’alta velocitat entre Lleida i la capital catalana (entre AVE, Avant i altres trens que utilitzen aquesta línia, com els Alvia) i l’any següent van créixer fins als 499.100, la xifra màxima anual assolida fins a l’actualitat. Des d’aleshores, el nombre de viatgers ha anat descendint fins a tocar fons el 2012, amb 405.400. El 2013 van augmentar a 437.600; el 2014, a 450.400; el 2015 van tornar a baixar a 429.600, i l’any passat van caure de nou fins als 410.300. Entre el gener i el març, s’han registrat 108.400 usuaris, de manera que si es mantingués aquesta proporció tot l’any el 2017 podria acabar amb 433.000.

Entre Lleida i Camp de Tarragona hi va haver 31.500 usuaris el 2008 i l’any següent van augmentar a 41.900, fins a arribar a un màxim de 47.700 el 2014. L’exercici passat va acabar amb 43.500 viatgers i en el primer trimestre del 2017 n’hi va haver 11.400.

Respecte a la tipologia de bitllets en el tram Lleida-Barcelona, un 37,49% dels viatgers que van a Barcelona i un 34,40% en el sentit invers utilitzen bitllets d’anada i tornada. Un 17,88% i un 18,79%, respectivament, utilitzen la tarifa general i la resta, algun tipus d’abonament o sistema amb descomptes. Per exemple, un 14% fan servir la Targeta Plus 10; entre un 10 i un 12%, la Targeta Daurada; entre un 7 i un 88%, el Carnet Jove, i un 8%, l’Abonament Plus. En canvi, en el trajecte Lleida-Camp de Tarragona els viatgers utilitzen més la Targeta Plus 10 (un 25% i un 27% els de sentit invers) que la tarifa general (24 i 21%, respectivament).

http://www.segre.com/noticies/lleida/20 ... _1092.html



Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dimarts 03/09/2019 21:13

"El AVE ‘low cost’ llega el día 17 desde Camp de Tarragona"
A partir del próximo martes día 17 de septiembre la oferta de la estación de Camp de Tarragona se reforzará con el servicio AV City, la modalidad ‘low cost’ de los trenes Avant, que nace para incrementar la movilidad.

En su entrada en funcionamiento, la estación de Camp de Tarragona contará con dos convoyes AV City –uno en cada sentido de la marcha– que enlazarán con Barcelona, Lleida y Zaragoza.
https://www.diaridetarragona.com/tarrag ... -0051.html


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 03/09/2019 22:38

Que en saben de vendre

Només és un canvi: l'ultim BCN - ZGZ (a partir del dilluns 16) i el primer ZGZ - BCN (a partir del dimarts 17) passen de AVE a AV City (amb marxa a 250 km/h)

No se si seguiran sent 103 limitats a 250 o 114/121 (encara volten 114 per aquí, i això que deien que urgien pels Avant amb origen Granada)
De moment segueixen sense allargar res que no sigui un 103 entre BCN i Figueres



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”